Retep
Steine galen
Det kan eg. Noe spes du tenke på?Kan du fortelle litt om kalibreringsjobbene også Peter?
Det kan eg. Noe spes du tenke på?Kan du fortelle litt om kalibreringsjobbene også Peter?
nei bare generellt interessert i hvordan tilnærmingen din er til dette, åssen utstyr det var i kinoen og åssen reaultatet bleiDet kan eg. Noe spes du tenke på?
Han som eier oppsettet henger ikke her inne. Og jeg skal heller ikke legge ut noe målinger og info om oppsettet.nei bare generellt interessert i hvordan tilnærmingen din er til dette, åssen utstyr det var i kinoen og åssen reaultatet blei
Spennende,..Han som eier oppsettet henger ikke her inne. Og jeg skal heller ikke legge ut noe målinger og info om oppsettet.
Det jeg gjør på slike jobber er å finne optimal plassering av høyttalere, subber og sitteposisjon. Deretter så er det å finne best delefrekvens mellom høyttalere og subb før man bruker tid på å få dette å spille best mulig sammen. Denne kunden hadde bygget kino og har plassert front system og subber bak lerret. Surround og surround bak ble flyttet litt på da de hang for høyt. De 4 Atmos kanalene ble også flyttet litt på.
Resultatet ble veldig bra. Han kjører reciver med ekstra effekttrinnn og en ekstern dsp til subbene. Så det ble brukt en del tid på å få overgang mellom sub og høyttalere så god som mulig.
Mange med kino system kjører kun auto korreksjon. Og så gjør de ikke mer. Da we det ofte veldig mye mer å hente.
Dirac på subber. Audessy på reciver..Spennende,..
har selv opplevd hvor mye en bra kalibrering gjør!
kan du si noe om type romkorreksjon som ble brukt?
Er fantastisk flott å komme heim til når været er som det har våre. Fått gjort litt fornuftig og kosa meg masse.Ørsta absolutt enj bra plass .
Skal "ned" på legen høres ikke bra ut retepNå hadde jeg nok måtte tatt den lille operasjonen uansett om jeg reiste til Sunnmøre el ikke, men greit å ha noe å skylde på.
Den greia som måtte ut hadde nok kommet uansett en såkalt tvilling. Greit å få den ut før den sprakk.
Føler meg allerede bedre og mye bedre enn før jeg ble kjørt til Kongsvinger. Så det går veien ganske raskt. Skal ned på legen for en sjekk idag og mandag hvor de på mandag skal ta ut et dren.
Så satser på musikk fra oppsettet på mandag,
Huff... Har kvinnelig lege da, og skal dra ned buksa mi hos henne så... Tja kommer litt an på hvordan man ser på det...Skal "ned" på legen høres ikke bra ut retep
Noen liker beggge.Skal "ned" på legen høres ikke bra ut retep
PS ! er det en kvinnelig lege er det greit
Dette berre er lokal slurv ("ned på legen"), sikkert noko han plukka med seg då han var her. Godt de har fått han ned til sivilisasjonen.Skal "ned" på legen høres ikke bra ut retep
Kun en runde, ok plate med rimelig god lyd. Men med tanke på hvordan Ozzy prater, er jeg imponert over hvor tydelig han ennå kan syngeKom plutselig på at Ozzy har gitt ut nytt album, så den må sjekkes ut.
Kommet til spor 5 nå og tja.. Vet ikke helt. Mulig det er en sånn plate som må lyttes til noen ganger. Ikke dårlig nei, men gir meg ikke noe på en måte. Så blir ikke bestillt på vinyl riktig enda.
Noen flere som har hørt denne og som har noen synspunkt?
Vis vedlegget 848282
Hei Peter,Vis vedlegget 848281
Maiden for forsette morgenrocken
Takker for skriblerier. Ja har en ganske vid musikk. Mye maiden, Metallica, acdc, tool, rage against the machine, Alice in chains, soundgarden ol. Men min smak tåler også hardere saker som Jinjer, Arch Enemy, sepultura, Taake ol og det der har kommet til det siste året el to. Så joda dess eldre jeg blir dess tøffere liker jeg det.Hei Peter,
Så kult å få et innblikk i musikksmaken din, som virker å være meget solid. Husker godt Maiden slapp mye gull på begynnelsen av 80 åra, både Number of the beast og Powerslave. Det satte dype spor i en unggutt på den tida, og det har jammen vedvart. Favoritten min fra nevnte band kom vel i 86, Somewhere in time. For ei knakandes god skive det er!!
Smaken min har blitt mer brutal med åra som har gått. Nå sitter madammen og eg og hører på sisteskiva til Archspire, som er et herlig eventyr.
Håper formen din er bedre, og at du får med deg Horten.
Jeg kommer meg ikke nedover i år, men får prøve igjen neste år.
Mvh Terje
Er seff en måte å gjøre det på. Får se hvordan det løser seg. Har vertfall nada hast med å selge. Så blir den stående så gjør det absolutt ingen verdens ting.Er det ikke bedre å bare la LM stå i ro til du flytter ? Så tar du der derifra.