Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Dere har enda ikke flyttet ser jeg? Uansett hvor du bor, ha en riktig så god jul. Håper du og dere andre på Mala er fornøyd med julehandelen. Ser dere har fått inn ett sett innbyttehøyttalere med jeg virkelig er sugen på.... hadde vært en morsom julegave til han far.

    -BB-
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dere har enda ikke flyttet ser jeg? Uansett hvor du bor, ha en riktig så god jul. Håper du og dere andre på Mala er fornøyd med julehandelen. Ser dere har fått inn ett sett innbyttehøyttalere med jeg virkelig er sugen på.... hadde vært en morsom julegave til han far.

    -BB-
    Nei Kalle, ble en effektiv stopper med Corvid.. Samboer er så treig med å finne noe som skal ha det, det, det og det.. Så blir nok her ei stund til. Kanskje jeg får åpne butikk her oppe...?

    Så det blir nok til at jeg tar litt fart igjen på hifien i 2021.. Så får man heller selge eller ta det med når hun får bestemt seg.

    Håper dere får en knall jul.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Vis vedlegget 680807

    Morgenstemmning fra Varderingen. Klokka passerte 02 og da var det stopp for søvnen.. Låg å vrei meg en time før jeg gav opp.

    Opp på musikk rommet. Justere stift trykk og kobla opp en gammel streamer / dac som har stått arbeidsledig en god stund.

    Vis vedlegget 680808

    Ble jaggu lyd av den også.

    Idag blir det å plukke ut en PU til den marantz 6200 som kommer tenker jeg. Vi gleder oss begge.

    Er det noen som har anelse hvilken proractor man skal bruke på denne? 45 adapteren som skal brukes til det følger ikke med fant jeg ut. Liten strek i regninga det, men finnes nok muligheter uten også.
    Steikje ta.....
    Trudde beint fram at du hadde kvittet deg med Jasper 25, for det så så tomt ut der jeg hadde forventet å finne høyttalerne. Men så leser jeg og ser at du fortsatt har de.
    Da lurer jeg på følgende: Hvor mye luft har du mellom høyttalerne, og hvor mye luft har hver av dem til sidevegg?
    Registrerer at du har plassert de gledelig langt ut på gølvet, dvs god avstand til frontvegg.

    Fortsatt god jul!

    mvh
    Proffen
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Steikje ta.....
    Trudde beint fram at du hadde kvittet deg med Jasper 25, for det så så tomt ut der jeg hadde forventet å finne høyttalerne. Men så leser jeg og ser at du fortsatt har de.
    Da lurer jeg på følgende: Hvor mye luft har du mellom høyttalerne, og hvor mye luft har hver av dem til sidevegg?
    Registrerer at du har plassert de gledelig langt ut på gølvet, dvs god avstand til frontvegg.

    Fortsatt god jul!

    mvh
    Proffen
    Leter frem tommestokken imorgen. Men har de godt utpå gulvet ja. Er en sucker for stort lydbilde.

    Kommer med mål imorgen
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    @Proffen.
    79cm fra sida til vegg. Der har jeg en 25cm absorbent.
    279cm fra innside til innside mellom de. Og de står 289cm fra frontveggen.

    Jeg sitter 293cm fra diskantene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er bare kos. Og når det gir resultater på mindre ulyder så er det bare digg. Vurderer en okki nokki neste gang. Eller en UL vasker
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Mye snadder oppi den esken der. Keeper of the seven keys platene er knallgode!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mye snadder oppi den esken der. Keeper of the seven keys platene er knallgode!
    Mye krem der ja. Nå har jeg vert veldig forsiktig med innkjøp av vinyl så jeg har nesten bare plater jeg er virkelig glad i. Får snurre litt mer, tom for innerlommer...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siste arbeidsdag i
    2020-title-image.jpg


    Problem året....


    Jeg vet vertfall hva jeg skal håpe for året 2021. Håper vi kan leve mer normalt. Håper ikke dette er den nye normalen som jeg leste litt om igår.

    Nyttår blir feiret stille og rolig iår. Hjemme med noe god musikk og god mat. Når jeg tenker meg litt om.. Så er det jo nok slik det blir for de fleste.

    Nei, 2021 må bli bedre, håper jeg.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Man kan jo bli litt deprimert når man leser at det forventes nye og være virus osv.. så vis vi skal gjømme oss bak låste dører hver gang det dukker opp sjukdom så har vi ikke mye å se fram til..

    Jeg stusser enda på hvorfor det denne gangen skulle bli så ekstreme tiltak når det ikke var noe i nærheten av denne panikken med fugleinfluensaen eller svineinfluensaen.. eller sars for den saks skyld.

    Men men.. lockdown is the new black..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Man kan jo bli litt deprimert når man leser at det forventes nye og være virus osv.. så vis vi skal gjømme oss bak låste dører hver gang det dukker opp sjukdom så har vi ikke mye å se fram til..

    Jeg stusser enda på hvorfor det denne gangen skulle bli så ekstreme tiltak når det ikke var noe i nærheten av denne panikken med fugleinfluensaen eller svineinfluensaen.. eller sars for den saks skyld.

    Men men.. lockdown is the new black..
    Our new way of life.... sukk
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Såså gutter, dette blir snart mye bedre👍 må se lyst på fremtiden 🥳🍻
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Med klima endringer kommer også nye viruser😭. 2021 blir muligens bedre enn 2020 men ikke før litt ut på sommeren er jeg redd for😰. Jeg er glad vi har en båt vi kan sove og lage mat i når sommeren kommer,regn eller sol så går det å være ute på havet med god avstand i fra andre😁. Men vi håper på det beste for 2021🥳🥳.

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Såså gutter, dette blir snart mye bedre👍 må se lyst på fremtiden 🥳🍻
    Vis regjeringers paniske framgang mot viruser ikke reduseres til normale nivåer som de tidligere pandemien så er det vel ikke så sannsynlig 😝
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt nyttår Peter, du er en trivelig og artig fyr. Håper vi kan sees snart igjen 🙂
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk for nyttårs hilsen HCS, roeng2 og Torolan. Feiringen ble rolig. Akkurat slik den var tenkt.

    Driver å leter litt på web etter en forsterker fra Marantz sin gamle 22xx. Serie. Og har fått et par forslag. 2275 som største modell som ser litt spennende ut. Burde gå bra sammen med marantz 6200 turntable som står her.

    Så får vi se hva det nye året 2021 bringer...
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Sunndalsøra
    Flott marantz Receiver ja :) Jeg har en marantz 2250B(50w) med walnøtt trekabinet. Det som kunne være problem med disse var lyspærene for Dolby-AM-FM osv., Og ikke berører teksten(merkingen) på frontpanelet, da de er malt på. Når apparatet var nytt, så var det en stiv plastbeskyttelse på hele frontpanelet. Jeg slet vekk volume teksten:confused:. og angret på at jeg ikke beholdte beskyttelsen på. Jeg var ungdom på den tiden. og viste ikke bedre. Den kostet rundt 7000,- sånn rundt 1976.
    Veldig flott med denne blå lysende skala. Ble kopiert av flere japanske produsenter. Bare synd at FM nettet ble borte. Men det finnes noen som sender på FM frekvens ennå.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Flott marantz Receiver ja :) Jeg har en en marantz 2250B(50w) med walnøtt trekabinet. Det som kunne være problem med disse var lyspærene for Dolby-AM-FM osv., Og ikke berører teksten(merkingen) på frontpanelet, da de er malt på. Når apparatet var nytt, så var det en stiv plastbeskyttelse på hele frontpanelet. Jeg slet vekk volume teksten:confused:. og angret på at jeg ikke beholdte beskyttelsen på. Jeg var ungdom på den tiden. og viste ikke bedre. Den kostet rundt 7000,- sånn rundt 1976.
    Veldig flott med denne blå lysende skala. Ble kopiert av flere japanske produsenter. Bare synd at FM nettet ble borte. Men det finnes noen som sender på FM frekvens ennå.
    Ja jeg synes den serien er meget flott å se på.. Har aldri hørt en slik forsterker da.... Er ikke mange av de annonsert så får se. Har tilbudet på en 2215 men litt bekymra for om effekten der er nok. For se hva det blir til. Har lysst på et vintage marantz oppsett.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Sunndalsøra
    Ja jeg synes den serien er meget flott å se på.. Har aldri hørt en slik forsterker da.... Er ikke mange av de annonsert så får se. Har tilbudet på en 2215 men litt bekymra for om effekten der er nok. For se hva det blir til. Har lysst på et vintage marantz oppsett.
    Det finnes reproduksjoner av hele frontplaten for de fleste marantz modellene. Tror det var på Ebay jeg så det. Eller så finnes det også lamper å få tak i. Det var Philips som hadde det.
    Potmetere kan man jo demontere og bruke potspray på. Lurer på om det ikke var ALPS pot-metre som ble brukt den gangen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det finnes reproduksjoner av hele frontplaten for de fleste marantz modellene. Tror det var på Ebay jeg så det. Eller så finnes det også lamper å få tak i. Det var Philips som hadde det.
    Potmetere kan man jo demontere og bruke potspray på. Lurer på om det ikke var ALPS pot-metre som ble brukt den gangen.
    Tenker jeg evnt går for en oppussa en..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var inne å så at de også driver å restaurerer ved bytte av komponenter osv.. Så de er populære disse marantz vintage receiverne :)
    Jepp tror de er det. Håper å få tak i en til en fair pris.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da kommer det en marantz 2245
    2245.jpg


    Og en marantz 2265
    Marantz-2265-1170x600.jpg


    Til meg fra det kalde nord. I vertfall så håper jeg det. Da avtale er inngått og betaling er gjennomført... 😁

    Får leve litt i spenning noen dager.
    Har ikke bruk for begge to, så 2245 blir nok solgt videre etterhvert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn