Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    905
    Antall liker
    514
    Torget vurderinger
    1
    Er 13A. Står en dobbel kontakt der no. Kan den berre byttast til en slik 6'er av elektriker?
    Ja, det kan den. Enkelt å bytte, du kan sikkert gjøre det selv, hvis du ikke skal ha elektriker til noe annet også. Du kan belaste kursen så og si kontinuerlig med 3000 Watt. Strengt tatt så er jo ikke noen av de tingene du nevner som belaster den kontinuerlig, så en forgreiner er forsåvidt OK, men ser litt uryddig ut.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    CA 3000W kan du trekke ut fra den kursen.
    Jepps. Har kjørt vannkoker, kaffetraktaren og mikro hver for seg. Det funka fint. Må bare drive å bytte stikk.. Har 2 for lite. Så en slik 6'er hadde vert perfekt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, det kan den. Enkelt å bytte, du kan sikkert gjøre det selv, hvis du ikke skal ha elektriker til noe annet også. Du kan belaste den med så og si kontinuerlig 3000 Watt. Strengt tatt så er jo ikke noen av de tingene du nevner som belaster den kontinuerlig, så en forgreiner er forsåvidt OK, men ser litt uryddig ut.
    Har tenkt litt på det. Har et par nye med bryter.
    IMG_20230831_141203.jpg

    Som har kort ledning. Bilde er av en stor modell med 3m kabel. Har forstått det på nett at det ofte er ledningen som evnt går varm. Ingenting av det her er nåke eg bruka når eg ikkje er heime. Og det er heller ikke lenge de står på. 5 min.. Det hadde jo vert det lettaste.
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Siden @Sluket svikter denne gangen og totalt overser interiør detaljer skal jeg veilede og guide deg gjennom jungelen.
    Kommode med håndtak, som forøvrig bør byttes i noe strammere, plasseres i gangen. Males.
    Uten håndtak i hifi loungen, sier seg selv. Denne males også, kanskje litt mørkere enn veggen
    At Sluket har oversett dette er merkelig.
    MVH V-M
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.924
    Antall liker
    108.009
    Torget vurderinger
    23
    Grunnet ekstrem og etterspurt kunnskap, upåklagelige smak og lange ventelister har jeg bestemt at slike verdifulle og ettertraktede bidrag herfra herved belastes med gebyr 😂 😂 Kommentaren om elektriker og Brennenstuhl var FOC.
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    8.711
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Bare for å være helt sikker på at ikke en filleryer, furu og messingentusiast på 60+ får siste ord, så foreslår jeg, med en viss - men dose syltynn faglighet i ryggen vel og merke, disse fra Ikea e.l. ☺
    Fine med mye grått interiør!
    1693497349225.png
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    8.711
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Er det @Sluket du tenker på? Selv hater jeg alt som har med furu og filleryer:)
    Absolutt ingen pek til noen konkret, men jeg er klar til å kjempe mange og lange kamper mot umalt furu og 70-talls husflid.
    Kan til og med ta en diskusjon med tilhengerne, hvis det ikke kommer opp i kabeldebatttemperatur :ROFLMAO:
    Gjør for så vidt det allerede ved å jobbe for en haug museer og har selvsagt mottatt kilovis med tyn for et treårig (og fullført med stil!!) maleprosjekt på hytta, med arbeidstittel "død-over-furuhelvetet".
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    😂 Her skjer det saker og ting når en er borte nokre tima frå Sentralen. Vel eg har flytta på komodene rund om. Den med håndtak blir i gangen, og den uten blir nok på hifirommet ei stund. Får sjå om den blir eller blir gitt vekk.

    Nesten ferdig på soverommet no, og har fått åpna en 10-12 bokser, og demontert et skap. Og montert sofa og nokre bord. 👍

    Tenkte å gå litt laus på hifi rommet i morga. Mangla fortsatt amp @jorwed_
    So lyd blir det ikkje. Har for monge hifi benka så legger nok nokre ut for salg.
    So det går framover. Sakte men sikkert.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og då var første hifirelaterte pakke på vei til Volda. 👍
    Screenshot_20230831_235003_no.posten.sporing.controller.jpg


    Og ellers så dukka det plutselig opp et lys i himmelen, i god UFO Hunter stil så vart bilete desverre veldig dårlig...
    IMG_20230831_233634.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dagen starta med en mld fra posten. Ny pakke fra HiFi&Vinyl på vei. So då kjem det 2 pakka til Volda og eg får etterkvart muligheit til å få lyd på lytterommet. Det blir sjukt spennande. Dagen idag så er det først en videosamtale med megler. Er overtagelse av gamleplassen kl 12 i dag. Så no slepp eg fleire dobbelt lån innbetalingar. Der ser eg fram til, då det har gått hardt utover oppsparte krone, med dobbelt lån og maleutstyr osv som eg måtte ha til den nye leligheita.

    Tur til Horten er booka så mykje å sjå fram til.

    Må bort å gjere litt i dag også. Planen er fyrste natta i natt. Nokre pils på terrassen så en god natts søvn.

    Blir nok en bra dag idag også. 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det kom heldigvis litt motivasjon etterkvart. Så fikk gjort litt.

    Avtalte å pilse litt og spise en pizza sammen med en kompis. Han kom kl 20 og gikk hjem nå. Mente eg hadde en god sofa... Han sovna faktisk, så det var skikkelig gøy. 😁

    I morra skal eg på treff med vinyl lauget i Ørsta. Invitert som gjest. Ser fram til det. Håpe å få pakka ut og sortet hifi kabla og dingser i morga, pluss å få pakka ut hifi komponentene og høgtalarane. Samt få satt saman racka. Soverom er no ferdig og det same er vaskerom. Badet mangla ei hylle. Så når den er på plass so er det også levelig.

    Stua, kjøkken og hifirommet att... Men det får framover.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har faktisk ikkje målt det
    Er ikkje veldig stort. Gi meg 3 min.. Må finne laseren.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    471x230cm, så ikkje så stort.
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.125
    Antall liker
    6.799
    Sted
    Holmestrand
    Det er da litt kleint. Er det ikke større rom i lejligheten?
    Nå må de fleste av oss forholde oss til røynda som det heter på «målet», og da er ikke alle rom like store.
    Trøsta er gjerne at det kan motoriseres relativt budsjettvennlig. 🤗
     
    S

    Stover

    Gjest
    Kontinuerleg over kor lang periode?
    Mulig det var til å misforstå. Leverandører av kombiautomater/ auomatsikringer sier den ikke skal ha en normallast mer enn 80 %. For de øvrige 20 % bør man tenke margin som ved peaker ved inrush etc. Dersom du har en sikring på 13A bør den forventede normallast utgjøre kun 80 % av P=UxI.

    En automatsikring som belastes maks over lang tid eller slår seg stadig ut for den saks skyld, vil med tiden endre karakteristikken.
    Better? :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå må de fleste av oss forholde oss til røynda som det heter på «målet», og da er ikke alle rom like store.
    Trøsta er gjerne at det kan motoriseres relativt budsjettvennlig. 🤗
    Venta på forsterkar no, så finn fort ut om det er håp. Mulig et par stativ høgtalarar og en subb eller 23 vil gi gåsehud... Spennande er det vertfall.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.125
    Antall liker
    6.799
    Sted
    Holmestrand
    Venta på forsterkar no, så finn fort ut om det er håp. Mulig et par stativ høgtalarar og en subb eller 23 vil gi gåsehud... Spennande er det vertfall.
    Har trua, Peter.
    Mange av oss har lang fartstid med mye gode opplevelser nettopp med stativhøytalere. Både med og uten søbb. 🤗
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.144
    Antall liker
    20.594
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja stativhøyttalere og 23 sub’er må virkelig kunne gi gåsehud og lydtrykk 😱
    Lol mangla eit teikn der gitt.. Men ja stativ med eller ingen subb er nok ein muligheit.. Kan også spele med oposett på både kort og longveggen. Å longveggen så krevs det breit oppsett av høgtalarane for å få "nok" avstavd. Men det ser eg snart. Forsterkar er på vei frå HiFi & Vinyl
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn