Rockeverdens mest oppskrytte band.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.364
Antall liker
6.551
Torget vurderinger
2
Yttringene her kan tolkes dit hen at det er mange som hverken forstår eller liker musikk.

Eller forskjellen mellom liker ikke og oppskrytt er misforstått. Mye jeg ikke liker, men jeg beskylder de ikke for og være oppskrytt.

De passer bare ikke for meg og min smak. Og det er noe helt annet.
 
X

X186841

Gjest
[h=3]The blues had a baby and they called it rock N roll[/h]
[/QUOTE]

Rock er mykje breiare enn rocknroll. Prog, punk og eit hav av undergrupper. Rocknroll er avartane av rockebilly og 50-talet, trur eg.[/QUOTE]
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.502
Antall liker
17.294
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Overraskende mange jeg deler oppfatning med her faktisk:confused:

På topp i min "liste" rager U2, men band som Oasis - og, ja Stones er også høyt der oppe. Og i definisjonen oppskrytt legger jeg at de (min mening) har får mer cred for musikken de har laget, enn den strengt tatt fortjener.
 

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
1.136
Antall liker
738
Sted
Sola
Torget vurderinger
18
Tydeligvis en del historieløse personer her på forumet...
Jeg har for min del har aldri likt Beatles, men kaller jeg dem oppskrytt? Aldri!
Og når Raga, Jokke og Dum Dum blir nevnt er det bare å gi opp... :(
Jeg er enig...mye historieløst virker det som.
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Tydeligvis en del historieløse personer her på forumet...
Jeg har for min del har aldri likt Beatles, men kaller jeg dem oppskrytt? Aldri!
Og når Raga, Jokke og Dum Dum blir nevnt er det bare å gi opp... :(
Jeg er enig...mye historieløst virker det som.
Personlig smak kan aldri bli historieløst.
Historieløst er nå noen ikke har hørt om f.eks. 'The Wizzards From Kansas', 'Kak', 'Blue Cheer', 'Erter, Kjøtt Og Flesk', 'Imagine', 'Nicolas Jaar', 'Kravetz', 'Blue Angel', 'Steamhammer', 'Ray Conniff' (!!), Legendary Pink Dots... osv.

Raga er rett fram standard rock'n' roll, hverken mer eller mindre. Noe bra og mest dårlig.
Samme med Dum Dum.
Jokke rører jeg ikke, utenom at de (han) er oppskrytt.
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Et band som f.eks Stones kunne aldri holdt på i over 40 år vis ikke musikken appelerer til folket.Der er jo en grunn til at de trekker fulle stadioner den dag i dag.Meningsløs tråd dette:(
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.394
Antall liker
725
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Jeg er enig...mye historieløst virker det som
Tror det bunner i att enkelte er fra en tidsepoke hvor de ikke har opplevd band som Stones når de regjerte som værst,de har ingen sammenlignings grunnlag utifra vilke andre band som var i markedet på den tiden,og vilke politiske vinder som blåste,som formet mange band.

Tror woodstock generasjonen er heldige som har fått den balasten .

heller aldri likt Beatles,men annerkjenner fult ut genialiteten som ligger bak folk som Lennon etc.
 

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Et band som f.eks Stones kunne aldri holdt på i over 40 år vis ikke musikken appelerer til folket.Der er jo en grunn til at de trekker fulle stadioner den dag i dag.Meningsløs tråd dette:(
Ja, vi vet jo alle at saueflokken alltid har rett og at salgstall er ensbetydende med kvalitet...
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.394
Antall liker
725
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Det du sier er vel att en hel genrasjon ikke forstått noe i det hele tatt ?
 

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Det du sier er vel att en hel genrasjon ikke forstått noe i det hele tatt ?
Regner med denne er til meg?

Det jeg sier er vel at 80 til 90% av hver eneste generasjon følger strømmen uten å stille spørsmål.

Hørt om nazityskland? Justin Bieber?
 
Sist redigert:

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Et band som f.eks Stones kunne aldri holdt på i over 40 år vis ikke musikken appelerer til folket.Der er jo en grunn til at de trekker fulle stadioner den dag i dag.Meningsløs tråd dette:(
Ja, vi vet jo alle at saueflokken alltid har rett og at salgstall er ensbetydende med kvalitet...
Du har jo virkelig forstått dette
 

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Etter min mening så hadde Stones vært et av de aller aller beste hvis de hadde hatt vett til å gi seg i tide...,

Rolling Jagger Show Live in Concert without Wheelchairs, greit nok, alltid bra å mimre, det er til og med folk som mener at 'Mods' comeback var fantastisk.

I mine øyne og ører er Stones bedre enn Beatles hvis de bare hadde gitt seg i tide, som f.eks ikke gitt ut disse studio LP'ene:
- Emotional Rescue (1980)
- Tattoo You (1981)
- Undercover (1983)
- Dirty Work (1986)
- Steel Wheels (1989)
- Voodoo Lounge (1994)
- Bridges to Babylon (1997)
- A Bigger Bang (2005)


"She's The Boss" (1985), solo album med Mick Jagger, elendig
"Talk Is Cheap" (1988) , solo album med Keith, meget meget bra, og beviser hvem som er/var The Rolling Stones
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Etter min mening så hadde Stones vært et av de aller aller beste hvis de hadde hatt vett til å gi seg i tide...,

Rolling Jagger Show Live in Concert without Wheelchairs, greit nok, alltid bra å mimre, det er til og med folk som mener at 'Mods' comeback var fantastisk.

I mine øyne og ører er Stones bedre enn Beatles hvis de bare hadde gitt seg i tide, som f.eks ikke gitt ut disse studio LP'ene:
- Emotional Rescue (1980)
- Tattoo You (1981)
- Undercover (1983)
- Dirty Work (1986)
- Steel Wheels (1989)
- Voodoo Lounge (1994)
- Bridges to Babylon (1997)
- A Bigger Bang (2005)


"She's The Boss" (1985), solo album med Mick Jagger, elendig
"Talk Is Cheap" (198 , solo album med Keith, meget meget bra, og beviser hvem som er/var The Rolling Stones
Pjuhhhh...................................
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.895
Antall liker
86.331
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Etter mine preferanser:
Stones
the Boss
Queen
Red Hot Chilli Peppers
KISS
AC/DC
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Hadde tenkt å melde Rolling Stones, før jeg så konserten på NRK2 forrige helg!
Er nå blitt evig fan...
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Etter min mening så hadde Stones vært et av de aller aller beste hvis de hadde hatt vett til å gi seg i tide...,

Rolling Jagger Show Live in Concert without Wheelchairs, greit nok, alltid bra å mimre, det er til og med folk som mener at 'Mods' comeback var fantastisk.

I mine øyne og ører er Stones bedre enn Beatles hvis de bare hadde gitt seg i tide, som f.eks ikke gitt ut disse studio LP'ene:
- Emotional Rescue (1980)
- Tattoo You (1981)
- Undercover (1983)
- Dirty Work (1986)
- Steel Wheels (1989)
- Voodoo Lounge (1994)
- Bridges to Babylon (1997)
- A Bigger Bang (2005)


"She's The Boss" (1985), solo album med Mick Jagger, elendig
"Talk Is Cheap" (198 , solo album med Keith, meget meget bra, og beviser hvem som er/var The Rolling Stones
Pjuhhhh...................................
Beklager på det sterkeste hvis jeg fornærmet deg :(
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.134
Antall liker
2.643
Torget vurderinger
16
Etter min mening så hadde Stones vært et av de aller aller beste hvis de hadde hatt vett til å gi seg i tide...,

Rolling Jagger Show Live in Concert without Wheelchairs, greit nok, alltid bra å mimre, det er til og med folk som mener at 'Mods' comeback var fantastisk.

I mine øyne og ører er Stones bedre enn Beatles hvis de bare hadde gitt seg i tide, som f.eks ikke gitt ut disse studio LP'ene:
- Emotional Rescue (1980)
- Tattoo You (1981)
- Undercover (1983)
- Dirty Work (1986)
- Steel Wheels (1989)
- Voodoo Lounge (1994)
- Bridges to Babylon (1997)
- A Bigger Bang (2005)


"She's The Boss" (1985), solo album med Mick Jagger, elendig
"Talk Is Cheap" (198 , solo album med Keith, meget meget bra, og beviser hvem som er/var The Rolling Stones
Av de Stones platene du nevner her så er det etter min mening kun Emotional Rescue som er skikkelig dårlig, resten er ok eller bedre. Greit nok at det ikke finnes noen Exile eller Sticky Fingers blant de men å bruke disse platene som et bevis på at Stones drev på for lenge eller er overvurdert synes jeg er merkelig.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg synes mange av de gamle prompene er oppskrytt.
Stones, Beatles og Dylan kunne gitt ut ett eller to bra album. Samme med Springsteen.

<heismusikk>Eagles, Toto, Rush, Steely Dan, Foreigner og Yes</heismusikk>? Drep meg, nå.

Jeg er ingen stor Queen fan men for å ikke gjenkjenne arrangementene og stemmeprakten til Freddie må man være både tone døv, blind og lam. IMO.

run-the-world-vs-bohemian-rhapsody.jpg
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Har for dårlig hukommelse til å huske hva jeg eventuelt har postet men Porcupine tree bør ha tetplass når det gjelder å være overvurdert med Tool hakk i hel.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.555
Antall liker
15.825
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Har for dårlig hukommelse til å huske hva jeg eventuelt har postet men Porcupine tree bør ha tetplass når det gjelder å være overvurdert med Tool hakk i hel.
Tool, jøss:confused:

OU812
 

s-ovst

Medlem
Ble medlem
23.12.2007
Innlegg
24
Antall liker
7
Sted
Sotra
Jeg synes mange av de gamle prompene er oppskrytt.
Stones, Beatles og Dylan kunne gitt ut ett eller to bra album. Samme med Springsteen.

Hei.
Mener du at Dylan er oppskrytt,og at det hadde klart seg med et par album fra han? Han er vel den enkeltperson som har betyd mest for rockemusikken.
Mener ikke at alt han har gjort de siste 50 årene er like bra,men å strippe katalogen hans ned til 2 album er vel å tøyse litt med leserene her inne på forumet

MVH. Stig
 
D

Desillusjonert

Gjest
Min stemme går til Rolling Stones også!
Hva i alle dager har de gjort da, bortsett fra å ha en karismatisk sanger.

Og hvordan noen kan mene at Springsteen er overvurdert, det er helt utrolig...
Vedkommende har aldri vært på konsert ihvertfall!

Sjøl om Rolling Stones har hatt / har sin betydning innen rockens historie, og har kommet med noen udødelige låter, er de p.t. utgått på dato og oppskrytte. Hvis det ikke hadde vært for "historiens sus", nostalgi og nysgjerrighet, hadde jeg aldri orka å bruke et par kvelder i forrige uke på NRK2's programmer om og med herrene i Rolling Stones. Elendig lyd, enkel musikk, som man har hørt i ørten varianter maaange ganger før. Sensasjonen er at disse herrene på rundt de sytti, fremdeles makter å stå på scena og prestere. Det blir litt "Husker du?" over heile greia, men jaggu holder de koken, på sitt vis. Jeg satt igjen med en sånn følelse av at "det er nok nå, gutter.."

Oppskrytt, ja. Men ikke verdens mest oppskrytte. Må nok si meg enig med trådstarter; Motorhead tar kaka. På det lokale, nasjonale plan, tar Kråkesølv og Sirkus Eliassen her fra byen den store oppskryttmedaljen. Jeg begriper ikke hva som er så himmelstormende prisverdig med disse unge mennene, for ikke kan de synge uten at stemmene sprekker, og de musikalske bragdene er det også så som så med. Sikkert jeg som begynner å bli gammel...for de fikk vel en Spelemannspris?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.364
Antall liker
6.551
Torget vurderinger
2
Jeg synes mange av de gamle prompene er oppskrytt.
Stones, Beatles og Dylan kunne gitt ut ett eller to bra album. Samme med Springsteen.

Hei.
Mener du at Dylan er oppskrytt,og at det hadde klart seg med et par album fra han? Han er vel den enkeltperson som har betyd mest for rockemusikken.
Mener ikke at alt han har gjort de siste 50 årene er like bra,men å strippe katalogen hans ned til 2 album er vel å tøyse litt med leserene her inne på forumet

MVH. Stig
Må bare overse disse historieløse ignorantene som overhodet ikke har peiling på hva de uttaler seg om.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.931
Antall liker
1.929
Sted
Sortland
Når det gjelder Motorheäd er jeg enig... kan ikke huske å ha hørt noen skryte av dem. Så verdesns mest oppskrytte band er de nok ikke.
Men etter min mening er listen relativt konsistent.
Og kriteriene greie.
De leverte aktuell musikk og fine låter. De var engasjerende, tøffe og provoserende (litt).
En stund.
Så var det vel slutt.

Men de solgte som varme hveteboller en kald januardag.
Og da ble det vanskelig å slutte.

The Rolling Stones
Queen
Bruce Springsteen
Tom Petty & The Heartbreakers
U2
Neil Young


Det er sikkert flere som hører til på denne lista, men jeg kommer ikke på dem nå.
(Før du går amok på tastatturet bør du vite at jeg er stor fan av Neil Young, men han hører
allikevel med i denne kategorien.)
 
D

Desillusjonert

Gjest
Hadde tenkt å melde Rolling Stones, før jeg så konserten på NRK2 forrige helg!
Er nå blitt evig fan...
Smaken er som baken...
For meg skjedde det motsatte :)
Makan til dårlige musikere og imtetsigende musikk...på linje med Beiber
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.050
Antall liker
1.421
Sted
Trondheim
Her er det lite å være enig i, uten at det gjør stort. Kun en liten kommentar til Nirvanas kandidatur, som jeg ville støttet frem til for noen år siden: Nå bruker jeg mitt tidlige voksenlivs avskriving av dem som en påminnelse om egen feilbarlighet, for feil tok jeg jo. Jaja.
Voksen kommentar!
Kan ikke Nirvanas diskografi erstattes av etpar plater med Meat Puppets og ei med Pixies?
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.555
Antall liker
15.825
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Spørs litt hva man legger i oppskrytt, men for min del så blir det nesten alle Boy-bandene på 80-90 tallet og frem til nå! Sist men ikke minst bandet Creed som jeg mener verden ikke trengte eller fortjente.

OU812
Glemte Meat loaf.
 
D

Desillusjonert

Gjest
Men å melde på ACDC her:mad:
Uhørt! Skamme seg....

Støttes. Fy skam! :cool:

AC/DC etter Bon Scott er vel ikke så bra?
Nja, det er vel ikke for ingenting at Back In Black regnes for en klassiker vel?
 

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Innlegg
596
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Denne tråden vil om den får leve lenge nokk til slutt inneholde alle rocke band som noen sinne har gitt ut noe. Idiotisk: deffenitivt, underholdende: helt klart.
 
Topp Bunn