Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.887
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Fryktelig kjedelig å være syk så lenge, håper det er over snart! Det positive er vel at røykesuget blir mindre.
    God bedring og lykke til med nytt lerret/RF7+++:)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har vert i så dårlig form at jeg ikke har hatt noe røykesug å snakke om.

Er litt morro. Føler at luktesansen har tatt seg opp ganske mye. Har besøk av dattera til dama som både røyker og snuser. Og jeg kjenner det når hun har vert ute en tur. Også når hun har tatt seg en pute under leppa. De fleste jakkene mine må vaskes.

Fant ut at jeg vil klare å legge av ca 300kr i uka. Røyka nesten 3x20 i uka. Blir tett over 15000kr på hifi og film. I året ekstra

Så jeg har nå laget meg en konto der jeg setter inn 300kr i uka... Blir spennende å kjenne på kroppen hva som skjer med røyksuget når jeg blir frisk igjen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.542
    Torget vurderinger
    23
    Som alltid, ta tak i det positive i elendigheta, røykeslutt! Kroppen blir bedre, du lukter ikke som en branntomt lenger :D og du får penger til overs til annet, som du selv påpeker! Dette får du greit til i det nye året. Sånne hendelser er ofte det kockstartet som skal til for noe s drastisk (for noen) som å slutte med røyken Både fattern og en svoger kutta tvert i bakkant av sykdom. Begynte aldri igjen. Now is the time to show big cojones, Retep! Og godt år ønskes selvsagt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal dra frem de store ballene etterhvert. Er relativt sta så dette klarer jeg. Selv om røykeslutt ikke var planlagt i det hele tatt.

Godt nyttår til deg også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.542
    Torget vurderinger
    23
    Takk takk! De gode øyeblikk/avgjørelser i livet kommer ofte spontant. La dette være ett av de! Ellers kommer jeg og rakker ned på lyden din :mad: :D

nait$

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatt god bedring Retep, den der har sitti' lenge må jeg si. 3 uker uten røyk da er den verste kneika over, stå på! Jeg sluttet selv brått etter en bytur hvor den første røyken dagen derpå smakte mindre bra. For å si det på en annen måte, jeg brakk meg ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den syka her er faktisk noe av det verste jeg har hatt.
    3 uker og den er her fremdeles. Er ikkke sengeliggende lenger, og prøvde derfor en tur opp i kinoen for å høre på nie musikk. Fikk The Wall på bluray i gave, men med relativt tette øreganger så låt det ikke riktig.

Har sittet og lest mye på forumet i det siste. Jeg synes det er skikkelig rart at folk ikke er mer åpne til hva andre opplever. Og dermed om person A hører det og person B hører det. Så skal man diskutere dette ned i minste atom eller Quark. Og da for at Person A skal overbevise person B og omvent om at de begge har rett. Man glemmer ofte at man hører ulikt, har ulik smak, har ulike rom, ol. Er morsomt å lese da det nok er helt umulig på person A å overbevise person person B om at han hører feil. og omvendt, rett og slett fordi person A og person B faktisk hører det de hører. Om person A og person B faktisk hører det de hører, eller om de er biased pga deres "religion" Rør vs transistor vs klasse D, eller alle de ulike høyttalerkonstruksjonene som finnes. for å nevne noen "smaker"

Neida, hjelper ikke et sekund. Om man var litt åpen for at andre kanskje hadde oppdaget noe ekstra og testa dette ut selv så kan det godt hende at både A og B hadde kommet et godt stykke videre...

Er nok litt slik selv, men tror nok at jeg er mere åpen til input fra andre. I vertfall nok til å teste ut og høre for meg selv.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt nyttår til de som er innom her å leser litt innimellom. 2016 blir nok et år der jeg kommer til å være langt mindre innom HFS. Vil prøve å holde den lille fritiden jeg har til å høre på musikk og se film.

2016 vil også bli et år der jeg nok kommer til å teste ut en del andre høyttalere, har jo kun hatt Klipsch og Triangle oppe i kinoen. Så jeg håper på å kunne kommer over noen gode tilbud på andre typer høyttalere som spiller rock og kan brukes til film. Bare for å teste ut en annen sound.

Har hatt en del høyttalermerker tidligere så har en viss peiling på hva jeg har lysst å teste ut. Er kun brukte høyttalere som vil være av intr, da dette er kun for å teste ut. Vil gjøre dete uten å måtte tape formye på det.

Noen som har lysst å komme med tips på noen gode høyttalere til rock som ligger rundt 15-20.000kr brukte. Kan betale mer om jeg selger RF7, men liker jo de såpass godt at det nok sitter langt inne.

Jeg vet at jeg tidligere har reagert på banddiskanter, feks så liker jeg bedre signature modellen til Audiovector bedre enn Avantgarde. I vertfall tidligere. Men har fått hørt en del på Dali Helicon 400 i 2015. og det låter jaggu ikke galt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker Alpha, er en drittsyke dette. Har fremdeles feber, hoster så jeg spyr og i tilegg så har jeg nå fått øreverk/ørebetendelse. Blir en tur til legen idag. Håper de gir meg noe medisin. For dette går ikke lenger.

Har tatt av 8kg i julen. Er virkelig slapp og uvel. Heldigvis så har kvalmen og det som fører med det sluppet. Slik at jeg får i meg veske og myk mat.

Er noe åntli dritt dette her,

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.391
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Skikkelig kule du har fått deg. Gå å få deg noe kodein og jegermeister.
    Da tenker jeg du roer deg.
    Har selv en infeksjon i øret, men ikke værre en at jeg klarer å ignorere den foreløpig.
    Er i pappaperm her nå etter jeg nylig kom fra jobben. Sykt sliten, så jeg sitter bare å nynner til syngedamer mens lillebror river huset:)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Høres bra ut. Jeg har ingen diskant i venstre øret. På høyresiden mangler jeg også en del oppover. Så lyden her høres virkelig ikke bra ut.

Får se hva doktoren sier idag.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Prøvde med litt konjakk på nyttårsaften. Hjalp absolutt ingen ting...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da var loddet kastet. Nye høyttalere skal inn. Ut går enten klipsch RF7 eller RF5.

Hva som kommer inn er ikke godt å si. Kan hende dette blir en ny lang vandring, men liker jo det også.

Har lysst på litt mer detaljer. Selv om klipsch og film er som hand i hanske. Jeg har heldigvis mange par Klipsch å velge i.

Inn kommer noe annet enn klipsch og triangle. Hva som kommer inn kommer an på hva som finnes der ute og hvor gode tilbud jeg får.

Har 2 par i kikkerten men venter på flere.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    2
    Godt nytt år Retep :)
    Kjedelig at denne influensaen var så fryktelig seig å bli kvitt da , får håpe det kommer seg etterhvert.

Så du skal gå vekk fra Klipsch nå altså ? Ja da blir det spennende å se hva som kommer inn.
    Selv har jeg blitt veldig nysgjerrig på den nye kreasjonen til Arendal Sound - kunne det vært noe ?

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Disse ville jeg sterkt vurdert om de er på brukt/demo markedet:

Usher Dancer Mini Two loudspeaker review

Disse er fortsatt blant de beste jeg har hatt i hus, og havnet på 2 plass i Hifi&Musik sin 2 år lange kåring av høyttalere rundt 100000kr. Kun slått av B&W Nautilus 801S og bedre enn Dali sin toppmodel! Bør kunnes prute ned noen tusen til, da det er 8 år siden jeg hadde mine og de solgte jeg for ca 9000kr.
    FINN – Energy Veritas V2.4i Gloss black

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.253
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Lykke til meg nye høyttalere, måtte 2016 være året Klipsch ryker på hue å ræva ut ;)
    Sikkert bra til sitt bruk, men selv har jeg ikke blitt særlig imponert av Klipsch til stereo bruk.
    I mine ører er det lite som slår linjekilde og særlig med bånd :)
    Jeg følger med og ser hva du lander på og hvilke erfaringer du gjør deg, keep up the good work ! !

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ut på hue og rævva... jaja, har heldigvis mange par Klipsch som for meg fungerer svært tilfredsstillende. Er for meg lite som slår slår de på film. Av det jeg har hørt i vertfall.

Er nok bare et par som ryker ut, evnt senter. Må jo ha Klipsch til kinoen.

Har fått noen gode forslag, og noen helt tullete også, men det får man tåle når man ikke spesifiserer mer. Det første paret som komer inn vil nok være et par som er anerkjent rett og slett fordi det da kan være lettere å selge om de ikke fungerer hos meg. Jeg kommer nok til å ha to par høyttalere, et for musikk og et for film. Klipsch tar seg av filmdelen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt nytt år Retep :)
    Kjedelig at denne influensaen var så fryktelig seig å bli kvitt da , får håpe det kommer seg etterhvert.

Så du skal gå vekk fra Klipsch nå altså ? Ja da blir det spennende å se hva som kommer inn.
    Selv har jeg blitt veldig nysgjerrig på den nye kreasjonen til Arendal Sound - kunne det vært noe ?
    Skal og skal vekk. Er nok bare et par som ryker ut evnt. Har heldigvis flere par stående.. Har litt lysst å teste ut andre ting også. Har som dere som har fulgt med her kun hatt Klipsch Og Triangle i hulen. Er nyskjerring på hva andre par kan gi i samme prisklasse.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.471
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Godt nyttår :)

Ps:tror ikke jeg hadde vært redd for å prøve Arendal f.eks.. ;)

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Godt nytt år!

Hvis du vil, kan jeg komme opp med Respons Grand til deg for en kort test. Her snakker vi ikke 4 uker som sist gang :)

De er selvfølgelig ikke tilsalgs!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva er poenget med å drasse de høyttalerene opp hit da John-Harald. For at jeg skal spise havregryn i 3år og kjøpe de som ligger på brukten til 100K...? :rolleyes:

De blir nok uansett for dyre for min lommebok. Og jeg har lært leksa denne gangen. Ikke hør på ting jeg ikke har kroner til....
    Takker dog for tilbudet.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hva er poenget med å drasse de høyttalerene opp hit da John-Harald. For at jeg skal spise havregryn i 3år og kjøpe de som ligger på brukten til 100K...? :rolleyes:

De blir nok uansett for dyre for min lommebok. Og jeg har lært leksa denne gangen. Ikke hør på ting jeg ikke har kroner til....
    Takker dog for tilbudet.
    Punkt en er, finn ut hva du har lyst på. Det vil spare deg for både tid og penger.
    Ny prisen var 85" for mine i 2003, jeg betalte rundt 35" for flere år siden. Hvis du klarer å være litt tålmodig på bruktbørsen i Norden, så får du et par rundt budsjett lett.
    Men først vil jeg sterkt anbefale deg å finne ut hva du vil ha isteden for å kjøpe og selge, gang på gang. Det blir både dyrere og du får dårligere lyd på veien..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Takker dog for tilbudet.
    Punkt en er, finn ut hva du har lyst på. Det vil spare deg for både tid og penger.
    Ny prisen var 85" for mine i 2003, jeg betalte rundt 35" for flere år siden. Hvis du klarer å være litt tålmodig på bruktbørsen i Norden, så får du et par rundt budsjett lett.
    Men først vil jeg sterkt anbefale deg å finne ut hva du vil ha isteden for å kjøpe og selge, gang på gang. Det blir både dyrere og du får dårligere lyd på veien..
    Hehe.

Har du tips på hvordan jeg får testet ut høyttalere hjemme hos meg over litt tid uten å kjøpe? Jeg får lite igjen av feks høre en høyttaler hos Per og en hos Ole og en annen hos Frank. Det låter uansett ikke likt der som hjemme hos meg...;D

Men ser tanken din absolutt.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

Takker dog for tilbudet.
    Hehe.

Har du tips på hvordan jeg får testet ut høyttalere hjemme hos meg over litt tid uten å kjøpe? Jeg får lite igjen av feks høre en høyttaler hos Per og en hos Ole og en annen hos Frank. Det låter uansett ikke likt der som hjemme hos meg...;D

Det er mye mulig jeg reiser bort i helgen. Før og etter det kan du låne de, men denne gang må jeg få de tilbake igjen :)
    Ikke noe press, kun et hyggelig tilbud. Tenk om alle hadde vært slik!

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Jeg skal pusse opp stua her nå til våren, og da vil jeg ikke ha musikk på en stund. Så dersom du ønsker så kan du låne med deg mine Miles opp til deg i en ukes tid. Det blir litt jobb å drasse da. Dette er vel rundt ditt budsjett uansett? Har antagelig treveis versjonen oppe å går da også, men det kan jo testes med begge deler. Prisklassen på den konstruksjonen er jo ikke halvgal?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Takker dog for tilbudet.
    Hehe.

Det er mye mulig jeg reiser bort i helgen. Før og etter det kan du låne de, men denne gang må jeg få de tilbake igjen :)

Du fikk da igjen de JBL subbene dine.

Hadde jo vert greit å teste noe annet gratis. Takker ja til tilbudet jeg, Men som du vet så sliter jeg med å få til transport....

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hehe.

Du fikk da igjen de JBL subbene dine.

Hadde jo vert greit å teste noe annet gratis. Takker ja til tilbudet jeg, Men som du vet så sliter jeg med å få til transport....
    Transport spanderer jeg, tar de i bilen og trenger ikke henger.
    Hvis dette er noe du tror du vil like etter å hørt de hos meg, ville jeg testet de. Hvis ikke, er det helt ok. Vet at man liker forskjellig type høyttalere.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Med høy promille, altfor mye gain på subber og 30 mann rundt meg. Hørtes i vertfall slik ut sist, så gav nok ikke de det rette inntrykket.

Håper ikke proppen i øret kommer tilbake. Har fått litt tilbake allerede så er jo det for min del bare morro.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    havregryn i 3år
    Hva er galt med havregryn?
    Min frokost hver dag består stort sett av:
    70 gram glutenfri havregryn
    30 gram rosiner
    100 gram blåbær
    2,5 dl havremelk
    Blir jo omtrent det samme som en 200 g melkesjokolade og et glass cola

Tullebukk :)

Havregryn 70 gram = 266 kcal
    Rosiner 30 gram = 98,4 kcal
    Blåbær 100 gram = 44 kcal
    Havremelk 2,5 dl = 87,5 kcal

Totalt 495,9 kcal

Melkesjokolade 200 gram = 1110 kcal
    1 glass cola (2 dl) = 84 kcal

Totalt 1194 kcal

Husk at jeg trener minst en time hver dag :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Medisinen inntatt for kvelden. Legen mente jeg har cytoplasma lungebetennelse. Så jeg fikk noen piller for det. En diger flaske hostesaft og beskjed om å holde meg inne og iro en uke til. I tillegg så har jeg visst ørebetennelse.

Julen og nyttår 2015 glemmer jeg ikke med det samme.

Har fått noen tilbud på høyttalerene, eller en hel del. Men er mye ræl... folk skal bli kvitt.

B&W cm10
    System Audio Explorer
    Dynaudio X32

Har sendt en epost til to andre par jeg har funnet frem til selv. Et av parene kjenner jeg lillebroren til. Og det andre paret får topptester og er veldig sjelden å finne brukt.

Holder kortene tett inntil videre. Flere av parene er såpass rimelige at jeg kan beholde RF7 og teste A/B.

Spennende tider i casa Retep

HiFi-Mathias

Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Medisinen inntatt for kvelden. Legen mente jeg har cytoplasma lungebetennelse. Så jeg fikk noen piller for det. En diger flaske hostesaft og beskjed om å holde meg inne og iro en uke til. I tillegg så har jeg visst ørebetennelse.

Julen og nyttår 2015 glemmer jeg ikke med det samme.

Har fått noen tilbud på høyttalerene, eller en hel del. Men er mye ræl... folk skal bli kvitt.

B&W cm10
    System Audio Explorer
    Dynaudio X32

Har sendt en epost til to andre par jeg har funnet frem til selv. Et av parene kjenner jeg lillebroren til. Og det andre paret får topptester og er veldig sjelden å finne brukt.

Holder kortene tett inntil videre. Flere av parene er såpass rimelige at jeg kan beholde RF7 og teste A/B.

Spennende tider i casa Retep
    SA Explorer virker som en spennende erstatter. Har ikke hørt dem selv, men har god bekjentskap med Explorer Master, som er en litt oppgradert versjon. Dette er høyttalere med mye liv og godt med detaljer. Evt. lete etter Explorer Master på brukten.

Ellers så har jeg sett Adyton Imagic 1.6 1. generasjon her på brukten et par ganger til en ganske overkommelig pris, dersom du kan strekke budsjettet litt. Tror dette er høyttalere som vil passe deg midt i blinken hva angår råskap, detaljer, oppløsthet og musikkpresentasjon.

Lykke til!

Mathias

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389
    Har du vurdert Canton? Mye høyttaler for penga med reference serien.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.471
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hadde nok gitt explorer sjangs.. men da i master versjon :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn