Dersom jeg skal være nødt til å lese "argumentene" (jeg tror, jeg mistenker, kanskje, jeg ville ikke, de kan ikke...) til orso på hver tråd jeg er innom så klarer det å bygge opp en dårlig følelse hos meg.
Dersom Valentino og andre "frelste" skal misjonere om sine dipoler som den eneste rette vei i hver bidige tråd som omhandler høyttalere, så går jeg lei av å lese om det. Poenget er nådd, og jeg tror Tangen har fått nok reklame nå?
Jeg mener at noe av problemet er medlemmene på forumet, de aktive medlemmene that is. Det har blitt en familie, en familie hvor du helst skal følge med på off-topic for å sjekke ut hvem som har problemer med å få ståkuk og hvilken sjuseter RoDa skal kjøpe...(Han har nemlig hatt ståkuk opptil flere ganger og trenger derfor mange seter i bilen..
)
Det har blitt kjedelig å svare på hvilken høyttaler Per.H. anbefales å kjøpe (vel, Valentino er nok ikke lei av å fortelle om dD ennå..) og fokuset dreies over til å diskutere de små tingene man ikke er enige om og gjøre dem til isfjell.
Det er ikke tilfeldig at de mest bastante personene her inne er dem du aldri møter på treff eller ser på hifimesser.
Dersom man åpner litt opp, og begynner å se hvem personene er og hva man vil med anlegget sitt og hvilke parametre som er viktige for andre enn seg selv... Da kan man lære noe. Mener jeg.
Man skal kunne skrive hva man mener og da må man ha vett til å holde seg unna tråder som ikke omhandler det man ønsker å diskutere. Eks om det diskuteres forskjeller på Valhalla og Transparent så behøver ikke orso eller fush komme inn med sine tanker om abx og annet "det er ikke forskjell dere" vås.
Vennetråder og bildeavdelingen er de avdelingene der kranglefantene ikke viser seg i større grad, nettopp fordi det der er bedre stemning.
Bildetråder har alltid vært det jeg liker best, også å være med å lage.
Det gir andre muligheter til historiefortellig/roadmovie enn en artikkel i Fidelity, så jeg liker å lage begge deler.
Mvh
Rolf