baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Det var nederlandske Focus.F.E. skrev:Helt riktig Hvilket progband blandet inn jodling på en av sine mest kjente låter ?
Det var nederlandske Focus.F.E. skrev:Helt riktig Hvilket progband blandet inn jodling på en av sine mest kjente låter ?
med Hocus Pocusbaluba skrev:Det var nederlandske Focus.F.E. skrev:Helt riktig Hvilket progband blandet inn jodling på en av sine mest kjente låter ?
Fantastisk kjapt og korrekt svar. "Merdre" var første replikk til stykket Ubu Rois hovedperson Pere Ubu. I den norske oversettelsen ble det oversatt med "fraen". På norsk wiki står det at det var oversatt til "fy faen", men det stemmer ikke med den versjonen jeg har lest. Sannsynligvis dreier det seg om en nyere oversetting, og det er definitivt dumt å normalisere "merdre". Det var et for sterkt ord fra en teaterscene i 1896, og tomatene haglet mot scenen.grelv skrev:Foreslår koblingen:
David Thomas -> Pere Ubu -> Ubu Roi -> Alfred Jarry -> Merdre
Jeg lar andre få svare på dette spørsmålet om den unge David, men vil gi deg kudos for å klare spørsmålet så kjapt. Det er godt å vite at det er flere som har litt kulturell ballast utenfor klassisk. Pere Ubu må spilles jevnlig. I alle fall Modern Dance. Og min personlige favoritt Terminal Tower. En advarsel forresten. Sistenevnte plate må for enhver pris kjøpes på CD, ikke vinyl. Jeg har hatt vinylen, og den låter betydelig dårligere enn CD på grunn av at masteren faktisk går i litt for sakte hastighet. Hvis det har blitt laget noen ny vinylmaster så er det ok, men for å være sikker bør man satse på CD.F.E. skrev:Hvilket debutalbum av Mr Jones fra 67 inneholdt låten "Little Bombardier" ?
Fantastisk tråd dette,skal høre Pere Ubu i morra Baluba
ST altså?dag1234 skrev:David Bowie.
ST?baluba skrev:ST altså?dag1234 skrev:David Bowie.
Selvtittulert.dag1234 skrev:ST?baluba skrev:ST altså?dag1234 skrev:David Bowie.
Åja, er det sånn det fungerer. Jaja, må få kommet litt mer i siget, så finner jeg vel på noe.baluba skrev:Selvtittulert.dag1234 skrev:ST?baluba skrev:ST altså?dag1234 skrev:David Bowie.
Var det ikke Dags tur til å lage nytt spørsmål?
Tullebukk. Ta deg ei pølse og tenk deg om nå da... Du har jo bilde av henne.Roberten skrev:En pike med bursdag i mars og vanskelig oppvekst. Hmm... jeg trenger nok 30 sekunders betenkningstid på denne, Dag.
Jeg skal se på deg, og de til at du kommer deg til optiker, skal jeg.Roberten skrev:Nei, ikke se på meg, jeg synes hun ligner på Joni Mitchell, jeg.
BINGO!Wergeland skrev:Vet ikke helt hvor dette kom fra, men jeg tenkte plutselig på dattera til Eminem.
Hailie?
Nytt hint: Sist sett i røde sko...Wergeland skrev:Da kjører vi på med dama til Pedal.
Jepp. Det er henne. Hun pryder et cover som er blitt kåret til et av de styggeste i rockens historie. Men plata er bra, ikke minst gitarspillet til Eric Clapton.JAND skrev:Linzi Drew
ROCK quiz ???dag1234 skrev:BINGO!Wergeland skrev:Vet ikke helt hvor dette kom fra, men jeg tenkte plutselig på dattera til Eminem.
Hailie?
Ble det for OT for deg?Dazed skrev:ROCK quiz ???dag1234 skrev:BINGO!Wergeland skrev:Vet ikke helt hvor dette kom fra, men jeg tenkte plutselig på dattera til Eminem.
Hailie?
I min bok er det ingenting som er for OT!dag1234 skrev:Ble det for OT for deg?Dazed skrev:ROCK quiz ???dag1234 skrev:BINGO!Wergeland skrev:Vet ikke helt hvor dette kom fra, men jeg tenkte plutselig på dattera til Eminem.
Hailie?
Dazed skrev:I min bok er det ingenting som er for OT!dag1234 skrev:Ble det for OT for deg?Dazed skrev:ROCK quiz ???dag1234 skrev:BINGO!Wergeland skrev:Vet ikke helt hvor dette kom fra, men jeg tenkte plutselig på dattera til Eminem.
Hailie?