Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så sitter man på terapirommet, spiller musikk og ler så tårene triller.
    Øystein Sunde ass!! Lenge siden jeg har hørt noe fra han. Gud fader for noen tekster og gitar spilling

    Screenshot_20220823_204829_com.spotify.music.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.738
    Antall liker
    26.489
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    God bedring herfra også! Får håpe at ting ordner seg etterhvert (y)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.788
    Antall liker
    1.125
    Torget vurderinger
    2
    Så sitter man på terapirommet, spiller musikk og ler så tårene triller.
    Øystein Sunde ass!! Lenge siden jeg har hørt noe fra han. Gud fader for noen tekster og gitar spilling

    Vis vedlegget 843519
    God bedring ja , å håper ting ordner seg framover :)

    Øystein Sunde er absolutt en av mine store helter - har hørt på han siden jeg klarte å putte inn kasseter tror jeg.
    Fantastisk ordkunstner , å i verdensklasse på gitar :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å går igjennom lp platene mine. Er endel der som bare står å tar hylle plass, så tenkte å legge endel av de ut. Har kjøpt noen samlinger av feks Rush, magnum ol som ikke blir spillt her, Y&T det samme. Pluss noen jeg har flere eks av. Et par skikkelig godbiter er det også her. Men de blir ikke brukt.

    Skal få laget en liste, men sliter med gradering. Synes det er veldig vanskelig å være fair.

    IMG_20220824_210414.jpg


    Så må man ha musikk til arbeidet, denne blir levert fra streaming. Litt giddaløs.

    IMG_20220824_210440.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    En godbit for oss som liker litt hardere musikk er denne boxen.
    IMG_20220824_201425.jpg

    IMG_20220824_201553.jpg

    Er vel de 5 første platene til Behemoth. Dette blir for hardt for meg så gir den opp.

    Annen morsom sak er denne fra Metallica
    IMG_20220824_203936.jpg

    En kul bootleg fra justice tour.

    Om noen vil ha en liste etterhvert, må få starta pc som ikke ville idag blir ikke laget liste på tlf. Det var tungvint. Send meg en pm. Kan byttes i penger eller andre plater.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir mye hair metal om dagen, Stage Dolls får mye spilletid på oppsettet. Skikkelig pusemusikk vil mange si, joda det er det. Men jeg liler det 😁

    Screenshot_20220824_233646_com.spotify.music.jpg

    Denne synes jeg er skikkelig god. Gått over til streaming. Langt å gå til platespiller, flere meter jo
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siden søvnen ikke er mulig å få til så sjekker jeg ut Røyksopp sitt siste album

    So far så jada, det her kan jeg like.

    Screenshot_20220825_013533_com.spotify.music.jpg
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spillt mye bra musikk i natt, nå sitter jeg å forbereder meg til å ringe sykehuset for N'te gang. Før en tur til legen. Etter det så er nok denne dagen ferdig for min del.

    Mye gøy på nettflix om dagen. Men om noen har tips til en ny bra serie, så må dere gjerne tipse meg om en. Har noen timer å fylle opp hver dag kan man si..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så tur innom butikken på vei hjem fra legen med lomma full av piller, så titta jeg oppi 50% disken.. Der låg det en stakkars entrecôte, helt alene... Så den synes jeg skikkelig syns på så den fikk være med hjem.

    I kassa så måtte jeg nesten legge den igjen da den hadde gått ut på dato igår. Men fikk den med. Tror dere den var digg eller?
    IMG_20220825_200748.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.358
    Antall liker
    38.404
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har sansen for denne matserien.

    Biff gått ut på dato er best. Husker jeg lot stykke bli liggende i kjøleren i minst 10 dager etter "best før" når jeg jobbet i en kjøttbutikk i byen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har sansen for denne matserien.

    Biff gått ut på dato er best. Husker jeg lot stykke bli liggende i kjøleren i minst 10 dager etter "best før" når jeg jobbet i en kjøttbutikk i byen.
    Definitivt best når "blodet" i vacumpakningen begynner å skifte farge. Denne kunne nok ha ligget en uke til.

    Bare det at merkingen har gått fra siste forbruksdag til best før er et fremskritt. Vi kaster altformye god mat i Norge. Har nesten 20års fartstid i Meny så har litt ærfaring med svinn.

    Dog så er det et regelverk å forholde seg til og de reglene er jaggu ikke laget for å redusere matsvinn.

    Et eksempel. Tomater i forpakning. Ved mottak av kassene, så skjer det hele tiden at en og annen pakke har fått seg en trøkk. 6 tomater i pakken, en av de er krasja. Hva gjør man når man skal forholde seg til regelverket.. Jo man scanner hele pakken og kaster alle 6 tomatene. Nei man kan ikke scanne pakken og selge de 5 hele.

    Man kan tøye regelverket, og bruke de 5 løse tomatene i en gryterett. Altså varmebehandlet. Men det skaper igjen endel annen trøbbel. Kanskje ikke først og fremst med tomater. Men med andre produkt. Det jeg skal frem til er varedeklarasjon. Altså all den lille teksten som står nedover bongen. Man har idag ferdige baser som man kjøper. Hvor ingrediensene er riktig i forhold til beskrivelsen på bongen. Og nei, man har faktisk ikke lov til å tilsette noe annet enn kjøtt eller fisk. En liten fløteskvett ol endrer jo deklarasjonen.

    Nå vet jeg ikke om det har blitt et krav, da det er noen år siden jeg slutta i Meny. Men helt på tampen så var det er prosjekt med å ikke bare få frem allergener og ingrediens liste. Men også merking på energi, feitt, protein ol pr 100g... i gram.
    Det er ikke enkelt å bruke opp 5 hele tomater... Eller en bulka kartong med fløte..

    Just sayin..
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den har jeg faktisk lagt til på lista mi. 👍 Ikke starta på den enda. Såg en som het Echoes.. Litt intr greie, men ikke helt min smak.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har sansen for denne matserien.

    Biff gått ut på dato er best. Husker jeg lot stykke bli liggende i kjøleren i minst 10 dager etter "best før" når jeg jobbet i en kjøttbutikk i byen.
    Den serien der, trur jeg et midt i blinken.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da prøver jeg Feed Phil. Takker for tips HOJ
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    5.016
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Spillt mye bra musikk i natt, nå sitter jeg å forbereder meg til å ringe sykehuset for N'te gang. Før en tur til legen. Etter det så er nok denne dagen ferdig for min del.

    Mye gøy på nettflix om dagen. Men om noen har tips til en ny bra serie, så må dere gjerne tipse meg om en. Har noen timer å fylle opp hver dag kan man si..
    76A0491A-7822-476A-8399-1526748AA372.jpeg

    Sett denne? Årets beste serie IMO. Gjør heller ingenting at Mikael Åkerfeldt har skrevet musikken🤘
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.637
    Antall liker
    13.280
    Sted
    Sørlandet
    Netflix suger men med Clark viser at dem kan hvis dem vil. Det samme gjelder The Kominsky Method som er noe av det bedre uansett strømmetjeneste.

    1661495284888.png


    Tar det som en selvfølge at du har sett Stranger Things sesong 1 - 4? Herlig retro Sci-fi
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Netflix suger men med Clark viser at dem kan hvis dem vil. Det samme gjelder The Kominsky Method som er noe av det bedre uansett strømmetjeneste.

    Vis vedlegget 844054

    Tar det som en selvfølge at du har sett Stranger Things sesong 1 - 4? Herlig retro Sci-fi
    Joda, stranger things er sett 2 runder. Skal prøve den andre serien 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir det noen nye lp plater på meg i dag også.
    La ut en annonse på finn og ble kontaktet av en som gjerne ville komme å bytte plater. Hva som kommet aner jeg ikke. Kjempehyggelig kar vertfall.

    Noen plater ble det plutselig litt budrunde på. Så blir nok noen kroner også etterhvert.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20220826_151830.jpg

    IMG_20220826_151839.jpg

    IMG_20220826_151845.jpg

    IMG_20220826_151854.jpg

    IMG_20220826_151901.jpg


    Blir ikke mye rydding.. 2 ut og 5 inn. Blir intr å høre Kraftwerk på lp. Han jeg bytta med gikk nok seirende ut av den halvdelen. Men i og med det kun var plater jeg hadde fra før... Why not
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da var det plutselig på tide å våkne fikk hjerna beskjed om. Snart 05 så la why not. Kaffen er snart ferdig 5 nye lp plater som skal en tur innom vaskeren før jeg kjører de.

    Ser også frem til søndag, fikk en god del bilder av en kar som ville bytte plater. Der var det en hel del plater fra Ac/Dc, cinderella, megadeth, Black Sabbath som jeg mangler. Så det blir nok et flott nytte.

    Venter også på en pakke fra Jorwed med litt megadeth, Ac/Dc og Black Sabbath. Så da nærmer det seg de platene jeg liker fra de artistene.

    Da var kaffen klar
    59bf4ba287211324a38a5dfb8bd23330.jpg


    God morgen alle sammen
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Denne plata likte godt.
    IMG_20220827_062121.jpg


    Har fått kjøpt noen plater av denne karen. Synes det er mye opp og ned fra han, men denne var bra. Ikke noe lydmessig høydare men foten går.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hørt igjennom begge kraftwerk også. God lyd på de. Nå er det soundgarden sin tur. Superunknown plata som nok er min favoritt fra de. Selv om badmotorfinger ikke er langt etter. Har begge på lp men kjører streaming.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mye god musikk i løpet av dagen idag. Litt opp, litt rock litt metall, radiorock har fått spille på kjøkkenet.
    Så har vert en riktig bra dag idag.

    I morgen blir det flere nye plater på meg. Og over helgen kommer det en pakke fra HiFi&Vinyl. Så får vi se hva jeg gjør med resten av lp platene jeg plukka ut. Mulig de går på finn som en pakke. Trenger litt kroner inn på konto til Nightwish slipper remaster platene i oktober.. Håper remasteren på de platene blir like gode som på Once albumet. Alice in chains slipper også en remaster om ikke så lenge, så den bør også i samlingen.

    Bruker mye tid her inne om dagen. Leser mye og tenker mye. Er veldig fasinert over hvor mye tid folk bruker på å skulle bevise eller fortelle andre at det de hører på er feil eller mer presist, det som kommer inn øret av musikk og man liker ikke er riktig. Nå er det ikke bare her på HFS at det er slik. Det gjelder minst like mye på andre hifi forum og på HiFigrupper på FB.
    Er fasinerende rett og slett.

    FB_IMG_1660893689753.jpg
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    5.016
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Mye god musikk i løpet av dagen idag. Litt opp, litt rock litt metall, radiorock har fått spille på kjøkkenet.
    Så har vert en riktig bra dag idag.

    I morgen blir det flere nye plater på meg. Og over helgen kommer det en pakke fra HiFi&Vinyl. Så får vi se hva jeg gjør med resten av lp platene jeg plukka ut. Mulig de går på finn som en pakke. Trenger litt kroner inn på konto til Nightwish slipper remaster platene i oktober.. Håper remasteren på de platene blir like gode som på Once albumet. Alice in chains slipper også en remaster om ikke så lenge, så den bør også i samlingen.

    Bruker mye tid her inne om dagen. Leser mye og tenker mye. Er veldig fasinert over hvor mye tid folk bruker på å skulle bevise eller fortelle andre at det de hører på er feil eller mer presist, det som kommer inn øret av musikk og man liker ikke er riktig. Nå er det ikke bare her på HFS at det er slik. Det gjelder minst like mye på andre hifi forum og på HiFigrupper på FB.
    Er fasinerende rett og slett.

    Vis vedlegget 844595
    Rock On, Peter! Sender et par Opeth-plater i din retning snart🤘🤘 Ha en fantastisk helg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jadda.. Da har det vert en kar å bytta plater.. Han tok med seg alle Rush platene mine. 10-12stk og noen magnum. Jeg fikk de her.

    Pris mmessig tror jeg vi kom sånn omtrent likt fra det. Men jeg har fått mange go'plater.
    IMG_20220828_172820.jpg


    Denne her er jeg spes glad for at jeg fikk tak i.

    IMG_20220828_173413.jpg

    IMG_20220828_173431.jpg

    IMG_20220828_173443.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    FB_IMG_1660894474861.jpg

    Kanskje idag..


    Da blir det Horten på meg. Trenger en tur ut å møte folk. Så fredag til søndag. Lørdag middagen blir sammen med en gjeng. Tradisjon tro på indisk.
    Har bestillt time hos legen mandagen samme uka til å få en sprøyte i leggene. Slik at helgen blir ok. Den eneste som kan stoppe meg er om jeg skal operere. Sitter å venter på time. Skal bli skikkelig gøy med messetur.

    FB_IMG_1661636317930.jpg


    De 5 minuttene det tar å få i seg første koppen med kaffe er mine.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn