RoDa's veltempererte vinyl-blogg
Nei har du sett, elektronikk!!
R
Nei har du sett, elektronikk!!
R
Vedlegg
-
114.4 KB Visninger: 375
Lager Audionet kondiser? Hvor for er de tatt ut av kretskortet?RoDa skrev:...
Dessverre må jeg på leting etter kondensatorer, 100pF.
Lurer på hvor kritisk dette er, i forhold til om det må være originale fra Audionet?
...
Takker og bukker!gismo skrev:Grattis med forundringspakke RoDa.
Dette blir spennende å følge
Ut på 2 x 100pF kondis jakt du nå da ;D
gismo
HeiKJ skrev:Lager Audionet kondiser? Hvor for er de tatt ut av kretskortet?RoDa skrev:...
Dessverre må jeg på leting etter kondensatorer, 100pF.
Lurer på hvor kritisk dette er, i forhold til om det må være originale fra Audionet?
...
1) Hør med Audionet hva de har spesifisert og hvor kritisk de mener spec er. (hvor står disse i kretsen?)
2) Kjøp evt. passende kondis fra www.elfa.se eller et annet passende sted.
mvh
KJ
https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/b2b/init.do?shop=ELFA_NO-NO#query=WIMA%20FKP;in=toc;node=0;RoDa skrev:Svar fra Audionet:
"The used capacitors are WIMA FKP like used on other locations of the phono board.
Shouldn´t be a problem to find them in Norway too."
Noen som klarer å hjelpe meg med en link til ELFA og slike?
Mvh
Rolf
Det blir jo som ho som var på golfbanen og ble stukket av en veps.gismo skrev:"passende" mål mellom beina også.
Joa, kan stemme det.gismo skrev:Som du ser på den ene du har på bildet står det:
WIMA 100/100-
Det vil jeg "oversette" som 100pF/100VDC
gismo
Derr ja!!gismo skrev:
Ja si det du.....AN priser svinger vel omtrent som en klokkependel....alt etter hvor du finner priser ;DRoDa skrev:Synes din svinger godt, BHO!
Hva er prisen på sånt noe?
R
Stiftlista/stripa nede til venstre på bildet ser ut som det er der signalet går inn på kortet venstre. Jeg tipper 4 kontakt-/loddepunkter går til signalet, da er det to igjen. Har du evt. mulighet for å se av printbanene hvordan de manglende kondisene er koblet, evt prøve å avlede hva de er til?RoDa skrev:Repetisjon av kortet siden vi er på ny side
...