Betryggende! Takk for tilbakemeldinga. Må si jeg har litt sansen for dette drivverket. Det framstår bra (uten å ha hørt det), enkelt og uten fiksfakseri.Mitt er i alle fall tyst.
Med dette så setter vi "attende" til Rognliens blogg....
Betryggende! Takk for tilbakemeldinga. Må si jeg har litt sansen for dette drivverket. Det framstår bra (uten å ha hørt det), enkelt og uten fiksfakseri.Mitt er i alle fall tyst.
Bolse er en raring. Men det går så fint så, har fått merkeligere ting fra ham tidligere.Herlig beskrivelse av P3 Tonmeister! Har ikke hørt den, men det får jeg jo lyst til ut fra det du skriver! Snodig kommentar du hadde fått der fra en med et navn som jeg velger å forkorte til B.S., forresten?? De initialene er kanskje ikke tilfeldige...
Joda, jeg ser jo på underteksten din, at det anlegget der leverer i nøyaktig den gata jeg har sagt en masse om gjennom årene. Fryktelig mange år siden jeg har skrevet noe om Accuphase, men de har alltid laget produkter jeg virkelig har stor sans for. Det samme gjelder for øvrig Fyne, så jeg skjønner jo at du har funnet en viss resonans i mine tekster opp gjennomDet er skikkelig moro å lese det du skriver, og som noen andre her skriver har jeg også "funnet meg selv" i dine tekster. Noe som har gjort letingen etter min "type lyd" veldig mye enklere. Nå har jeg vel endt opp med utstyr du selv ikke har skrevet så masse om selv, men interessen for å komme hit kan jeg takke deg mye for.
Takk for at du har gitt meg muligheten til å entre ditt unike HIFI-hode, med fantastiske tekster og gode beskrivelser. Langt over normalen!
Nå må jeg bare kjøre på med Black sabbath - sabbath bloody sabbath albumet her (igjen). Musikken lever fritt her . Ikke noe knussel og knebling vha. DSP og anna korreksjoner... Just as it is.
Den er ute av produksjon, stemmer ikke det? Er det ønsketenkning at underbruket deres, ifi, kan ha en DAC som ligner eller er av samme kaliber?Kjenner jeg er nysgjerrig på AMR DP-777 ES Dac'en. Fin artikkel !
Også iFi lager produkter med samme type tanker, men de har nok fokusert noe mer på muligheter enn på rent raffinement. Det sagt; jeg tror ikke denne https://ifi-audio.com/products/pro-idsd/ gjør seg veldig bort i sammenligning med AMR DAC / Pre. Veldig spennende å høre hva som skjer når du kjører den i tube+ modus...Den er ute av produksjon, stemmer ikke det? Er det ønsketenkning at underbruket deres, ifi, kan ha en DAC som ligner eller er av samme kaliber?
Spennende tanke, samtidig som det sitter laaaangt inne for meg å "tigge penger" av folk. Det blir fort litt pes av sånt, avhengig av hvem som evt. sender penger, og hvorfor. Men kan selvsagt vurdere dette fortløpende, så takk for ideen.Du kan jo opprette en patreon konto for litt tips også.
Gleden i et godt anlegg ligger ikke i anlegget.Jeg vil prate om gleden i et godt anlegg, og jeg vil i all hovedsak styre unna de aller dyreste greiene, da jeg mener de også kan skape oppfatninger og behov det ikke nødvendigvis er tunge grunner for.
Det enkle er ofte det beste og akkurat det ønsker jeg å skrive om!
Noen tanker for og i mot?
Kjenner jo til ditt oppsett; dessuten var det vel jeg som foreslo DSP for deg i sin tid...?Jeg har en fot i begge leire, jeg mener man kan imo kjøpe utstyr som man liker sammen og bruke "perfekte" til å ikke "legge til" mer enn man ønsker seg. Jeg tror det kan bli en vanskelig jungel hvis alle komponenter i anlegget har ett helt eget særtrekk. Kun min mening og jeg liker godt litt særtrekk i lyden min
Ja det kan godt hende det var du som gjorde det Funker helt knallKjenner jo til ditt oppsett; dessuten var det vel jeg som foreslo DSP for deg i sin tid...?
Så jeg er slett ikke svart eller hvit, jeg heller, selv om jeg er mest opptatt det det morsomme og uvisse, framfor det sikre og (for meg) kjedeligere....
Dette oppsummerer eget syn rimelig greit.Jeg vil lese dine betraktninger med glede. Jakter på mye at det du beskriver. Perfeksjonistene og målemafian kan holde på med sitt for min del så lenge jeg kan fokuser på det som gjør meg glad og ønsker å høre på musikk. Håper jeg kan leses nye innlegg på din blogg i 2022
Save us fra måle mafiaen tak.Håper ingen har holdt pusten i vente på at jeg skulle finne frem tastaturet igjen....
Men jeg vurderer faktisk seriøst et comeback i 2022. Motivasjonen er enkel; jeg synes fokus på perfeksjon til dels har overtatt for entusiasme og lek. Intet i veien med verken Amir eller andre som promoterer ny teknologi og perfekte målinger, men "it just doesn't move me, man...". Tanken er å være enda tydeligere fokusert enn før, og skrive kun om greier som gir meg et kick rent lyd- og musikkmessig, og gjerne være litt hifi-politisk ukorrekt i samme slengen.
Jeg vet det er flere enn meg som mister litt av drivet i dagens rådende debattklima, håper å kunne være en ørliten motvekt mot det perfekte, og heller fremme litt av det som gjorde hifi gøy i "gamle dager". De "magiske" produktene; de som får musikken til å fløtte beina helt uten at du behøver å tenke på det. Jeg vil prate om gleden i et godt anlegg, og jeg vil i all hovedsak styre unna de aller dyreste greiene, da jeg mener de også kan skape oppfatninger og behov det ikke nødvendigvis er tunge grunner for.
Det enkle er ofte det beste og akkurat det ønsker jeg å skrive om!
Noen tanker for og i mot?
I love it!Sender gjerne et par høyttalere etterhvert hvor målinger er lagt til grunn for utviklingen til "slakt".
Done!^ ...og når den runden en vakker dag foreligger, vær nå vennlig nok til å linke til bloggen i signaturen din