Strøm relatert Revolusjonerende strømrenser!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    @rock: To "menigheter" betyr i klartekst: Tilhengere & motstandere av kabel/stømrense-produkter . Vanskeligere er det ikke. Resten av innlegget besvarer jeg ikke.

mvh
    Dette er jeg uenig i. Jeg tror rensing av strøm kan ha en effekt. Jeg tilhører på ingen måte noen menighet. På samme måte mener jeg at det er forskjell på CD-spillere (knapt noen for- og imot-menighet der, skulle man tro?). Her har vi linken til den meget omdiskuterte saken om den unevnelige spilleren.

Vi snakker om å lese helt andre ting inn i et innlegg enn det som faktisk står der. Det er ingenting i Larkus' åpningsinnlegg som sier at nettfiltere er humbug. Derimot sier bildet og Larkus at dette ikke er et nettfilter, men markedsføres og selges som det.

Det er altså et enkeltprodusent som beskyldes for å selge humbug. Ikke en hel bransje, ikke en gang en hel produktkategori.

Sist redigert av en moderator:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    @Zomby_Woof: Jeg er ikke uenig m. deg der. Det jeg mener Larkus gjør, er å vise et "bøff-produkt", for siden å generalisere til alt som har m. strøm & strømrense-produkter å gjøre.

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det ser sånn ut. Synd at noen skal mobbes ut av et debattforum, men sånn har det altså blitt (uten å mene noe som helst om hva han har bidratt med totalt sett).

Her har moderatorteamet en jobb å gjøre.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det er jo ikke sikkert at han larkus har meldt seg ut fordi han føler seg mobbet, da.

uansett, folk melder seg ut og folk melder seg inn, ofte er det de samme som kommer og går.

deres valg, ha det bra, og på gjensyn.

man kan i alle fall la være å kommentere larkus når han ikke lengre er her og kan forklare eller forsvare seg.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    Larkus er nok tykkhudet nok til ikke å la seg mobbe. Håper ikke jeg selv har fornærmet noen. Blir bare sur når noen slenger m. leppa om ting de ikke har greie på, evt. ikke vil ha greie på. Ytterligere diskusjon blir fåfengt om ikke Larkus selv kommer på banen.

mvh

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    @Zomby_Woof: Jeg er ikke uenig m. deg der. Det jeg mener Larkus gjør, er å vise et "bøff-produkt", for siden å generalisere til alt som har m. strøm & strømrense-produkter å gjøre.

mvh
    Så vidt jeg kan se har ikke Larkus generalisert. Men om man innbiller seg slikt eller mener å lese slikt mellom linjene uten at det var tiltenkt av avsender skjønner jeg at det kan bli en opphetet diskusjon. Jeg synes det er ufint å kalle trådstarter alt mulig rart fordi man ikke liker eller tåler slike tråder.

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    396
    Da er vel målet nådd da, Larkus er mobbet ut og fortielsen og tåkeleggingen går sin gang.

Da kan man klappe hverandre på rygge og si, det var det vi sa, "manipulerte" bilder postet i forsøk på å bringe "bransjen" i vanry, det vil vi ikke ha her.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er vel ikke så mange som tror at bildene i åpningsinnlegget er manipulerte.

tror de fleste er enige om at denne boksen fra nbs er tvilsomme greier.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    PS: Meninger og uenigheter kan og skal man ha på et forum. Direkte ufinheter mot medlemmer blir slått ned på..
    Var dette ironi? Er jo akkurat det som ikke blir gjort. Verken nå eller tidligere blir dette slått ned på. Ikke rart dette forumet mister aktive medlemmer.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Noen gule kort og advarsler ble gitt ja.

En ting er at en person "angriper" en annen. Dvs. komme med direkte personkarakteristikk og ufinheter..
    Det skjer fra tid til annen og vi kan slå ned på det.

Men at 8 personer henger seg på med "liker innlegget" ; "takker for innlegget" er rimelig spesielt og direkte ufint.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

En ting er at en person "angriper" en annen. Dvs. komme med direkte personkarakteristikk og ufinheter..

Men at 8 personer henger seg på med "liker innlegget" ; "takker for innlegget" er rimelig spesielt og direkte ufint.
    (min uth).

En trenger ikke være snåsafødt for å kunne forutsi denne bruken av slike fjortisverktøy. Det som er nesten uforståelig er hvorfor HFS legger opp til slikt…

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    652
    La oss speede opp prosessen med å få bort flest mulig ressurspersoner, la oss få direkte utstemming :eek:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

(min uth).

En trenger ikke være snåsafødt for å kunne forutsi denne bruken av slike fjortisverktøy. Det som er nesten uforståelig er hvorfor HFS legger opp til slikt…

jeg trykte "liker" på innlegget ditt, dr dong ;)

kanskje man burde beholde en knapp, "liker", da unngår vi haugevis med innlegg der det bare står "enig" eller "+1".

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

(min uth).

Enig og det manglet ikke på advarsler i forkant. Jeg bruker mine misliker konsekvent på mesuts innlegg av rent prinsipp:) fjern de tre mulighetene

Sist redigert:

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Man kan vel evt. beholde liker eller omdøpe til enig og fjerne de to andre eller lage en ny knapp for rapporter om noe er store overtramp eller direkte personangrep. Ellers kan jo folk bare begynne å behandle hverandre med respekt slik man hadde gjort face to face uten den anonymiteten et nettforum gir.
    Vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg...

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim

(min uth).

Tja. Er det ikke greit å synliggjøre hvem som er "fjortisene" her på sentralen?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.225
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Om ikke annet så har denne tråden vært en brillierende oppvisning i bruk av "Takk for innlegget", "Jeg liker innlegget" og "Jeg misliker innlegget". Lærerikt!

Hva med en link til et godt DIY nettfilter så kanskje jeg kan oppgradere Svalander- nettfilterene jeg har brukt i 20 år ...

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.162
    Torget vurderinger
    2
    Denne tråden stenges herved.

Status
    Stengt for ytterligere svar.