K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Gratulerer med ny DAC RoDa. Hørte den hos Brasse og ble dypt imponert. Et kupp!
|
Hei, takk for sist. Med kniven på strupen så......jonas skrev:Det finnes selvsagt ingen fasit på hvem som lyder best, med tanke på smak og matching, men jeg har alikevell 1 spørsmål du ikke er tvunget til å svare på:
Med lyden slik det presenteres nå, med alle forbehold om husk og drivverksforskjeller og sykt stor nivåforskjell....Ville du valgt Rega DAC fremfor Marantz Sa11 (kun med tanke på lyd, og ikke deres egenskaper)?
Skulle kanskje beholdt dinosauren for å sammenligne, men med kun en interessert så ville jeg ikke ha for mye is i magen.Siden du ikke har mulighet til å sammenligne dem blir det mye synsing og tull, men hva sier hukommelsen.![]()
Denne DACen er langt fra svaret på alle ønsker, da kan det for mange være bedre å titte etter en Buffalo som nok er mer oppløst og nøytral.Tror dine synspunkter om denne dacen betyr mye for mange og vil være den endelige bekreftelsen på at det mange eiere har ment å hørt, faktisk er sant og at god lyd også kommer fra bokser som er hyggelig priset![]()
Takker, 65finger. Et kupp ja, godt beskrevet 8)65finger skrev:Gratulerer med ny DAC RoDa. Hørte den hos Brasse og ble dypt imponert. Et kupp!
Var'e ikke det jeg sa?RoDa skrev:Verden går fremover, også når det gjelder digitalprodukter fra vinylprodusenten. ;D
Hmmm, det har kanskje stått, men - omtrent hvor ligger denne i pris?Dazed skrev:Hei, Lagga! Det står en Rega Dac på hylla hos Solberg!Lagga skrev:Uansett, en tankevekkende beskrivelse der RoDa.
Happy days? :![]()
/ Morten![]()
Solberg har priset den til 4700,-Lagga skrev:Hmmm, det har kanskje stått, men - omtrent hvor ligger denne i pris?Dazed skrev:Hei, Lagga! Det står en Rega Dac på hylla hos Solberg!Lagga skrev:Uansett, en tankevekkende beskrivelse der RoDa.
Happy days? :![]()
/ Morten![]()
De færreste takler dårlig å se voksne menn gråte.... :Dazed skrev:Solberg har priset den til 4700,-
Hva den faktisk koster er vel et spørsmål om hvor god du er til å prute.![]()
Så det er DET som er trikset!Lagga skrev:De færreste takler dårlig å se voksne menn gråte.... :![]()
I Casa Lagga står vel uåpnede esker med både BD-spillere, TV-tunere, PC-er og Squeezebox-er som kan plugges til en evt. dac.HCS skrev:Rene massesuggesjonen dette, og det for en skarve rega dac.... ;D... Du skal vel ikke bytte ut ARC spilleren din lagga ?![]()
Hehe, slike "lagre" liker vi. Og dac'en er meget god den, bare så det er sagt.Dazed skrev:I Casa Lagga står vel uåpnede esker med både BD-spillere, TV-tunere, PC-er og Squeezebox-er som kan plugges til en evt. dac.HCS skrev:Rene massesuggesjonen dette, og det for en skarve rega dac.... ;D... Du skal vel ikke bytte ut ARC spilleren din lagga ?![]()
![]()
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D He he he Konge !pengesluk skrev:Skjønner ikke helt vitsen med å bare ha en masse utstyr stående..?
Hehe, ikke mye skribentmat i disse høyttalerparene.cybervision_ skrev:Oh, the sweet life of a hifi-journalist.... ;D
My hi-fi's waiting for a new tune
The glass is waiting for some fresh ice cubes
Kjøpte nylig Tannoy Mercury V1, som skal fungere som bakhøyttalere i hjemmekinoen.RoDa skrev:Hehe, ikke mye skribentmat i disse høyttalerparene.cybervision_ skrev:Oh, the sweet life of a hifi-journalist.... ;D
My hi-fi's waiting for a new tune
The glass is waiting for some fresh ice cubes
To gamle modeller fra samme produsent.
Den ene en IIIer med hull bak og den andre en mer moderne sak, til 90tallet å være i alle fall ;D
Sett i gang, da.cybervision_ skrev:Rotel RA-1520 er oppskrytte saker. Kan fort nevne 4 forsterkere i samme klasse og til halve prisen som er bedre.
Naim Nait 5i, Cambride 650A, Creek Evolution, Rega Brio.Dazed skrev:Sett i gang, da.cybervision_ skrev:Rotel RA-1520 er oppskrytte saker. Kan fort nevne 4 forsterkere i samme klasse og til halve prisen som er bedre.![]()
Hehe, i hodet mitt mente jeg "som er bedre, og noen til halve prisen". Da tenkte jeg på Cambridge. Rotelen låter litt grått og kjedelig. Er ikke så bastant, men syntes ikke mye om Rotelen da jeg hadde den på hjemlån. Nok OT i RoDa sin tråd.Dazed skrev:Koster noen av disse halvparten av 7500 Kr?
Rega koster vel rundt 5000, mens Naim og Creek er dyrere enn Rotel-en. Cambridge nærmer seg, med 3800 eller noe, men låter viskelig alle disse "bedre" enn Rotel?
Jeg aner ikke. har ikke hørt noen av dem. Bare stusset litt på det bastante utsagnet.
http://www.whathifi.com/review/rotel-ra-1520cybervision_ skrev:Rotel RA-1520 er oppskrytte saker. Kan fort nevne 4 forsterkere i samme klasse og til halve prisen som er bedre.
Har testa sjæl - stoler mer på mine ører enn hifi-verdens svar på Se & Hørjonas skrev:http://www.whathifi.com/review/rotel-ra-1520cybervision_ skrev:Rotel RA-1520 er oppskrytte saker. Kan fort nevne 4 forsterkere i samme klasse og til halve prisen som er bedre.
En kompis kjøpte ett par sånne når de kom, hundre år siden eller no. (eller om det var II, husker ikke helt i farta) likte de jeg. Han har de ennå foresten, brukes på EC elektronikk.RoDa skrev:Det andre paret - som kanskje er mest interessante - er sånne: (modell III)
http://www.snell.no/the_archives_type_E.htm
R
De kom lynkjapt ned da 8) ;Djohnnygrandis skrev:Her tikker det sikkert og langsomt mot målet Roda... ;D
Går bra, liker dBpoweramp! Ja (!!), til det siste ....... ;D Men det går da fremovermarsboer skrev:Hvordan går det med rippinga da? Mye igjen?