Oppdatering på anlegget lurer Eirik på vel..
Får starte med kildene.
Streaming som er den kilden jeg bruker minst blir tatt hand om av en Wiim mini som er koblet til en dac fra Metrum Octave mini.
CD bruker jeg en hel del og det blir tatt hand om av en Marantz sa7001 ki Signature. Desverre leser den ikke sacd men red book leser den. Ingen dyr soiller men jeg liker lyden av den svært godt.
Så til den kilden jeg setter mest pris på og som brukt mest kroner på. Hoved platespiller er Origin Live Resolution mk4 med upgrade multilayer platter. Den har en Origin Live Illustrious arm. Pickup så starta jeg med Hana SL før jeg i forrige uke kjøpte med Hana ML.
Denne platespilleren blir nok værende i mange mange år
Den andre soilleren jeg har er også fra Origin Live. Dette er modellen Aurora Gold, en modell som er noen år gammel men som bærer alderen svært godt. Armen på denne er en Origin Live modda Rega RB250 arm. Nøyaktig hva det innebærer vet jeg ikke, men de har fjernet lakken, gitt den ny armkabel og nye rca kabel. Videre er motor plukket fra hverandre og deler byttet ut. Og flere andre oppgraderinger. Pickup på denne er Ortofon 2m bronze.
Spilleren ligger til salg da jeg ønsker en DD spiller som nr 2 og litt kroner inn på HiFi konto er greit.
RIAA er PS Audio Stellar Phono. Glitrende RIAA som har overlevd angrep fra flere andre RIAA som jeg har hatt til låns. Noen dyrere og noen billigere. Denne er også lagt ut for salg da jeg synes det er gøy å prøve nytt og titter litt, ja si det.....?
Forsterker er under utskiftning, men det som står her er en nydelig fransk preamp fra Kora, modellen Eclipse som har fått betydelige oppgraderinger. Lekker preamp med stor lyd. Men jeg ønsker noe mer rørete om det er riktig å si.
Mye snacks inne i denne..
Legger den ut for salgs når jeg får den tilbake tipp topp stand. Om ikke reperatør kjøper den av meg.
Effekt blir levert av en AudiMaxim MA2300. En forrykende god klasse D effekt som ble kjøpt inn som venteamp men den står fremdeles her..
Den legges nok ut for salg etterhvert.
Høyttalerene er de samme som har stått her over lang tid. Ø Audio Icon. En høyttaler jeg har blitt veldig veldig glad i. Spiller musikken min akkurat sånn jeg liker
Her sammen med Marten fra en sammenkomst jeg hadde i høst.
Så alt i alt er oppsett jeg trives med, men som jeg ønsker litt endring på og da kanskje spesiellt forsterker delen. Men hva det er ikke så godt å si.
Det viktigste er at dette soiller musikken min, slik at jeg får fot og innimellom så henter jeg frem både luftgitar og lufttrommer...