Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    No skjer det ting.
    IMG_20230912_090040.jpg


    Lyd på musikkrommet 👍 Kun kobla opp. Ikkje justert nåke. Må finne en av dei andre dacane slik at eg fe bruke Wiim. For Qobuz ser ikkje ut til å kunne spele på web og bli styrt frå tlf. Dei ligg ei ei eller anna kasse, en eller anna plass... 😁 🤣

    IMG_20230912_090916.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.998
    Antall liker
    8.886
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Blir bra dette Peter (y)
    Som du sier har ikke Qobuz kommet i mål med noen Connect-løsning, så foreløpig må man styre det hele fra avspillerenheten eller via streamerprodusenten sin egen app. Pass på at det ikke er noe gjennomtrekk slik at døra smekker igjen og du står der uten dørhåndtak 😬
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir bra dette Peter (y)
    Som du sier har ikke Qobuz kommet i mål med noen Connect-løsning, så foreløpig må man styre det hele fra avspillerenheten eller via streamerprodusenten sin egen app. Pass på at det ikke er noe gjennomtrekk slik at døra smekker igjen og du står der uten dørhåndtak 😬
    Det er inn på vaskerommet. Så det går greit. Får feste handtak
    No er det å kvile ei stond. Tok greit på å få rydda og kobla litt.
    IMG_20230912_093742.jpg

    Sjå litt på dei her.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har lenge gått så tenkt på ny tv og i dag har eg spandert på meg en splitter ny 75' tv. Valget vart X85L frå Sony.
    KD75X85L_01.png


    Gleda meg til å få den i hus over helga. So då er det berre å starte å spare på nytt til hifi..

    Jula kom tidleg i Osgarden i år.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fann også en dac så då er Wiim og Qobuz oppe å går. Blir dermed litt testing av plassering av høgtalarane i morga. Både dei golvståande Davis Acoustic Krypton og dei store stativerne fra Klipsch.

    Ut med alt av tepper og plater så sette inn litt etter litt.. Kan verte en spennande dag i morga.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satt på oppvaskmaskina no etter å kome heim frå fotball sjåing. Har våre borte med den 2 gonga alt for å høre om den he starta. Nåke eg ikkje klare... Hmm står også i bruksanvisninga at den ikkje skal åpnast når den har starta.

    No er alt av kvitevare steike nytt og det vi hadde før sto i huset når vi kjøpte. Om ting har vårte så stille under bruk... Så er det nesten litt skummelt.

    Får sjå i morga om døra har åpna seg, skal visst det når den er ferdig...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.213
    Antall liker
    37.495
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tror nok du hører hvis den har startet, så stille går den nok ikke. Jeg lokker opp døra "når som helst" på vår - fungerer greit det.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror nok du hører hvis den har startet, så stille går den nok ikke. Jeg lokker opp døra "når som helst" på vår - fungerer greit det.
    Jauda, kom inn etter en tur på altanen. Svak lyd av vasking. Og tala til ferdig går nedover. Men positivt overraska. Faen så mykje peng eg har brukt sida eg kjøpte leligheita på alt anna enn hifi. Kunne hatt DET systemet... 😁 Men no håpe eg det er nok..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så er eg igang med testing på kva vei eg skal spele... Kan bli gøy og frustrerende på same tid det her..

    IMG_20230913_091656.jpg


    Blir nok kun å flytte stol og høyttalarane når eg snur på rommet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lol... Tipp da kor høgre høgtalarar låte bra med tanke på bass og fokus.....
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.998
    Antall liker
    8.886
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Blir bra dette Peter, lurte å utforske litt plassering hvis man har mulighet.

    Ser du har fått satt inn en lavterskel-diffusor i førsterefleksjon også. Mulig du må trille den litt lenger ut dog 🥴
    1694595789763.png
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir bra dette Peter, lurte å utforske litt plassering hvis man har mulighet.

    Ser du har fått satt inn en lavterskel-diffusor i førsterefleksjon også. Mulig du må trille den litt lenger ut dog 🥴
    Vis vedlegget 951318
    Lol ja den gjer nok masse ugagn den der. Men på longvegg kan absolutt funke det. Litt mykje klang i rommet, men har ting å reparere det med.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.565
    Antall liker
    12.973
    Sted
    Sørlandet
    Jeg stemmer for å minske racket med en reol og heller øke høyde på det. Deretter to bassfeller i hjørnene og høyttalere på siden.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg stemmer for å minske racket med en reol og heller øke høyde på det. Deretter to bassfeller i hjørnene og høyttalere på siden.
    Får sjå itt på løsninga etterkvart. Må først finne veien eg skal spele tenker eg. Godt mulig det skjer det du sei. Rack er også lagt ut til salg... Får sjå
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.739
    Antall liker
    1.861
    Torget vurderinger
    1
    Det er de akustiske dempe platene til Retep, trodde du mente høyttalerne i front. Beklager vis jeg misforstod.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.739
    Antall liker
    1.861
    Torget vurderinger
    1
    Men de kan jo forveksles med Magnepan.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det nokon som har av dei litt nyare Sony tv'ene her inne?
    De har muligheit til å plassere beina i 2 el 3 ulike posisjoner. Har prøvd å Google meg fram til avstavd myllå beina ved dei ulike punkta. Men finn ingenting. Blir plassert på rack i første omgang så lure veldig på breidda på rack eg må ha.

    Er det nokon som veit??
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk R. Forstår ikkje koffor eg ikkje finne slikt holdt på i sikkert 3 tima i natt.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ja det går eg ut frå. Vanskelig å selge uten at det ligg ute prisa.
    Men hva ER det? Merke/modell-navn på de absorberende panelene?
    Og forhandler? Noe som Moet skal lansere?

    -Ellers veldig kjekt å følge prosessen og reisen din, det må jeg si. Keep it coming.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men hva ER det? Merke/modell-navn på de absorberende panelene?
    Og forhandler? Noe som Moet skal lansere?

    -Ellers veldig kjekt å følge prosessen og reisen din, det må jeg si. Keep it coming.
    Skal kome med info når det er klart for lansering.

    Reisen ja, er igang med det som folk her inne bryr seg mest om. Nemlig hifi og lytterom..

    Har spillt en dag nå på langveggen. Noe som låter bra. Har allikevel et ønske om å få det til på kortvegg. Så snur nok oppsettet raskt i løpet av dagen og testa ut dei mindre høyttalarane idag. Stativhøgttalarar med en 8'

    Stua egna seg veldig godt til hifi, faktisk overraskende godt. Så kanskje det blir et mindre hifi og kino oppsett på tv rommet. Og grom hifi på stua...??
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Held forsatt på med utpakking. Ting tek mykje lengre tid enn eg hadde håpt på. I tilegg so er det slik at eg må gjere ting når kroppen sel det er ok. Ikkje gjere for mykje, for då blir det tungt utover dagen og sansynligvis dagen etterpå. Men no klare eg å leve godt her. Det er vel egentlig kun hifirommet igjen og så få rydda buda for papp og plast. Så eg kosa meg egentlig med å pakke ut ei kasse no og då.

    Slite litt med å finne god løsning på alle cd platene mine. Har veldig lysst til å ha dei framme, lett tilgjengelig. Akkurat no so stor mesteparten i kasse på innebuda. Har egentlig tømt kontoen godt no med innkjøp av diverse nødvendige saker og et par ikkje heilt nødvendig. Så sit å tenke på gode løysningar. Som ikkje kosta so mykje. Finn nok på etkvart. 👍

    Sit også å lure på det musikk / tv rommet. Når det er oppe å går skikkelig så kjem eg til å bruke mykje tid der inne. Så tankane går litt på om eg skal lage det skikkekig clean med anlegg og nokre akustiske remedier, eller lage det til ei skikkelig bule, med masse plakatar, flagg, picture disc på veggane i tilegg til akustiske tiltak. Kjenne at eg er usikker på kva eg vil...
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    438
    Antall liker
    531
    Sted
    Brøttum
    Cd-hyller fra Ikea (dessverre ikke i salg nye lenger), men de kan du finne fra "gis bort" til noen hundrelapper på finn.no. De i eikefiner ser ut til å være mest populære, har selv både i eikefiner, bjørkefiner, hvite og "brun/kirsebær". Hadde du bodd nærmere skulle du fått de to hvite jeg har.

    Ang tv-stue så hadde jeg holdt det forholdsvis clean (det er nå mitt i mine øyne), selv den nye dama klager ikke. Men subber+stativhøyttalere tilsammen på 125cm, selvlaget benk og litt elektronikk er jo ikke det fineste å se på.
    Skulle jeg hatt en finere "look" er vel gulvstående hakket bedre kanskje, men det blir vel uansett en smakssak. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Cd-hyller fra Ikea (dessverre ikke i salg nye lenger), men de kan du finne fra "gis bort" til noen hundrelapper på finn.no. De i eikefiner ser ut til å være mest populære, har selv både i eikefiner, bjørkefiner, hvite og "brun/kirsebær". Hadde du bodd nærmere skulle du fått de to hvite jeg har.

    Ang tv-stue så hadde jeg holdt det forholdsvis clean (det er nå mitt i mine øyne), selv den nye dama klager ikke. Men subber+stativhøyttalere tilsammen på 125cm, selvlaget benk og litt elektronikk er jo ikke det fineste å se på.
    Skulle jeg hatt en finere "look" er vel gulvstående hakket bedre kanskje, men det blir vel uansett en smakssak. ;)
    Hyggelig at du vil donere vekk cd hylle.. Er benno eg titta etter. Men pga lengde så er det vanskelig med frakt. Får sjå kva som skjer framover.

    Lita veke til Horten no. Gleda meg til å holde på med nåke anna enn utpakking.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ellers so blir nok dagen i dag brukt til å lime på bakside på akustikk tiltaka som skal opp i tak og litt ulike plassa. Blir å bruke de gulvstående typen i førsteref tenke eg, så får dei andre bli brukt til å ta ned litt meir ekko.

    Lime dei på en tynn tynn stiv plate slik at det berre er å bruke små tynne spiker for å feste dei. På den måten kan eg flytte på dei om det skulle vere nødvendig.

    IMG_20230915_103534.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom godt over halveis... Men då var det slutt på lim. Har mer på Coop bygg tenke eg. Berre passe på å ikkje kjøpe lim som spis opp sånne skummateriale.

    Tenke eg prøva med dei eg har først også. Trur det er nok.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn