roeng2
Hi-Fi freak
God jul deg å dine Peter
Takk for hilsen. Håper dere får en flott og koselig jul.God jul deg å dine Peter
Nei Kalle, ble en effektiv stopper med Corvid.. Samboer er så treig med å finne noe som skal ha det, det, det og det.. Så blir nok her ei stund til. Kanskje jeg får åpne butikk her oppe...?Dere har enda ikke flyttet ser jeg? Uansett hvor du bor, ha en riktig så god jul. Håper du og dere andre på Mala er fornøyd med julehandelen. Ser dere har fått inn ett sett innbyttehøyttalere med jeg virkelig er sugen på.... hadde vært en morsom julegave til han far.
-BB-
Steikje ta.....Vis vedlegget 680807
Morgenstemmning fra Varderingen. Klokka passerte 02 og da var det stopp for søvnen.. Låg å vrei meg en time før jeg gav opp.
Opp på musikk rommet. Justere stift trykk og kobla opp en gammel streamer / dac som har stått arbeidsledig en god stund.
Vis vedlegget 680808
Ble jaggu lyd av den også.
Idag blir det å plukke ut en PU til den marantz 6200 som kommer tenker jeg. Vi gleder oss begge.
Er det noen som har anelse hvilken proractor man skal bruke på denne? 45 adapteren som skal brukes til det følger ikke med fant jeg ut. Liten strek i regninga det, men finnes nok muligheter uten også.
Leter frem tommestokken imorgen. Men har de godt utpå gulvet ja. Er en sucker for stort lydbilde.Steikje ta.....
Trudde beint fram at du hadde kvittet deg med Jasper 25, for det så så tomt ut der jeg hadde forventet å finne høyttalerne. Men så leser jeg og ser at du fortsatt har de.
Da lurer jeg på følgende: Hvor mye luft har du mellom høyttalerne, og hvor mye luft har hver av dem til sidevegg?
Registrerer at du har plassert de gledelig langt ut på gølvet, dvs god avstand til frontvegg.
Fortsatt god jul!
mvh
Proffen
Mye krem der ja. Nå har jeg vert veldig forsiktig med innkjøp av vinyl så jeg har nesten bare plater jeg er virkelig glad i. Får snurre litt mer, tom for innerlommer...Mye snadder oppi den esken der. Keeper of the seven keys platene er knallgode!
Our new way of life.... sukkMan kan jo bli litt deprimert når man leser at det forventes nye og være virus osv.. så vis vi skal gjømme oss bak låste dører hver gang det dukker opp sjukdom så har vi ikke mye å se fram til..
Jeg stusser enda på hvorfor det denne gangen skulle bli så ekstreme tiltak når det ikke var noe i nærheten av denne panikken med fugleinfluensaen eller svineinfluensaen.. eller sars for den saks skyld.
Men men.. lockdown is the new black..
Vis regjeringers paniske framgang mot viruser ikke reduseres til normale nivåer som de tidligere pandemien så er det vel ikke så sannsynligSåså gutter, dette blir snart mye bedre må se lyst på fremtiden
Ja jeg synes den serien er meget flott å se på.. Har aldri hørt en slik forsterker da.... Er ikke mange av de annonsert så får se. Har tilbudet på en 2215 men litt bekymra for om effekten der er nok. For se hva det blir til. Har lysst på et vintage marantz oppsett.Flott marantz Receiver ja Jeg har en en marantz 2250B(50w) med walnøtt trekabinet. Det som kunne være problem med disse var lyspærene for Dolby-AM-FM osv., Og ikke berører teksten(merkingen) på frontpanelet, da de er malt på. Når apparatet var nytt, så var det en stiv plastbeskyttelse på hele frontpanelet. Jeg slet vekk volume teksten. og angret på at jeg ikke beholdte beskyttelsen på. Jeg var ungdom på den tiden. og viste ikke bedre. Den kostet rundt 7000,- sånn rundt 1976.
Veldig flott med denne blå lysende skala. Ble kopiert av flere japanske produsenter. Bare synd at FM nettet ble borte. Men det finnes noen som sender på FM frekvens ennå.
Det finnes reproduksjoner av hele frontplaten for de fleste marantz modellene. Tror det var på Ebay jeg så det. Eller så finnes det også lamper å få tak i. Det var Philips som hadde det.Ja jeg synes den serien er meget flott å se på.. Har aldri hørt en slik forsterker da.... Er ikke mange av de annonsert så får se. Har tilbudet på en 2215 men litt bekymra for om effekten der er nok. For se hva det blir til. Har lysst på et vintage marantz oppsett.
Tenker jeg evnt går for en oppussa en..Det finnes reproduksjoner av hele frontplaten for de fleste marantz modellene. Tror det var på Ebay jeg så det. Eller så finnes det også lamper å få tak i. Det var Philips som hadde det.
Potmetere kan man jo demontere og bruke potspray på. Lurer på om det ikke var ALPS pot-metre som ble brukt den gangen.
Var inne å så at de også driver å restaurerer ved bytte av komponenter osv.. Så de er populære disse marantz vintage receiverneTenker jeg evnt går for en oppussa en..
Jepp tror de er det. Håper å få tak i en til en fair pris.Var inne å så at de også driver å restaurerer ved bytte av komponenter osv.. Så de er populære disse marantz vintage receiverne