Synes bassen satt som et skudd på mine RF 82 jeg.. Brukte en crown itech på dem da.. Over 5000 i dempefaktor på den. RF7 låter bedre, men det skulle egentlig bare mangle med en høyttaler til 3 ganger prisen.
Hovedgrunnen til apollo oppgraderingen for min del var for å holde induktansen så lav som overhodet mulig, slik at den ville låte "tightere og renere" ved høyere deling. Powerhandling er jeg ikke bekymret over ettersom det kommer til å være mer enn nok kapasitet og mellomtonene kommer bare til å ligge på lunk selv ved nivåer på over 110db. Planen er å dele mellom 12-1500hz et sted mot TPL150h, og ved 2-300 et sted mot Beymaene. Sånn rent spesifikasjonsmessig ser dette ut som det beste kompromisset. Men jeg aner jo ingenting egentlig før jeg får testet det ut fysisk og lyttet til greiene.
driver og tweaker her, bruker anaview ams1000.
Vis vedlegget 331107
gir veldig bra Df når vi ser på impedansekurven og utgangsimpedansen ved 100 hz, regner med den er noe lavere nedover siden den er fallende.
låter veldig tight på andre ting. får nok se om det er noe loading pga plassering. det er punchy bass, men ikke detaljert bass. når det nærmer seg tuning så boomer det. det er jo midt i området hvor romdimensjonene gir på, så har senket en god del der på øret, men får dra frem måleapparaturet og teste mer, men ingenting som tyder på at dette dytter på mains med 15"+10"+horn og uhf driver som brukes i dag (heldigvis!)
helt enig i dine betraktninger rundt induktanse, veldig viktig, derfor det er merkelig at så få i gruppekjøpet valgte med apollo også. det er en av de tingene som gjør ae sine drivere attraktive imo. virker som om mange har inntrykk av at apollo er mest for forbedring av powerhandlinga.
det blir nok gull det der altså. man må ta tiden, måleutstyret og ørene til hjelp. target for meg blir å få god powerrespons, så et foredrag av toole som orso postet for en tid tilbake siden, og der kommer jbl m2 veldig bra ut. målet er å prøve å optimalisere mot noe liknende, men da må man analysere responsen fra alle vinkler, og til det tenkte jeg å bygge en motorisert målerigg sånn at man kan la mikrofonen stå fast, mens man beveger steppermotoren 1 grad av gangen og tar mange målinger.
ligger langt frem i tid, men research på hvordan man gjør ting er jo nesten mer enn halve moroa, hehe.