- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.014
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
De defineres som psykedelia, og da kan vi jo sammenligne med artister fra Nirvana til Captain Beefheart, The Electric Prunes og Kaleidoscope. Som psykedelia var de enormt kommerse, og det er de også som elektronikaband. De oppfattes som avant garde av fansen, men er langt fra det jeg vil kalle avant garde. De har mye av æren for at flikking og finpussing i studio ble vanlig på syttitallet, men har egentlig ikke hatt så voldsom innvirkning på musikkhistorien utover det.RoDa skrev:Hvordan ble de kommersielle?baluba skrev:Begge sider tar feil, selv om jeg synes Eros faktisk våger å ta opp noe som ikke bør undertrykkes, nemlig at de har fått en plass i musikkhistorien som mest av alt skyldes deres enorme kommersielle suksess, ikke på grunn av deres genialitet. Det er som noen skriver kommersiell psykedelia, dopmusikk for nyktre wannebe-syrehoder som ikke våger å innta the real deal.![]()
R
Er det vanskelig å forstå at mange opplever PF som kommersielle når de settes opp mot de andre artistene fra den psykedeliske æraen som f.eks. de jeg har nevnt ovenfor? Og at platene utover på syttitallet ble mer og mer spekulative, selv om både The Dark Side og Wish You Where Here absolutt inneholder hørbare svisker.