Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har du prøvd Topping D90SE? Jeg har nok dacer jeg altså, har nå to Consonance i to oppsett, veldig fornøyd med den ene, mens den andre/dyreste er jeg sånn meh-fornøyd med. Rør i begge to, men jeg opplever de som transparente.
    Har ikke prøvd D90se nei. Men har prøvd et par av de mindre modellene. De gav meg ikke noe i forhold til den dacen jeg har som bruker samme chip. Blir å teste et par andre nå litt opp i pris så får vi se.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er snuten rettet mot Oslo. Skal hente noe reklame og så blir det en tur til OHC for å få menge seg med folk. Oppvarming til i morgen. Noen flere som skal innom OHC som jeg kjenner i 13. 13.30 tiden? Blir nok et par timer tenker jeg.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Et par timer..... Vel det ble vel 6 timer faktisk hos OHC idag. Var kun sulten som stoppa meg kan vi late som. Nå er det hjem, få beina høyt og selfølgelig ladde batteriene til i morgen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Møtte mange kjente på runda idag og flere møter jeg nok i morgen. Takk for praten folkens. Sees vel i Asker tenker jeg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lang dag i Asker idag. På vei hjem nå. Fy søren for en kjekk dag.

Vandre rundt, lytte til gode oppsett, noen likte jeg bedre enn andre selfølgelig, slik er det jo.

Noe bilder fra messa
    IMG_20230311_102806.jpg

IMG_20230311_120040.jpg

IMG_20230311_120554.jpg

IMG_20230311_121953.jpg

IMG_20230311_163151.jpg

IMG_20230311_170355.jpg

IMG_20230311_181105.jpg

Kjenner det skal bli godt med dagen i morgen bare helt rolig. Teste en dac jeg har fått låne og spille min musikk en stund. Fikk heldigvis oppfylle flere ønsker rundt om i flere rom. Synes også at det var gjennomgående bedre lyd i Asker enn det er i Horten.. Andre med samme oppfatning?

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.834
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Helt klart bedre enn Horten ja. Mange rom låt fra OK til temmelig bra.
    La ut noen inntrykk i egen tråd, men den er nok ikke den mest leste 😂 .

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.847
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig å treffe på deg igjen:)
    Fikk du med deg rommet til Endpoint Audio med Horns FP15 MK 2? Tror jeg kunne levd godt med de:)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hyggelig å treffe på deg igjen:)
    Fikk du med deg rommet til Endpoint Audio med Horns FP15 MK 2? Tror jeg kunne levd godt med de:)
    Var innom begge rommene til Endpoint. Hyggelig å hilse på deg igjen. Er for lenge siden nå.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men noe må scandic Asker gjøre /lære til neste år. Med så mye folk vandrende rundt i korridorene i såpass lang tid som 10-18. Så må de kunne servere noe annet en 2 baguetter og pølse i brød. Det låg noen kalde pannini i et skap borti der.. Men tenk å kunne ha hatt noe så enkelt som en enkel gryterett, biff stroganiff med potetmos. Feks, bare noe varmt og godt og enkelt å holde varmt i vannbad. Regner med kjøkkenet er utstyrt med muligheter for å lage mat... 🙈 Det hadde blitt solgt mange porsjoner iløpet av 2 lange dager... Just sayimg

Vi dro på bensinstasjonen og kjøpte bruger vi. Så mat fikk vi tak i..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er messehelgen vel overstått. Har for min del vert litt av en helg. Masse masse inntrykk som har satt seg. Mye glede og begeistring de to dagene jeg vandret rundt. Dagen igår var det heldigvis mye på tv. Har ikke godt av så mye bevegelse kjenner jeg. Så det blir noen rolige dager fremover.

På slutten av dagen lørdag så var innom en aktør for å låne med meg hjem en dac for å teste ut i "eget" oppsett. Dvs det jeg låner av Bjørn. Har lysst på ny dac og denne her har fått mye bra tilbakemeldinger. Ikke fått koblet den opp enda. Så får gjøre det idag.

Ellers så vil nok uka gå raskt trur jeg. Er endel helse saker som gjøres denne uka. Så får jeg starte glede meg til den 24. Da blir det ny Oslo tur og jeg får se Kamelot og Eleine live.

Denne uka får jeg muligens komponentene fra Moet også. Så her er det mye å glede seg til fremover.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er de satt opp nesten hele bønschen... Dac utprøving altså. Mangler 2 av mine egne dacer, men den ene her kjenner jeg veldig godt. Og jeg har blitt bra kjent med den innebygde i Michi P5. Så dette er det jeg skal styre med de neste dagene.
    IMG_20230313_110513.jpg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.861
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Her er de satt opp nesten hele bønschen... Dac utprøving altså. Mangler 2 av mine egne dacer, men den ene her kjenner jeg veldig godt. Og jeg har blitt bra kjent med den innebygde i Michi P5. Så dette er det jeg skal styre med de neste dagene.
    Vis vedlegget 901274
    Spennende (y)

Husker når Hifi Life hadde testet X3 (ellerX5) i en av YouTube-videoene deres, så synes de den interne DACen låt bedre enn en kostbar ekstern (tror ikke det ble sagt hvilken). Mulig DACen i P5 er enda bedre - så kan fort være at det ikke er så mye å hente kontra den interne :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende (y)

Husker når Hifi Life hadde testet X3 (ellerX5) i en av YouTube-videoene deres, så synes de den interne DACen låt bedre enn en kostbar ekstern (tror ikke det ble sagt hvilken). Mulig DACen i P5 er enda bedre - så kan fort være at det ikke er så mye å hente kontra den interne :)
    Blir spennende å høre selv. Nå er det 3 dacer i ulike prisnivåer her pluss den som står i P5. Skulle gjerne hatt den ene NOS dacen min men den står å blir brukt hos en kjenning. Og gjør visst jobben veldig bra der. 👍

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.263
    Sted
    Sørlandet
    Hei Retep,

Jeg så deg spasere målrettet forbi meg på vei ut av hotellet. Hei Peter - ropte jeg men til ingen nytte. Du travet målrettet videre og jeg tenkte at du nok hadde det travelt. Ikke noe viktig, ville bare slå an en prat.

Ha en fin dag videre.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei Retep,

Jeg så deg spasere målrettet forbi meg på vei ut av hotellet. Hei Peter - ropte jeg men til ingen nytte. Du travet målrettet videre og jeg tenkte at du nok hadde det travelt. Ikke noe viktig, ville bare slå an en prat.

Ha en fin dag videre.
    Huff, pleier ikke å være overlegen jeg da. Var sikkert på vei til å få oss noe mat og av og til så er det litt hastverk med slikt (diabetes) om ikke så har jeg ikke noen unnskyldning..

Håper du kosa deg i Asker. 👍

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.263
    Sted
    Sørlandet
    Koser meg alltid på messer jeg.

Jeg anser deg overhodet ikke som en overlegen person men det kan nok stemme at dere var på vei ut for noe mat for dere gikk ut hoveddøren.

Ellers var Living Voice savnet på messen. To gode høyttalere fra dem, en god vinylrigg og en god forsterker. Helt analogt - helt seriøst. Du måtte gjerne ha utført noen målinger på forhånd for å ha funnet frem til riktig plassering og riktig mengde med akustikk tiltak.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Koser meg alltid på messer jeg.

Jeg anser deg overhodet ikke som en overlegen person men det kan nok stemme at dere var på vei ut for noe mat for dere gikk ut hoveddøren.

Ellers var Living Voice savnet på messen. To gode høyttalere fra dem, en god vinylrigg og en god forsterker. Helt analogt - helt seriøst. Du måtte gjerne ha utført noen målinger på forhånd for å ha funnet frem til riktig plassering og riktig mengde med akustikk tiltak.
    Neste år så tenker jeg at Moet stiller. Uten at jeg lover eller vet noe om det. 👍

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det ble brått slutt på utprøving av dac. Fikk tilslaget på en jeg kjenner godt men som jeg ikke har hatt hjemme. Vel nå får jeg prøvd den leget oppsett. Passer den ikke inn så er jo det en ok sjanse for å få tilbake utlegget. Så liten risiko altså.

Blir uansett gøy å prøve denne opp mot de andre jeg har.

Med litt flaks så har jeg den til helga.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Av og til blir jeg imponert over posten. Kl 15.10 igår ble dacen /pakken innlevert i Arendal og kl 02.10 i natt så har pakken forlatt Oslo og er på vei til Jessheim. Det betyr at jeg nok kan hente den ikveld. (blir nok ikke hentet før i morgen) Det er helt utrolig hvor raskt det kan gå. Wow, imponert

Så da må jeg nok bare kalle hjem NOS dacen min fra utlåns tjeneste. 😁 For å se hvilken jeg ender opp med.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Sunnmøre
    Har aldri heilt forstått distribusjonsnettet til Posten. Går ofte fort frå Austlandet, men så skal alt ha ein kviledag i Skodje, uansett.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har aldri heilt forstått distribusjonsnettet til Posten. Går ofte fort frå Austlandet, men så skal alt ha ein kviledag i Skodje, uansett.
    Veldig varierende het også altså. Sendte en pakke fra Asker til Oslo engang. Den brukte vel ca 3 uker på å komme frem... Hadde vert raskere å kaste den fremover. Plukka opp så kasta den osv osv.. 😁 🤣

Men ja får man helga i mellom på Sunnmøre så må en smøre seg med tålmodighet..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser på bilder som kommer frem fra Oslo hifishow at det er flere rom jeg ikke var innom. Må være en fløy jeg ikke fant..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ordna det seg med rør til dacen. Løser seg for hyggelige folk.. 😁 Takk Lars

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny dag nye muligheter. Koppen med kaffe var ekstra god idag.

Planen idag er ut å hente dac og levere en pakke i posten. Så blir det nok å spille musikk, gjøre minst mulig slik at jeg har sjans til å ta unna snøen som kommer på fredag. Pleier å være kaos her hjemme når det kommer såpass mye som det ser ut til, da traktor som tar plassen ikke bruker å komme før på kvelden. Tar privat på andre tider enn når han tar kommunale veier.
    Rart det systemet der. Traktoren vi leier inn tar også den kommunale veien som går 50m fra huset vårt. Men pga noe regelverk så kan han ikke ta privat før han har tatt kommunale veier helt ferdig. Dvs han må ta veien inn til privat vei, så kjøre til Jessheim for å gjøre jobben der, før han kommer tilbake for å ta privat vei inn til oss, vår innkjøring pluss naboens og en 5-6 hus til i ringen. Så det betyr at jeg må ut å måke, kastemåke og krykker. Noen dager er det litt ekstra utfordrende...

19 blå idag så blir nok ikke ut helt enda. Så et par kopper kaffe til verfall så får vi se.. Sola varmer heldigvis godt når den har stått opp.

Får sette på litt musikk tenker jeg så går nok morgonen rimelig raskt unna.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn