RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Back in black?
    Klødde litt igjen og måtte koble opp lille svarte SAM nå i kveld.
    Det gjør ikke vondt å spille musikk med den lille tyskeren innkoblet, altså.
    Urkreftene til NADn er ikke tilstede, selv om det ikke skiller mye i oppgitte data så er NADn betydelig sterkere.
    Likevel, nå i kveld, mellom Vienna Mozart og Rega DAC, så er det SAM som pilen peker mot. Dette grunnet litt mer drama, litt mer presisjon (positivt), litt mer nyanser og litt mer plutselighet.

1-IMG_3233_edited-1.jpg

U

utgatt25555

Gjest
    Surprised? Not! :cool: ;) ... Skulle derimot vært spennede å testet G2 vs V2 på Vertexene ved anledning.....

mvh

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Klødde litt igjen og måtte koble opp lille svarte SAM nå i kveld.
    Det gjør ikke vondt å spille musikk med den lille tyskeren innkoblet, altså.
    Urkreftene til NADn er ikke tilstede, selv om det ikke skiller mye i oppgitte data så er NADn betydelig sterkere.
    Vi ser hvor dette bærer!

Integrert? Pfff! ;)

U

utgatt25555

Gjest
    Skaff deg ett par WB Curve eller Square 3 så han SAM kjenner seg ordentlig hjemme, så roer disse bytte greiene seg, bare spör meg, har ikke byttet en komponent de tre siste årene (noe som er usedvanlig lenge for undertegnede), bare fin tunet Audionet & WB med Vertere ;) :cool: ...

mvh

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.190
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ligger jo 2 sorte pene audionet amp på torget.... ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt av noe viktig kanskje, Karmana... ;)
    Njæ, Dazed, integrert må det være, færre kabler sånn. 8)
    Liker WB, musicus, men synes også at WB liker effekt og der er nok litt svakheten til SAMen synes jeg. Får se hva som kommer når jeg en dag er lei Vienna. (over tre år med dem så langt....)
    Korr. korr, x-cell? ;D ;D

En god gammel en

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Njæ, Dazed, integrert må det være, færre kabler sånn. 8)
    Joa, gå for effekt Rolf, man får aldri for mye effekt.

Vet ikke om det er mengden eller utgiften du tenker på ift kabler, men det er jo viktig å huske
    at det bare er pene kabler som koster dyrt, gode kabler er det derimot ikke store utgiften med.

/ Morten

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.135
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har mer tro på G2 enn M3, tross styrke differansen:)
    Hva med et sett "rasedyr" i riktig retning (les ønsket retning) med noe mindre strømbehov..:rolleyes:;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.537
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "TRO" er en ting.

Væta nåe ænne.

Hadde NAD vært laget i små serier på et lite verksted med dyre lønnsutgifter og dertil høyere utsalgspriser hadde merket hatt mye høyere status.
    En rar verden.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hadde M3'n hatt et mer eksotisk merkenavn på fronten og prisen vært dobbel, så tror jeg den hadde vært mer populær samtidig som det ville blitt påstått at det var mye for penga. Det mener jeg helt seriøst.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.135
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    "TRO" er en ting.

Væta nåe ænne.

Hadde NAD vært laget i små serier på et lite verksted med dyre lønnsutgifter og dertil høyere utsalgspriser hadde merket hatt mye høyere status.
    En rar verden.
    Hva er feil med å "tro" blues, mange av oss gjør vel det...:rolleyes:

gismo

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er veldig enig med BB og SRM, NAD sliter nok litt med ryktet som billige og greie forsterkere.
    Dette var "all-out" fra King-BEE (copyright Jan Myrvold) på integrert forsterker.
    Byggekvaliteten er helt vanvittig, og at det er mulig å få sånt noe på bruktbørsen for ca 10.000,- er både fint og forunderlig.
    Det er ikke mange forsterkere jeg har vært borti som har denne byggekvaliteten, uansett hva de koster.
    For meg er det også et sterkt tegn på kvalitet og konstruksjon når det er stille, og da mener jeg stille, i høyttalerelementene.
    Ikke noe pen sus, ikke noe sus eller brum i det hele tatt.

Jeg dras mellom både den ene og både den andre av de to forsterkerne jeg har hjemme nå, og det skyldes at de er gode på hver sine saker.
    NAD gir meg ikke lyst til å spille den samme musikken som jeg får lyst å spille gjennom SAM, og motsatt.
    Time will show hva som skjer, kjenner at jeg ikke har lyst å kvitte meg med noen av dem...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.135
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo
    Da er vi to som "tror" ;) .
    Heller ett lite oppsett vel sammansatt enn stort og ikke så vel sammansatt :cool:

mvh
    Må bygge min formening på "tro" musicus da jeg ikke har hørt M3 anne ved et tilfelle, litt lenge siden også men husker at den var kraftfull, godt driv og fokus nedover, litt mindre spennende oppover om jeg husker rett?
    At jeg skal "vite" er nok å kreve for mye av en eldrende mann som kun har hatt en kort lytt på denne..:cool:
    Så jeg "tror", så kan heller RoDa fortelle oss om hva han "vet"...:p

Har selv hatt eldre Audionet bokser i eget oppsett og har i allefall fått med meg den positive "endringen" som har skjedd med det merket;) Om dog ikke dit jeg vil/står i dag så er f.eks endringen mellom Audionet V2 og G2 i riktig retning.
    Så du...om du ikke tenker å bytte amp selv, la være å teste en G2 i eget oppsett...:cool:;)

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.135
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er veldig enig med BB og SRM, NAD sliter nok litt med ryktet som billige og greie forsterkere.
    Dette var "all-out" fra King-BEE (copyright Jan Myrvold) på integrert forsterker.
    Byggekvaliteten er helt vanvittig, og at det er mulig å få sånt noe på bruktbørsen for ca 10.000,- er både fint og forunderlig.
    Det er ikke mange forsterkere jeg har vært borti som har denne byggekvaliteten, uansett hva de koster.
    For meg er det også et sterkt tegn på kvalitet og konstruksjon når det er stille, og da mener jeg stille, i høyttalerelementene.

Jeg dras mellom både den ene og både den andre av de to forsterkerne jeg har hjemme nå, og det skyldes at de er gode på hver sine saker.
    NAD gir meg ikke lyst til å spille den samme musikken som jeg får lyst å spille gjennom SAM, og motsatt.
    Time will show hva som skjer, kjenner at jeg ikke har lyst å kvitte meg med noen av dem...
    Hmm...dette var ikke noe problem i min Audionet periode, aldri noe brum eller sus, om du opplever det med SAM tviler jeg på om alt er som det skal være med den:confused:

gismo

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    SAM og NAD er begge der, gismo, dødstyste, men ikke så mange andre merker jeg har vært borti... ;)
    Nå kan jo sånn ren sus være hyggelig, men det er litt turn-off for meg.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.190
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    SAM og NAD er begge der, gismo, dødstyste, men ikke så mange andre merker jeg har vært borti... ;)
    Nå kan jo sånn ren sus være hyggelig, men det er litt turn-off for meg.
    Focalius her inne som selger.. så de på finn.no også, men mulig de er solgt... :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Alle John Gorka fans med TIDAL:

Nå ligger det 10 album ute med karen!
    Nyt 8)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.135
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mange store flotte kataloger på Tidal HiFi RoDa, så f.eks Joan Armatrading lå med...tror det var 27 album...;)

gismo

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4

Med den opplevelsen du sitter igjen med nå RoDa, etter å ha sammenlignet disse to forsterkerne, hva tenker du om Mr.Shaw's påstander:

Comparing amplifiers - a group experiment in analysis, deduction and collaboration

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig godt spørsmål, Mr L!
    Jeg er fortsatt truanes til å tro på AS sine påstander, men har ikke forsøkt noe slikt selv.
    Kanskje en mulighet for kommende squeezeboxvennmøte hos meg i desember?
    Dersom mine opplevelser er kun i hodet så er det svært fascinerende!
    Jeg tror det finnes målbare grunner til at disse høres såpass forskjellige ut, og at det ikke kun er at "But, sadly, that won't happen, because under controlled conditions, these huge night and day differences magically .... vanish."

Men jeg kan ta feil, det har jeg gjort før. ;)

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Jepp, dette må vi komme til bunns i så jeg stiller med oscilloscop, switchebox og en bunke resistorer på desembertreffet :D

U

utgatt25555

Gjest
    gismo
    Da er vi to som "tror" ;) .
    Heller ett lite oppsett vel sammansatt enn stort og ikke så vel sammansatt :cool:

mvh
    Må bygge min formening på "tro" musicus da jeg ikke har hørt M3 anne ved et tilfelle, litt lenge siden også men husker at den var kraftfull, godt driv og fokus nedover, litt mindre spennende oppover om jeg husker rett?
    At jeg skal "vite" er nok å kreve for mye av en eldrende mann som kun har hatt en kort lytt på denne..:cool:
    Så jeg "tror", så kan heller RoDa fortelle oss om hva han "vet"...:p

Har selv hatt eldre Audionet bokser i eget oppsett og har i allefall fått med meg den positive "endringen" som har skjedd med det merket;) Om dog ikke dit jeg vil/står i dag så er f.eks endringen mellom Audionet V2 og G2 i riktig retning.
    Så du...om du ikke tenker å bytte amp selv, la være å teste en G2 i eget oppsett...:cool:;)

gismo
    Jeg sier også "tror" da jeg har kun har hört M3 ved to korte tilfeller i ukjente omgivelser, men det inspirerte ikke til videre utforskning for min del, der stoler jeg på intuisjonen og magefölelsen om hva som vil gi meg god opplevelser....Får väre så forfengelig at jeg må innrömme at grunnen til at G2 ikke har värt på besök er avsaknaden av reale ratt, samt at jeg kan like soundet fra den generasjon Audionet som V2 er, rett satt sammen! er det i mine örer verken hardt, kaldt eller analytisk :cool:

RoDa er stor hifi-gutt, han finner ut av hva han synes er rett for ham ;)

mvh

Sist redigert av en moderator:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.135
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Undrer litt på hvilken amp det spilles mest på om dagen jeg....:cool::rolleyes:

gismo

Sist redigert:

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Spilles på DEN ... og den andre litt av og til
    Fint å bruke tid, blir mer kjent med DEN da 8)

Akkurat nå er det ho Agnes som får tralle, gjennom DEN

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da er DEN på innbytterbenken igjen. Snart på tide å ta en avgjørelse så en heldig sjel der ute kan få kjøpe seg en amp til jul....?

MFSL-versjonen av albumet Slow Turning og denne låten er passe overbevisende på lille svarte SAM 8)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.135
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja detta drar ut syns je RoDa:cool:
    Ønsker deg ei god tenke/test helg, som den entusiast du er gjeldende gruppene Pink Floyd og Brit Floyd så gir jeg deg heller et spor med navn Pink Froid som hælje-musikk;)

gismo

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fortsatt både DEN og SAM i heimen.
    ....og pakke ankommet

1-IMG_5138.jpg

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Gjør seg nok med SBT'n din på toppen av mini-rack'et og TP PSU på hyllen under ;)
    Nederste hylle kan brukes til pussekluten for touch-skjermen.
    En EKTE squeezebox-venn der altså!!! :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hvor kom ideen om "mini" fra?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.350
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.917
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er impregnert over hva dere kan!
    Var så kult det racket at jeg bare måtte ha det 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn