Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    No ser eg aldri sport på fjernsyn, men eg tykkjer MT er blant det betre. Kan vera fordi eg dreiv med det nokre år, og på eitt eller anna vis identifiserer det eg ser “med kroppen”.

MMA vert fort litt “mølje”, tykkjer eg, og dessutan veldig mykje blod.
    Har holdt på med litt ulike kampsporter selv og synes MT er ganske intr å se på. Vertfall MYE bedre enn det andre jeg ble sittende å se på. MMA er som du sier av og til mye blod. Men det er vel den eneste formen for kampsport som er åpen for alle stilarter. Sålenge de følger MMA regler, så intr å se who is best. Veldig veldig mange av kampene avgjøres på bakken. Noe som er intr om man tenker på selvforsvar biten for vanlig folk. Blir man angripen ute på gata eller hjemme så er det stor sannsynlighet for at man havner i bakken med en person under eller over seg... Så noe bakkekunnskap burde man ha. Drev mest med Judo, Jiu jitsu og bryting.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.065
    Sted
    Sunnmøre
    Ut frå eit sjølvforsvarsperspektiv er nok BJJ (og Krav Maga) noko av det beste. BJJ fordi det er ein måte å stoppa nokon som slår/sparkar. Det negative er at det ikkje lagar gode opningar for å stikka av.

Det aspektet har eigentleg ikkje interessert meg. Reknar med at sjansen for at eg må forsvara meg mot fysisk vald for veldig marginal.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ut frå eit sjølvforsvarsperspektiv er nok BJJ (og Krav Maga) noko av det beste. BJJ fordi det er ein måte å stoppa nokon som slår/sparkar. Det negative er at det ikkje lagar gode opningar for å stikka av.

Det aspektet har eigentleg ikkje interessert meg. Reknar med at sjansen for at eg må forsvara meg mot fysisk vald for veldig marginal.
    Håper jeg slipper det selv. Har vert ute for er overfall back in the days, men det gikk veldig bra. Så håper ikke det skjer igjen.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.829
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har ett motto når det gjelder dette.
    Slå hardt og først hvis det ikke er noen utgang.
    Løp som faan.
    har kun opplevd dette to ganger, den ene gangen endte vedkommende med 4 knekte fingre. Den andre med knekt nese.
    Holder meg unna slagsmål, utfall kan bli alt for galt.
    Så mye gale folk nå for tiden. De få gangene jeg er i Oslo er alle sanser på høygir.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å vurderer om jeg skal prøve en Sbooster på platespilleren min i stedet for den orginale strømforsyningen... Er det noen med erfaring på slikt som henger her inne? Spilleren er en Pro-Ject Xtension 9 evolution og det er vel utgaven som heter 15-16V jeg mener passer om jeg husker riktig.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sitter å vurderer om jeg skal prøve en Sbooster på platespilleren min i stedet for den orginale strømforsyningen... Er det noen med erfaring på slikt som henger her inne? Spilleren er en Pro-Ject Xtension 9 evolution og det er vel utgaven som heter 15-16V jeg mener passer om jeg husker riktig.
    Bruker også en skikkelig strømforsyning til spilleren men kan ikke si jeg hørte noe forskjeller men det gjorde godt for psyken :)

mvh

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bruker også en skikkelig strømforsyning til spilleren men kan ikke si jeg hørte noe forskjeller men det gjorde godt for psyken :)

mvh
    Så ingen direkte opptur med andre ord... Får se om det finnes noe brukt rundt om.

birk88

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Antall liker
    302
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

Han her sier noe om forskjell på power supply: https://theaudiophileman.com/xtension-10-turntable-review-project/

Hans konklusjon "Frankly the external power supply changed the entire personality of the Xtension 10 turntable – and for the better."

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker Motoren. Sendt de en epost. Så får vi se. Mulig det blir å prøve en slik.

Ellers dagen Mug Shot er
    IMG_20230419_092849.jpg

Ble sittende i går å høre på live stream fra Eleine. Kommer nytt album nå i juni så fikk forhåndsbetillt dette. Noe mer å se frem til.

Planen i dag er å få fiksa de to siste TG2 feilene som er lette å fikse. Deretter blir det tur til en kompis på lytrerunde. Og da har vel dagen gått tenker jeg. Mulig jeg setter ut altan møblene i dag. Får kjenne på det hva jeg orker.

Så er det platemesse på Lillestrøm torg å lørdag. Mulig jeg setter kursen dit om formen tillater det.

Noe musikk blir det garantert, er allerede radio rock ut av kjøkkenradioen så dette blir en bra dag

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt igang her. Fått vasket altanen nå så da er det påtide med en pause.

Denne synes jeg var bra morsom
    FB_IMG_1681905248715.jpg

Ble til at jeg måtte inn å ha på meg kortbukser. 😁
    IMG_20230419_130537.jpg

Så da er den sessongen igang... Pleier å vare til oktober /november. Digg å komme seg ut av langbukser. De er ikke gode å ha på seg pga nerveskadene. Så det her blir bra.

Målet idag har forandret seg litt. Håper å få ut møblene fra garasjen. Slik at jeg har plass til emballasjen til utstyret jeg har fått i hus. Fikk tlf fra megler nå og den 27. April så kommer en interiør person og skal hjelpe oss med plassering av våres møbler ol. Så da må det være tomt for esker ol i 2 etg.

sanztra

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Pocket Valley
    Byttet Rega vorta til Neo med en Sbooster, og all antydning til pop ved power off forsvant

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Der de små Classe blokkene havnet ja 😊. Ser ut som et bra oppsett 😊

ovitzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    1.159
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har HEED strømforsyning til min Wilson Benesch spiller. Det jeg opplever, merkelig nok, er at støyen fra motoren ble betraktelig lavere.
    Kjøpte spiller brukt og fikk med denne Heed greia. Gadd ikke koble den på først. Syntes motoren brummet litt for mye. Men så koblet jeg inn Heed, og vipps, så å si lydløst. Merkelig men sant🥳

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har HEED strømforsyning til min Wilson Benesch spiller. Det jeg opplever, merkelig nok, er at støyen fra motoren ble betraktelig lavere.
    Kjøpte spiller brukt og fikk med denne Heed greia. Gadd ikke koble den på først. Syntes motoren brummet litt for mye. Men så koblet jeg inn Heed, og vipps, så å si lydløst. Merkelig men sant🥳
    Ok, vurderer en ekstren strømforsyning til spilleren min. Litt usikker da om det er 4000 kr tett i dass. Har ingen støy i motor eller som jeg hører. Det folk snakker om ute på nett er at det blir stillere og musikken popper bedre frem. Svartere bakgrunn for å ta et hifi uttrykk.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå kommer det til å gå unna med hus salg.
    27 april så får vi besøk av interiør konsulent. En tjeneste vi får av banken.
    Denne personen skal hjelpe oss med å plassere møbler ol slik at det ser best mulig ut til fotografen kommer.
    Så kommer personen tilbake .mai på morningen og fotograf kommer etter lunsj.
    Så håper vi at 2 etg blir godkjent raskt. Når den er godkjent så blir huset lagt ut.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.870
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ny musikk fra Eleine i dag, men mulig de spilte de på konserten du var på 🤟🏻

M1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Benyttet Mean Well GST18B15-P1J15V dc Power Supp til min Pro-Ject.
    Meget bra power til grei pris, mener jeg betalte i 2021 ca kr. 220 + MVA og frakt.
    M1

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Benyttet Mean Well GST18B15-P1J15V dc Power Supp til min Pro-Ject.
    Meget bra power til grei pris, mener jeg betalte i 2021 ca kr. 220 + MVA og frakt.
    M1
    Ok.. Godt tips. Må ut å Google

• Liker
    Reaksjoner: M1

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny musikk fra Eleine i dag, men mulig de spilte de på konserten du var på 🤟🏻

Ja spillte den på konserten, men digg å få ny låt å lytte til. Har allerede bestillt lp. 👍. Hva synes du om den?

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.870
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja spillte den på konserten, men digg å få ny låt å lytte til. Har allerede bestillt lp. 👍. Hva synes du om den?
    Syntes begge låtene hørtes bra ut jeg, dog foreløpig bare med epleproppene jeg har på jobben :cool: Never Forget kanskje den beste av de to..

Bra fart i de låtene! Gikk faktisk videre til denne etter 2 avspillinger av de. God gammel:

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Syntes begge låtene hørtes bra ut jeg, dog foreløpig bare med epleproppene jeg har på jobben :cool: Never Forget kanskje den beste av de to..

Bra fart i de låtene! Gikk faktisk videre til denne etter 2 avspillinger av de. God gammel:
    Enig med deg. Never forget er nok hakket bedre en we are legion.
    We are legion er skrevet som en hyllest til fans. Lite funfact

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Idag er arbeidskroppen sponset av Apoteket, databrus OG kaffe 😂

IMG_20230420_110050.jpg

Planen idag er å få rydda ferdig oppe i 2 etg. Fått tips om at alt med personlig preg bør bort til foto taging. Så gjør meg ferdig oppe i dag håpe jeg.

Så får vi starte nede sammen i morgen. Har heldigvis ikke så mye stasj. Kanskje vi har for lite egentlig. Så blir spennde å høre hva interiør personen sier. De har mulighet til å låne oss møbler ol. Vi får se. Garasjen blir nok full. Så får vi ha et garasjesalg og så evnt leie ett lagerrom.

Vet ikke, har aldri solgt hus før. Garasjen er en helt ordinær uisolert type. Med hyller på ene veggen. Er det slik trur dere at alt i den må bort? Kapp og gjæresag, gressklipper, sager, verktøy, påske, jul, advent pynt osv i esker...

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.065
    Sted
    Sunnmøre
    Då vi selde leiligheit, flytta vi først. Det var veldig behageleg, men ikkje veldig økonomisk klokt (det siste er ikkje heilt vår stil). Kjem ikkje på ein einaste gjenstand her heime som ikkje er “personleg”.

Lukke til. Ut frå det du har lagt ut, ser det ut som om de har det temmeleg ordentleg i utgangspunktet.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Då vi selde leiligheit, flytta vi først. Det var veldig behageleg, men ikkje veldig økonomisk klokt (det siste er ikkje heilt vår stil). Kjem ikkje på ein einaste gjenstand her heime som ikkje er “personleg”.

Lukke til. Ut frå det du har lagt ut, ser det ut som om de har det temmeleg ordentleg i utgangspunktet.
    Ja er ikke mye krimskrans her, men litt er det jo. Hifi rommet på 480x740 er nok det rommet som er minst klart kan man si... 😁 🤣

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Langt på dag allerede og jeg har sittet å spillt musikk en stund.
    IMG_20230421_083001.jpg

Rolig start på dagen idag. Ble nok litt vel mye bevegelse i går, så blir mindre idag gitt. Men må inn til Jessheim for å levere noen papir til søknaden om bruksendring av 2 etg.

På samme renna så skal jeg levere en pakke.
    IMG_20230421_081246.jpg

En heldig kar oppe i nord som har fått seg et par gode headsett.

Så er det bestillt inn en sånn sekk til å kaste skrot oppi som så blir hentet.
    avfallsekk-stor-1_resized.png

Liker ikke å bruke penger på slikt, men vi fant ut at det er mye lettere for meg å gjøre det slik enn å fylle opp bilen 2-3 ganger og løfte samme søppelet flere ganger. Så da ble det slik. Ikke brukt de før så er spent

Isekk ville ikke komme å hente sekken som vi kjøpte i fjor høst. Så da prøver vi noen andre.

Resten av dagen blir det å holde seg rolig tenker jeg. Spille mye musikk

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi i Stavanger kan melde i fra om det aller meste vi ønsker å bli kvitt, sette det utenfor så kommer kommunen å henter det. Fantastisk løsning 👍
    Vis vedlegget 913763
    Såpass, da flutter jeg sporenstrax dit.. 😁 Det var en veldig hyggelig og bra ordning.. Her kan privat personer levere 3 kubikk for 1 hundrelapp pr dag.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn