RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    RoDa skrev:
    Det er en drittjobb ja .....

Denne:
    http://www.dustinhome.no/netgear-readynas-ultra-4-4tb-(2x2tb-omonterade)-dual-gigabit-lan/product/5010596463

Wi-Fi er planen, så får vi se hvor stabilt det er. ::)
    WIFI bør ikke være noe problem! Værre med Netgear'en.. hos meg funka ikke den bra :(.. takla ikke FLAC sånn allverden.. Nå var ikke det ULTRA utgaven tror jeg.. Bytta til en Acer EasyStore 340 (som desverre ikke er å oppdrive lengre... MINI PC med ATOM CPU ;)), da ble ting mye bedre...

Mitt system består av:

SB Touch som er kablet til serveren.
    SB Duet WIFI
    SB Boom WIFI.

Alt fungerer fint i mitt 136kvadrat store hus :).

C

Cyber

Gjest
    Jeg bor i et annet hus enn enheten den står i og wi-fi går helt flott. Har 40 meter luft mellom husene og flere vegger. Aldri et hakk.

Netgear Readynas Duo spiller flac opp til 192 khz uten et blunk her så Ultraen bør klare det lett.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ikke wifi-kort i ReadyNAS?

Uansett er det ikke noe problem å streame flac hverken over wifi eller fra ReadyNAS.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har tenkt å kable ReadyNAS til routeren i alle fall.
    Det jeg tenkte på var om jeg burde ha kabling til SBen også.
    Men jeg prøver med Wi-Fi først, prøver med bytte av kanal dersom det blir krøll og kabler som siste utvei. :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Der passerte jeg 3000 spor rippet, puh tar tid dette .... ::)
    De store CD-stablene foran meg på bordet får være motivasjon for å fortsette.... :p

Vedlegg

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.012
    Torget vurderinger
    4
    Er en veldig kjip jobb, men veldig lettvint når man er ferdig.
    Ser at det var noen hos meg også.
    Your music library contains 1253 albums with 15226 songs by 629 artists.

PS. Husk å ta backup. ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hehe!

77830 ... Bardufosstlfnr tror jeg ;D ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    De CDene jeg har rippet mens PCen er på batteristrøm låter tildels mye bedre enn de som er rippet mens den får strøm fra veggen/strømnettet! Ikke små forskjeller heller. :eek:
    Hva kommer dette av, og er det noe jeg kan gjøre for å få "batteri-ripping" hele tiden. Vil unngå å måtte rippe halve samlingen på nytt igjen, dette er faen så frustrerende å oppdage etter så mange låter rippet! Helt tilfeldig at jeg oppdaget dette, men har konkludert med at det må ha med strøm/batteri å gjøre.
    Ikke kan jeg se på filene for å se om de er batteririppet eller strømrippet heller, men må lytte meg gjennom heile skiten. :p

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.763
    Sted
    Phobos
    Det er ikke 1. april i dag :D

Ripp to utgaver av filen, en med batteri og en uten. Last deretter ned et program for å generere checksum fra hver fil. Fant et her: http://www.pc-tools.net/win32/md5sums/

Dersom de to checksumene blir like er filene 100% identiske på alle måter og de vil derfor låte likt ved avspilling så lenge de ligger på samme lagringsmedium.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.201
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hmmm....dette var merkelig, men veldig gode opplysning. Dette må jeg sjekke da jeg ennå er i startgropa.
    Har rippet ca 15 cd i går kveld , kun de to siste på nettstrøm (tomt batteri ;)) ellers gikk de 12-13 første på batteri.

gismo

Edit: eller har jeg blingsa med datoen, har marsboer rett ::) ::) ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    De CDene jeg har rippet mens PCen er på batteristrøm låter tildels mye bedre enn de som er rippet mens den får strøm fra veggen/strømnettet! Ikke små forskjeller heller. :eek:
    Hva kommer dette av, og er det noe jeg kan gjøre for å få "batteri-ripping" hele tiden. Vil unngå å måtte rippe halve samlingen på nytt igjen, dette er faen så frustrerende å oppdage etter så mange låter rippet! Helt tilfeldig at jeg oppdaget dette, men har konkludert med at det må ha med strøm/batteri å gjøre.
    Ikke kan jeg se på filene for å se om de er batteririppet eller strømrippet heller, men må lytte meg gjennom heile skiten. :p
    Have you been drinking again ;D

Dette var nytt for meg, skal farsken meg gjøre en test sjølv, (seriøst?!)
    ----
    Ser og svarer deg her Roda (ref. high rez fusket) : vil tro rippeprogrammet ditt kan sette bitdybden enkelt til 16/44khz om du ønsker en sammenligning mine rippeprogrammer gjør det i OSX. jeg ville tro noen spor fra Blue Coast vil gjøre susen. Det gjorde det hos meg ihvertfall.

Sjekk innboksen din senere idag.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Hmmm....dette var merkelig, men veldig gode opplysning. Dette må jeg sjekke da jeg ennå er i startgropa.
    Har rippet ca 15 cd i går kveld , kun de to siste på nettstrøm (tomt batteri ;)) ellers gikk de 12-13 første på batteri.

gismo

Jøss er gismo også iferd med å digitalisere cd samlingen sin, flott ! Blir det Squeeze på deg også ?

C

Cyber

Gjest
    marsboer skrev:
    Det er ikke 1. april i dag :D

Ripp to utgaver av filen, en med batteri og en uten. Last deretter ned et program for å generere checksum fra hver fil. Fant et her: http://www.pc-tools.net/win32/md5sums/

Dersom de to checksumene blir like er filene 100% identiske på alle måter og de vil derfor låte likt ved avspilling så lenge de ligger på samme lagringsmedium.
    Høh? Det hørtes meget snodig ut.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.201
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    gismo skrev:

gismo

Jøss er gismo også iferd med å digitalisere cd samlingen sin, flott ! Blir det Squeeze på deg også ?
    Hei.
    Bare tester litt grandis, men er spennende da jeg tross alt satt på en meget bra dac i min Audionet ART G2.
    Foreløbig ripper jeg kun noe til Acer`n harddisk og spiller Flac via dacen på denne. Men gud dette låter meget bra.
    Har nå mulighet til A-B test mellom cd avspilling og dac avspilling fra denne ;) Men kjenner jeg meg rett vil jeg nok vurdere dette nøye og lenge, som den trege og litt nøysommelige mannen jeg er 8) Men dette er foreløbig i noen sammenligninger meget bra og nærmest likt ;) Men har stadig noen spørsmål osv som jeg må sjekke ut ;D

gismo

Edit: glemte å svare på spørsmålet.... ;D om det blir SB eller noe annet vet jeg ikke ennå ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Har det ikke mer moro enn det man lager selv :D

Rippingen går som en drøm, og så lenge det står accurate eller secure så er jeg fornøyd. ;)

Skal sjekke det med å konvertere, johnnygrandis.
    Innboksen overvåkes ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    RoDa skrev:
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Har det ikke mer moro enn det man lager selv :D

Rippingen går som en drøm, og så lenge det står accurate eller secure så er jeg fornøyd. ;)

Skal sjekke det med å konvertere, johnnygrandis.
    Innboksen overvåkes ;)
    takker for tips angående whistler kabelen, skal bestille meg en coanda når de er i produksjon igjen , kjøper bm enn så lenge

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bare hyggelig jokris.
    Nå vet ikke jeg hvordan Whistler står seg mot de siste utgavene av BM.
    Men jeg mener helt bestemt at delepris <--> utsalgspris ligger tettere på disse Whistlerkablene enn veldig mye annet på markedet.
    Likte også godt Oblivion signalkabler, men til firegangeren i pris så var det for meg i mitt anlegg ikke verdt å bytte.

I kveld blir det digitalkabelbytte. forventer ikke noe forskjell, men må jo prøve likevel. ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    RoDa skrev:
    Bare hyggelig jokris.
    Nå vet ikke jeg hvordan Whistler står seg mot de siste utgavene av BM.
    Men jeg mener helt bestemt at delepris <--> utsalgspris ligger tettere på disse Whistlerkablene enn veldig mye annet på markedet.
    Likte også godt Oblivion signalkabler, men til firegangeren i pris så var det for meg i mitt anlegg ikke verdt å bytte.

I kveld blir det digitalkabelbytte. forventer ikke noe forskjell, men må jo prøve likevel. ;)
    for meg så er dette med kabler noe jeg liker å pusle med når elektronikken skal stå en stund :) er veldig spent på whistler
    , dessverre var det en innlagt pause i produksjonen på grunn av en mkll versjon av cerise ? hvis jeg forsto rett
    prisen er ikke galen på noen av disse kablene synes jeg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    RoDa skrev:
    Så hvordan er du fornøyd med de "grå" kablene ? ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    HCS skrev:
    Så hvordan er du fornøyd med de "grå" kablene ? ;)
    Ikke mye grå denne. ;)
    Det må i så fall være prisen, for den er orange og fin. ;D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.026
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bedras, Lagga?? Det blir vel bedre å skjære pizza med CDene hvis de har skarpe kanter?
    Et must dette ;D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.026
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Aaahh, jeg uttrykker meg uklart og tåkete, beklager!

Jo, selvfølgelig - det ser som det perfekte verktøy til å konvertere CD'er om
    til skjæreredskaper.

For min egen del, tror jeg dog jeg beholder mine CD'er som musikkilder, hvem trenger vel
    1500 runde plastkniver for eget bruk....... ::)

/ Morten

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lagga skrev:
    Aaahh, jeg uttrykker meg uklart og tåkete, beklager!

Jo, selvfølgelig - det ser som det perfekte verktøy til å konvertere CD'er om
    til skjæreredskaper.

For min egen del, tror jeg dog jeg beholder mine CD'er som musikkilder, hvem trenger vel
    1500 runde plastkniver for eget bruk....... ::)

/ Morten
    Hehe. Husk nå bare at CDene ikke er musikkilder, de er et lagringssted for digitale musikkfiler.
    Dengang da de kom så var 650mb masse data og måtte lagres på den måten, i dag får du mangegangen det på en liten minnepinne. ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    marsboer skrev:
    RoDa skrev:
    Husk nå bare at CDene ikke er musikkilder, de er et lagringssted for digitale musikkfiler.
    Hurra. Det at du har innsett dette gjør at du nå er kvalifisert som en ekte digitalmusikkninja!
    Ikke bare det, her om dagen forsto jeg også hvorfor det er slik at høyere samplingsfrekvens kun kan fortelle noe om høyfrekvens....

Vedlegg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.026
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:
    Hehe. Husk nå bare at CDene ikke er musikkilder, de er et lagringssted for digitale musikkfiler.
    Tsk tsk, ikke henfalle til semantikk nå RoDa. ;D Selvfølgelig er en CD den kilden en CDspiller henter sin informasjon fra.
    På samme måte som en kassett er den kilden en kassettspiller henter sin informasjon fra, osv osv......

RoDa skrev:
    Dengang da de kom så var 650mb masse data og måtte lagres på den måten, i dag får du mangegangen det på en liten minnepinne. ;)
    Sant, men "crash and burn"-faktoren til minnepinner/minnekort, gjør allikevel CD'en til et overlegent lagringsmedium, i mine øyne. ::)

Vennlig hilsen

Morten

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.763
    Sted
    Phobos
    Lagga skrev:
    På samme måte som en kassett er den kilden en kassettspiller henter sin informasjon fra, osv osv......
    Det blir faktisk ikke på samme måte. En tradisjonell kasett lagrer analog informasjon som ikke kan gjenskapes 100% nøyaktig ved å kopieres til et annet medium. Om en digitalfil ligger på web, en CD, en DVD, på en harddisk eller minnepinne er irrelevant for informasjonen selv når den flyttes rundt omkring.

Dette vet du selvfølgelig, men jeg ville likevel presisere det.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fan, må jeg kjøpe kasettspiller og nå....? :p

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Fan, må jeg kjøpe kasettspiller og nå....? :p
    Det lå en Naka på børsen forleden dag, men heldigvis ble den solgt før jeg rakk å tenke noe særlig på den. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn