Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20201208_060314.jpg


    Morgenstemmning fra Varderingen. Klokka passerte 02 og da var det stopp for søvnen.. Låg å vrei meg en time før jeg gav opp.

    Opp på musikk rommet. Justere stift trykk og kobla opp en gammel streamer / dac som har stått arbeidsledig en god stund.

    IMG_20201208_060339.jpg


    Ble jaggu lyd av den også.

    Idag blir det å plukke ut en PU til den marantz 6200 som kommer tenker jeg. Vi gleder oss begge.

    Er det noen som har anelse hvilken proractor man skal bruke på denne? 45 adapteren som skal brukes til det følger ikke med fant jeg ut. Liten strek i regninga det, men finnes nok muligheter uten også.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jada da blir det en morsom helg. Platespiller har ankommet posten og blir plukket opp imorgen etter jobb. Rekker det ikke idag.

    Ellers så går tankene rundt neste prosjekt videre og det ser ut til at det blir lerret og surround videre på loftet. Det er noe med å sette seg ned å se live konserter med kringlyd. Film er også best med mange kanaler. Så kombioppsett, det er nok riktig for min del.

    Ser ut til at jeg går for en toppmodell reciver, en seperat pre og effekt. Pre med HT bypass. Hvor de analoge kildene kobles til.

    Ikke helt bestemt enda, da det selfølgelig kommer an på hvilke høyttalere jeg går for.

    Har 3 kandidater på lista, ganske ulike egenskaper i de så ikke noe enkelt valg.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jada da blir det en morsom helg. Platespiller har ankommet posten og blir plukket opp imorgen etter jobb. Rekker det ikke idag.

    Ellers så går tankene rundt neste prosjekt videre og det ser ut til at det blir lerret og surround videre på loftet. Det er noe med å sette seg ned å se live konserter med kringlyd. Film er også best med mange kanaler. Så kombioppsett, det er nok riktig for min del.

    Ser ut til at jeg går for en toppmodell reciver, en seperat pre og effekt. Pre med HT bypass. Hvor de analoge kildene kobles til.

    Ikke helt bestemt enda, da det selfølgelig kommer an på hvilke høyttalere jeg går for.

    Har 3 kandidater på lista, ganske ulike egenskaper i de så ikke noe enkelt valg.
    Forstår deg godt når du vil beholde kringlyd.
    Tror jeg virkelig hadde kommet til å savne det MYE , hvis jeg nå kun skulle gått over til ren stereo...:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Forstår deg godt når du vil beholde kringlyd.
    Tror jeg virkelig hadde kommet til å savne det MYE , hvis jeg nå kun skulle gått over til ren stereo...:)
    Det er også min tanke, har prøvd å klare med uten en stund nå og ja JEG må nok ha begge deler.
    Ser ut til at det blir en marantz SR 8015.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Handlet nylig en Yamaha BD-A1060 multispiller fra Mala Audio. Forstod det slik at Yamaha har sluttet med Blu_Ray spillere. Veldig fornøyd med denne spilleren og mulighetene. Sjeldent å se en spiller med Både RCA og XLR analog utgang til denne prisen. Også mulighet med USB og DSD/ SACD. Sistnevnte har jeg ikke har prøvet ennå.
    Ellers postiv erfaring m. Mala Audio 🙂
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Marantz var jo produsert i japan rundt midten av 70 tallet. Min gamle Marantz 2250B var det, før Philips tok over. Ser at flere produkter er preget av Pioneer, sånn som Platespilleren PL-71( Marantz Model 6100, 6200 og 6300) og kasettspilleren CT-F7171( Marantz Model 5220), bare en annen bekledning med Marantz. Men flotte og solid var de 🙂 Jeg har Pioneer PL-71(litt annen arm) og CT-F7171.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er den test kjørt.
    Litt lyd når man kjører auto når armen løftes. Ingenting på manuell.
    Virker som om arm går bittelitt langt før den løfter opp. PU plasten, ikke nål tar såvidt borti label..

    Jeg har ikke montert riktig pu og den som står i headshellet kan vere montert feil.. Spiller er ikke vater heller..

    Blir spennende å få på PU og få spillt noen plater på den.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20201214_221026_com.google.android.apps.docs.jpg


    Lurer på hvor denne er på spilleren... Ikke synlig på utsiden og ikke under tallerken. Så må vel vere inni kabinettet.... Hmmm

    Skal gå å justere hvor på plata armen skal løftes opp helt inne mot label. Må justeres bittelitt.

    Er det noen som har skrudd på en marantz 6200 før?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er PU kjøpt. Så det blir ikke bare ett bytte men 2. Like greit å bare hoppe i det.. Av med den som står på hovedspiller, den skal på marantz, og hovedspiller får ny. Satser på en vinn vinn altså. 😁


    Så da skal jeg faktisk montere min første PU på egen hånd.

    For meg veldig spennende.. For andre pice of cake. Blir å låne med en skikkelig proractor i jula, så nå blir det kun en slik utprint. Og en liten plastikk en som fulgte med. En med 2 punkter.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmmmm.. Den kommer seg nå etter 2 plater. Ikke perfekt, men helt ok. Fått tips om å la den få "gå seg til" evnt noen dråper olje. Men tror det er håp her altså.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20201216_211712.jpg


    Fant ikke speil, så en spin doctor cd fikk gjøre nytten. Litt justering så ble det brukbart.
    IMG_20201216_212857.jpg

    Ytterste merke

    IMG_20201216_212935.jpg

    Innerste merke.

    Skal låne med meg en god proractor i jula for å gjøre det mer nøyaktig..

    Men nå spiller den vertfall
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så da har tallerken snurra i hele natt, så måtte jo opp å sjekke tilstand på lyden...

    Jada, det her går seg nok til. Mye bedre og jevnere enn igår. Phuuu.

    Litt mer justering tenker jeg så sitter det. Litt hardere s-er inne mot label enn ute.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Blir å finne nede i stua etterhvert. Damespiller. Er spent på om den virker som den skal. Setter nok strøm på den ikveld.
    Veldig lite maskulint av meg å si at den var fet da 😂
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Veldig lite maskulint av meg å si at den var fet da 😂
    Haha 😂. Damespiller i den forbindelse at den er helautomatisk og har loop funksjon. Noe som er fint da dama bruker rullestol.

    Jeg synes selv den er fet. 😁
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    Kanskje intr for noen der her.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20201222_224432.jpg


    Nærmer seg nå, gulvene er vaska så har satt meg ned for å få litt musikk.

    IMG_20201222_224346.jpg

    Håper flere har tid til litt musikk nå i de hektiske dagene frem mot jul.

    Husk på å legge pinnekjøttet i vann imorgen da!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn