Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.531
    Antall liker
    3.651
    Sted
    Sunnmøre
    ^ Kan fint lite om syklar, men etter å ha bladd litt i sykkeltrådane her inne er inntrykket mitt at Bianchi er ein anerkjent produsent av landevegssyklar (det som heitte racersykkel i min barndom) iallfall.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hardt bruk blir det nok ikkje heilt med det same. Men den kjem til å få sjokk når eg set meg på den for fyrste gong... Er litt anna størrelse og vekt på meg en personen som leverte den i fra seg for å seie det fint Lol
    Kanon sykkel , shimano og mavic utstyrt

    Bare pass på å ha en godkjent lås når ute ,,, som kan låses til bøyle eller stolpe
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men for helvete då! Har holdt på med å sette opp måltid no i fleire tima i gårkveld og no i dag tidleg. Fått satt opp en heil gjeng faktisk også middaga sikkert en 10-12 og diverse kombia på tørre måltid og for lunsj med og utan varmebehandla kylling, fisk, pasta ris osv osv. Passa på at restande frå boksa med kidneybønne vert brukt opp i løpet av dagen.... men faen altså.

    Eg har av en eller annen grunn rekna på heilt feil tal. So alt er feil. Sukk. Greit eg fant det ut før eg sette til å spise 18g feitt, 65g protein og 55g karbohydrat 5 gonga for dag.... Føkk altså!

    No er eg sur så då stikk eg på trening.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Men for helvete då! Har holdt på med å sette opp måltid no i fleire tima i gårkveld og no i dag tidleg. Fått satt opp en heil gjeng faktisk også middaga sikkert en 10-12 og diverse kombia på tørre måltid og for lunsj med og utan varmebehandla kylling, fisk, pasta ris osv osv. Passa på at restande frå boksa med kidneybønne vert brukt opp i løpet av dagen.... men faen altså.

    Eg har av en eller annen grunn rekna på heilt feil tal. So alt er feil. Sukk. Greit eg fant det ut før eg sette til å spise 18g feitt, 65g protein og 55g karbohydrat 5 gonga for dag.... Føkk altså!

    No er eg sur så då stikk eg på trening.
    Peter ,,, Ikke dumt å klarne tankene med en refueling "av naturens egen kjemi . )

    Når etter tid ting går seg til kommer allt ,,,helt automatisk )
    keep up the good work "
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Bør vel snart bytte navn her ?
    Fra
    Retep's lytterom .
    Til
    Retep' s treningsdagbok .....

    Flott livsendring !!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dagen i dag har gått fort. Oppe tidleg for å kjøpe inn nokre saker til sykkelen. Lys og lås var på menyen. Fikk etterkvart tak i det og fikk det montert. 👍

    Gikk over sykkelen for å sjå at alt var ok, rattet sto faktisk litt skeivt på så retta opp det. 22 år sida sist eg satt på en sykkel, men steig over og satte utfor den den bratteste og lengste bakken her i Volda... Neida, tok nokre rolege runder her i gata og jaggu gikk ikkje det bra.

    Så måtte eg innom treninga i dag også, og har fått justert menyane slik at dei er rett. Har en 2-3 middaga som må justerast, tek det i morga.

    Har fått spelt litt musikk også i dag, på stue oppsettet. Og hadde egentlig tenkt meg på konsert i kveld. Er to lokale band som skal spele, men eg kjenne at eg rett og slett tek en kveld heime framfor musikkanlegget og ladda opp til ny runde i morga på treninga. Vurdera en tur på Platesjappa i morga kveld..

    Kjøpte inn nokre alkoholfrie pils tidlegare i veka når det var so fint vær, men dei står på akkurat same plass som eg satt dei inn. Har ikkje hatt lysst på dei, men greit å ha i tilfelle man skulle ha lysst på. Nok et innlegg med berre vas... Jaja er kun trening, mat, kvile og musikk livet handla om for meg akkurat no. Egentleg heilt greit
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    7.30 alt, klart for fyrste inntak av energi. 4 knekkebrød med 2 skiver Jarlsberg på kvar. 250g melk og 150g yoghurt naturell og en liten shake med karbohydrat vil gi meg en bra start på dagen. Litt mykje feitt i forhold til budsjettet, men tek inn det i lunsjen som eg putta i meg før trening.
    IMG_20240407_073108.jpg


    So litt musikk og mat so en kopp kaffe til.. Hadde en kopp kl 06 for å våkne skikkeleg.

    Sånn går no dagane
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var ute på en prøvetur på sykkelen i går. Ikkje so longt, berre fram og tilbake til butikken. Merka at gir måtte justerast litt, so no var det ordna.
    IMG_20240407_101841.jpg


    Vått her i dag, so blir å gå til og frå treninga sida eg ikkje har fått tak i skjerma. Skulle kome inn i løpet av neste veke.

    Er spent på dagen i morga. Skal en tur på Ålesund sjukehus for å starte på ei utredning for å finne ut koffor eg har så mykje vatten i kroppen. Har eit stort lager overalt i kroppen. Har tatt og fått svar på en haug med prøver hos fastlegen tidlegare, og alt ser normalt ut. Så litt meir grundig utredning må nok til. Håpe dei finn nåke som ikkje er alvorleg og som kan rettsstat på enkelt. X fingrane
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    35.437
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan fint ha varierende måltider selv om en teller kalorier...
    Jeg gjorde det en periode jeg også, men trener så mye at jeg til slutt ble svimmel, etter prat med min pt så var det på grunn av for lite inntak av kalorier. Så nå teller jeg ikke ei heller veier. Men gir meg før jeg blir mett når jeg spiser. Seneste inntak av mat er også klokken 20, så står jeg ofte over frokosten.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan fint ha varierende måltider selv om en teller kalorier...
    Jeg gjorde det en periode jeg også, men trener så mye at jeg til slutt ble svimmel, etter prat med min pt så var det på grunn av for lite inntak av kalorier. Så nå teller jeg ikke ei heller veier. Men gir meg før jeg blir mett når jeg spiser. Seneste inntak av mat er også klokken 20, så står jeg ofte over frokosten.
    Ja gikk egentleg litt i same fella. Skreiv ned alt eg spiste ei veke og fant ut at eg spiste både for lite og feil type mat. Altså veldig mykje karbohydrat og lite protein og feitt. He holdt på med 3300 kcal no snart ei veke og tenkte eg skulle sjå i mndskifte april/mai kva resultat det gir saman med trening 6 daga i veka.

    Kan røpe at treninga har gitt resultat alt. 3 hål strammere på beltet og opp 6.5kg. 😁

    Synes det her er veldig intr. Og som en bonus så er blodsukkeret enda mer stabilt enn før. Og eg føle meg stappfull av energi!! Er egentlig heilt latterlig kor "på" eg føle meg. 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    @HAREPUSEN du nevnte nåke om sterke grønnfarga grønnsake litt tilbake. Er det jarn du tenke på der...?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja gikk egentleg litt i same fella. Skreiv ned alt eg spiste ei veke og fant ut at eg spiste både for lite og feil type mat. Altså veldig mykje karbohydrat og lite protein og feitt. He holdt på med 3300 kcal no snart ei veke og tenkte eg skulle sjå i mndskifte april/mai kva resultat det gir saman med trening 6 daga i veka.

    Kan røpe at treninga har gitt resultat alt. 3 hål strammere på beltet og opp 6.5kg. 😁

    Synes det her er veldig intr. Og som en bonus så er blodsukkeret enda mer stabilt enn før. Og eg føle meg stappfull av energi!! Er egentlig heilt latterlig kor "på" eg føle meg. 👍
    Peter ,,, litt som super man : ) endorfinene det ,, i tillegg og øket testo
    Det bli ,,,,aldri feil

    Det er faktisk for jenter og fo de som ikke visste ,,,, da super girl
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    @HAREPUSEN du nevnte nåke om sterke grønnfarga grønnsake litt tilbake. Er det jarn du tenke på der...?
    Peter min frokost er fritata ,, egg og spinat ,, kansje noe ekstra protein om det er trenings dagen : )

    Antixidantene høyest er i grønn kål , brokkoli , spinaten fremmer muskel vkst og
    i alle her kke minst fibre
    som trenge til fordøyelsen

    Så skippern " spinat boksen er ikke oppdiktet
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Peter min frokost er fritata ,, egg og spinat ,, kansje noe ekstra protein om det er trenings dagen : )

    Antixidantene høyest er i grønn kål , brokkoli , spinaten fremmer muskel vkst og
    i alle her kke minst fibre
    som trenge til fordøyelsen

    Så skippern " spinat boksen er ikke oppdiktet
    Svare på min egen ,, vi som trener trenger jo og en haug med spor stoffer
    Noen multivitaminer inne holder flere
    Men mindre gu går inn på ernærligs specc listen

    PS Selv har jeg vært oppttt av å hente dem i naturlig form
    non processed ,, det glder og proteine ,,
    unngå testo nedbrytende e stoffer
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja gikk egentleg litt i same fella. Skreiv ned alt eg spiste ei veke og fant ut at eg spiste både for lite og feil type mat. Altså veldig mykje karbohydrat og lite protein og feitt. He holdt på med 3300 kcal no snart ei veke og tenkte eg skulle sjå i mndskifte april/mai kva resultat det gir saman med trening 6 daga i veka.

    Kan røpe at treninga har gitt resultat alt. 3 hål strammere på beltet og opp 6.5kg. 😁

    Synes det her er veldig intr. Og som en bonus så er blodsukkeret enda mer stabilt enn før. Og eg føle meg stappfull av energi!! Er egentlig heilt latterlig kor "på" eg føle meg. 👍
    Peter i alle dietter kan man justere med forholdet prot / karb
    ønsker du å leane ut og allikevel ah power,,, mer protein i forholdet

    jeg er på mer prot og mindre carb når jeg vil hente inn vekt feks
    og aallikevel ha power


    Du må bare finne ideal vekta di først New Peter
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Peter i alle dietter kan man justere med forholdet prot / karb
    ønsker du å leane ut og allikevel ah power,,, mer protein i forholdet

    jeg er på mer prot og mindre carb når jeg vil hente inn vekt feks
    og aallikevel ha power


    Du må bare finne ideal vekta di først New Peter
    Tenker eg prøver slik det er no 1mnd så sjekker eg situasjonen og justera evnt.
    No fekk eg en ufrivillig pause under treninga. Er ikkje direkte lett det her, å holde kontroll på inntak, aktivitet og insulin...

    IMG_20240407_134325.jpg

    IMG_20240407_134228.jpg


    Jaja finn nok ut av det.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Tenker eg prøver slik det er no 1mnd så sjekker eg situasjonen og justera evnt.
    No fekk eg en ufrivillig pause under treninga. Er ikkje direkte lett det her, å holde kontroll på inntak, aktivitet og insulin...

    Vis vedlegget 1013390
    Vis vedlegget 1013391

    Jaja finn nok ut av det.
    OMG ,, tenkte ikke på det ,, du er allike vel veldig flink å finne ut av ting
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    35.437
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Salt er imo no go ,, er du marathon løper eller idrett med høy og langvarig intensitet og stor væske tap
    Da er litt salt bra
    Elsker litt salt, snakker om vesentlig mindre enn i vanlig chips.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Elsker litt salt, snakker om vesentlig mindre enn i vanlig chips.
    Nå tenker jeg salt innholdet i produkter genrellt , allt for mye salt i fht anbefalt index
    Kjnner på spesiellt ferig krydret mat,,, dete skal man ta hånd om selv,,, jeg fortrekker pepper fremfor salt

    Preferanser da sunne ,,, men jeg og elsker salt ,,,

    Men ,, nåer det til alle trenings /hi fi frender komme seg ut,,, få inn den kjmien skapt av ekte lys ,, nelli
    ller solen

    imens
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    35.437
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lager all mat fra bunnen, bruker mye heller sterk krydder enn salt i maten. Sprøstekt brød med hvitløk og tomater i stedet for pålegg osv
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.441
    Antall liker
    12.561
    Sted
    Sørlandet
    Heisann, her går det unna leser jeg.

    Husk at hjertet også er en muskel som trenger trening. Sykling er skikkelig fint til det.

    Stå på! Eller stau pau som du vel sier nå
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    200g kyllingfilet stekt i ovn
    200g jasminris
    250g wok grønsaker wokka i 12g rapsolje.

    Putta oppi kyllingen og risen.. Og 1sp hickory says.

    IMG_20240407_173022.jpg

    IMG_20240407_172453.jpg


    Så har eg 150g ris til i morgen ferdig. 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heisann, her går det unna leser jeg.

    Husk at hjertet også er en muskel som trenger trening. Sykling er skikkelig fint til det.

    Stå på! Eller stau pau som du vel sier nå
    Sei, kjør for F... 😁 🤣
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heisann, her går det unna leser jeg.

    Husk at hjertet også er en muskel som trenger trening. Sykling er skikkelig fint til det.

    Stå på! Eller stau pau som du vel sier nå
    Jau hjartet er ein flott muskel. Den får trimma en heil del, og vertfall ekstremt mykje meir enn tidlegare. Den 1.2km turen frå leiligheita til trenings senteret var i tung å gå heim etter trening. Så brukte å gå ned og ta bussen heim. No går eg både fortare ned og heim etter trening. Bruka å varme opp med både roing og sykling. Lett å sjå framgong der også. Men må nok snart leggje inn dedikert trening for hjartet. Synes slikt er dørgande kjedelig, men sit å les om intervall trening. Nåke slikt kan eg nok klare å få til.

    Det som vertfall er sikkert er at forma mi no er betydeleg mykje betre enn den var til jul. berre pluss i boka. I og med at eg er så dedikert til det her, ingen pølse på circle K, ingen fast food , ikkje drikk eg alkohol og eigentleg svert lite alkoholfri pils også. Berre å stå opp, ete, trene , ete, kvile så klarte eg å leggje av fleire tusen krone i mars. Neste er å slutte å røyke. Skal lage meg en konto i banken der ed set inn 174kr annakvar deg... Trekt frå lønnskonto. Det var det eg røyka for i haust. Men har trappa ned no til to pakka i veka. Snart vert det ingen.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.218
    Antall liker
    2.723
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jau hjartet er ein flott muskel. Den får trimma en heil del, og vertfall ekstremt mykje meir enn tidlegare. Den 1.2km turen frå leiligheita til trenings senteret var i tung å gå heim etter trening. Så brukte å gå ned og ta bussen heim. No går eg både fortare ned og heim etter trening. Bruka å varme opp med både roing og sykling. Lett å sjå framgong der også. Men må nok snart leggje inn dedikert trening for hjartet. Synes slikt er dørgande kjedelig, men sit å les om intervall trening. Nåke slikt kan eg nok klare å få til.

    Det som vertfall er sikkert er at forma mi no er betydeleg mykje betre enn den var til jul. berre pluss i boka. I og med at eg er så dedikert til det her, ingen pølse på circle K, ingen fast food , ikkje drikk eg alkohol og eigentleg svert lite alkoholfri pils også. Berre å stå opp, ete, trene , ete, kvile så klarte eg å leggje av fleire tusen krone i mars. Neste er å slutte å røyke. Skal lage meg en konto i banken der ed set inn 174kr annakvar deg... Trekt frå lønnskonto. Det var det eg røyka for i haust. Men har trappa ned no til to pakka i veka. Snart vert det ingen.
    Du kommer til å ta helt av peter ,,uten røyken : )

    bedre kondis ,, 2 bedre recovery 3 mindre gift i kroppen
    Kansje andre uforutsette gevinster
    Been there done that ,,, way back : ) Men til sist ,,, allt går seg til : )
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du kommer til å ta helt av peter ,,uten røyken : )

    bedre kondis ,, 2 bedre recovery 3 mindre gift i kroppen
    Kansje andre uforutsette gevinster
    Been there done that ,,, way back : ) Men til sist ,,, allt går seg til : )
    Alt går seg til. 👍 Er vertfall utrulig glad for at eg kom meg opp frå sweetspot og starta på det her. Tenke at det er nok forandring no for ei stund. Så kjem røykeslutten plutselig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn