Så du skal ikke ha med deg Nightwish og Behemoth på Ekeberg torsdag?Har fått kommet meg hjem å sovet noen timer. Ble jaggu sliten av den turen. Beina og leggene er noen størrelser større enn de pleier å være for å si det slik.
Får masse bilder av Metallica i feeden min på FB. Litt stilig at jeg ser meg selv på flere av de. Som her feks.. Noen som plukker opp hvem jeg er her...
Vis vedlegget 929206
Mitt beste bilde er nok dette
Vis vedlegget 929207
Nå et par rolige dager før det blir tur til Sunnmøre igjen.
Nei dessverre. Må opp å signere papir på nye leligheita... Flere band på Tons jeg kunne tenke meg å sett. Noe sier meg at dette er siste gangen vi ser Nightwish...Så du skal ikke ha med deg Nightwish og Behemoth på Ekeberg torsdag?
Kjenner jeg er skikkelig uggen i magen når jeg tenker på det. Håper ikke jeg har rett.Får håpe du ikke har rett, men skulle det nå gå så galt så kan jeg i det minste si at jeg fikk med meg den siste
Ja en graf kan lyve, men det tror jeg heller kommer av att det er banket i hjel med DSP.Hvis grafen gjør at det låter bra, da er det noe feil... Grafen kan forklarer hvorfor ting låter som det låter - ikke noe mer.
En jevn kurve er veldig ofte et godt utgangspunktDu misforstod hva jeg mente. Graf lyver ikke - men det forteller heller ikke hvordan jeg oppfatter eller liker lyden. Det forteller hvordan lyden egentlig låter i rommet. Sier ikke noe om jeg liker det eller ikke.
Så hvis en kan vise til jevn kurve - så er lyden interessant?En jevn kurve er veldig ofte et godt utgangspunkt
Så får man bruke kun ørene til den siste lille finpussen.
Har man en jevn kurve i et rom, så har man et bra utgangspunkt mener jeg. Dog så er det hverken all musikk eller alle rom som kler en jevn kurve.. Så kommer personlige preferanser inn også. Det jeg sier er at er kurven noenunde jevn uten for mange topper og dype brede bunner så er man nok kommer et godt stykke på vei. La oss gjerne kalle det et delmål.Så hvis en kan vise til jevn kurve - så er lyden interessant?
Dsp er et tveegget sverd ja. Definitivt.Hjelper lite med en flatbanket SPL via dsp uten å ha nok headroom . Eller bare vise en punkt målinger.. Men dette har du mere kontroll på enn meg Ha en strålende dag
Lyd på dag 2 var dårligere enn dag 1, hvertfall der vi sto. Virket som de spilte høyere å da med mere grøtete lyd. Man får aldri den perfekte setlista, da måtte de spilt time på time på time for å få det til. Håper på Leper, ikke spilt den i Sverige på lenge, å har vært med nå i sommer, men neida. Skulle gjerne hatt konserter uten NEM å ES f eks. Moth, memory å, å så kan de spille whiskey i Irland. Skjønner at de spiller de låtene, men skulle gjerne hørt de spilte noe de ikke spiller så ofte. Å ang plekteret, det å få noe de har brukt , å det de kaster vilt rundt seg på slutten, næææææ, ikke så mye. Fanget noen selv, lå en del på bordet når vi var på HQ i 2011 da en kompis vant tur dit som vi kunne ta med, godt brukte noen. Spurte Lars på scena i Bergen om stikke, men neida.
Helt enig ang lyd. Vi sto omtrent Helt fremme under ene tårnet med høyttalere. Vi mista diskanten under siste låten fra Volbeat. Men borsett fra det så var lyden her grei.Lyd på dag 2 var dårligere enn dag 1, hvertfall der vi sto. Virket som de spilte høyere å da med mere grøtete lyd. Man får aldri den perfekte setlista, da måtte de spilt time på time på time for å få det til. Håper på Leper, ikke spilt den i Sverige på lenge, å har vært med nå i sommer, men neida. Skulle gjerne hatt konserter uten NEM å ES f eks. Moth, memory å, å så kan de spille whiskey i Irland. Skjønner at de spiller de låtene, men skulle gjerne hørt de spilte noe de ikke spiller så ofte. Å ang plekteret, det å få noe de har brukt , å det de kaster vilt rundt seg på slutten, næææææ, ikke så mye. Fanget noen selv, lå en del på bordet når vi var på HQ i 2011 da en kompis vant tur dit som vi kunne ta med, godt brukte noen. Spurte Lars på scena i Bergen om stikke, men neida.
Helt enig no repeat weekend med 32 låter og ingen oppvarmingsband...Hørte med en gang under whiplash at her var det høyere lyd, med da skurring i tillegg. Mere groms, sto vel selv sånn 10m ca fra der de gikk inn/ut på scenen mot merch standen, helt bakerst så ryggen fikk hvile mot gjerdet mot tribunen. Volbeat var ok, savner at de spiller mere fra de første to platene. Søndag så vi kun Metallica da de andre ikke er så veldig bra i våres ører. De virket mere på ja på søndag, men små skuffet over setlistene, som alltid egentlig, ha ha. De burde spilt no repeat weekend men med 32 låter hver kveld, da hadde det hjulpet på . Å så var vel lyden litt borte på trommene til Lars under blackened. Vi bodde ca 20min utenfor Gøteborg, et sted som het Lerum. Fint sted, gadd ikke å betale de prisene som de ville ha i Gøteborg. Planen var egentlig å kjøre frem å tilbake disse dagene, så bestilte noget seint ang hotell, men var fint der, god seng, å det er jo det viktigste, samt wc/dusj på rommet å ikke noe felles greier.
Kjedelig rett og slett. Bra det er andre band å se daDet var da som faen
Ser der står kansellert på webben deres også
Ja. Dem er vant med fyllesjuke passasjerer som ikke møter oppSiden jeg ikke får avbestilt.. Er det bare å la være å sjekke inn?
Ok, driver ikke med skulking så ofte...Ja. Dem er vant med fyllesjuke passasjerer som ikke møter opp