Dette var litt av et filter...!!Huff.. hvorfor ikke bygge selv da
Vis vedlegget 147425
Ikke akkurat billig dette heller,men kjente faktorer for rensing av strøm er brukt.
mvh..
Hva mener du? Har du blitt truet eller noe?Jeg har dessuten nå forstått at det å stille kritiske spørsmål til såkalte "high-end" produkter med avsindig prissetting og tarvelig innmat her på HFS, er omtrent det samme som å kritisere Koranen overfor islamister. Men jeg gir jamt faen
mvh
larkus
Larkus har vel hatt et og annet sleivspark selv i denne tråden.Jaggu ble det noen 'likes' også, det hjelper visst å sutre... Misliker er ment å brukes på innlegg som er negative bidrag til debatten eller debattklimaet her inne. Å bruke det til å vise uenighet er til de grader skivebom. Mitt innlegg var et partsinnlegg hvor jeg hevdet en mening og argumenterte for den, og ikke uhøflig på noen som helst måte. Det har heller ikke Larkus vært i sine innlegg. Derimot har det vært et par andre innlegg som har gått etter mannen Larkus, og ikke ballen han holdt. Det er grunnlag for et 'misliker', men jeg strør ikke om meg med dem. Det har holdt med et, som også ble rapportert og senere redigert av høvdingen.
For å si det med litt nedlatende vendinger. Voks opp. Tål at ikke alle er enige med dere. Tål at noen ønsker å diskutere temaer som ikke interesserer dere.
Noen tanker:
#1: Den saken til Isotek koster penger å lage. Jeg teller 7 stk av det jeg antar er spoler viklet på trafokjerner, i tillegg til en del annet smått. Dette er altså et høyfrekvensfilter med reell effekt. Det er også et filter som koster penger å produsere.
#2: Den saken som tråden startet med er strengt tatt ikke annet enn en veggvorte med en kveil nettkabel inni. Det koster knapt nok penger å lage noe sånt. Det er et passivt filter, for all del. Men noen få turn uten kjerne gir en veldig lav induktans, og filteret vil gi en målbar men særdeles liten effekt (akkurat nok til at reklamen ikke juger).
#3: Et sånt filter kan hvem som helst lage sjæl. Kjøp et par meter nettkabel og kveil den sammen. Det gir objektivt sett den samme effekten, men neppe subjektivt..
#4: Jeg skjønner ikke for mitt bare liv hva som er galt med å ta opp emnet. At noen unngår slike tråder skjønner jeg, og derfor anbefaler jeg at Larkus lager en annen overskrift neste gang. Så kan de som ikke er interessert la være å lese tråden.
#5: Vi skulle hatt en hifipresse som tok ansvar i slike saker. Så kunne vanlige forbrukere forbrukere tipset dem om slike 'teppeselgere'. Redaksjoner av profesjonelle kunne da konfrontert produsentene med slike bilder, og krevd svar på våre vegne. Det hadde vært til nytte for alle ærlige mennesker som er involvert i hifi.
Når tur og returleder går i samme kveil, har vel "spolen" ingen som helst effekt på assymetrisk (differential mode) støy. På symmetrisk (common mode) støy har sikkert "filteret" målbar effekt. Men jeg innbiller meg at den ligger voldsomt høyt i frekvens og har liten demping med bare 5 tørn på "spolen", og en viklediameter rundt 20 cm.#2: Den saken som tråden startet med er strengt tatt ikke annet enn en veggvorte med en kveil nettkabel inni. Det koster knapt nok penger å lage noe sånt. Det er et passivt filter, for all del. Men noen få turn uten kjerne gir en veldig lav induktans, og filteret vil gi en målbar men særdeles liten effekt
Nå har jeg lest gjennom innleggene hans, og nei. Han har ikke det.Larkus har vel hatt et og annet sleivspark selv i denne tråden.
Mvh
Roysen
Det er nok riktig. Men sånn jeg vurderer bildet, så henger det sammen med reklamen. Man påstår en effekt uten å kvantifisere den, og dermed er man innenfor rent objektivt. Filteret har en effekt, og reklamen juger ikke. At effekten er den samme som en kveilet skjøteledning på stuegulvet er en annen sak.Når tur og returleder går i samme kveil, har vel "spolen" ingen som helst effekt på assymetrisk (differential mode) støy. På symmetrisk (common mode) støy har sikkert "filteret" målbar effekt. Men jeg innbiller meg at den ligger voldsomt høyt i frekvens og har liten demping med bare 5 tørn på "spolen", og en viklediameter rundt 20 cm.#2: Den saken som tråden startet med er strengt tatt ikke annet enn en veggvorte med en kveil nettkabel inni. Det koster knapt nok penger å lage noe sånt. Det er et passivt filter, for all del. Men noen få turn uten kjerne gir en veldig lav induktans, og filteret vil gi en målbar men særdeles liten effekt
Nei, det har jeg ikke. Du, derimot har ved et par anledninger gått direkte på person og vært direkte nedlatende og uhøflig.Larkus har vel hatt et og annet sleivspark selv i denne tråden.
Mvh
Roysen
Er ikke denne ganske lik undertegnedes Nordost "Thor"?ikke så voldsomt mye inni isotek-boksene heller, men jeg har lyst på en sånn en allikevel, siden jeg har hørt med egne ører at de funker.
Vis vedlegget 147453
Vis vedlegget 147455
Der fikk du en misliker til. Fint at du fører statistikk.Bedre å toppe statistikken over mottatte "misliker" enn å toppe statistikken over gitte "liker/misliker". Den toppes stort sett av folk uten egne meninger (på godt norsk rævdiltere)
Mener nå jeg.
Edit: Sjekket nå, og ser at jeg har 40 "liker" og bare 18 "misliker". Jeg må skjerpe meg
Fair enough om det er tilfelle. Jeg gidder sjelden å involvere meg i sånne tråder, og har ingen oversikt over hvem som rir hvilke kjepphester. Når det er sagt, må alle ha lov til å interessere seg for hva som helst innenfor hifi, starte tråder og poste innlegg om det. Man kan ikke kreve at alt her inne skal være innenfor sitt eget interessefelt.Larkus er et repetetivt gnagsår som jeg nesten ikke gidder å lese, skaper uro og bøss i sin verden. Han om det, vi rir alle våre kjepphester, og denne hesten bryr jeg meg ikke så alt for mye om. Kabler er kabler, jeg hører også noen ganger en viss forskjell som Larkus også gjør, prøv å fortelle om det, og det blir blåst opp større enn Brian. Likevel, Larkus topper misliker statistikken, ikke fordi han er stygg i tastaturkjeften, mest fordi han er en "plager", jeg driter fortsatt idet. Larkus står som kanditat til min første "ignore" på forumet, men han er ikke langt ifra alene, og mislike noen er sterkt. Forumintrumentet sier noen ganger mer om giver enn mottaker, i Larkus tilfelle, mest det første.
Kos dere, det er fredag, kabler og annet utstyr skal sikkert selges imorgen, gubbdag nummer en i uka. Noen lever av det, noen ånder for det.
Tja, posten var ment med en viss dobbeltbunn. Mulig jeg ikke var tydelig nok.Fair enough om det er tilfelle. Jeg gidder sjelden å involvere meg i sånne tråder, og har ingen oversikt over hvem som rir hvilke kjepphester. Når det er sagt, må alle ha lov til å interessere seg for hva som helst innenfor hifi, starte tråder og poste innlegg om det. Man kan ikke kreve at alt her inne skal være innenfor sitt eget interessefelt.Larkus er et repetetivt gnagsår som jeg nesten ikke gidder å lese, skaper uro og bøss i sin verden. Han om det, vi rir alle våre kjepphester, og denne hesten bryr jeg meg ikke så alt for mye om. Kabler er kabler, jeg hører også noen ganger en viss forskjell som Larkus også gjør, prøv å fortelle om det, og det blir blåst opp større enn Brian. Likevel, Larkus topper misliker statistikken, ikke fordi han er stygg i tastaturkjeften, mest fordi han er en "plager", jeg driter fortsatt idet. Larkus står som kanditat til min første "ignore" på forumet, men han er ikke langt ifra alene, og mislike noen er sterkt. Forumintrumentet sier noen ganger mer om giver enn mottaker, i Larkus tilfelle, mest det første.
Kos dere, det er fredag, kabler og annet utstyr skal sikkert selges imorgen, gubbdag nummer en i uka. Noen lever av det, noen ånder for det.
Du har forresten funnet den eneste fornuftige måten å forholde deg til ting som ikke interesserer deg. La vær å lese om det. Denne strategien har spart meg for en mengde hekleoppskrifter oppigjennom...
Jeg snublet over tråden fordi det ikke var stort annen aktivitet på forumet en sen kveld, mente noe, og ble fanget i skittkastingen.
Da må du nok lese en gang til. Personkarakteristikker og legge ord i andres munn kaller i hvert fall jeg sleivspark. Det han har blitt utsatt for selv er ikke særlig ulikt.Nå har jeg lest gjennom innleggene hans, og nei. Han har ikke det.Larkus har vel hatt et og annet sleivspark selv i denne tråden.
Mvh
Roysen
Mvh
Roy O.
Og selvforskyldt. Forum-troll, som han er.Da må du nok lese en gang til. Personkarakteristikker og legge ord i andres munn kaller i hvert fall jeg sleivspark. Det han har blitt utsatt for selv er ikke særlig ulikt.Nå har jeg lest gjennom innleggene hans, og nei. Han har ikke det.Larkus har vel hatt et og annet sleivspark selv i denne tråden.
Mvh
Roysen
Mvh
Roy O.
mvh
Og selvforskyldt. Forum-troll, som han er.Da må du nok lese en gang til. Personkarakteristikker og legge ord i andres munn kaller i hvert fall jeg sleivspark. Det han har blitt utsatt for selv er ikke særlig ulikt.He, he.Larkus har vel hatt et og annet sleivspark selv i denne tråden.
Mvh
Roysen
mvh
Nå har jeg lest gjennom innleggene hans, og nei. Han har ikke det.
Mvh
Roy O.
mvh
Bare spør videre. Tror du forstår mer enn ovennevnte.Jeg har aldri tenkt over dette liker/misliker greiene før. Jeg har visst fått noen sånne, ser jeg.
Bortsett fra noen spøkefulle i et innlegg om nettop dette med misliker fikk jeg mine første da jeg spurte hva Larkus mener. Men noe svar fikk jeg ikke.
Får vel prøve å ta lærdom av dette og slutte å spørre hva folk mener hvis det er noe jeg ikke forstår.
En "skilletrafo" gir kun et galvanisk skille. Med hensyn til støy er den transparent som luft.Må bare få slenge inn et spørsmål, og la det være nevnt at jeg ikke har erfaringer med strømrenseprodukter, så jeg har heller ingen meninger rundt temaet. Men burde ikke en separat kurs, med en skilletrafo gjort mye, eller har jeg misforstått?
Forhåpentlig ikke for langt av emnet.
StingrayV
Hvis jeg ikke husker feil, så er Nordost sine basert på Isotek sine, ja. Tror det er noen tilleggsdetaljer ho Nordost, men utgangspunktet er der.
Aner ikke. Vet bare at Thor har en viss effekt. Godt mulig at jeg har betalt mer enn nødvendig for den blå lys dioden m. nordost-logo.Hvis jeg ikke husker feil, så er Nordost sine basert på Isotek sine, ja. Tror det er noen tilleggsdetaljer ho Nordost, men utgangspunktet er der.
er ikke nordost thor enklere oppbygd enn de to isotekene (sigmas og titan) jeg linket til, da?
kanskje den ligner mer på minstebror minisub?
God søndag til deg!Larkus har ikke prøvd seg i G-nøkkel trådene, noe jeg tar som bevis for at hans utspill er provokative.( les: han tør ikke delta i tråder der strøm/kabling tas opp m. de mest kunnskapsrike her på forumet).
Her ble det litt rot med hvem som skrev hva, vel? Og hva var det egentlig du ville si med innlegget?Og selvforskyldt. Forum-troll, som han er.Da må du nok lese en gang til. Personkarakteristikker og legge ord i andres munn kaller i hvert fall jeg sleivspark. Det han har blitt utsatt for selv er ikke særlig ulikt.He, he.Larkus har vel hatt et og annet sleivspark selv i denne tråden.
Mvh
Roysen
mvh
Nå har jeg lest gjennom innleggene hans, og nei. Han har ikke det.
Mvh
Roy O.
mvh