T
theStig
Gjest
Dårligere spec på 400. Den koster nesten like mye som 800, så jeg skjønner ikke helt poenget jeg.Er det stor forskjell på Fireface 800 og 400 ?
|
Dårligere spec på 400. Den koster nesten like mye som 800, så jeg skjønner ikke helt poenget jeg.Er det stor forskjell på Fireface 800 og 400 ?
Ja du får komme med tilbakemelding, dette blir spennende å høre om.da må jeg prøve en. Jeg trenger kun en digital inngang. Skal bli interessant å se hvordan den står seg mot dCS.
Mvh
Edit: Skal på tre45 å se om de har den inne i morgen.
Se dac-tråden til thestig.Æsj. De hadde den ikke inne så jeg må vente noen dager.
Da blir det sammenligning av Fireface800 og ADI-2
Han i butikken mente de spilte litt som Benchmark. Stemmer dette?
Mvh
Det er link til den tråden i første innlegg i denne tråden.Se dac-tråden til thestig.
Har ikke fått hørt den selv. Husker du hvorfor du synes den var dårlig?Hm. Jeg har testet Benchmark ved et par annledninger. Synes den var forferdelig dårlig...Håper ADI-2/Fireface800 er betydelig bedre.......
Har ikke fått hørt den selv. Husker du hvorfor du synes den var dårlig?
Nå ble jeg veldig nysgjerrig. Hvilke type oppsett i hva slags rom testet dere Benchmarken?Totalt fravær av dynamikk. Tilbaketrukket innesluttet lydbilde og pløsete bass.
Leste nå gjennom sammenligningstesten det ble linket til. Lover jo bra for RME sin del.
Den ble testet på ulike forsterkere og høyttalere.
Mvh
Fascinerende hvordan lydprodukter kan gi totalt forskjellige inntrykk. Denne Benchmark`en (håper det er ok med litt fortsatt offtopic), er blitt vurdert av Lyd&Bilde med motsatt resultat, timc ;DTotalt fravær av dynamikk. Tilbaketrukket innesluttet lydbilde og pløsete bass.
Leste nå gjennom sammenligningstesten det ble linket til. Lover jo bra for RME sin del.
Den ble testet på ulike forsterkere og høyttalere.
Mvh
Hvilken software?? VST?? og har du preset dersom du bruker Ozone 3, som du kan dele med andre??Må bare legge til at jeg har kvittet meg med siste rest av analog forurensning i anlegget mitt, og kjører nå alt via RME Fireface 800'en. Det gjelder også platespilleren, som tas inn på 2 mic innganger, og så kjøres via RIAA filter i software. Mindre bokser, bedre lyd.
Er det ikke www.prolyd.no som er importør for RME?Sjekk. www.lydrommet.no tror det er en forhandlerliste der.
Dersom QS-leden på fronten er hvit er det hardware revisjon 1.4 du har. Da kan du åpne kassa og flytte en jumper eller to og vips så har du variabel linjeutgang.Volumkontrollen virker bare på headphoneutgangen og ikke linjeutgangen slike jeg fikk opplyst på tre45. Dette gjør den helt uaktuell for min del desverre. Pga dette gidder jeg ikke å dra den med hjem, men tester den litt på jobben.
Har nå fått skaffet til veie den toslinkkabelen og koblet dette opp, og det fungerer Exellent ;Del_mariachi trenger:
Et sett med signalkabler med RCA til monojack. De skal fra tuner til analog inn på RMEen.
En optisk digitalkabel som du kopler fra optical out til optical inn på RMEen.
Velg kilde med opt/coax-knappen på fronten.
Sannsynligvis må du også trykke på master/slaveclockknappen også når du bytter kilde. Jeg har ikke fått testet dette ordentlig.
Les også litt i manualen om samplingfrekvenser og analog inputlevel. Lurt å bruke p4 eller p3 eller noe sånt til å finne riktig nivå slik at du ikke får digital klipping.
Han var litt brålik Jens ;DDet er ikke Jens, som jeg tviler på at er særlig musikalsk. Det er Arturo Benedetti Michelangeli.
Er det ikke bare å prøve om du hører forskjell på toslink og spdif?
Fullstendig off-topic... menHvilken software?? VST?? og har du preset dersom du bruker Ozone 3, som du kan dele med andre??
:![]()