Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men er Roksan litt som Naim? Sete på enkelte ting. Runde batteri. Hvem F har det kl 23.30 på en tirsdag. :)

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.954
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Du kan jo ellers sjekke ut Audio gd sine integrerte....
    Den største yter vel 250wpch og har en lett-å-like-lyd, og bør være mulig å få kloa i for 10-12k......
    Har lest at der hevdes at den kan konkurrere mot atskillig dyrere saker.
    Men blir gjerne avskrevet som Kinamikk. Min erfaring med Audio gd er dog at det er skikkelig godt sammenskrudde og konstruerte saker.....

mvh
    Proffen

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du kan jo ellers sjekke ut Audio gd sine integrerte....
    Den største yter vel 250wpch og har en lett-å-like-lyd, og bør være mulig å få kloa i for 10-12k......
    Har lest at der hevdes at den kan konkurrere mot atskillig dyrere saker.
    Men blir gjerne avskrevet som Kinamikk. Min erfaring med Audio gd er dog at det er skikkelig godt sammenskrudde og konstruerte saker.....

mvh
    Proffen
    Står en sånn kina forsterker på gulvet her.. Lite som tyder på kikamikk på den vertfall.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.228
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det jeg har hørt av Hegel har en nakenhet over seg som kan bli i meste laget.
    en farlig nakenhet.. og vis du mot formodning skulle rive av den toppen.. så har den ikke en nakenhet for folk med et snev OCD eller smak :)
    Jeg burde jo visst bedre, og holdt meningen min for meg selv :)
    Har ikke hørt så mye ny Hegel, så skal ikke synse så mye.
    Ikke ta det så tungt.. du har absolutt ikke gått glipp av noe :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har forsterkeren fått stått å spille inatt på lavt volum. Får sette meg til snart å ta en lytt.
    Får også koble til platespiller og pc slik at jeg får testa riaa og dac i den.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nytt Microsoft scam nr. 4634 48 156

El jeg har ikke fått tlf fra de før. Tror ikke jeg får det igjen heller for å si det slik. Fikk friska opp noen engelske gloser. De la bare på!

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10

El jeg har ikke fått tlf fra de før. Tror ikke jeg får det igjen heller for å si det slik. Fikk friska opp noen engelske gloser. De la bare på!
    De ringer helt sikkert igjen.
    Har fått maaaange slike telefoner fra forskjellige nummer. Både norske og utenlandske.

Legg på og spill musikk i stedet.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

De ringer helt sikkert igjen.
    Har fått maaaange slike telefoner fra forskjellige nummer. Både norske og utenlandske.

Legg på og spill musikk i stedet.
    Får sette meg ned å lytte litt til den Engelskmannen. Førsteinntrykk fra Igår er at dette er bra.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om noen har en forsterker fra EC og kunne tenke seg å høre Ø audio Icon... Si gjerne ifra. Abrahamsen også..

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan spiller briten da?

Ec/Abrahamsen har jeg nok ikke særlig tro på.
    Men det er basert kun på hva jeg tidligere har hørt av de merkene og på helt andre høyttalere. Har aldri blitt noen fan av det.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.407
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Med så avslørende høyttalere bør du vurdere forsterkere med topp teknisk ytelse. Hypex Ncore peker seg ut som et opplagt alternativ.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Med så avslørende høyttalere bør du vurdere forsterkere med topp teknisk ytelse. Hypex Ncore peker seg ut som et opplagt alternativ.
    Eller Benchmark AHB2 og DAC3. Fantastiske måleresultatet men speler dem musikk....? thats the real question.

-BB-
    Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.
    Dette er jo så klart subjektivt å kommer helt an på hvilke preferanser man har, jeg ønsker en noe mer mørk klang en det jeg hørte hos Retep.

Har til nå hørt Ø i 3 rom og på 4 oppsett, så dette er ikke basert på synsing;D

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.407
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Eller Benchmark AHB2 og DAC3. Fantastiske måleresultatet men speler dem musikk....? thats the real question.

-BB-
    Ja Benchmark er jo en het kandidat. Hvis teknisk gode forsterkere ikke spiller musikk har du et problem et eller annet sted i kjeden. Jeg har selv hørt Ø på Hypex, og det låt skremmende bra, rett og slett.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.407
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4

-BB-
    Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.
    Dette er jo så klart subjektivt å kommer helt an på hvilke preferanser man har, jeg ønsker en noe mer mørk klang en det jeg hørte hos Retep.

Du ligger foran meg. Jeg har hørt Ø i tre oppsett - men ikke hos Retep. :rolleyes: My 2 cents:

Jeg opplever også Ø som veldig avslørende. Forsterkere som legger til litt forvrengning i toppen tror jeg ikke er å anbefale. Som sagt så låt det ekstremt bra i oppsettet med Hypex. Jeg har også hørt Ø med ren rørforsterker og med PS Audio. Ikke blink noen av delene. Relativt åpenbart for meg at Ø krever en forsterker som holder ordentlig styr på høyttalerene. Ellers blir det slaskebass og skrikete topp. Med ren rørforsterker var dette fremtredende dessverre.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.260
    Torget vurderinger
    32
    Det er jo bare å spørre Retep hva han synes om matchen mellom Ø Audio Icon og Boulder 865. Den forsterkeren er ikke akkurat varm i klangen, men folk har jo forskjelllige preferanser.

Roy

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

-BB-

Da ville Abrahamsen passe.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.637
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det med og finne riktig forsterker til høyttalere kan være et helvete,men den dagen det sitter så er det utrolig gøy.
    Jeg kyssa mange frosker før prinsessa dukket opp :)

O

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Det er jo bare å spørre Retep hva han synes om matchen mellom Ø Audio Icon og Boulder 865. Den forsterkeren er ikke akkurat varm i klangen, men folk har jo forskjelllige preferanser.

Roy
    Jeg hørte de på Xindax og kan ikke si noe om hvordan det spilte med Boulder:) Men Xindax var det ikke godt nok for meg. Hos HCS med ACR og hans platesnurrere var det innertier å det var nok mer nøytralt.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

-BB-

Du ligger foran meg. Jeg har hørt Ø i tre oppsett - men ikke hos Retep. :rolleyes: My 2 cents:

Jeg opplever også Ø som veldig avslørende. Forsterkere som legger til litt forvrengning i toppen tror jeg ikke er å anbefale. Som sagt så låt det ekstremt bra i oppsettet med Hypex. Jeg har også hørt Ø med ren rørforsterker og med PS Audio. Ikke blink noen av delene. Relativt åpenbart for meg at Ø krever en forsterker som holder ordentlig styr på høyttalerene. Ellers blir det slaskebass og skrikete topp. Med ren rørforsterker var dette fremtredende dessverre.
    Hypex vil jeg mene fungerer bra på Ø, også gode klasse D. Gato DIA250s spilte godt på Ø, men da med ekstern dac Veridian:)

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.155
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har også vært heldig og lyttet til Ø ved flere anledninger i flere kombinasjoner. Den største overraskelsen til nå var at dem låt bedre på kraftige transistorforsterkere sammenliknet med ditto rør.

-BB-

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også vært heldig og lyttet til Ø ved flere anledninger i flere kombinasjoner. Den største overraskelsen til nå var at dem låt bedre på kraftige transistorforsterkere sammenliknet med ditto rør.

-BB-
    Da har du noe og glede deg til, det låter mye bedre hos Retep enn hos Mala, men det er jo kommet nye forsterkere inn siden jeg var hos Retep. Dette blir spenne de.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gøy å se at tråden lever uten at jeg er innom på med en timer

Når det kommer til Roy og hans Boulder så er det stjernetreff.. Akkurat slik jeg ønsker meg. Den matchen der var god.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser hypex bli nevnt, man må jo ha pre til slike. Hva tenkes da?

Ø er i mine ører fryktelig avslørende og svært lite tilgivende. Alt som kommer inn går på en måte ut. Er det litt press på forsterker så vil det høres. Her må man ha rent kildevamn ikke noe sånn brukt tre ganger og renset.. Man måler inn i fjellet for å hente ut rett fra kilden.. Og kilden, Naim dac 1 eller hva den nå heter.. Har vert brukt på alle oppsettene foruten LM audio 88ia. Så får ny dac imorgen eller det er en digital. Korreksjonenhet som kan brukes som dac.. Skal bli morro å teste en annen dac på xindak. For Roksan spiller mere slik jeg ønsker. Kan det vere dacen som gjør dette? Testa Naim på Roksan og det låter noe mer homogent en den innebygde. Har fått lytta noen timer nå med den innebygde, blir noen timer ikveld med Naim. :) Det jeg ønsker å si sålangt et at Roksan har potensiale for å kunne bli værende, men det er et eller annen jeg ikke finner helt ut av i lyden. Må høre litt mer om det forandrer seg med annen dac..

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kjøp integrert... ellers havner du i et "what if" helvette :p. Med mindre powerampen du går for også lager gode preamper ;).

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    E-470'en som ligger ute er iallefall et råskinn av en amp.. og med alt man trenger innebygget... :D.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.407
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ser hypex bli nevnt, man må jo ha pre til slike. Hva tenkes da?

Ø er i mine ører fryktelig avslørende og svært lite tilgivende. Alt som kommer inn går på en måte ut. Er det litt press på forsterker så vil det høres. Her må man ha rent kildevamn ikke noe sånn brukt tre ganger og renset.. Man måler inn i fjellet for å hente ut rett fra kilden.. Og kilden, Naim dac 1 eller hva den nå heter.. Har vert brukt på alle oppsettene foruten LM audio 88ia. Så får ny dac imorgen eller det er en digital. Korreksjonenhet som kan brukes som dac.. Skal bli morro å teste en annen dac på xindak. For Roksan spiller mere slik jeg ønsker. Kan det vere dacen som gjør dette? Testa Naim på Roksan og det låter noe mer homogent en den innebygde. Har fått lytta noen timer nå med den innebygde, blir noen timer ikveld med Naim. :) Det jeg ønsker å si sålangt et at Roksan har potensiale for å kunne bli værende, men det er et eller annen jeg ikke finner helt ut av i lyden. Må høre litt mer om det forandrer seg med annen dac..
    Skulle du prøvd Hypex vill jeg først prøvd en DAC med digital pre direkte inn i Hypex,en. Da får du aller mest hull igjennom. Fungerer det ville jeg sett etter en mest mulig transparent preamp. Accuphase er det jeg ville prøvd først. Nesten 100 % transparent. Tilfører en ørliten touch av varme IMO.

Skulle du trivdes 100% med DAC med digital volum rett i Hypex og ønske å unngå preamp, men fortsatt vil spille vinyl er en digital RIAA koblet til en av inngangene til DAC,en en elegant løsning.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny boks ihus. En gammel kjenning som har gjort det meget bra her tidligere. Og nå går jeg til og med EQ-a platespilleren. :)

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.801
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det var vel den boksen som fikk opp øynene dine for DSP:)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skjer mye nå, får prøve å få til en tur innom når du har landet:)
    Høres bra ut. Har to amper som nesten har det nå.. Men synes du virkelig Ø var for lyse i klangen sist med Xindak?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn