|
Nå var vel ikke dette akkurat billig vin, i kroner, faktisk så var den så dyr at det ble ikke noe vin til det måltidet....
Hehehe...Deilig å få sammenlignet smaken sin som en billig vin
Å sette Audyssey til "OFF" i prosessoren er noe som definitivt ikke fungerer best her hos meg i mine ører, da ramler ting sammen og oppsettet er ikke stort værre enn å følge manualen og anbefalinger/retningslinjene fra Audyssey.
Uavhengig av det så hadde det vært interessant å høre hva det er som kan fungere Kvålsvoll![]()
Ja riktig skjønner. Har gjort noen "lettere" akustiske tiltak og er i ferd med å gjøre noen "mindre" endringer, så her skjønner jeg at jeg bør ha tunga rett i munn dersom jeg skal få det til å klaffe like bra/bedre fremover.Nå var vel ikke dette akkurat billig vin, i kroner, faktisk så var den så dyr at det ble ikke noe vin til det måltidet.
Det kan jo hende du har høyttalere og romakustikk som ligner det audyssey er tiltenkt.
Da virker det nok bedre.
Spesielt spredningkarakteristikken til høyttalerene ser ut til å ha betydning.
Da dette er tiltenkt mere vanlige folk som bare skal ha anstendig lyd uten å ta doktorgrad i elektroakustikk, så er det laget for å være enkelt å sette opp.
Men det er nettopp her problemet ligger også - det blir for få muligheter til justeringer.
Jeg tester ut ting med audyssey fordi jeg må vite hvordan det jeg lager fungerer sammen med dette.
Og så må jeg finne en løsning hvis det er noe som ikke virker slik det var tiltenkt.
Det viser seg for eksempel at tonekontrollen kan brukes til å justere tilt på frekvensresponsen, dette kan da brukes i stedet for mulighet til å endre target.
PRO kitet utgår for min del da jeg har behov for enda litt mer fleksibilitet i kommende oppsett.Skal du teste prokittet? nait$ Det er jeg intr i å høre om.
Kommer du til å prøve deg på PC-basert avspilling med jriver slik som jeg benytter? Ingenting er i nærheten av å slå dette når det kommer til fleksibilitet til film og musikk.PRO kitet utgår for min del da jeg har behov for enda litt mer fleksibilitet i kommende oppsett.Skal du teste prokittet? nait$ Det er jeg intr i å høre om.
Men interessant det som Kvålsvoll nevner mht tonekontroller så det skal testes.![]()
Har vært inne på tanken, men er også avhengig av et slikt oppsett er så brukervennlig at selv bestemor er i stand til å sette på den siste blockbuster filmen osv. Får man også dekodet alle de forskjellige lydformatene som f.eks DTS:X? For om jeg har forstått det korrekt så fungerer PC'en både som avspiller og prosessor? Hvor fleksiblet er det med andre eksterne kilder som f.eks TV lyd osv.Kommer du til å prøve deg på PC-basert avspilling med jriver slik som jeg benytter? Ingenting er i nærheten av å slå dette når det kommer til fleksibilitet til film og musikk.PRO kitet utgår for min del da jeg har behov for enda litt mer fleksibilitet i kommende oppsett.Skal du teste prokittet? nait$ Det er jeg intr i å høre om.
Men interessant det som Kvålsvoll nevner mht tonekontroller så det skal testes.![]()
Å ja di nyeste flerkanal forforsterkerne vil gitt deg en bra opplevelse på 2 kanal , her er en som klarer det denne kostet 20000 kr bare for noen mnd siden koster nå 9999,- på l sound yamaha cx-a 5000 På vei til butikken men husk at du trenger en 5 eller 7 kanals effektforsterker.Siden dere guttegutter her inne er såpass inn i dette med Audessy og kalibreringer osv.. vil en slik fancy AVR prosessor kunne funke og audessy kunne brukes som ren 2kanals preamp?
Hadde vært litt morro og leket seg med romkorreksjon på anlegget her i stuen.. har noen frekvenser som blir sliket av mye rom og kroker![]()
Til ren 2 kanals så ville jeg muligens ha kikket på miniDSP sine produkter med Dirac f.eks. Dersom du benytter deg av PC basert avspilling så er det endel som er meget fornøyd med Audiolense og da har du nesten uendelig med prosesseringskraft ift andre hardware baserte løsninger siden du da gjør dette med PC'en.Siden dere guttegutter her inne er såpass inn i dette med Audessy og kalibreringer osv.. vil en slik fancy AVR prosessor kunne funke og audessy kunne brukes som ren 2kanals preamp?
Hadde vært litt morro og leket seg med romkorreksjon på anlegget her i stuen.. har noen frekvenser som blir sliket av mye rom og kroker![]()
Til ren 2 kanals så ville jeg muligens ha kikket på miniDSP sine produkter med Dirac f.eks. Dersom du benytter deg av PC basert avspilling så er det endel som er meget fornøyd med Audiolense og da har du nesten uendelig med prosesseringskraft ift andre hardware baserte løsninger siden du da gjør dette med PC'en.Siden dere guttegutter her inne er såpass inn i dette med Audessy og kalibreringer osv.. vil en slik fancy AVR prosessor kunne funke og audessy kunne brukes som ren 2kanals preamp?
Her må nok noen med Audiolense erfaring på banen mht hvilke programmer med mere du kan benytte deg av. Men om jeg har forstått det rett så bruker man Audiolense til å generere filtrene som man kan benytte med en avspiller f.eks Jriver. Mao så er ikke Audiolense knyttet opp til noe spesielt lydkort og kan i teorien fungere med stort sett hva som helst selv om PRO lydkort er bedre.Til ren 2 kanals så ville jeg muligens ha kikket på miniDSP sine produkter med Dirac f.eks. Dersom du benytter deg av PC basert avspilling så er det endel som er meget fornøyd med Audiolense og da har du nesten uendelig med prosesseringskraft ift andre hardware baserte løsninger siden du da gjør dette med PC'en.Siden dere guttegutter her inne er såpass inn i dette med Audessy og kalibreringer osv.. vil en slik fancy AVR prosessor kunne funke og audessy kunne brukes som ren 2kanals preamp?
Audiolense krever litt spes lydkort eller noe fra PC'n? De pc'ene jeg har tilgjengelig og bruker i oppsettet i dag er enten greie laptoper, eller en kompakt mediacenter pc..![]()
Nei har ikke det. Ser på hypex sine psc forsterkere. Men om jeg leser inntrykkene på nett riktig, så er det en del støy på de sakene. Så er litt bekymret. Tenkte å bruke en psc2.700 pr side. Bruke delefilter i ampen til å gi subbene sine frekvenser og RF7 sine. Kommer til å bruke RF7 passivt delt først. Mulig det delefilteret blir røska ut etterhvert.Dette blir spennende Retep. Har du bestemt deg for hva slags DSP/delefilter du skal ha inn?
Tror ikke Dirac-boksene kan brukes som pre, men det hadde vært gull! Men du mente kanskje miniDSP + Dirac?Til ren 2 kanals så ville jeg muligens ha kikket på miniDSP sine produkter med Dirac f.eks. Dersom du benytter deg av PC basert avspilling så er det endel som er meget fornøyd med Audiolense og da har du nesten uendelig med prosesseringskraft ift andre hardware baserte løsninger siden du da gjør dette med PC'en.Siden dere guttegutter her inne er såpass inn i dette med Audessy og kalibreringer osv.. vil en slik fancy AVR prosessor kunne funke og audessy kunne brukes som ren 2kanals preamp?
Jeg ønsker å bruke en psc 2.700 pr side. Dvs en psc skal drive både subbene og hele klipsch RF 7 med horn i toppen. Vet du om det et individuell delay justering på de to kanalene?Hei Retep,
Jeg har en Hypex psc2.700 per side på høyttalerne det er bilde av under.
Disse høyttalerne har aktiv deling mellom bass og mellomtone på 200hz og et passivt delefilter mellom mellomtone og diskant i koax-elementet.
Jeg kan høre litt susing når jeg går inntil høyttaleren, men det er på ingen måte noe jeg klarer å registrere, eller hører i sweetspot.
Så vidt jeg kan høre også kommer susingen fra koax-elementet og ikke bassene så jeg kan ikke skjønne at dette vil være noe problem hos deg hvis du skal bruke det på basserne dine (ikke hvis du skal bruke det på mer heller forsåvidt).
Vis vedlegget 332505
Hei,Jeg ønsker å bruke en psc 2.700 pr side. Dvs en psc skal drive både subbene og hele klipsch RF 7 med horn i toppen. Vet du om det et individuell delay justering på de to kanalene?Hei Retep,
Disse høyttalerne har aktiv deling mellom bass og mellomtone på 200hz og et passivt delefilter mellom mellomtone og diskant i koax-elementet.
Jeg kan høre litt susing når jeg går inntil høyttaleren, men det er på ingen måte noe jeg klarer å registrere, eller hører i sweetspot.
Så vidt jeg kan høre også kommer susingen fra koax-elementet og ikke bassene så jeg kan ikke skjønne at dette vil være noe problem hos deg hvis du skal bruke det på basserne dine (ikke hvis du skal bruke det på mer heller forsåvidt).
Tenkte f.eks på DDRC-22DATror ikke Dirac-boksene kan brukes som pre, men det hadde vært gull! Men du mente kanskje miniDSP + Dirac?Til ren 2 kanals så ville jeg muligens ha kikket på miniDSP sine produkter med Dirac f.eks. Dersom du benytter deg av PC basert avspilling så er det endel som er meget fornøyd med Audiolense og da har du nesten uendelig med prosesseringskraft ift andre hardware baserte løsninger siden du da gjør dette med PC'en.Siden dere guttegutter her inne er såpass inn i dette med Audessy og kalibreringer osv.. vil en slik fancy AVR prosessor kunne funke og audessy kunne brukes som ren 2kanals preamp?
Akkurat ja skjønner, pass på mht støy'en på RF-7'ene. Nå har jeg ikke prøvd amp modulen du tenker på men miniDSP 10x10HD og det ble litt vel mye støy i toppen for meg. Til ren bass bruk derimot fungerer den glimrende.Nei har ikke det. Ser på hypex sine psc forsterkere. Men om jeg leser inntrykkene på nett riktig, så er det en del støy på de sakene. Så er litt bekymret. Tenkte å bruke en psc2.700 pr side. Bruke delefilter i ampen til å gi subbene sine frekvenser og RF7 sine. Kommer til å bruke RF7 passivt delt først. Mulig det delefilteret blir røska ut etterhvert.Dette blir spennende Retep. Har du bestemt deg for hva slags DSP/delefilter du skal ha inn?
Tanken er da å spille med marantz i pure direct på musikk og full audessy på film. Sub OUT deler for LFE kanalen.
Vi får se hva hypex svarer.
Ja, har snust litt på denne. Og med oppsettet du viser så har man volumkontroll i den digitale kilden. Skulle ønske de kom med eks. 4x10HD og Dirac i samme boks.Tenkte f.eks på DDRC-22DATror ikke Dirac-boksene kan brukes som pre, men det hadde vært gull! Men du mente kanskje miniDSP + Dirac?Til ren 2 kanals så ville jeg muligens ha kikket på miniDSP sine produkter med Dirac f.eks. Dersom du benytter deg av PC basert avspilling så er det endel som er meget fornøyd med Audiolense og da har du nesten uendelig med prosesseringskraft ift andre hardware baserte løsninger siden du da gjør dette med PC'en.Siden dere guttegutter her inne er såpass inn i dette med Audessy og kalibreringer osv.. vil en slik fancy AVR prosessor kunne funke og audessy kunne brukes som ren 2kanals preamp?
Vis vedlegget 332514
Ja, har snust litt på denne. Og med oppsettet du viser så har man volumkontroll i den digitale kilden. Skulle ønske de kom med eks. 4x10HD og Dirac i samme boks.Tenkte f.eks på DDRC-22DATror ikke Dirac-boksene kan brukes som pre, men det hadde vært gull! Men du mente kanskje miniDSP + Dirac?
Vis vedlegget 332514
Det har de.Jeg ønsker å bruke en psc 2.700 pr side. Dvs en psc skal drive både subbene og hele klipsch RF 7 med horn i toppen. Vet du om det et individuell delay justering på de to kanalene?Hei Retep,
Vis vedlegget 332505
B film.. lavt budsjett.. episk rolle av willem dafoe.. eller noe sånt.. instant cult status å bare en tøff guttefilmDen har jeg faktisk ikke sett...