Kjeder med litt for tiden i vente av sendingen av basser og litt lite å gjøre på jobb. Mulig jeg setter meg i bilen hvis det passer deg i helgen. Kan også ta med en DP amp så det er prøvd. Den er balansert(XLR).
Bare å komme Tor. Får pre idag med xlr ut.Kjeder med litt for tiden i vente av sendingen av basser og litt lite å gjøre på jobb. Mulig jeg setter meg i bilen hvis det passer deg i helgen. Kan også ta med en DP amp så det er prøvd. Den er balansert(XLR).
Hviken Pre?Bare å komme Tor. Får pre idag med xlr ut.Kjeder med litt for tiden i vente av sendingen av basser og litt lite å gjøre på jobb. Mulig jeg setter meg i bilen hvis det passer deg i helgen. Kan også ta med en DP amp så det er prøvd. Den er balansert(XLR).
PS audio BHK.. Ellers kan vi ta det rett fra dac med volumkoktroll i Jriver.Hviken Pre?Bare å komme Tor. Får pre idag med xlr ut.Kjeder med litt for tiden i vente av sendingen av basser og litt lite å gjøre på jobb. Mulig jeg setter meg i bilen hvis det passer deg i helgen. Kan også ta med en DP amp så det er prøvd. Den er balansert(XLR).
Fint da har vi flere muligheter.PS audio BHK.. Ellers kan vi ta det rett fra dac med volumkoktroll i Jriver.Hviken Pre?Bare å komme Tor. Får pre idag med xlr ut.Kjeder med litt for tiden i vente av sendingen av basser og litt lite å gjøre på jobb. Mulig jeg setter meg i bilen hvis det passer deg i helgen. Kan også ta med en DP amp så det er prøvd. Den er balansert(XLR).
Hvis du er ute på tur kunne du også dra innom Bang Olufsen senteret i SandvikaStorsenter, der skal vistnok Beolab 90 være utstilt og kalibrertKjeder med litt for tiden i vente av sendingen av basser og litt lite å gjøre på jobb. Mulig jeg setter meg i bilen hvis det passer deg i helgen. Kan også ta med en DP amp så det er prøvd. Den er balansert(XLR).
Antimode 2.0.?Ny boks ihus. En gammel kjenning som har gjort det meget bra her tidligere. Og nå går jeg til og med EQ-a platespilleren.
Det har vel vært full fres og ståhei hjemme hos Peter en stund nå og mer er planlagt til uken, så sjefen tok kommandoen over helgen og jeg ble prioritert bort a gittHvis du er ute på tur kunne du også dra innom Bang Olufsen senteret i SandvikaStorsenter, der skal vistnok Beolab 90 være utstilt og kalibrertKjeder med litt for tiden i vente av sendingen av basser og litt lite å gjøre på jobb. Mulig jeg setter meg i bilen hvis det passer deg i helgen. Kan også ta med en DP amp så det er prøvd. Den er balansert(XLR).
Var litt mer energi en jeg liker i topp. Og det i sammen med at Xindax’en nok ikke er godt nok oppløst. Tok da for mye fokus i lyden, jeg liker det best om ikke noe stikker seg ut. Dette er nok det som er vanskligst å få til på Ø nettopp på grunn av hvor avslørende å direkte den er i topp.Høres bra ut. Har to amper som nesten har det nå.. Men synes du virkelig Ø var for lyse i klangen sist med Xindak?Skjer mye nå, får prøve å få til en tur innom når du har landet
Fremtrer mer og mer klart fra flere hold nå at Ø Icon er effekthungrige og ikke noe for rørforsterkere, nei, med mindre man har minst 150w rørwatt med stiv trafo - kanskje da. Litt synd, siden jeg liker å ha den muligheten. Å "tvinge" rørforsterkere på de blir vel som å sette på de støttehjul, og det gavner ingen.Du ligger foran meg. Jeg har hørt Ø i tre oppsett - men ikke hos Retep. My 2 cents:Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.Eller Benchmark AHB2 og DAC3. Fantastiske måleresultatet men speler dem musikk....? thats the real question.Med så avslørende høyttalere bør du vurdere forsterkere med topp teknisk ytelse. Hypex Ncore peker seg ut som et opplagt alternativ.
-BB-
Dette er jo så klart subjektivt å kommer helt an på hvilke preferanser man har, jeg ønsker en noe mer mørk klang en det jeg hørte hos Retep.
Har til nå hørt Ø i 3 rom og på 4 oppsett, så dette er ikke basert på synsing;D
Jeg opplever også Ø som veldig avslørende. Forsterkere som legger til litt forvrengning i toppen tror jeg ikke er å anbefale. Som sagt så låt det ekstremt bra i oppsettet med Hypex. Jeg har også hørt Ø med ren rørforsterker og med PS Audio. Ikke blink noen av delene. Relativt åpenbart for meg at Ø krever en forsterker som holder ordentlig styr på høyttalerene. Ellers blir det slaskebass og skrikete topp. Med ren rørforsterker var dette fremtredende dessverre.
Er ikke nødvendigvis uenig med deg, de trenger krefter for å våkne. På den annen side er Ø så transperant at endel forsterkere avkles uavhengig av topologi.Fremtrer mer og mer klart fra flere hold nå at Ø Icon er effekthungrige og ikke noe for rørforsterkere, nei, med mindre man har minst 150w rørwatt med stiv trafo - kanskje da. Litt synd, siden jeg liker å ha den muligheten. Å "tvinge" rørforsterkere på de blir vel som å sette på de støttehjul, og det gavner ingen.Du ligger foran meg. Jeg har hørt Ø i tre oppsett - men ikke hos Retep. My 2 cents:Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.
Dette er jo så klart subjektivt å kommer helt an på hvilke preferanser man har, jeg ønsker en noe mer mørk klang en det jeg hørte hos Retep.
Jeg opplever også Ø som veldig avslørende. Forsterkere som legger til litt forvrengning i toppen tror jeg ikke er å anbefale. Som sagt så låt det ekstremt bra i oppsettet med Hypex. Jeg har også hørt Ø med ren rørforsterker og med PS Audio. Ikke blink noen av delene. Relativt åpenbart for meg at Ø krever en forsterker som holder ordentlig styr på høyttalerene. Ellers blir det slaskebass og skrikete topp. Med ren rørforsterker var dette fremtredende dessverre.
Godt med innspill og rapportering. Da kan jeg stryke de av lista
Holder meg til min ASR jeg ... Men nå er rør blokkene oppe å går, så da skal de testes. Dreiemoment så det holder i de. Rør-forsterkere basert kun på 2a3, 45 røret eller 300B krever helt spesielle høyttalere. Og da snakker vi over 100dB følsomhet skal de briljere. En får lyd med lavere følsomhet, men det er ikke headroom å skryte av..Klart, man må ha best mulig kvalitet på de, ser det ut som. Uansett. Ikke bare å koble til 200 slurve-watt. Men mange watt ser de ut til å kreve. Ikke et spørsmål hva man foretrekker, men hva de krever/må ha. Veldig nyttig info for de som vurderer å skaffe seg slike.
Edit. ser ut til at Boulder 140 er den foretrukne standarden andre kandidater må strekke seg etter. Jeg ville ha anstrengt meg til det ytterste for å anskaffe meg en slik.
Det ble slik desverre. Men forstår det om jeg egentlig. Kommer flere muligheter.Det har vel vært full fres og ståhei hjemme hos Peter en stund nå og mer er planlagt til uken, så sjefen tok kommandoen over helgen og jeg ble prioritert bort a gittHvis du er ute på tur kunne du også dra innom Bang Olufsen senteret i SandvikaStorsenter, der skal vistnok Beolab 90 være utstilt og kalibrertKjeder med litt for tiden i vente av sendingen av basser og litt lite å gjøre på jobb. Mulig jeg setter meg i bilen hvis det passer deg i helgen. Kan også ta med en DP amp så det er prøvd. Den er balansert(XLR).
Ingen problem, ble vel litt lettet egentlig - langt å kjøre i dette væretDet ble slik desverre. Men forstår det om jeg egentlig. Kommer flere muligheter.Det har vel vært full fres og ståhei hjemme hos Peter en stund nå og mer er planlagt til uken, så sjefen tok kommandoen over helgen og jeg ble prioritert bort a gittHvis du er ute på tur kunne du også dra innom Bang Olufsen senteret i SandvikaStorsenter, der skal vistnok Beolab 90 være utstilt og kalibrertKjeder med litt for tiden i vente av sendingen av basser og litt lite å gjøre på jobb. Mulig jeg setter meg i bilen hvis det passer deg i helgen. Kan også ta med en DP amp så det er prøvd. Den er balansert(XLR).
Jepp, må ut å måke igjen. Meldt varmegrader og regn de kommende dagene. Så alt som er hvitt blir slaps... Må gjøre et forsøk på å få bort mest mulig.Ingen problem, ble vel litt lettet egentlig - langt å kjøre i dette væretDet ble slik desverre. Men forstår det om jeg egentlig. Kommer flere muligheter.Det har vel vært full fres og ståhei hjemme hos Peter en stund nå og mer er planlagt til uken, så sjefen tok kommandoen over helgen og jeg ble prioritert bort a gitt
LOL!Måking må til! Varmegrader ankommet..våkna av en sinnssyk smell i natt, da raste det av taket, stod nærmest i senga
Pingla ut og beholdt de gamle...inntil videreLOL!Måking må til! Varmegrader ankommet..våkna av en sinnssyk smell i natt, da raste det av taket, stod nærmest i senga
Ja får prøve å skrape unna så mye som mulig. Slik at det blir kjørbart selv om det skulle bli slaps. Funnet seg nye høyttalere Tommy?
Er nok litt delte meninger der. Vi syntes de låt bedre med LM 219ia enn PS Audio settet hos Mala. Og det er 219 jeg i utgangspunktet tenker å bruke når Ø ankommer nu rett rundt hjørnet. Det betyr jo selvfølgelig ikke at de ikke kan låte enda bedre med en annen forsterker, Vi får seFremtrer mer og mer klart fra flere hold nå at Ø Icon er effekthungrige og ikke noe for rørforsterkere, nei, med mindre man har minst 150w rørwatt med stiv trafo - kanskje da. Litt synd, siden jeg liker å ha den muligheten. Å "tvinge" rørforsterkere på de blir vel som å sette på de støttehjul, og det gavner ingen.Du ligger foran meg. Jeg har hørt Ø i tre oppsett - men ikke hos Retep. My 2 cents:Etter hva jeg har hørt av Ø kan de med fordel ha noe som har "litt varme" i lyd signaturen.
Godt med innspill og rapportering. Da kan jeg stryke de av lista
Jeg har kjøpt og venter på de.. Hadde håpt de var på plass før helgen men det ser dårlig ut. I utgangspunktet var bestillingen på høyglans valnøtt som er det Sveinung har ønsket å ta inn, men vi fikk fabrikken til å lage et par til meg i valnøtt med helt matt lakk da jeg som regel foretrekker minst mulig glans i treverket. Så det blir jo spennende å se hvordan de vil fremstå rent visuelt.På messa likte jeg LM bedre selv. PS ble litt tørt. Men smak, rom varierer. Har du kjøpt, eller bare tester?
Gratulerer med kongehøyttslere! Og ja det er delte meninger om Ø. Det som er helt sikkert er at de forandrer karakter etter hva som står før i signalveien enn noen andre høyttalere jeg har hatt. Her i helgen skal jeg spille en del på LM audio 150IA. Fungerer den, så ser jeg ikke bort fra at det kan bli rør her også..Er nok litt delte meninger der. Vi syntes de låt bedre med LM 219ia enn PS Audio settet hos Mala. Og det er 219 jeg i utgangspunktet tenker å bruke når Ø ankommer nu rett rundt hjørnet. Det betyr jo selvfølgelig ikke at de ikke kan låte enda bedre med en annen forsterker, Vi får se
Oj. En custom Ø. Det blir spennende å se bilde fra.Jeg har kjøpt og venter på de.. Hadde håpt de var på plass før helgen men det ser dårlig ut. I utgangspunktet var bestillingen på høyglans valnøtt som er det Sveinung har ønsket å ta inn, men vi fikk fabrikken til å lage et par til meg i valnøtt med helt matt lakk da jeg som regel foretrekker minst mulig glans i treverket. Så det blir jo spennende å se hvordan de vil fremstå rent visuelt.På messa likte jeg LM bedre selv. PS ble litt tørt. Men smak, rom varierer. Har du kjøpt, eller bare tester?
Disse må du legge ut gode bilder av. Det eneste som stopper kjerringa fra å falle pladask for Ø er høyglans-finishen, så da er det altså håp her også.Jeg har kjøpt og venter på de.. Hadde håpt de var på plass før helgen men det ser dårlig ut. I utgangspunktet var bestillingen på høyglans valnøtt som er det Sveinung har ønsket å ta inn, men vi fikk fabrikken til å lage et par til meg i valnøtt med helt matt lakk da jeg som regel foretrekker minst mulig glans i treverket. Så det blir jo spennende å se hvordan de vil fremstå rent visuelt.På messa likte jeg LM bedre selv. PS ble litt tørt. Men smak, rom varierer. Har du kjøpt, eller bare tester?
Skulle du prøve Kinki på de også sa du?Oj. En custom Ø. Det blir spennende å se bilde fra.Jeg har kjøpt og venter på de.. Hadde håpt de var på plass før helgen men det ser dårlig ut. I utgangspunktet var bestillingen på høyglans valnøtt som er det Sveinung har ønsket å ta inn, men vi fikk fabrikken til å lage et par til meg i valnøtt med helt matt lakk da jeg som regel foretrekker minst mulig glans i treverket. Så det blir jo spennende å se hvordan de vil fremstå rent visuelt.På messa likte jeg LM bedre selv. PS ble litt tørt. Men smak, rom varierer. Har du kjøpt, eller bare tester?
Takk for detGratulerer med kongehøyttslere! Og ja det er delte meninger om Ø. Det som er helt sikkert er at de forandrer karakter etter hva som står før i signalveien enn noen andre høyttalere jeg har hatt. Her i helgen skal jeg spille en del på LM audio 150IA. Fungerer den, så ser jeg ikke bort fra at det kan bli rør her også..Er nok litt delte meninger der. Vi syntes de låt bedre med LM 219ia enn PS Audio settet hos Mala. Og det er 219 jeg i utgangspunktet tenker å bruke når Ø ankommer nu rett rundt hjørnet. Det betyr jo selvfølgelig ikke at de ikke kan låte enda bedre med en annen forsterker, Vi får se
Disse må du legge ut gode bilder av. Det eneste som stopper kjerringa fra å falle pladask for Ø er høyglans-finishen, så da er det altså håp her også.Jeg har kjøpt og venter på de.. Hadde håpt de var på plass før helgen men det ser dårlig ut. I utgangspunktet var bestillingen på høyglans valnøtt som er det Sveinung har ønsket å ta inn, men vi fikk fabrikken til å lage et par til meg i valnøtt med helt matt lakk da jeg som regel foretrekker minst mulig glans i treverket. Så det blir jo spennende å se hvordan de vil fremstå rent visuelt.På messa likte jeg LM bedre selv. PS ble litt tørt. Men smak, rom varierer. Har du kjøpt, eller bare tester?
Måtte du ut med ekstra kronasjer?
Ja, venter på beskjed fra butikk.Skulle du prøve Kinki på de også sa du?Oj. En custom Ø. Det blir spennende å se bilde fra.Jeg har kjøpt og venter på de.. Hadde håpt de var på plass før helgen men det ser dårlig ut. I utgangspunktet var bestillingen på høyglans valnøtt som er det Sveinung har ønsket å ta inn, men vi fikk fabrikken til å lage et par til meg i valnøtt med helt matt lakk da jeg som regel foretrekker minst mulig glans i treverket. Så det blir jo spennende å se hvordan de vil fremstå rent visuelt.På messa likte jeg LM bedre selv. PS ble litt tørt. Men smak, rom varierer. Har du kjøpt, eller bare tester?
Tror du kan ta det helt med ro ang finish. De som produserer Ø vet nok hva de holder på med.Takk for detGratulerer med kongehøyttslere! Og ja det er delte meninger om Ø. Det som er helt sikkert er at de forandrer karakter etter hva som står før i signalveien enn noen andre høyttalere jeg har hatt. Her i helgen skal jeg spille en del på LM audio 150IA. Fungerer den, så ser jeg ikke bort fra at det kan bli rør her også..Er nok litt delte meninger der. Vi syntes de låt bedre med LM 219ia enn PS Audio settet hos Mala. Og det er 219 jeg i utgangspunktet tenker å bruke når Ø ankommer nu rett rundt hjørnet. Det betyr jo selvfølgelig ikke at de ikke kan låte enda bedre med en annen forsterker, Vi får se
Spennende med 150IA. Får du muligheten til å låne en dac fra LM og?
Jeg mener det var klasseforskjell med LM 24CD kontra PS drivverk og dac med 219ia som forsterker. Og den nye dac’en fra LM virker svært bra. Dette har helt sikkert mye med matching og gjøre, sånn at ikke noen forstår det som at jeg mener PS-settet er dårlig!
Og ja, blir spennende å se hvordan de ser ut. Tror det blir pent, men skal innrømme at det var litt skummelt å be de om å lage noe annet til meg enn det de normalt vil produsere
Har truaTror du kan ta det helt med ro ang finish. De som produserer Ø vet nok hva de holder på med.Takk for detGratulerer med kongehøyttslere! Og ja det er delte meninger om Ø. Det som er helt sikkert er at de forandrer karakter etter hva som står før i signalveien enn noen andre høyttalere jeg har hatt. Her i helgen skal jeg spille en del på LM audio 150IA. Fungerer den, så ser jeg ikke bort fra at det kan bli rør her også..Er nok litt delte meninger der. Vi syntes de låt bedre med LM 219ia enn PS Audio settet hos Mala. Og det er 219 jeg i utgangspunktet tenker å bruke når Ø ankommer nu rett rundt hjørnet. Det betyr jo selvfølgelig ikke at de ikke kan låte enda bedre med en annen forsterker, Vi får se
Spennende med 150IA. Får du muligheten til å låne en dac fra LM og?
Jeg mener det var klasseforskjell med LM 24CD kontra PS drivverk og dac med 219ia som forsterker. Og den nye dac’en fra LM virker svært bra. Dette har helt sikkert mye med matching og gjøre, sånn at ikke noen forstår det som at jeg mener PS-settet er dårlig!
Og ja, blir spennende å se hvordan de ser ut. Tror det blir pent, men skal innrømme at det var litt skummelt å be de om å lage noe annet til meg enn det de normalt vil produsere