Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hyggelig du stakk innom på besøk når du først var i området :)
    Har hatt lysst til å komme på besøk jeg. Så når Gunder inviterte meg med eller egentlig ordna det slik at jeg kunne ta turen så ble jeg glad. 🤘🤘

Kommer gjerne tilbake neste gang jeg er i området jeg.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med Michi
    Har lyst til å teste cocktail audio n25. Fikk du testet den?
    Desverre så er ikke Michi P5 min. Jeg låner den av en hifikompis. Ja fikk testa flere Cocktail så det kommer nok en slik til meg ja. Virker som svært gode produkt rett og slett. Likte de godt.

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.059
    Torget vurderinger
    2
    Så litt selv på den store sterio blokken Michi s5 da den kom. Men avskrevet den til mine Mg1.7, da den i følge data sliter med impedance under 4ohm. Mener du at du får den lille til å funke ok på Mg1.7i?

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    21.784
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.059
    Torget vurderinger
    2
    Ja mulig at jeg feiga ut litt tidlig :) Monoblokkene hadde jeg uansett bestemt at jeg ikke har plass til. Har tatt en avgjørelse på at jeg aldri igjen skal ha forsterkere stående på gulvet. De må passe inn i hyllene, og stykk har jeg ikke hyller til :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde faktisk hele 3 besøk går..
    Først ute var Chris Dahl fra Moet Audio. Kokte opp en liten lunsj og vi fikk satt på plass hvilke komponerer som skal stå som demo hos meg. Mer info kommer selfølgelig når ting kommer på plass. Men det blir

2 el 3 par høyttalere
    En eller 2 forsterkere kommer litt an på noen ting.
    Platespiller kommer
    Streamer kommer
    RIAA trinn
    En kabel pakke.
    Noe akustikk produkt
    Mye av dette vil også kunne lånes ut fra meg til de som vil prøve hjemme her på Østlandet.

Jeg gleder meg mye til å dra igang treff igjen.

Så kom andremann. Som hadde med Benchmark dac 1 og Michi P5..
    Først lytta vi til oppsettet slik det sto. Med DSpeaker antimode som dac, dsp og forforsterker. Dette låter helt ok. Er jo tross alt et vente /låne anlegg.

Så kobla vi inn Benchmark dac 1 med optisk ut fra antimode. Vi brukte da benchmark som pre. Wow det låt mye åpnere, større, dypere absolutt alt låt bedre. Helt nytt anlegg. Spillte med og uten dsp aktivert.

Så kobla vi anlegget opp med usb fra pc rett i Michi. Da åpna det seg enda mer opp. Skikkelig gøy.

Så spillte vi filer fra pc og jriver. Dette låter enda bedre. Så kom jeg på at jeg hadde glemt å bruke michi din lydkort til pc. Så da måtte jeg jo gjøre det. Dette låt enda mer gøy. Spilte noe high rez filer... Dette var gøy @Myhre

Så kom naboen innom en tur med en pils i handen. Ville ha litt musikk, får ikke ha anlegg hjemme av interiør sjefen der. Så han ble sittende en god stund. Jeg fikk da også hjelp til å flytte litt på høyttalerene menst Jeg satt i sweetspot. Synes det er lettere enn å måtte reise seg opp, flytte og så sette seg tilbake. Så gjøre det igjen og igjen...

Rett og slett en fantastisk dag..

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Gilja
    Bare for å spole helt av her😁 Du som svoren Metallica fan,hva mener du om de siste 3 låtene som er sluppet ? Selv er jeg overraskende positiv👍 Bra produksjon, å de har ikke helt glemt hvor dem kommer fra.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja jeg har hørt mye på de to første og noen ganger på den tredje, som jeg synes er den beste hittil. En kanon åpning på den nye plata feks. En plate jeg gleder meg veldig. Får litt kill em all, justice vs hardwired vinner. Jeg liker hardwired også veldig godt hva synes du er den beste av de 3?

• Liker
    Reaksjoner: KMR

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Gilja
    Ja jeg har hørt mye på de to første og noen ganger på den tredje, som jeg synes er den beste hittil. En kanon åpning på den nye plata feks. En plate jeg gleder meg veldig. Får litt kill em all, justice vs hardwired vinner. Jeg liker hardwired også veldig godt hva synes du er den beste av de 3?
    Av dem 3 så ruter går justice av med seieren i mine ører. Favoritten er nok Master of puppets, men har stor tro på den nye👍

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter bare å ser frem til helgen når Oslo hifishow går av stabelen. Skal bli morro å treffe gamle kjente og også nye. Hadde besøk av Moet forrige uke og vi satt oss ned å titta litt på utstyr som skal hit. Kanskje denne uka allerede kommer de første komponentene. Spørst bare om det er nok timer i døgnet igjen til det.

Skal inn med et nytt platespiller merke også. Så jeg sitter om dagen så leser meg opp på armer. Spillerene kommer med 2 ulike merker med armer i 3 ulike nivåer. Så jeg må da velge en. Og så må jeg finne ut hvilket nivå av spiller jeg ønsker å gå for, med eller uten upgrades. Mer om det senere når spilleren står her.

Så det er mye å se frem til om dagen.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.261
    Sted
    Sørlandet
    Hei Peter, vet du hva Moet har med seg til messa? Finnes det håp for at vi får høre analoge toner på Living Voice?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei Peter, vet du hva Moet har med seg til messa? Finnes det håp for at vi får høre analoge toner på Living Voice?
    Moet kommer ikke til messa. Det ble for hektisk med diverse. Påmelding var før de fikk tak i meg osv. Men om de skulle dratt så ville nok Living Voice og Diptyque vert naturlige valg.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lol jeg kommer jo og kan representere Moet Audio... All den tid jeg går rundt i Asker. 😁 👍

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dette er det man har å se frem til altså

FB_IMG_1678187220556.jpg

Sitter å ladder batteriene før jeg skal ut en liten tur. Dette er nok en av mine all time favoritt plater.
    Screenshot_20230307_120829_jriver.mediacenter.android.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har da vert uten platespiller i over en mnd nå. Og kjenner at jeg gleder meg til å få det tilbake i oppsettet.
    Streaming, cd plater og rippa filer blir ikke helt det samme for min del. Må ha vinyl.. 😁

Håper det kommer raskt ihus.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.850
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har da vert uten platespiller i over en mnd nå. Og kjenner at jeg gleder meg til å få det tilbake i oppsettet.
    Streaming, cd plater og rippa filer blir ikke helt det samme for min del. Må ha vinyl.. 😁

Håper det kommer raskt ihus.
    Bra du begrensa deg på platesalget da 😁
    Blir spennende å se hvordan oppsettet blir!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mer besøk i hula i går kveld. Alltid gøy det å løse livets mysterier over en kopp kaffe.
    Vi ble sittende å sammenligne noen rippa cd plater (flac) og noen kjøpte filer (album) av Hirez format. Ganske intr at det var såpass store forskjeller. Men hvorfor forskjellene var som de er er likevel ikke godt si. Er det andre mixer av platene vi hører på?
    IMG_20230308_083127.jpg

Har de siste dagene testet denne digitalt inn mot en benchmark dac1. En god dac det, er bare det at jeg liker digital delen i P5 bedre. Nå er jo det noen år siden dac 1 var ny og man vet jo hvordan digital delen av denne hobbyen har rast avgårde. Så jeg burde nok ha testa P5 opp mot en nyere dac, kanskje en benchmark dac 3. Men det lar seg ikke så enkelt gjøre. Har ingen slik dac liggende.

Kvinnedagen idag så man må huske å si noe pent til den man deler husvære med. Jeg prøvde idag tidlig, men fikk kun et grynt tilbake. Får prøve igjen selgere. Noen morgoner er bare elendig.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å planlegger kommende helg.
    Blir en Oslo tur på fredag. Noen nye bilder som skal taes, så legger nok turen til OHC etter det. Noen timer der før jeg fyker hjem.
    Lørdag blir det tur til Asker, blir nok hele dagen der. Håper på å komme over det meste slik at søndagen blir fri. To dager med gåing pleier ikke å gå helt greit. Men hva gjør man ikke for musikk og hifi.

Titter om dagen litt etter dac. Har 3 stk som jeg låner ut, så må nok få de ihus først. Og også nytt oppsett tenker jeg før noe blir handlet inn. Har noen i kikkerten.. Men er åpen for flere forslag, bare de ikke er lut gamle.
    Ser for meg en dac som har litt fylde i lyden. Kanskje noe med rør muligens..

Fikk feira kvinnedagen med Sushi og 3 kvinnfolk. Så da er det gjort for i år. 👍

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så ligger man her da med smerter ut av en annen verden. Helt umulig å få sove, så da blir det litt musikk på natta. Håper det hjelper...

Greit å få dårlig dag ut av kroppen før helgen. Hadde vert skikkelig dritt å fått den på fredag eller lørdag.

Musikken som går nå er Gary Moore og plata blues Alive.

Siden kvinnedagen er over...

FB_IMG_1678318412111.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Liten tur ut idag, hadde en avtale hos NAV som gikk greit. Blir søkt inn på avklaring om arbeidsevne. Noe som må til. Håper å komme med i neste gruppe dvs april.

Helt stein død i armene etter turen. Ble lite søvn i natt så må nok ha en lengre
    Cowboystrekk_16x9.jpg

Gjøre seg klar til i morgen og lørdag. Har "spart" på dopet denne uka slik at jeg har litt å gå på i helgen. OHC i morgen og Asker lørdag er planen.

Kermit får sagt det han..
    FB_IMG_1678371371217.jpg

Ha en trivelig dag folkens så sees vi på messe

ParttimeDIY

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Antall liker
    667
    Sted
    Brøttum
    Har du prøvd Topping D90SE? Jeg har nok dacer jeg altså, har nå to Consonance i to oppsett, veldig fornøyd med den ene, mens den andre/dyreste er jeg sånn meh-fornøyd med. Rør i begge to, men jeg opplever de som transparente.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn