C
Cyber
Gjest
God fotograf i sving ser jeg...
Takk og takk. Fant da etterhvert ut av hvordan dette speilrefleksmysteriet funka ;Dcybervision_ skrev:God fotograf i sving ser jeg...
Ja kjøpte en SPL 1000 Ultra som er på vei fra Sverige.RoDa skrev:Joda, gismo, funker bra det.
Så lenge den ikke må jobbe seg ihjel og så lenge jeg deler den lavt så er det ikke noe problem. Tvert imot.
Kjøpte du en selv?
hifinisse skrev:Her er det ting på gang, ikke førnøyd med lyden i dag ?
HÆÆ?? ?? :Miles skrev:Du har vel ørepropper Rolf ?
Absolutt 8)cybervision_ skrev:Ahhh, det passet godt med bilder av noen andre i arbeid en slapp lørdagsmorgen...
Skal nappe ut den isolasjonen som er svart for å se, men det virker ikke som om det er noe skummelt der.Griffenfeldt skrev:Har det vært litt fukt i veggene dine?
Det her er ikke noe å lure på, Roda. Få fjernet alt av fuktskadet isolasjonsmateriale, samt få stoppet eventuell fukttilgang. Jeg har jobbet mye med fukt, råte, muggsopp etc, og dette anbefales aldri innendørs Og spesielt ikke hvis man har småbarn. Lykke til videre med stueprosjektet.RoDa skrev:Skal nappe ut den isolasjonen som er svart for å se, men det virker ikke som om det er noe skummelt der.Griffenfeldt skrev:Har det vært litt fukt i veggene dine?
Huset fikk nytt tak i 2001, så det kan være noe fra tidligere.
Sjekker i alle fall.
R
Godt poeng. Det både ser og lukter tørt ut, og det jeg har fjernet av plater og lister er tørt som bare pokker.Elektron skrev:Hei Rolf
Jeg tror nesen er et like godt redskap som øynene når en skal avgjøre fuktinntrenging. Er det tørt og lukter greit kan misfargingen like gjerne komme fra at isolasjonen ble lagret feil før den ble satt på plass første gang.
Her ser det ut som de har plastet og skutt opp takessene og så senere lagt isolasjon fra andre-etasjen. Mye sært å se i isolasjonen.. 8)Det ble forøvrig gjort mye artig på 70-tallet ;D
mvh Elektron
I alle tilfeller ikke musikken Morten. Byggmessig tror jeg man var litt i eksperimentfasen.Lagga skrev:Hva søren er gæernt med 70tallsgleder?
Med "fullbreddet" stue blir det sikkert bra ;D ;DRoDa skrev:Var litt for smalt lydbilde, gismo ;D
R
Det var jo en artig betraktning å komme med når faglige normer for inneklima, samt tekniske forskrifter til plan og bygningsloven etc sier helt klart at fukt og råteskader ikke skal forekomme innendørs. Dette gjelder også uttørkede fuktskader, da disse kan medføre helseproblemer og som hovedregel må fjernes fullt ut.Lagga skrev:Er det fuktproblemer i isolasjonen, lukter du de før du ser de, Rolf.
Er det tørt å ta på, og det lukter greit er det ikke noe å bruke penger på å bytte.
Hei igjen.aair skrev:Ut fra bildene dine så vil jeg anta at det ikke koster all verden å bytte ut den skadde isolasjonen, Rolf. I visse tilfeller kan det jo også være snakk om en forsikringssak om dette ikke var oppgitt i takstpapirene etc. Ikke meninga å skremme deg, Rolf , og sier heller ikke at fuktskadene kan medføre helseproblemer i ditt hus. Ble bare litt engasjert, da jeg som fagmann ved selvsyn har sett hvordan både friske voksne, små barn og allergikere har fått store helsemessige problemer ved fukt- og muggsoppskader innendørs.
I beste mening, selvsagt
Kan fort se ut som det ca blir tiden jeg må vente på fagfolk for å fikse peisen, så det ordner seg nok. ;Dsclalars skrev:Du Rolf, jeg driver å pusser opp leiligheten til sønnen. Det ser ut som du har arbeidslyst, og siden jeg har hjulpet deg med så mye, så lurer jeg på, kan du komme å hjelpe meg med resten i den leiligheten nå, en 14 dagers tid?
;D ;D
mvh
Lars
Uffda. Har du sendt familien på ferie? Kan ikke akkurat si at jeg misunner deg nå. Bare piece of cake det jeg driver med, i forhold til deg.RoDa skrev:Kan fort se ut som det ca blir tiden jeg må vente på fagfolk for å fikse peisen, så det ordner seg nok. ;D
Peisen henger sammen med gulvet som henger sammen med veggene som henger sammen med taket, stopper seg det meste hvis jeg må vente med peisen. :-X
R