Kommer veldig an på musikk smaken, volum du vil ha, og størrelsen på rommet. Jeg liker lyden av både PS audio Stellar settet og LM audio 88ia. De spiller helt klart annerledes. Lm audio ville nok jeg brukt til dire Straits, vokal musikk, enkel jazz ol. På tyngre rock, electronika, ol. Så ville jeg nok helt klart valgt PS audio. Men som HCS er inne på, kanskje en rør pre og m700 hadde vert helt kanon. Synd at 88ia ikke har preout, for da kunne jeg ha testet det.Tolker jeg det rett, så var klasse D en god match? Det er det jeg har tilgjengelig å spille på for øyeblikket.
Det er det som for meg er en viktig del av denne hobbyen. Ut å treffe andre, høre på ulike oppsett. Så kan vi diskutere så fillene fyker her inne. Når alt kommer til alt, man setter seg ned å hører et oppsett som er sydd sammen på en annen vei enn man har selv. Så viser det det seg veldig ofte at målet er ganske likt. Men at man har ulik måte å komme seg dit på.Tusen takk for flott og meget gjestfritt opplegg Peter
Jeg koste meg og fikk nye opplevelser av både anlegg og musikk,, og traff hyggelige folk-
-.Dette var romjulens høydepunkt.!!
mvh
BC
Hva tenkte du på? Er jo bare å ta turen det. Så kobler jeg opp rør cd spiller / dac på PS audio..Det kunne jeg godt tenkt meg å høre :
Nei design er det nok ikke.. Er nok rett og slett funksjon først. Men de her skal vinkles rett imot trynet ditt. Så man ser kun fronten på de. Mulig Mala burde hatt en stoff front på de. Sånn til når kona er hjemme, men de ser faktisk ikke så verst ut.Er jo ikke akuratt noe kunstverk den Ø høyttaleren.. men viktigste er jo at den låter knall. Knall å lese erfaringene du har .
Designet har i stor grad med funksjon å gjøre, det er riktig. Men de er også utformet som de er for å oppleves mindre enn det de faktisk er. På nyåret vil de også bli levert i valnøtt høyglans som alternativ farge, den blir lekker!Nei design er det nok ikke.. Er nok rett og slett funksjon først. Men de her skal vinkles rett imot trynet ditt. Så man ser kun fronten på de. Mulig Mala burde hatt en stoff front på de. Sånn til når kona er hjemme, men de ser faktisk ikke så verst ut.Er jo ikke akuratt noe kunstverk den Ø høyttaleren.. men viktigste er jo at den låter knall. Knall å lese erfaringene du har .
Jeg er her.Tenk om vinagunner skulle ta en titt innom tråden her idag. Det hadde vert leit.
Vis vedlegget 523390
Like mye SET - mat som noe som Impulse produserte . En tar ikke skade av å teste en kraftig SS på en lettdreven høyttaler, det er min ringe erfaring .Jeg er her.Tenk om vinagunner skulle ta en titt innom tråden her idag. Det hadde vert leit.
Vis vedlegget 523390
Hvor mange sesonger har Arsenal toppet Pool siden PL ble startet? Du har garre aldri lest om det i tråden min. Et par gode år inni mellom, så kommer "jeg har alltid vært liverpoolfan ass" krympende frem fra hvor de enn måtte ha gjemt seg i mellomtiden. Det er klasseforskjell, Retep
Men så må vel også Pool vinne PL før eller siden, tatt i betraktning klubbens størrelse. Det har jo snart gått 30 år, må vite.
Forøvrig moro, men ikke overraskende "funn" av Icon. Omtrent som forventet. Det er jo en bassrefleks med en waveguide. Ikke noe SET-mat, og helt klart en fordel for de som ønsker å bruke SS. Blir de dine neste ht?
Tror det faktisk er stoffront på dem... Med magneter.. kanskje du ikke fikk med dem??Nei design er det nok ikke.. Er nok rett og slett funksjon først. Men de her skal vinkles rett imot trynet ditt. Så man ser kun fronten på de. Mulig Mala burde hatt en stoff front på de. Sånn til når kona er hjemme, men de ser faktisk ikke så verst ut.Er jo ikke akuratt noe kunstverk den Ø høyttaleren.. men viktigste er jo at den låter knall. Knall å lese erfaringene du har .
Uenig.Like mye SET - mat som noe som Impulse produserte . En tar ikke skade av å teste en kraftig SS på en lettdreven høyttaler, det er min ringe erfaring .Jeg er her.
Hvor mange sesonger har Arsenal toppet Pool siden PL ble startet? Du har garre aldri lest om det i tråden min. Et par gode år inni mellom, så kommer "jeg har alltid vært liverpoolfan ass" krympende frem fra hvor de enn måtte ha gjemt seg i mellomtiden. Det er klasseforskjell, Retep
Men så må vel også Pool vinne PL før eller siden, tatt i betraktning klubbens størrelse. Det har jo snart gått 30 år, må vite.
Forøvrig moro, men ikke overraskende "funn" av Icon. Omtrent som forventet. Det er jo en bassrefleks med en waveguide. Ikke noe SET-mat, og helt klart en fordel for de som ønsker å bruke SS. Blir de dine neste ht?
Trafo kvalitet på rørforsterker har nesten mer å si enn topologi.. Og tror du dine taus er 95db? Tror ikke jeg... Såklart, en bruker det en liker best.. Men at SET trumfer alt, blir så naivt at det er nesten morsomt.. Sammenheng, hvordan ting spiller sammen i det rommet de står og samspillet mellom boksene, betyr uansett mer enn noen topologiUenig.Like mye SET - mat som noe som Impulse produserte . En tar ikke skade av å teste en kraftig SS på en lettdreven høyttaler, det er min ringe erfaring .Jeg er her.Tenk om vinagunner skulle ta en titt innom tråden her idag. Det hadde vert leit.
Vis vedlegget 523390
Dessuten er 93db litt for snaue skal jeg mate de med SET. Kan fort bli pløsete uinteressant med annet enn i mellomtonen, på moderat volum. Synes tom 95db på mine er borderline.
Uansett, mat de med hva du måtte ønske. Prøv deg frem, ja. Ditt valg. Har brukt SS på mine, og likte det ikke, men det er meg
Hvor skrev jeg at SET trumfer alt? Driver du å oppkonstruere en konflikt her, kjeder deg kanskje?Trafo kvalitet på rørforsterker har nesten mer å si enn topologi.. Og tror du dine taus er 95db? Tror ikke jeg... Såklart, en bruker det en liker best.. Men at SET trumfer alt, blir så naivt at det er nesten morsomt.. Sammenheng, hvordan ting spiller sammen i det rommet de står og samspillet mellom boksene, betyr uansett mer enn noen topologiUenig.Like mye SET - mat som noe som Impulse produserte . En tar ikke skade av å teste en kraftig SS på en lettdreven høyttaler, det er min ringe erfaring .
Dessuten er 93db litt for snaue skal jeg mate de med SET. Kan fort bli pløsete uinteressant med annet enn i mellomtonen, på moderat volum. Synes tom 95db på mine er borderline.
Uansett, mat de med hva du måtte ønske. Prøv deg frem, ja. Ditt valg. Har brukt SS på mine, og likte det ikke, men det er meg
Traff en nerve der altså..Jeg er her.Tenk om vinagunner skulle ta en titt innom tråden her idag. Det hadde vert leit.
Vis vedlegget 523390
Hva tror du? .Hvor skrev jeg at SET trumfer alt? Driver du å oppkonstruere en konflikt her, kjeder deg kanskje?Trafo kvalitet på rørforsterker har nesten mer å si enn topologi.. Og tror du dine taus er 95db? Tror ikke jeg... Såklart, en bruker det en liker best.. Men at SET trumfer alt, blir så naivt at det er nesten morsomt.. Sammenheng, hvordan ting spiller sammen i det rommet de står og samspillet mellom boksene, betyr uansett mer enn noen topologiUenig.Like mye SET - mat som noe som Impulse produserte . En tar ikke skade av å teste en kraftig SS på en lettdreven høyttaler, det er min ringe erfaring .
Hehehe. Uforlignelig. Alltid stinn av selvtillit når det er vind i seilet.Hva tror du? .Hvor skrev jeg at SET trumfer alt? Driver du å oppkonstruere en konflikt her, kjeder deg kanskje?Trafo kvalitet på rørforsterker har nesten mer å si enn topologi.. Og tror du dine taus er 95db? Tror ikke jeg... Såklart, en bruker det en liker best.. Men at SET trumfer alt, blir så naivt at det er nesten morsomt.. Sammenheng, hvordan ting spiller sammen i det rommet de står og samspillet mellom boksene, betyr uansett mer enn noen topologi
Men nok om det. Ø er særs avslørende. Noe som krever en viss modenhet ifht tilnærming, dvs ha litt kunnskap. Ærlighet er ikke bestandig lett å håndtere..
Du regner med så mye..... Rare greier.. Artig at du må gjøre alt til en personlig greie..Hehehe. Uforlignelig. Alltid stinn av selvtillit når det er vind i seilet.Hva tror du? .Hvor skrev jeg at SET trumfer alt? Driver du å oppkonstruere en konflikt her, kjeder deg kanskje?Trafo kvalitet på rørforsterker har nesten mer å si enn topologi.. Og tror du dine taus er 95db? Tror ikke jeg... Såklart, en bruker det en liker best.. Men at SET trumfer alt, blir så naivt at det er nesten morsomt.. Sammenheng, hvordan ting spiller sammen i det rommet de står og samspillet mellom boksene, betyr uansett mer enn noen topologi
Men nok om det. Ø er særs avslørende. Noe som krever en viss modenhet ifht tilnærming, dvs ha litt kunnskap. Ærlighet er ikke bestandig lett å håndtere..
Regner seff med at de (og ASR) blomstrer i din uuttømmelige brønn av modenhet og kunnskapsrikdom.
Synes bare det er unødvendig å legge ord i min munn. Prøv å unngå det. Kan dessuten ikke huske at jeg inviterte til diskusjon med deg engang, før du meldte deg selv på.Du regner med så mye..... Rare greier.. Artig at du må gjøre alt til en personlig greie..Hehehe. Uforlignelig. Alltid stinn av selvtillit når det er vind i seilet.Hva tror du? .
Regner seff med at de (og ASR) blomstrer i din uuttømmelige brønn av modenhet og kunnskapsrikdom.
Legge ord i munn ja.. . Peter, kos deg med Ø,stikker innom med noen esker iløpet av et par uker..Synes bare det er unødvendig å legge ord i min munn. Prøv å unngå det. Kan dessuten ikke huske at jeg inviterte til diskusjon med deg engang, før du meldte deg selv på.Du regner med så mye..... Rare greier.. Artig at du må gjøre alt til en personlig greie..Hehehe. Uforlignelig. Alltid stinn av selvtillit når det er vind i seilet.Hva tror du? .
Skjønner ikke helt dette behovet for å forsvare/forklare Ø. Kan ikke se at jeg kritiserte dem, eller var negativt i det hele tatt. Nevnte bare at de kanskje ikke er SET-mat. Er det negativt? At de kanskje passer SS bedre, er jo noe som flere har funnet ut. Uansett ikke noe galt den ene eller andre veien, IMO.
Men det er jaggu ikke lett å trå riktig her
Siden Liverpool sist vant toppserien i England i 1990, så har lag som Leeds, Blackburn og Leicester vunnet serien. Det er ikke mer enn to år siden Liverpool ble nummer åtte, i Klopp sin første sesong.Jeg er her.Tenk om vinagunner skulle ta en titt innom tråden her idag. Det hadde vert leit.
Vis vedlegget 523390
Var den til meg?[video]http://journalen.oslomet.no/kultur/2015/04/test-deg-selv-er-du-psykopat[/video]
Er bare glad for at det ser ut til at jeg får en PL pokal med laget mitt jeg. Og jeg var myyyye mer engasjert på 80-90 tallet. Synes fotballen slik den er idag har blitt så sykt kostbart. Jeg skulle faktisk ønske at hvert lag i ligasystemet i de ulike landene måtte ha minimum 50% av spillere på banen fra eget land ved avspark. Jeg tror det hadde blitt enda mer satsning på utvikling av egne spillere, som igjen hadde gitt bedre landslag.. Man kunne da heller ikke selge klubben til en rik onkel som bare opnet lommeboka og kjøpte seg et lag som kunne vere med helt i toppen. Det er litt sykt når 1 spiller går fra en klubb til en annen for over 1 milliard kroner...Siden Liverpool sist vant toppserien i England i 1990, så har lag som Leeds, Blackburn og Leicester vunnet serien. Det er ikke mer enn to år siden Liverpool ble nummer åtte, i Klopp sin første sesong.Jeg er her.Tenk om vinagunner skulle ta en titt innom tråden her idag. Det hadde vert leit.
Vis vedlegget 523390
Sånn det ser ut nå, så vil Liverpool vinne serien. De spiller glimrende fotball og har fått satt et stødig forsvar og en glimrende angrepsrekke. Men det har Liverpool hatt tidligere sesonger også. De har til og med ledet like mye som nå på denne tiden av året, uten å vinne til slutt...
Arsenal vil også vinne serien igjen. Ikke i år, og kanskje ikke neste år, men vi har noe på gang, og dagens resultat var langt mer overlegent enn det som ble prestert på banen. Liverpool hadde både marginer, dommeravgjørelser og ikke minst nøt de godt av et par horrible forsøk på forsvarsspill fra Arsenal sin side.
Roy
Som har vært Arsenal-supporter siden 70-tallet.
Du finner garre ut av det, Retep, med eller uten Ø.Ø ja, rett og slett gode høyttalere de der. Om det blir mine neste, vi får se. Det blir nok hardt å levere de tilbake.. Så får man se da om man savner de såpass mye at det blir kjøp senere.
Jeg driver fremdeles å vekter hvilken vei jeg skal gå. Kjøpe et godt stereo oppsett for hele pengebingen eller om jeg setter av mesteparten til ny adr er iboks, og kjøper inn til de mulighetene jeg får der. Er plusser og minuser med begge.. Det som er fornuftig er ikke alltid det som er mest morro..
Jo har gjort dette noen ganger nå. Det som er forskjellen denne gangen er at jeg vet at vi skal flytte. Og jeg vet at skal det inn høyttalere på ny stue, så vil dama sette krav til hva som skal inn.. Noe som gjør at bruker jeg hele pengebingen så må høyttalerene enten passe inn i ny stue. Eller vere et Brukt kjøpe hvor jeg får tilbake pengene ved salg.Du finner garre ut av det, Retep. Dette gamet kan du godt, så interessant å se hva du foretar degØ ja, rett og slett gode høyttalere de der. Om det blir mine neste, vi får se. Det blir nok hardt å levere de tilbake.. Så får man se da om man savner de såpass mye at det blir kjøp senere.
Jeg driver fremdeles å vekter hvilken vei jeg skal gå. Kjøpe et godt stereo oppsett for hele pengebingen eller om jeg setter av mesteparten til ny adr er iboks, og kjøper inn til de mulighetene jeg får der. Er plusser og minuser med begge.. Det som er fornuftig er ikke alltid det som er mest morro..
Arsenal i dag minnet meg litt om Liverpool for ett par år siden. Friskt angrep og frynsete forsvar.Siden Liverpool sist vant toppserien i England i 1990, så har lag som Leeds, Blackburn og Leicester vunnet serien. Det er ikke mer enn to år siden Liverpool ble nummer åtte, i Klopp sin første sesong.Jeg er her.Tenk om vinagunner skulle ta en titt innom tråden her idag. Det hadde vert leit.
Vis vedlegget 523390
Sånn det ser ut nå, så vil Liverpool vinne serien. De spiller glimrende fotball og har fått satt et stødig forsvar og en glimrende angrepsrekke. Men det har Liverpool hatt tidligere sesonger også. De har til og med ledet like mye som nå på denne tiden av året, uten å vinne til slutt...
Arsenal vil også vinne serien igjen. Ikke i år, og kanskje ikke neste år, men vi har noe på gang, og dagens resultat var langt mer overlegent enn det som ble prestert på banen. Liverpool hadde både marginer, dommeravgjørelser og ikke minst nøt de godt av et par horrible forsøk på forsvarsspill fra Arsenal sin side.
Roy
Som har vært Arsenal-supporter siden 70-tallet.
Startet i innlegg #13097; "Men at SET trumfer alt, blir så naivt at det er nesten morsomt". Igjen, hvor skrev jeg at SET trumfet alt, og var dermed naiv og morsom?Legge ord i munn ja.. . Peter, kos deg med Ø,stikker innom med noen esker iløpet av et par uker..Synes bare det er unødvendig å legge ord i min munn. Prøv å unngå det. Kan dessuten ikke huske at jeg inviterte til diskusjon med deg engang, før du meldte deg selv på.Du regner med så mye..... Rare greier.. Artig at du må gjøre alt til en personlig greie..
Skjønner ikke helt dette behovet for å forsvare/forklare Ø. Kan ikke se at jeg kritiserte dem, eller var negativt i det hele tatt. Nevnte bare at de kanskje ikke er SET-mat. Er det negativt? At de kanskje passer SS bedre, er jo noe som flere har funnet ut. Uansett ikke noe galt den ene eller andre veien, IMO.
Denne kjeklinga med deg gidder jeg ikke. Men det bør være relevant ifht diskusjon at en som både har prøvd Ø også med SET forsterker uttaler seg? Eller skal en kun synse her inne?Startet i innlegg #13097; "Men at SET trumfer alt, blir så naivt at det er nesten morsomt". Igjen, hvor skrev jeg at SET trumfet alt, og var dermed naiv og morsom?Legge ord i munn ja.. . Peter, kos deg med Ø,stikker innom med noen esker iløpet av et par uker..Synes bare det er unødvendig å legge ord i min munn. Prøv å unngå det. Kan dessuten ikke huske at jeg inviterte til diskusjon med deg engang, før du meldte deg selv på.Du regner med så mye..... Rare greier.. Artig at du må gjøre alt til en personlig greie..
..og det er ikke ht til Retep engang...