RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.662
    Antall liker
    6.345
    Sted
    Holmestrand
    God fredag!
    I dag er det fotballtrøye fredag :)


    Det er ikke hver dag @The Gunner , @R.E.S. og meg finner samme klesplagg, men i dag kanskje? :cool:

    Vis vedlegget 1020668

    VIPPS 100,-, eller valgfritt beløp, til 705404 om du mangler Arsenaltrøye :D

    mvh
    Antagelig det absolutt siste jeg bruker penger på:
    Subsidiere sinnsykt overbetalte guttunger for å sparke fotball.
    😂
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kremt, folkens. Jeg har null fotballinteresse. 😊
    Fotballtrøye fredag er for å støtte barnekreftforeningen, og da kler også jeg - mann 50 - meg i (lånt) fotballtrøye og sender penger. Fordi kreft er noe faenskap, og kreft hos barn enda verre faenskap.
    Tulle med de som er fotballinteresserte kan vi alltids, de andre dagene i året. 😊

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En enklere løsning RoDa…..må da være et par av disse og en oppegående streamer…. Da er du der😉😅
    Alt annet er jo snart «gammeldags»😎🤣
    gismo
    De er nok gode , de. Tipper de har mulighet for å koble til platespiller også. 👍
    Ser bare så veldig rart ut med høyttalere som har diskanten øverst. 🤭🧐😁
    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.144
    Antall liker
    34.730
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    De er nok gode , de. Tipper de har mulighet for å koble til platespiller også. 👍
    Ser bare så veldig rart ut med høyttalere som har diskanten øverst. 🤭🧐😁
    mvh
    Erre ikke der’n skal være da?
    Rett inn i ørene på herr RoDa😅🤣 De har kort/lavt stativ må du jo se😎

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har vært litt dårlig i magen i det siste, så da skal intet være uprøvd. Mye mer positivt som følger av den fargen også!

    GUL 472.27 Hertz
    Gul stimulerer nervesystemet, men beroliger fordøyelsessystemet og lindrer eksem og hudproblemer. Fargen gul fremmer en sunn metabolisme; reduserer angst og stressrelaterte plager som kan påvirke fordøyelsessystemet negativt. Det balanserer følelser og styrker deg hvis du er overfølsom. Gul står for følelser, visdom, glede, positivitet og er knyttet til solar plexus chakra som omhandler følelser og intuisjon. Fargen gul bidrar til å stimulere hukommelsen, nervesystemet og oppmuntrer til kommunikasjon. Jeg vil anbefale deg denne fargen av disse grunner, eller for å få fram positive følelser og lekenhet.
    De positive sidene ved denne fargen vil være å styrke deg personlig og hjelpe deg til å finne din kraft. Gulfargen kan bidra til å snu drømmer til virkelighet og sette ideer ut i live. Det er også fargen som booster din indre magefølelse eller intuisjon. Når du får en god eller dårlig følelse om noe, er dette chakra du bruker. Gul befester, toner, åpner, lyser, stimulerer uten å spennende, strekker ut energi, forsterker svake prosesser, løsner altfor stive strukturer, styrker nervene; stimulerer bindevev; eksem; flatulens; lymfedrenasje; hudproblemer; nervøs utmattelse. Det representerer sentralnervesystemet ( 510-700 nanometer ).

    Tips! Bruk gult når du skal ta eksamen. Det skjerper hukommelsen og konsentrasjonen.

    Fra barn og fulle, nei godkjente, healere får man høre sannheten. Så da vet dere hva hildekarin mener om den saken.

    Lyttestolen ble i alle fall gul etter en liten shoppingrunde på temu (y)

    IMG_7641.JPG




    Jeg skal på ingen måte påstå at jeg er på nivå med orakelet @Karmana verken når det gjelder det ene eller det andre.
    Han er jo for meg lyset og veien når det gjelder å finne ny musikk.
    Sånn sett prøver jeg meg på visse etterapinger av hans adferd i min vei bak han inn i alderdommen.
    Her tydeliggjort ved at jeg lånte en av pelsdottene til datter for å føle meg litt som orakelet.

    IMG_7648.JPG




    Rygghelveteisjiasfaen fortoner seg som en lang og knudrete vei mot bedre tider. Javnt over irriterende og plagsomt.
    Men jeg får da trent litt og det kunne vært så mye mye verre. Brått en dag så har protrusjonen bestemt seg for å tilbakeprotrunere og gi plass til nervene igjen, og da blir alt så meget bedre. Trur eg. Jeg kan stoppe tissestrålen og jeg har følelse i anus, så det er ikke helt håpløst. 🥳:cool:

    IMG_7656.JPG




    Kunstig intelligens kan brukes til så mangt. BMWen er flink å fortelle meg når jeg må kjøre omvei på grunn av trafikkproblemer.
    Her om dagen kneppet den et hakk opp på sin tilpasning av egen adferd til omgivelsene og geografisk plassering.
    I det jeg kom inn i Østfold, og det ble indre - nærmere @TT. - så kom det pinadø deilig smooth jazz på stereoanlegget.
    Jeg må innrømme å ha kost meg noe veldig med låtene som kom, smoothere og smoothere!

    IMG_7679.JPG

    Disse var på listen




    Faen så mye arbeid med denne streamingen, atter en ny versjon på Eversoloen.
    Går greit å laste ned og sånn, men det låter jo alltid dritt etter oppdateringene og det er time etter time med innspilling foran meg.
    Overlever sikkert.

    IMG_7680.JPG




    Det kunne vært verre, og vi er kun få timer unna ukens fittegløtt i tråden til @Lagga (y):cool:
    Juhu

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.202
    Antall liker
    61.815
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I den foregående posten klarer du å fare over litt av hvert. Til og med klart å klone klovnehunden på Foldnes. 🥰
    Gratulerer med gul stol og oppdateringer både her og der. 👍😊
    Det eneste jeg ikke forstod helt var dette med prostitusjonen. Er det virkelig sååå ille fatt?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.168
    Antall liker
    67.423
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nydelig innlegg, men du har dessverre bommet stygt på farge. Da jeg jobbet i psykiatrien mener jeg å huske at lysegrønt var den beroligende fargen. Da hjelper det ikke med gult og god avføring. Etter noen måneder kommer den Pelsdotten der til å holde et aktivitetsnivå som gjør at du kaster ut stolen, ligger i knestående alt mens du trygler den lokale møbelpusheren om lysegrønne møbler og vegger 😆
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nydelig innlegg, men du har dessverre bommet stygt på farge. Da jeg jobbet i psykiatrien mener jeg å huske at lysegrønt var den beroligende fargen. Da hjelper det ikke med gult og god avføring. Etter noen måneder kommer den Pelsdotten der til å holde et aktivitetsnivå som gjør at du kaster ut stolen, ligger i knestående alt mens du trygler den lokale møbelpusheren om lysegrønne møbler og vegger 😆
    Hjerte, lunge og luftveier på den grønne. Trenger ikke å bli roligere 😅
    Pelsdott den yngre er 14mnd eller så og ho har begynt å roe seg. Storebror pelsdott er en rolig fin fyr.
    Var relativt livlig med disse 4 i tillegg der pelsdottene bor 🥳🙈
    Fungerer veldig fint å låne pelsdott og levere tilbake (y)

    IMG_7017.JPG

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ventehøyttalere og sommerforsterkere

    Veldig fint med de grå som kom hjem og ble blå. Bra til prisen, morsomme og alt det der.
    Men det sitter en kløe i kroppen når de, og ikke de sannferdige danskene, står oppå stativene.
    Litt den samme kløen jeg hadde da jeg skrev omtaler og egentlig hadde mest lyst å koble tilbake til det utstyret som låter best.
    Hvorfor spille musikken på noe annet enn det som jeg synes får musikken til å låte som jeg liker det?

    Har en slags plan om å spille på NAD og hjemmebygg i sommer og så hifi-våkne til høsten med de vakre i brunfarget fugleøyelønn og rørforsterker.
    Men vet ikke om det er gjennomførbart...

    IMG_7523.jpg
    IMG_7524.jpg
    IMG_7526.jpg

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt musikk i natten

    Roxette - Joyride
    Passer bra, både fargene til måneden og bandet fra landet som nettopp hadde nasjonaldag.

    IMG_7693.jpg







    Toto, inspirert av hertug @Evo III .
    Synes den låter veldig bra, men vet ikke om det er eget hode eller pånnebåndet på coveret som gjør det...

    IMG_7695.jpg



    mvh
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.773
    Antall liker
    23.820
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Du har det med høyttaleren slik jeg har det med pickuper, @_RoDa_.
    Jeg burde bruke RigB5ML MM-en mye og spare AT33PTG/II men sistnevnte låter deiligere og disse nye dyre platene med gul etikett fortjener det beste jeg har.

    Skit med ryggen din da! God bedring/trening/eliminasjon. God eliminasjon kan ikke overvurderes.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.220
    Torget vurderinger
    4
    Har en slags plan om å spille på NAD og hjemmebygg i sommer og så hifi-våkne til høsten med de vakre i brunfarget fugleøyelønn og rørforsterker.
    Men vet ikke om det er gjennomførbart...

    mvh
    Bot og avlat :
    Å fornekte seg det beste for noe mindre bra kan sammenlignes med å utføre bot. Man velger nøkternt for å øke verdien av gode øyeblikk, ikke ulikt forsakelse for å oppnå en større åndelig belønning.

    Begge konseptene fremmer en form for moderasjon og tilbakeholdenhet som kan styrke fellesskapsfølelsen og redusere sjalusi.
    Å velge middelmådighet kan jo både bidra til å styrke selvdisiplin og personlig utvikling - som kan ha positive langsiktige effekter på livskvaliteten.
    Bevisst forsakelse kan sågar bidra til bedre mental helse ved å redusere stress og overveldelse som kommer av konstant tilgang til alle livets fristelser.

    Hvorfor ikke heller slite den sjeldneste vinylen med de dyreste pickuper og brenn de beste rørene først - i sommervarmen. Gjerne på ekstra høyt volum, slik at du hører godt på terrassen - der du har unnet deg det lille ekstra, fra et vintips på en litt for dyr og god rosé.

    Skulle du derimot dra ut en esostar i uvørheten, (og halvfylla) idet roséflaska er tom, grepet glipper på tonearten, fanen på nåla brekker i 90 grader og stativet velter forover - BANG- i gulvet.

    Da kommer hfs-1, en beskjeden nad og streamer, samt god innboforsikring til sin rett.

    God sommer! 😁
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.220
    Torget vurderinger
    4
    Ja — nettopp, godt å få deg på bedre tanker!. Er jo ikke religiøst det vi driver med her liksom.

    Jeg anser sjansen for å våkne dau i mårra, til noe bedre, som forsvinnende liten. 😉
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Som en følge av dette med å spille på ikkeforetrukket utstyr ble det kjøpt noe.
    Så er det også likt mellom Eversolo sine analoge utganger og Rega DAC sine (y)

    Hvorfor være inne når alt håp er ute?
    Fordi der er det In-Akustik :)
    Et faens slit med innspilling, men mye er likanes om en 3-400 timer vil jeg tro.

    IMG_7788.jpg
    IMG_7789.jpg
    IMG_7790.jpg
    IMG_7791.jpg
    IMG_7792.jpg
    IMG_7793.jpg


    NF-204 MICRO AIR

    IMG_7795.jpg



    Fortsatt noen Blue Jeans i anlegget, kan ikke bare gå i dress :)
    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Musikken stoppet som kjent opp på åttitallet og ikke mye bra kunne skje etter det.
    Derfor tok man ansvar og oppsummerte musikkhistorien med samlingene som ble kalt "absolute" ditt og absolute datt.

    Her eksemplifisert med Absolute Blues fra 1990.
    IMG_7697 (1).jpg


    Etta var bra, selv da.





    Sjefsplata til Cohen spilles javnt og trutt. Liker den svært godt.
    IMG_7699.jpg

    Det jeg ikke liker så godt er utseendet med denne ProJect plata under spilleren.
    Vil gjerne ha den stående rett på benken, men den er litt for var på bevegelser. Vegghylle utgår også.
    Så jeg tok kontakt med @EgelandDesign for å se hva kan kan utrette med sine dempeføtter.

    Rega gjør ting enkelt. så føttene på P7 (og P9) er bare føttene til P3 og P5 snudd oppned og plassert i lekre aluminiumskåler :cool: :unsure:
    IMG_7708.jpg

    Med to føtter foran og en bak er det ikke samme vekt plassert oppå de tre beina.
    Ganske så stor forskjell, skulle det vise seg. For å få ønsket effekt og beroligede nerdenerver måtte det selvsagt fanges data som kunne puttes inn i beregningene. En kjøkkenvekt er fint å ha. Bygget opp under to bein og så veie ett og ett bein.
    Off kårs med en LP på tallerken (170g Elvis, helt konge) og med armen plassert midt på platesiden. 😃:geek:

    IMG_7716.jpg

    Føttene er på vei og det gledes stort til å teste. Med skåler ala Egeland og todelt for å kunne putte selve dempeføttene oppi de originale skålene.
    Rapport kommer plutselig.

    Veien mot det gyldne der fremme på veien fortsetter, små skritt og belønninger langs veien. (y)
    IMG_7739.jpg




    Ellersmessig har jeg sett en liten del av Norge jeg ikke har sett før. Mosterøy var både et vakkert forblåst sted og et minst like vakkert sted uten vind og med sol.
    Noe som må være høyt i norgestoppen når det gjelder antall ferister pr meter vei, vil jeg tro. Det finnes mange verre hotell å bo på enn Utstein Kloster Hotel.
    Historiene om livet i klosteret er i sterk kontrast til den luksusen og tilgangen på alt vi velter oss i idag.
    Kanskje jeg må vekke til liv konseptet bot&avlat beskrevet av @pelsjeger litt lengre opp her..... :unsure:

    IMG_7753.jpg
    IMG_7757.jpg
    IMG_7772.jpg
    IMG_7779.jpg
    IMG_7764.jpg


    mvh
     
    Sist redigert:

    rørsus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    235
    Antall liker
    371
    Jeg spiller på SE 300B normalt, men er veldig fornøyd med Heed LaGrange. Ikke helt det samme, men nærmere enn alt annet jeg har prøvd.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva er det riktige antall høyttalere å eie?
    Noen sier n+1, der n er det antallet du eier i dag. 😅

    Vet ikke helt det, men jeg måtte bare til slutt kjøpe et sånt par for å høre om jeg liker de like godt som jeg liker utseendet.
    Billige var de, slitne er de og diskanter må byttes. (fulgte med)
    Så nå må jeg bare finne ut av om jeg kjenner noen, eventuelt noen som kjenner noen, som kan hjelpe meg å bytte ut domene på diskantene og se om det blir lyd.


    Mission 753



    IMG_7826.JPG

    KalottSkjermbilde.JPG

    mvh
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.773
    Antall liker
    23.820
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Et par til nå så har du like mange høyttalerpar som jeg har pickuper.
    Funny old hobby this!
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.960
    Antall liker
    8.713
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mission 753 var gromme saker back in the day, men da med andre ører og et helt annet erfaringsgrunnlag. Blir spennende å lese hvordan de står seg i dag.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bare forberedelser til de siste ungene flytter ut og jeg har flere rom å putte anlegg i @Karmana 😃 🕺

    Njæ, @TT. Men noe fra eBay ser det ut som det er.
    De gamle diskantene var temmelig stekte og ferdige, måtte skru opp og sjekke.
    De er metall og erstatningene er silke. Liker ofte lyden av silke bedre enn metall.

    Ser ut som det er de her:

    Originalene:
    kalottnSkjermbilde.JPG


    Bilder av de stekte, og de nye, og det som en gang var en spole. Lurer jo litt på noen greier.
    Skal det være olje oppi magnetgapet? Mon tro om det ligger litt spoletråd oppi magnetgapet?
    Skal ikke fekte med loddebolten alene på dette, kjenner jeg. 🙈
    IMG_7829.jpg
    IMG_7830.jpg

    Jau, det er gøy @Valentino :)


    Samme tenkte jeg @JMM
    Det er velbygd dette. Maskinskruer og gjenger til elementene.
    Alle kabler er loddet direkte på elementer og delefilter, ikke noen kontakter her.
    Tunge er de også.

    Blir spennende når, eller om, jeg får lyd i dem.


    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.144
    Antall liker
    34.730
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som en følge av dette med å spille på ikkeforetrukket utstyr ble det kjøpt noe.
    Så er det også likt mellom Eversolo sine analoge utganger og Rega DAC sine (y)

    Hvorfor være inne når alt håp er ute?
    Fordi der er det In-Akustik :)
    Et faens slit med innspilling, men mye er likanes om en 3-400 timer vil jeg tro.

    Vis vedlegget 1032273
    Vis vedlegget 1032274
    Vis vedlegget 1032275
    Vis vedlegget 1032276
    Vis vedlegget 1032277
    Vis vedlegget 1032278


    NF-204 MICRO AIR

    Vis vedlegget 1032279


    Fortsatt noen Blue Jeans i anlegget, kan ikke bare gå i dress :)
    mvh
    Må si du imponerer nå unge mann, blir nesten satt ut her😅😂
    Du dresser dæ opp steg for steg…..snart bare å donere «blådressen» til veldedighet nå🤗

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Leveranse fra @EgelandDesign !!
    Bare å få vekk originalføttene da (y)
    0001.jpg

    Dempeføttene er laget for å kunne passe oppi de originale skålene av aluminium, og grunnet min "nøyaktige" tommestokkmåling er det litt for god plass der.
    Enkelt løst med en liten runde teip inni de originale for å lage en tight fit, ordentlig løst om jeg hadde målt nøyaktig type skyvelære.
    Veldig lite konsekvenser, da det skulle vise seg at de nylagde fra Egeland var svært så stilige montert på spilleren.

    Nøyaktigheten var desto større i målingen av vektbelastning og leveransen fra @EgelandDesign var derfor godt merket for å sette beina der skapet skal stå, eller noe sånt :D
    Sett forfra på Rega P7 (og de andre som ligner i vekt type P3, Planar3, RP3 og dets like) blir da plasseringen:
    3300g - bakre bein, 800g - fremre høyre bein (siden med tonearmen) og 2100 - fremre venstre bein (siden med tallerken).
    0002.jpg

    Samme utseende som originalene, men selvsagt med stripene som Egeland har på sine føtter.
    Det matt svarte, i kombinasjon med Regaens egne matt svarte finish ble særdeles vellykket.
    0003.jpg

    Bare å få det montert da!
    Trenger ikke mye beskrivelse av hvordan dette løses, men det leverer uansett @EgelandDesign for å sikre at det blir satt riktig på spilleren.
    Kort forklart må du nappe ut den originale gummifoten fra de originale skålene, det kan sitte overraskende godt fast, og så skru ut skruen som du da får øye på.
    De nye monteres på samme vis som de originale.
    Vipps:
    0004.jpg


    EgelandDesign leverte med et lite skilt i matt svart som bare ba om å bli tatt bilde av på min like matt svarte Rega P7.

    0005.jpg

    0006.jpg

    0007.jpg



    Inntrykk av Rega dempeføtter fra @EgelandDesign

    Veldig gøy å få være med på prosessen her, og få designet føtter som ligner på originalene samtidig som de løser problemer med overføring av vibrasjoner fra underlaget. Bare så det er tydelig og ikke noe man skal lure på: Jeg har ingen interesser i forretningsdriften til EgelandDesign og har betalt for disse dempeføttene på samme måte som andre kunder. (Faktisk litt mer enn de som nå kan kjøpe til introduksjonspris)

    Grunnet designet så stikker selve dempeføttene litt lengre ut fra skålene når spilleren ikke er vektbelastet, grunnet flat overside og at skruehodet inni skålene naturlig skyver de litt ut. Når føttene får vekt på seg så "trekker de seg inni skallet" og ser ut som på bildene. Egeland har også forklart meg at det ikke er noe negativt rundt dette og at det faktisk kan ha noe positivt ved seg at føttene komprimeres litt som det skruehodet gjør når de er belastet.

    Rent fysisk så oppleves spilleren som å stå stødig på underlaget og presser du spilleren ned så kjenner du godt at det er dempet.
    Det er ikke like sprettent som gummiføtter, men det oppleves overhodet ikke flytende eller vinglete. Faktisk litt mer fast i fisken enn jeg på forhånd hadde trodd.
    Den dempende feelingen merkes også nå spilleren betjenes, og spesielt det å sette på en plate eller bytte plateside - som man på en Rega selvsagt gjør mens tallerken spinner - oppleves bedre. Mer solid, samtidig som jeg tror det at spilleren er dempet og ikke stivt koblet mot underlaget gjør noe når LPen løftes av eller settes på tallerken. Hadde ikke tenkt noe på det i forkant, men det var en hyggelig bonus.
    Spilleren ser ut som den står i vater, og at vektfordelingen er riktig. Har ikke dratt frem vater ennå, men visuelt ser det helt rett ut.

    Effekten fra underlaget er ikke eliminert, men det er så sterkt redusert at du må være brutal for at det har noe praktisk betydning.
    Jeg kan smekke hyllene i benken igjen så kraftig at det er mulig å ane noe i høyttalerne, men for all praktisk gjennomføring så er det borte.
    Jeg kan knakke på toppen av benken uten å høre noe som helst og jeg kan spille musikk svært så høyt uten å kunne kjenne noe som helst av vibrasjoner i spilleren. Herlig imponerende og jeg er veldig glad for å kunne ha spilleren stående rett på benken uten noe annet enn dempeføttene fra @EgelandDesign.
    Bravo!!

    Design, check. Fysisk opplevelse, check. Faktisk leveranse på ønsket demping, check.
    Skal man pirke på noe, og det skal man jo ofte helst, så er det kanskje at du ser en "søm" på skålene og på dempeføttene.
    Regner med det kommer naturlig som en følge av produksjonsprosessen - 3D-printing. Ikke et praktisk problem, og jeg rett og slett monterte både skåler og dempeføtter sånn at "sømmen" vender bakover og er ute av syne.
    Kan ses på det første bildet av føttene sammen med vekt-tallene.

    0008.jpg


    Lydmessig effekt av dempeføttene fra @EgelandDesign

    Ikke noe som var grunnlag for bestillingen, og det er ikke "testet" i så måte. Men litt observasjoner likevel.
    Jeg synes klangen i spilleren er beholdt, Rega spiller like friskt og like morsomt som med originalføttene.
    Mellomtone og toppen er ikke forandret, i alle fall ikke negativt. Jeg synes det beholdes mer ro når det spilles høyt, spilleren oppleves mer upåvirket av lydtrykk fra subwoofer og høyttalerne. Det oppleves som større kontroll. Kun positivt.
    I bassen mener jeg det har skjedd noe. Det oppleves like fyldig og like mye bass, men samtidig mer lettbent og med mer detaljer.
    Bassen er mer "plutselig" i mangel av andre beskrivende ord, og jeg kan høre mer av strenger, anslag, luft mellom og beskrivelsen dynamisk kontrast gir mening.
    Raskere start og stopp, mindre etterslep. Men samtidig beholdt tyngde og fylde. Veldig bra!

    Fornøyd kunde som kjenner at jeg har fått levert noe spesielt og fått være med på utvikling av produktet. Veldig gøy!
    Med returløsningene fra EgelandDesign er det uten risiko å prøve også, så dette kan jeg anbefale andre med Rega å sjekke ut.

    mvh

    0009.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn