Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.706
    Antall liker
    13.440
    Sted
    Sørlandet
    Om du ikke trenger 100-vis, har jeg en god bunke ute hos meg.
    Ikke 100-vis. Men tipper at jeg skal legge ut en 100-120 stk.
    Send meg gjerne en liste mister. Kanskje vi kunne fått til en deal hvis den innholder noe interessant :)

    -BB-
    Skal gjøre det BB. Men liker du sånn musikk som meg da? :)
    Det vil listen vise men jeg mistenker at jeg har vært på flere Pantera konserter en deg :cool: Jeg har store rockehull i min platesamling som jeg gjerne tetter med din hjelp.

    -BB-
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Hmm. Send liste til meg også.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Send meg gjerne en liste mister. Kanskje vi kunne fått til en deal hvis den innholder noe interessant :)

    -BB-
    Skal gjøre det BB. Men liker du sånn musikk som meg da? :)
    Det vil listen vise men jeg mistenker at jeg har vært på flere Pantera konserter en deg :cool: Jeg har store rockehull i min platesamling som jeg gjerne tetter med din hjelp.

    -BB-
    Jeg har ikke vert på noen Pantera konserter.. Skal sende den en liste. Kommer til å prise etter gjennomsnitt fra discogs.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal prøve å få laga ei liste i helga..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    BB og Mean69 ble ikke noe liste i helga. Hadde det for gøy på terrassen, med familie, grilling ol. Skal se hva jeg gidder denne uka.

    Sender dere liste før jeg legger ut.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Pusse opp tre rom, male og liste vel og merke er det jeg skal bruke den neste uka på. Dama og dattera drar til Paris, og jeg får bli hjemme. Rett og slett fordi hun er alergisk mot mange typer maling. Og siden jeg nå har gått ned i inntekt, så blir det ikke bra om jeg flesket til med 20.000 på ferietur.

    Så får vi se da hvordan kroppen tåler å bli brukt fremover en stund. Er egentlig svært spent på det.

    Blir noe hifi jobbing også. Først en tur for å se om man kan hjelpe en kar som ikke er helt fornøyd. Så en trivilig ettermiddag og kveld hos Mala Audio
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Når det gjelder hifi så jobbes det litt fremdeles med å rydde opp i saker og ting. Har fremdeles et par små rimelige dacer som skal selges. Noen kinoskilt, et par rack. Så skal både cd samling og LP samling slankes litt. Spes cd samlingen... Ser ikke frem til det.
    Høyttalere til frøken skal inn, mulig det blir et par Klipsch RP280F limited edition.. Får se litt på hvordan det skal løses.

    Grillen har fått ny gassflaske, farris og brus skal handles inn idag, mat til grillen... Blir en trivelig uke dette!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja, fikk på ett strøk før kroppen sa stopp, Er egentlig litt positivt overrasket. Ett støk pr rom pr dag så holder det akkurat til dama kommer hjem. Får legge opp til det tenker jeg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke slite deg ut nå Peter. Du er stort sett hjemme for tiden? Kanskje jeg svinger innom deg en dag :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ikke slite deg ut nå Peter. Du er stort sett hjemme for tiden? Kanskje jeg svinger innom deg en dag :)
    Stort sett hjemme ja. Maler og koser meg. Er borte imorgen ellers så er det lite planer. Foruten å male og male...
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvis du har liste over cd-samlingen (eller det du skal kvitte deg med) så tar jeg gjerne et dypdykk i den :) Musikksmaken din er jo slett ikke verst. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvis du har liste over cd-samlingen (eller det du skal kvitte deg med) så tar jeg gjerne et dypdykk i den :) Musikksmaken din er jo slett ikke verst. :)
    Liste har jeg ikke.. Du får ta med vipps år du henter stativene dine. Har en jobb med å plukke ut de jeg skal beholde.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    MarkusH sleng over Tlfnr ditt, så skal jeg sende deg noen bilder jeg sendte til en kar igår.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel, kroppen holdt til to støk på gangen idag. Hadde sikkert klart noe mer, men har lært at man lytter til den. Når den sier at det er nok, så lytter jeg. Sitter å slapper av på terrassen etter en bedre middag fra grillen. Pantera spiller bakgrunnsmusikk. Livet er søren klype ikke så ille for tiden.

    Blir pause fra oppussing imorgen. Da er det jobb hos Mala som står på tapeten. Blir vel sent hjem så noe mer planer denne dagen har jeg nok ikke. Titta på værmelding, ser ut som noen varme dager. Dama er jo i Paris. Så man får nyte livet alene sålenge det varer. Fint i Paris også. Fikk noen bilder. De planlegger å dra til Eifel tårnet imorgen. Louvre får en hel dag senere. Så blir det en tur til Mont martre.. Noe shopping regner jeg med. Vel alene er jeg ikke. Har to pusekatter som nyter livets glade dager. Den ene har laget seg fast plass på sofaen ute på terasen, her nyter han livet, sommeren og ellers late dager. Ser ikke så verst ut å være pus heller...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1775.jpg


    Vel, malings tar sin tid. Det er varmt, forferdelig varmt.. Jeg er egentlig ikke spes glad i temperaturer over 20-22 grader. Kroppen er ikke helt i vater, men det går da sakte fremover. Her er ett strøk på stua. Er spent på hva hu sier om fargen hu har valgt. Tenkte å ta det første strøket inatt, når temp faller. Er to vegger igjen hvor det er pipe på den ene og stuevindu og terrasse dør på den andre. Håper å finne energi til å ta andre strøket imorgen kveld.

    Ut å få seg noe å spise nå, og sende en dac til en hyggelig kjøper.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe, holder jo litt på med å slanke LP samlingen. Eller tenker på det. Sendte en pling til et par kjøpere på finn. Med litt info og sende de bilde av discogs verdien. Bare for å sjekke stemningen.. Fikk svar fra en som bydde 10kr plata. Var visst det brukte plater gikk for...

    Screenshot_20190712-161435.jpg


    Om det er det oppkjøpere gir for LP plater så forstår jeg litt hvorfor de holder på med det. Nå blir det ikke aktuelt å selge til den prisen. Men synes egentlig den tilbakemeldingen var litt morsom. Får sette meg ned å lage en liste tenker jeg.
    Hva bør lista inneholde? Artist og plate, katalog nummer? Gradering, noe jeg er dårlig på... Andre ting?
     
    Sist redigert:

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jaja, fikk på ett strøk før kroppen sa stopp, Er egentlig litt positivt overrasket. Ett støk pr rom pr dag så holder det akkurat til dama kommer hjem. Får legge opp til det tenker jeg.
    Hvorfor pusse opp, skal ikke dere snart flytte. Eller er det lagt på is?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.596
    Antall liker
    9.762
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er mange morro klumper der ute.. Når jeg skulle selge olympica fikk jeg flere bud på 15.000kr.. Mer kunne de ikke være verdt.. :)

    Så dumt at man ikke engang gidder å syns synd i vedkommendes mangel på fornuft..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja, fikk på ett strøk før kroppen sa stopp, Er egentlig litt positivt overrasket. Ett støk pr rom pr dag så holder det akkurat til dama kommer hjem. Får legge opp til det tenker jeg.
    Hvorfor pusse opp, skal ikke dere snart flytte. Eller er det lagt på is?
    Gir huset noen strøk maling der det trengs. Jo blir flytting etterhvert. Er noen ting som står i veien som vi må få orden på.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    638
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, holder jo litt på med å slanke LP samlingen. Eller tenker på det. Sendte en pling til et par kjøpere på finn. Med litt info og sende de bilde av discogs verdien. Bare for å sjekke stemningen.. Fikk svar fra en som bydde 10kr plata. Var visst det brukte plater gikk for...

    Vis vedlegget 547208

    Om det er det oppkjøpere gir for LP plater så forstår jeg litt hvorfor de holder på med det.
    Var det en sunnmøring? :rolleyes:;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe, holder jo litt på med å slanke LP samlingen. Eller tenker på det. Sendte en pling til et par kjøpere på finn. Med litt info og sende de bilde av discogs verdien. Bare for å sjekke stemningen.. Fikk svar fra en som bydde 10kr plata. Var visst det brukte plater gikk for...

    Vis vedlegget 547208

    Om det er det oppkjøpere gir for LP plater så forstår jeg litt hvorfor de holder på med det.
    Var det en sunnmøring? :rolleyes:;)
    Nei trur ikke det...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg sliter med varmen, så malingen blir nå gjort på nattestid. Deilig å svalt.. Eneste jeg ikke får til nå er å ta løs alarmboksen og sensor.... Fatter ikke hvordan jeg skal få de av veggen.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    586
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Et eller annet sted på de boksene er det en slisse hvor du må presse inn noe flatt for å få noen mothaker ut av sporet sitt. Kanskje dårlig forklart, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Alt kan åpnes og jeg har tatt ned både bokser og kameraer fra alarmopplegget hjemme når jeg selv har malt :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Et eller annet sted på de boksene er det en slisse hvor du må presse inn noe flatt for å få noen mothaker ut av sporet sitt. Kanskje dårlig forklart, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Alt kan åpnes og jeg har tatt ned både bokser og kameraer fra alarmopplegget hjemme når jeg selv har malt :)
    Fikk hjelp år tlf fra Nokas så alt iorden.. Men takk for tips..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så da ser det ut til at det er et par høyttalere på vei inn i casa'n. Noen år gamle riktignok, men er en høyttaler jeg tidligere tenkte at jeg måtte prøve.. Det fine er at passer de ikke inn hos meg, så synes frøken at de var ok så da får de overleve på stua. En backup plan altså. Det blir ikke klipsch, der rota selger det litt til.

    Får legge ut noen bilder etterhvert.
    Det som er litt dritt, er at jeg nå MÅ bruke penger på bedre forsterker. :) enten integrert eller effekt. Trenger litt krefter de som sannsynligvis kommer inn. Alt er avtalt, men man vet aldri.

    Så endelig skjer det noe spennede på HiFi utstyret her igjen.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Så da ser det ut til at det er et par høyttalere på vei inn i casa'n. Noen år gamle riktignok, men er en høyttaler jeg tidligere tenkte at jeg måtte prøve.. Det fine er at passer de ikke inn hos meg, så synes frøken at de var ok så da får de overleve på stua. En backup plan altså. Det blir ikke klipsch, der rota selger det litt til.

    Får legge ut noen bilder etterhvert.
    Det som er litt dritt, er at jeg nå MÅ bruke penger på bedre forsterker. :) enten integrert eller effekt. Trenger litt krefter de som sannsynligvis kommer inn. Alt er avtalt, men man vet aldri.

    Så endelig skjer det noe spennede på HiFi utstyret her igjen.
    Har et par uvirksomme amper som du kan få låne en liten stund.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så da ser det ut til at det er et par høyttalere på vei inn i casa'n. Noen år gamle riktignok, men er en høyttaler jeg tidligere tenkte at jeg måtte prøve.. Det fine er at passer de ikke inn hos meg, så synes frøken at de var ok så da får de overleve på stua. En backup plan altså. Det blir ikke klipsch, der rota selger det litt til.

    Får legge ut noen bilder etterhvert.
    Det som er litt dritt, er at jeg nå MÅ bruke penger på bedre forsterker. :) enten integrert eller effekt. Trenger litt krefter de som sannsynligvis kommer inn. Alt er avtalt, men man vet aldri.

    Så endelig skjer det noe spennede på HiFi utstyret her igjen.
    Har et par uvirksomme amper som du kan få låne en liten stund.
    Høres bra ut Tore, hvilke har du, trenger litt krefter de her som kom inn døra nå.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Så da ser det ut til at det er et par høyttalere på vei inn i casa'n. Noen år gamle riktignok, men er en høyttaler jeg tidligere tenkte at jeg måtte prøve.. Det fine er at passer de ikke inn hos meg, så synes frøken at de var ok så da får de overleve på stua. En backup plan altså. Det blir ikke klipsch, der rota selger det litt til.

    Får legge ut noen bilder etterhvert.
    Det som er litt dritt, er at jeg nå MÅ bruke penger på bedre forsterker. :) enten integrert eller effekt. Trenger litt krefter de som sannsynligvis kommer inn. Alt er avtalt, men man vet aldri.

    Så endelig skjer det noe spennede på HiFi utstyret her igjen.
    Har et par uvirksomme amper som du kan få låne en liten stund.
    Høres bra ut Tore, hvilke har du, trenger litt krefter de her som kom inn døra nå.
    Har fortsatt ATI, har kjøpt 8kanaleren til Ati. Også har jeg son of Impzella. Det er heller ingen smågutt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så da ser det ut til at det er et par høyttalere på vei inn i casa'n. Noen år gamle riktignok, men er en høyttaler jeg tidligere tenkte at jeg måtte prøve.. Det fine er at passer de ikke inn hos meg, så synes frøken at de var ok så da får de overleve på stua. En backup plan altså. Det blir ikke klipsch, der rota selger det litt til.

    Får legge ut noen bilder etterhvert.
    Det som er litt dritt, er at jeg nå MÅ bruke penger på bedre forsterker. :) enten integrert eller effekt. Trenger litt krefter de som sannsynligvis kommer inn. Alt er avtalt, men man vet aldri.

    Så endelig skjer det noe spennede på HiFi utstyret her igjen.
    Har et par uvirksomme amper som du kan få låne en liten stund.
    Høres bra ut Tore, hvilke har du, trenger litt krefter de her som kom inn døra nå.
    Har fortsatt ATI, har kjøpt 8kanaleren til Ati. Også har jeg son of Impzella. Det er heller ingen smågutt.
    Spennede, hvilken av de drar tyngre last best da. Har bi amp mulighet på de høyttalerene her..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn