Assosiasjoner til Bell UH-1B og svære megafoner, er jeg redd.Vidar P skrev:valkyrie
Huff, jeg må komme i gang. Så mye musikk, så liten tid, så store kabelvaser.
Assosiasjoner til Bell UH-1B og svære megafoner, er jeg redd.Vidar P skrev:valkyrie
Bare hyggelig! Den er glimrende fremført (selv om noen kan ha andre personlige preferanser på solister), og disse "The Originals"-remasteringene er virkelig gode! Alle Kleiber sine DGG-innspillinger burde være obligatoriske i ethvert audiotek. Denne plata skulle på bakgrunn av sine musikalske kvaliteter gjerne ha vært med i Aus der Reihe-tråden, men det er vel neppe noen begynnerplate.Wright skrev:Tristan og Isolde-boksen kom i dag, den snurrer nå for en innspilling! Vil bare takke for anbefalingen nok en gang og oppfordre eventuelle etternølere til å slenge inn en bestilling sporenstreks. Dette er virkelig en åpenbaring.
Kjell; det var virkelig interessant! Jeg har siklet litt på denne Keilberth-syklusen på EMI Testament; har aldri hørt den, men har vegret fordi LP'ene er jo litt dyre. Kanskje cd hadde vært noe..Palle skrev:Hei,
Når det gjelder Wagner's "Ringen", så er Joseph Keilberth's versjon (1955,stereo) på selskapet Testament den absolutt beste både i fremførelse og lyd etter min smak. Disse platene er av ekstremt god lydkvalitet. Kan ikke gjøres bedre. Finnes også på LP hos Testament, men da til en mye høyere pris. Kan ikke anbefales nok!
Jan på www.aktivklassisk.no fikser det meste.
Mvh
Kjell
Foreløpig er det overturene til Wagner-operaene jeg verdsetter aller høyest, jaVidar P skrev:Overturen til Tristan er et av høydepunktene innen Wagners orkestrale musikk imo; og med Furtwängler er det (som vanlig) en helt uovertruffen aural nytelse; jeg kan høre den om og om igjen.
Mvh Vidar P
Prøve å få med disse også, da!Wright skrev:Takk vredensgang, den er lagt til i neste Amazon-runde.
Denne var min delnøkkel:Wright skrev:Har du noen anbefalt ring-lektyre, Valentino?
Takk! Bor stort sett i Bergen men drar til Tønsberg i morgen, og turen til Oslo skal jeg få til.Valentino skrev:http://ask.bibsys.no/ask/action/show?pid=941215032&kid=biblio[/url]
Utsolgt på Tanum for øyeblikket, men du kan jo sjekke Deichmanske (jeg mener å forstå at du bor i byen?).
Egentlig fantastisk som karakteren endrer seg mellom ulike innspillinger - vier meg nok heller til å utforske slike forskjeller enn hva som skjer ved kabelbytte! ;DValentino skrev:Nå har jeg hørt på partiet av Götterdämmerung der Hagen samler sine vasaller til bryllupsfest.
Böhm: Tromboner i Bayreuths orkestergrav.
Karajan: Pene tromboner.
Solti: Lur, eller Stierhorn, slik Wagner spesifiserte. Hoihooooo!
Jaggu glad for at jeg valgte Solti. I dette partiet stilles de andre to fullstendig i skyggen.
Høres ut som det rene (Rhin-) gull, v.g., å få en slik fangst hjem til denne lave prisen.vredensgnag skrev:I helvete! I denne eller Walküre tråden anbefalte jeg Culshaws Ring Resounding, som handler om hans arbeid med innspillingen av Soltis Ring.
Vel, jeg fant ikke min, og tenkte at den ligger i en av altfor mange bokkasser i kjelleren. Så jeg dro på ebay. Og den billigste jeg fant kostet fjorten dollar. Kjøpt.
Ankom nå. Ta meg faen om ikke hele Ringen fulgte med, på Musicassette, i UBRUTT forsegling. Tolv kassetter, mastering forestått av Culshaw, som anså tape som bedre enn vinyl.
Fjorten dollar. Frakten var dyrere!
London Full Frequency Range Recording, med DD støyreduksjon og på ordentlig metalltape.