Fikk noen timer med søvn i det minste, men så var det påtide å stå opp å starte dagen.
Vis vedlegget 910944
Snart 05 nå klokka, var på denne tida jeg pleide å stå opp når jeg jobba i Meny. Så har vert vant til det tidligere og like greit å bare komme igang. Da har jeg flere timer på meg til å fordele det som må gjøres. Tenkte at jeg skulle prove meg på justering av vinduer idag. Aldri gjort dette før så aner ikke hvordan det gjøres. Regner med at det har noe med hengslene i karmen å gjøre. Det er en dings som stikker opp og som ser ut til å gå igjennom hengsla. Ingen tydelige plasser jeg skal skru noe. Hatten på den er det ikke noe spor til skrujern eller umbraco. Mener det er andre hengsler i 2 etg.
Men slik ser den ut her i mørket på kjøkkenet.
Vis vedlegget 910945
Regner altså med at denne skal justeres. Jeg må løfte det nederste hjørnet lengst bort fra denne opp. Da det er det hjørnet som butter pittelitt på de som er trege så åpne/lukke
Du tenker altså på den delen inn i vinduet som blir låst med den pinnen igjennom hengsle.Usikker, men mulig om du får løftet løs døren at hengslet kan skrues lenger inn i dør ved og vri det rundt
Du tenker altså på den delen inn i vinduet som blir låst med den pinnen igjennom hengsle.
Vis vedlegget 910954
@The Shy har du vert borti de hengslene her tidligere? Jeg må justere vinduet slik at venstre hjørnet nede kommer seg litt opp. Tar nedi karmen såvidt. De går opp og igjen men noen er ganske trege.
Vis vedlegget 910963
Og om jeg tenker riktig, for å løfte nederste hjørne så må jeg stramme øverste og nest øverste hengsle.. Altså skru den lenger inn.Ja om du får tatt ut pinnen ser det ut som om den kan skrues inn eller ut i vinduet. Ligner veldig på samme type patent som på disse.
Vis vedlegget 910965
Problemet hos oss var at det var totalt umulig å skru, satt fast uansett hva jeg gjorde.Ja om du får tatt ut pinnen ser det ut som om den kan skrues inn eller ut i vinduet. Ligner veldig på samme type patent som på disse.
Vis vedlegget 910965
Nei, der er desverre ingen slike. Og da hadde jeg vel flyttet hele karmen. Er kun den bevegelige delen av vindu som må justeres. Evnt så kan jeg sikkert pusse litt i det ene hjørnet og male. Ser ut som om det er snakk om kanskje tykkelsen på et papir som skal til.Nå er ikke jeg veldig god på slikt, men på dørkarmer har man ofte slike strammeskruer for å justere.
Men er usikker på om det brukes på vinduer, og om du i så fall kan ha slike hos deg.
Vis vedlegget 910966
Ja om du får tatt ut pinnen ser det ut som om den kan skrues inn eller ut i vinduet. Ligner veldig på samme type patent som på disse.
Hvis den delen som går inn i selve vinduet er skrudd slik som på bildet til Roeng, så kan du kanskje bare skru den nederste 1-2mm ut?Og om jeg tenker riktig, for å løfte nederste hjørne så må jeg stramme øverste og nest øverste hengsle.. Altså skru den lenger inn.
Ok må prøve. Men den patenten jeg har i vinduet må da skrues 180 rundt slik at jeg får "Kilen" nedi der igjen.Hvis den delen som går inn i selve vinduet er skrudd slik som på bildet til Roeng, så kan du kanskje bare skru den nederste 1-2mm ut?
Hvis jeg tenker riktig så vil du da heve vinduet litt i bunnen med at det får en litt annen vinkel.
Ja det er sant, krysser fingrene for at 180grader vridning ikke gjør at den går for mange mm utOk må prøve. Men den patenten jeg har i vinduet må da skrues 180 rundt slik at jeg får "Kilen" nedi der igjen.
Blir nok ikke før i morgen. Nå sa nærvesystemet stopp!! Så da blir det bare å vente på ny dag eller til det gir seg. Faen ass. Jævla dritt rett og slett.Ja det er sant, krysser fingrene for at 180grader vridning ikke gjør at den går for mange mm ut
Tror mulig det er øverste hengsle du skal skru inn, da det mest sannsynlig er den som har seget (gitt seg litt pga vekt).Blir nok ikke før i morgen. Nå sa nærvesystemet stopp!! Så da blir det bare å vente på ny dag eller til det gir seg. Faen ass. Jævla dritt rett og slett.
Lenger inn i vinduet ja hvis den henger på den andre siden en hengslet.Og om jeg tenker riktig, for å løfte nederste hjørne så må jeg stramme øverste og nest øverste hengsle.. Altså skru den lenger inn.
Bra triks det.Er den løs og ikke fås skrudd lengre inn pga dårlige gjenger i treverket, skrur du den helt ut og brekker en fyrstikk inne i hullet og skrur den inn igjen.
Takk for det Lokale kulturhuset i Tysvær skal faktisk ha en greie på Metallica album slipp i dag.Synes denne dagen her gikk fryktelig tregt...
Vis vedlegget 911345
Så sitter å leser tråder jeg normalt ikke er inne på. Mye spennede folk holder på med.
Gleder meg på Sevald sine vegne. Var vel i morgen det kommer mye høyttalere til han... Det må jaggu være spennede å å gå fra et stort "vanlig" anlegg til fullaktive høyttalere. Skikkelig tøfft gjort
Stemmer, noen plasser skal de sende albumet på storskjerm... Bare å draTakk for det Lokale kulturhuset i Tysvær skal faktisk ha en greie på Metallica album slipp i dag.
Vis vedlegget 911347
Har lyst men har ikke tidStemmer, noen plasser skal de sende albumet på storskjerm... Bare å dra
Odd Goksøyr, poet og Cohen-gjendiktar frå Runde, plar sitera far sin: "Ferie? Kva skal vi på ferie etter, vi bur jo her?"Liker nok bedre Island enn "Syden" ja. Men har en eller annen dragning mot Italia. Og New Zealand også...
Ferie for meg er å se eller finne på noe annet enn hverdagen.. Helst begge deler.Odd Goksøyr, poet og Cohen-gjendiktar frå Runde, plar sitera far sin: "Ferie? Kva skal vi på ferie etter, vi bur jo her?"
Her blir det Drammen kino. 20.30 starter det der.Takk for det Lokale kulturhuset i Tysvær skal faktisk ha en greie på Metallica album slipp i dag.
Vis vedlegget 911347
Såg det der. På en metall side. Ringte sporenstraks til den lokale butikken.... Om jeg fikk kjøpe den idag... Nei!!!Her blir det Drammen kino. 20.30 starter det der.
Noen butikker i store utland har allerede begynt å selge platen så jeg på Metallica forumet i går.
Så er en 4 sanger jeg virkelig gleder meg til etter å ha lest hva folk mener. Eller, gledes stort til alle sangene som man ikke har hørt. Vært en lang ventetid, men endelig er dagen her
Ikke sikkert Metallica er så fornøyde med at den blei solgt før heller. Men ikke sett noe særlig lekkasjer. Lest at noen har hørt, men ikke sett noe sjøl. Men trur ikke jeg hadde hørt på de, er nok med de 4 før man skal høre de seinere i dag.Såg det der. På en metall side. Ringte sporenstraks til den lokale butikken.... Om jeg fikk kjøpe den idag... Nei!!!
Bestilte lp-en for lenge siden, Platekompaniet har sendt den, hjelper lite da man ikke har spiller enda, ha ha. Bestilte å cd derfra her om dagen, ikke sendt. Så får bruke Spotify å youtube enn så lenge. Høres bedre ut på billig koss porta headsett enn på Drammen kino hvertfall. Syns plata virker meeeeget lovende. Å inamorata, episk låt allerede i min bok. Mye fete riff syns jeg, papa Het synger bra, gutta er i form. Liker mere å mere. Skulle vært i seng, men sliter med å ikke høre en låt til bare, he he.Da kan albumet lastes ned tydeligvis.. Fikk en lenke fra en jeg chatter litt med i Australia. Han har spillt albumet 4 ganger allerede. Full fest der nede
Jeg tar nok første lytten på lp tenker jeg