Står en sånn kina forsterker på gulvet her.. Lite som tyder på kikamikk på den vertfall.Du kan jo ellers sjekke ut Audio gd sine integrerte....
Den største yter vel 250wpch og har en lett-å-like-lyd, og bør være mulig å få kloa i for 10-12k......
Har lest at der hevdes at den kan konkurrere mot atskillig dyrere saker.
Men blir gjerne avskrevet som Kinamikk. Min erfaring med Audio gd er dog at det er skikkelig godt sammenskrudde og konstruerte saker.....
mvh
Proffen
Ikke ta det så tungt.. du har absolutt ikke gått glipp av noeHar ikke hørt så mye ny Hegel, så skal ikke synse så mye.Jeg burde jo visst bedre, og holdt meningen min for meg selven farlig nakenhet.. og vis du mot formodning skulle rive av den toppen.. så har den ikke en nakenhet for folk med et snev OCD eller smakDet jeg har hørt av Hegel har en nakenhet over seg som kan bli i meste laget.
De ringer helt sikkert igjen.Nytt Microsoft scam nr. 4634 48 156
El jeg har ikke fått tlf fra de før. Tror ikke jeg får det igjen heller for å si det slik. Fikk friska opp noen engelske gloser. De la bare på!
Får sette meg ned å lytte litt til den Engelskmannen. Førsteinntrykk fra Igår er at dette er bra.De ringer helt sikkert igjen.Nytt Microsoft scam nr. 4634 48 156
El jeg har ikke fått tlf fra de før. Tror ikke jeg får det igjen heller for å si det slik. Fikk friska opp noen engelske gloser. De la bare på!
Har fått maaaange slike telefoner fra forskjellige nummer. Både norske og utenlandske.
Legg på og spill musikk i stedet.
Eller Benchmark AHB2 og DAC3. Fantastiske måleresultatet men speler dem musikk....? thats the real question.Med så avslørende høyttalere bør du vurdere forsterkere med topp teknisk ytelse. Hypex Ncore peker seg ut som et opplagt alternativ.
Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.Eller Benchmark AHB2 og DAC3. Fantastiske måleresultatet men speler dem musikk....? thats the real question.Med så avslørende høyttalere bør du vurdere forsterkere med topp teknisk ytelse. Hypex Ncore peker seg ut som et opplagt alternativ.
-BB-
Ja Benchmark er jo en het kandidat. Hvis teknisk gode forsterkere ikke spiller musikk har du et problem et eller annet sted i kjeden. Jeg har selv hørt Ø på Hypex, og det låt skremmende bra, rett og slett.Eller Benchmark AHB2 og DAC3. Fantastiske måleresultatet men speler dem musikk....? thats the real question.Med så avslørende høyttalere bør du vurdere forsterkere med topp teknisk ytelse. Hypex Ncore peker seg ut som et opplagt alternativ.
-BB-
Du ligger foran meg. Jeg har hørt Ø i tre oppsett - men ikke hos Retep. My 2 cents:Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.Eller Benchmark AHB2 og DAC3. Fantastiske måleresultatet men speler dem musikk....? thats the real question.Med så avslørende høyttalere bør du vurdere forsterkere med topp teknisk ytelse. Hypex Ncore peker seg ut som et opplagt alternativ.
-BB-
Dette er jo så klart subjektivt å kommer helt an på hvilke preferanser man har, jeg ønsker en noe mer mørk klang en det jeg hørte hos Retep.
Har til nå hørt Ø i 3 rom og på 4 oppsett, så dette er ikke basert på synsing;D
Det er jo bare å spørre Retep hva han synes om matchen mellom Ø Audio Icon og Boulder 865. Den forsterkeren er ikke akkurat varm i klangen, men folk har jo forskjelllige preferanser.Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.
Dette er jo så klart subjektivt å kommer helt an på hvilke preferanser man har, jeg ønsker en noe mer mørk klang en det jeg hørte hos Retep.
Da ville Abrahamsen passe.Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.Eller Benchmark AHB2 og DAC3. Fantastiske måleresultatet men speler dem musikk....? thats the real question.Med så avslørende høyttalere bør du vurdere forsterkere med topp teknisk ytelse. Hypex Ncore peker seg ut som et opplagt alternativ.
-BB-
Jeg hørte de på Xindax og kan ikke si noe om hvordan det spilte med Boulder Men Xindax var det ikke godt nok for meg. Hos HCS med ACR og hans platesnurrere var det innertier å det var nok mer nøytralt.Det er jo bare å spørre Retep hva han synes om matchen mellom Ø Audio Icon og Boulder 865. Den forsterkeren er ikke akkurat varm i klangen, men folk har jo forskjelllige preferanser.Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.
Roy
Hypex vil jeg mene fungerer bra på Ø, også gode klasse D. Gato DIA250s spilte godt på Ø, men da med ekstern dac VeridianDu ligger foran meg. Jeg har hørt Ø i tre oppsett - men ikke hos Retep. My 2 cents:Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.Eller Benchmark AHB2 og DAC3. Fantastiske måleresultatet men speler dem musikk....? thats the real question.Med så avslørende høyttalere bør du vurdere forsterkere med topp teknisk ytelse. Hypex Ncore peker seg ut som et opplagt alternativ.
-BB-
Jeg opplever også Ø som veldig avslørende. Forsterkere som legger til litt forvrengning i toppen tror jeg ikke er å anbefale. Som sagt så låt det ekstremt bra i oppsettet med Hypex. Jeg har også hørt Ø med ren rørforsterker og med PS Audio. Ikke blink noen av delene. Relativt åpenbart for meg at Ø krever en forsterker som holder ordentlig styr på høyttalerene. Ellers blir det slaskebass og skrikete topp. Med ren rørforsterker var dette fremtredende dessverre.
Mye mulig, Retep er tyst i alle fallTipper roksan sitter som et skudd
Da har du noe og glede deg til, det låter mye bedre hos Retep enn hos Mala, men det er jo kommet nye forsterkere inn siden jeg var hos Retep. Dette blir spenne de.Jeg har også vært heldig og lyttet til Ø ved flere anledninger i flere kombinasjoner. Den største overraskelsen til nå var at dem låt bedre på kraftige transistorforsterkere sammenliknet med ditto rør.
-BB-
Da er du på Accuphase igjen daKjøp integrert... ellers havner du i et "what if" helvette . Med mindre powerampen du går for også lager gode preamper .
Join us...... . Go Gold .Da er du på Accuphase igjen daKjøp integrert... ellers havner du i et "what if" helvette . Med mindre powerampen du går for også lager gode preamper .
O
Nesten så jeg kjøper den selvE-470'en som ligger ute er iallefall et råskinn av en amp.. og med alt man trenger innebygget... .
Skulle du prøvd Hypex vill jeg først prøvd en DAC med digital pre direkte inn i Hypex,en. Da får du aller mest hull igjennom. Fungerer det ville jeg sett etter en mest mulig transparent preamp. Accuphase er det jeg ville prøvd først. Nesten 100 % transparent. Tilfører en ørliten touch av varme IMO.Ser hypex bli nevnt, man må jo ha pre til slike. Hva tenkes da?
Ø er i mine ører fryktelig avslørende og svært lite tilgivende. Alt som kommer inn går på en måte ut. Er det litt press på forsterker så vil det høres. Her må man ha rent kildevamn ikke noe sånn brukt tre ganger og renset.. Man måler inn i fjellet for å hente ut rett fra kilden.. Og kilden, Naim dac 1 eller hva den nå heter.. Har vert brukt på alle oppsettene foruten LM audio 88ia. Så får ny dac imorgen eller det er en digital. Korreksjonenhet som kan brukes som dac.. Skal bli morro å teste en annen dac på xindak. For Roksan spiller mere slik jeg ønsker. Kan det vere dacen som gjør dette? Testa Naim på Roksan og det låter noe mer homogent en den innebygde. Har fått lytta noen timer nå med den innebygde, blir noen timer ikveld med Naim. Det jeg ønsker å si sålangt et at Roksan har potensiale for å kunne bli værende, men det er et eller annen jeg ikke finner helt ut av i lyden. Må høre litt mer om det forandrer seg med annen dac..
Jo. Stemmer det..Det var vel den boksen som fikk opp øynene dine for DSP
Høres bra ut. Har to amper som nesten har det nå.. Men synes du virkelig Ø var for lyse i klangen sist med Xindak?Skjer mye nå, får prøve å få til en tur innom når du har landet