TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Om det er 6 mnd garantitid på rør, så er jo tuberollingen hver femte mnd!
Glad påsk!
Glad påsk!
...eller la ampen stå på i 6mnd i strekk for å håpe at rørene ryker før garantien går utOm det er 6 mnd garantitid på rør, så er jo tuberollingen hver femte mnd!
Glad påsk!
Hehe, @bluesbreakerDet er merkelig at det går an å ha musikkglede med slike forhold .
Har hørt at Ikea stoler roter til lydbildet skikkeligNoen ganger er det bare å spille musikk, uten å tenke på så mye annet.
Vis vedlegget 1008669
Vis vedlegget 1008670
Vis vedlegget 1008671
Vis vedlegget 1008672
Vis vedlegget 1008673
Vis vedlegget 1008674
Andre ganger blir det litt mer styr...
Vis vedlegget 1008675
Vis vedlegget 1008676
Vis vedlegget 1008677
Greit å vite at om et sånn ryker før 600 timer så blir det skuldertrekk og sånn er det.
Vært radiotaushet fra forhandler i et par uker nå, så det er bare å se seg om etter en ny oktett etterhvert.
Fra en annen forhandler, tenker jeg. Pluss pluss så får du Ansuz, nja tror jeg står over.
Spiller godt enn så lenge med et GD erstatningsrør (som jeg fikk fra en annen forhandler etter 12mnd og 800 timer på rør som ga seg) på bakerste rad.
Ganske så deilig med 8 stk KT88 som varmer og trøkker til, bortsett fra når de må byttes
Smaker det så koster det, eller var det motsatt?
Well well, kaffe i gromkoppen kurerer gruff.
Vis vedlegget 1008678
Orakelet i vest @Karmana kom med platetips og et par Brimar CV4003 har kommet i posten.
Har to eks av platetipset til orakelet og i det ene var det platetips i fleng på innercoveret.
Vis vedlegget 1008679
Vis vedlegget 1008680
Synes ikke han var så god i kveld, Cat/Yusuf, så Jennifer fikk slippe til.
Ho er go!
Vis vedlegget 1008681
Bekymringene rundt sofa ut og lenestol inn var bortkastet tid. Om noe så trives jeg enda bedre i stolen enn i sofaen.
Fryd som følge av forandring gjør at jeg trives med både musikken og lyden, tross alle skumle tanker om lyd som ødelegges av stolrygg.
Forsatt god kveld, og etterhvert natt.
mvh
Vis vedlegget 1008682
Jepp. Alle vet at det skal BO folk i HUSan, som ho Kari sangHar hørt at Ikea stoler roter til lydbildet skikkelig
Jo, takk Dessvere er det 8stk som trengs i denne.Har EH KT 88 her om du trenger å låne 4stk
Vi tenker ikke så ulikt. Nå "vet" jeg jo at det etter 6-800 timer er å regne med at det ryker noe, så da er det lettere å beregne.Selv om lyden er Pri1 så ville opplevelser som dine med rørbytte vært anatema for min del. Oversart skjel som jeg er så ville bekymringen for snarlig rørbytte kommet fullstendig i veien for å nyte musikken og forsterkeren ville forlatt scenen ganske kjapt.
Rørlyd uten rør? Jeg tror det blir som å prøve og fortelle Makkintosken at "motorlyden" i min i4 M50 er så godt som motorlyden i en fossilBMW.Rør ja.. nei skal jeg ha rør lyd så kjøper jeg Heed Lagrange igjen.. rør lyd uten rør problem
Har du kjøpt deg kebabtralle med ladekontakt?Rørlyd uten rør? Jeg tror det blir som å prøve og fortelle Makkintosken at "motorlyden" i min i4 M50 er så godt som motorlyden i en fossilBMW.
Det er en seiglivet myte av folk som ikke vet bedre
Næsj, men har rørampHar du kjøpt deg kebabtralle med ladekontakt?
Ble bekymret et øyeblikk herNæsj, men har røramp
Neida.. Heed Lagrange låt mye mer som andre rør forsterkere jeg har hatt enn Primaluna evo400. Den prøvde veldig hardt å låte som en transe..Rørlyd uten rør? Jeg tror det blir som å prøve og fortelle Makkintosken at "motorlyden" i min i4 M50 er så godt som motorlyden i en fossilBMW.
Det er en seiglivet myte av folk som ikke vet bedre
Hei. Takker.Du får sjekke ut Watford valves, greie priser på JJ rør.
Dette gjør det litt lettere å tenke på at rørforsterkeren min forsvant for vel en uke sidenHei. Takker.
Ikke så ille med 360 pund for åtte stk, nei.
Litt rimeligere enn disse
https://www.langrex.co.uk/products/kt88-cv5220-gec-1970-matched-octet-nos-boxed-valve-tube-lc80/
mvh
Likte best 6ca7 rørene til JJ, forsterkeren er solgt men rørene har eg beholdt.Hei. Takker.
Ikke så ille med 360 pund for åtte stk, nei.
Litt rimeligere enn disse
https://www.langrex.co.uk/products/kt88-cv5220-gec-1970-matched-octet-nos-boxed-valve-tube-lc80/
mvh
TakkerLigger en Luxman 550-AX Mk2, 20w og en L-595A SE, 30w ute brukt. Har hørt begge men eid en L-595A SE som virkelig var spesiell. Kan ikke gå feil med tanke på god lydkvalitet med begge klasse-A forsterkerne. Å bytte rør ett par ganger så er du oppi de prisklassene.
Snygg denne åsså syns jegTakker
Følger med. Det ble nettopp solgt en 590 også. 590 og 595 med 30 w frister mest.
Ikke minst Yamaha A-S3200. Godt når det klør litt.
mvh
Brukte du 6CA7 på CS-88a?Likte best 6ca7 rørene til JJ, forsterkeren er solgt men rørene har eg beholdt.
Blir nok Cayin igjen men mest sannsynlig cs55.
Ja det er dei eg brukte.Brukte du 6CA7 på CS-88a?
disse her?
Watford Valves :: Valves
Watford Valves, one of Europe's leading suppliers of tested, graded and guaranteed valves to the professional music industry. We offer some of the most comprehensive testing facilities available today.www.watfordvalves.com
mvh
Det er et vellydende EL 34 rør, brukte det med stort hell på en Octave V70 og Confidence C1.Ja det er dei eg brukte.