Rogue Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.476
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg bruker KT120 i min M-180. Syns disse rørene er overlegne KT90 på de fleste områder. Større kontroll i bassen, mer "headroom" og mer "nøytrale" all over. Spiller liksom mer friksjonsfritt, enkelt og klarere. Mulig dem ikke er så "rødtspillende" som KT90, men jeg husker ikke sikkert lengre. Har testet mange 12au7 som drivere. Syns ikke noen spesielle utpeker seg. Har også testet ECC80. Her blir det mye gi/ta og forskjellene er minimale. 12AX7 røret derimot er en nøtt. Jeg har testet diverse 12AX7, 12AT7, ECC803s, ECC801s, osv.... For tiden spiller jeg på Tungsol 12AX7 nyproduksjon. Dette gir litt mer rom og soundstage. Hva en velger har sikkert med match ellers i systemet.
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker KT120 i min M-180. Syns disse rørene er overlegne KT90 på de fleste områder. Større kontroll i bassen, mer "headroom" og mer "nøytrale" all over. Spiller liksom mer friksjonsfritt, enkelt og klarere. Mulig dem ikke er så "rødtspillende" som KT90, men jeg husker ikke sikkert lengre. Har testet mange 12au7 som drivere. Syns ikke noen spesielle utpeker seg. Har også testet ECC80. Her blir det mye gi/ta og forskjellene er minimale. 12AX7 røret derimot er en nøtt. Jeg har testet diverse 12AX7, 12AT7, ECC803s, ECC801s, osv.... For tiden spiller jeg på Tungsol 12AX7 nyproduksjon. Dette gir litt mer rom og soundstage. Hva en velger har sikkert med match ellers i systemet.
    Kunne tenkt meg å prøvd kt120 hvilkent produsent er det og eventuelt er det noen forskjell på desse efektrøra ut fra hvem som har fabrikert dei, mange spørsmål her :)

    mvh noaa
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.670
    Antall liker
    4.529
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hos meg er Tungsram veldig godt likt... Men har du penga, og ser muligheten, så er Mullard sine NOS rør veldig gode. Mine er ifra 1950 og spiller som en drøm (12au7, mens 12ax7 er litt nyere). Telefunken låter "glass" på de ampene der...
    Jeg har Mullard NOS smårør i min Chronus integrert, og det ble et veldig løft ift originalrørene.
    Som driverrør(EL34) har jeg best erfaring med Svetlana Winged C eller Golden Dragon Premium.

    M
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hoho... Nå har jeg fått tilslag på en Rogue Perseus. Skal bli spennende å se hvordan den funker mot mine Rogue M150 :). Burde jo være en vinner :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    JA da... da var kjøpet i boks :). Nå må jeg finne meg en god DAC.. ;). Rega DAC står på lista, eventuelt MF sin, men redd den ikke passer meg helt da den kan være litt "harsh" ifølge noen tester :).
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    JA da... da var kjøpet i boks :). Nå må jeg finne meg en god DAC.. ;). Rega DAC står på lista, eventuelt MF sin, men redd den ikke passer meg helt da den kan være litt "harsh" ifølge noen tester :).
    Audiolab M-DAC er et godt alternativ da, ligger etter min mening litt i mellom Rega DAC og MF.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei Rogue venner! Jeg tror KANSKJE ene M150'en min sliter litt i trafoen, da den avgir litt mer brum enn den andre (gikk litt over til høyttaelrene også). Men etter en ny runde med BIAS så tror jeg det ble stille i høyttaleren, men hører forsterkeren greit fortsatt(ok, tror den har vært slik siden ejg kjøpte den brukt, og det er ikke øredøvende ;)).

    Men, jeg har hørt om at det skal være mulig å få disse oppgradert til M180 modellen i norge av en privat person. Noen som har kontakt med denne mannen(damen?!) :).
    Har oppgradert M150 til M180 og er strålende fornøyd. Send en PM til [h=1]Hans_Martin[/h]http://www.hifisentralen.no/forumet/members/898.html

    Han er både svært dyktig og hyggelig!

    Se mine inntrykk her:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/13222-rogue-audio-5.html
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    JA da... da var kjøpet i boks :). Nå må jeg finne meg en god DAC.. ;). Rega DAC står på lista, eventuelt MF sin, men redd den ikke passer meg helt da den kan være litt "harsh" ifølge noen tester :).
    Audiolab M-DAC er et godt alternativ da, ligger etter min mening litt i mellom Rega DAC og MF.

    Leste faktisk om den idag.. spennende sak. Men også NAIM sin DAC-1 virker solid... men ut ifra selger så er det faktisk REGA som passer meg best (ifølge han selv da).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei Rogue venner! Jeg tror KANSKJE ene M150'en min sliter litt i trafoen, da den avgir litt mer brum enn den andre (gikk litt over til høyttaelrene også). Men etter en ny runde med BIAS så tror jeg det ble stille i høyttaleren, men hører forsterkeren greit fortsatt(ok, tror den har vært slik siden ejg kjøpte den brukt, og det er ikke øredøvende ;)).

    Men, jeg har hørt om at det skal være mulig å få disse oppgradert til M180 modellen i norge av en privat person. Noen som har kontakt med denne mannen(damen?!) :).
    Har oppgradert M150 til M180 og er strålende fornøyd. Send en PM til Hans_Martin

    http://www.hifisentralen.no/forumet/members/898.html

    Han er både svært dyktig og hyggelig!

    Se mine inntrykk her:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/13222-rogue-audio-5.html
    Genialt, pr nå har jeg svidd litt mye krkr på anlegget, så må la det vile.. men det er registert :).
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har ett lite spørsmål angåande tilkobling til høyttaler, hva betyding har det om man kobler roguene opp mot høyttaler som har 4ohm og brukar 8ohm fra efektforsterkerne , eller skal man følge dette slavisk med rett tilkobling på 4ohm.

    noaa
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Bruk det som du syns låter best, test i vei. Hos meg låter det best å bruke 4ohm utgangen på mine 4oms høyttalere, Respons Grand LE. Når jeg forsøkte 8ohm utgangen, ble lyden litt lysere med mindre bass.
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Bruk det som du syns låter best, test i vei. Hos meg låter det best å bruke 4ohm utgangen på mine 4oms høyttalere, Respons Grand LE. Når jeg forsøkte 8ohm utgangen, ble lyden litt lysere med mindre bass.
    Ok ingen problem altså å bruke begge deler , har testa litt på dette eg og, og er komt fram til samme resultat på mine Respons Art men var usikker på om det var bra å bruke begge tilkoblingene akurat som det passer, ellers fantastiske mono blokker utrulig spilleglede med de.
     
    Sist redigert:

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bruker KT120 i min M-180. Syns disse rørene er overlegne KT90 på de fleste områder. Større kontroll i bassen, mer "headroom" og mer "nøytrale" all over. Spiller liksom mer friksjonsfritt, enkelt og klarere. Mulig dem ikke er så "rødtspillende" som KT90, men jeg husker ikke sikkert lengre. Har testet mange 12au7 som drivere. Syns ikke noen spesielle utpeker seg. Har også testet ECC80. Her blir det mye gi/ta og forskjellene er minimale. 12AX7 røret derimot er en nøtt. Jeg har testet diverse 12AX7, 12AT7, ECC803s, ECC801s, osv.... For tiden spiller jeg på Tungsol 12AX7 nyproduksjon. Dette gir litt mer rom og soundstage. Hva en velger har sikkert med match ellers i systemet.
    Kunne tenkt meg å prøvd kt120 hvilkent produsent er det og eventuelt er det noen forskjell på desse efektrøra ut fra hvem som har fabrikert dei, mange spørsmål her :)

    mvh noaa
    Tror det er kun et merke, Tung-Sol KT120. Har lyst på disse selv :)

    Tung-Sol KT120 Power Vacuum Tube
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.476
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det er korrekt . Det kommer et KT150 som er verdt å sjekke ut. M-180 takler en masse rør. Etter min mening stiller Rogue M-180 i en særklasse sammen med et fåtall andre amper. Alle parametre jeg ønsker meg er på plass. Bass, mellomtone og diskant er balansert og fremstilles organiskt og oppløst. Fravær av ullenhet og slapphet gjør denne ampen til en vinner. Den er i tillegg 100% støyfri både mekanisk og elektronisk. Jeg må legge øret helt inntil kassen får å høre noe som helst fra trafoer. I tillegg er kassen så å si kald under drift. Jeg har ingen antydninger av brum eller annen støy/sus fra høyttalere. Dønn tyst. Den kan kjøres som triodedrift. Dette en en meget viktig innstilling for min del. Med triodedrift får en mer innsikt og ikke minst interessant lyd. Mulig dette er min siste amp. Det skal bli vanskelig eller dyrt å matche like gode komponenter forann. Eks preamp.

    Jeg bruker KT120 i min M-180. Syns disse rørene er overlegne KT90 på de fleste områder. Større kontroll i bassen, mer "headroom" og mer "nøytrale" all over. Spiller liksom mer friksjonsfritt, enkelt og klarere. Mulig dem ikke er så "rødtspillende" som KT90, men jeg husker ikke sikkert lengre. Har testet mange 12au7 som drivere. Syns ikke noen spesielle utpeker seg. Har også testet ECC80. Her blir det mye gi/ta og forskjellene er minimale. 12AX7 røret derimot er en nøtt. Jeg har testet diverse 12AX7, 12AT7, ECC803s, ECC801s, osv.... For tiden spiller jeg på Tungsol 12AX7 nyproduksjon. Dette gir litt mer rom og soundstage. Hva en velger har sikkert med match ellers i systemet.
    Kunne tenkt meg å prøvd kt120 hvilkent produsent er det og eventuelt er det noen forskjell på desse efektrøra ut fra hvem som har fabrikert dei, mange spørsmål her :)

    mvh noaa
    Tror det er kun et merke, Tung-Sol KT120. Har lyst på disse selv :)

    Tung-Sol KT120 Power Vacuum Tube
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ser ut til at salget av Classe CP800 går litt trått, og det er jo forståelig da "HIGHEND" produkter ikke selges så lett. Men da blir den stående som DAC til eventuelt en kjøper dukker opp. Må si jeg er mektig imponert over mulighetene i denne preampen. Satser på at Rogue Perseus dukker opp idag eller imorgen :). Har nok kanskje "nedgradert" litt Hifi messig nå, men musikkmessig håper jeg på gjevinst ;).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm.. jeg får ikke helt til denne Perseusen i mitt system. Sliter med brum/støy i høyttalerene når den kobles til. Classe preampen er stille på det området, utenom at det suser litt... men det skal sies.. perseusen er værre ;).

    Tror kanskje Classe preampen blir stående og rogue preampen går tilbake til bruktmarkedet :(. Med mindre jeg finner en mirakel kur som retter opp dette da :). Testet det som kan testes tror jeg.. jord, ikke jord, bytte av kabler... Synd dette, da produktet lager fantatisk lyd når jeg spiller med den (overdøver da den brummen og susinga, samt den ser så fantastisk ut da (eyecandy!!). misunnelig på dem som får den til å spille uten noe støy altså. :p.
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Har du sjekket rørene? Suser det like mye fra begge høyttalerene? Har testet Perseus på mine M-180 med godt resultat og uten støy.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Støyer likt ifra begge ja. prøvdt 3 forskjellige rørbatcher... Testet nå på NAD C356 sin poweramp del... gir samme dur og susinga der... Susinga er jo en ting, men duringa/elektriske støyen i høyttalerene er det bare Perseusen som får frem.... Null sus og støy med recivere (Som jeg har prøvd, yamaha og NAD). Bare sus med Classe CP800, mer sus og dur med Rogue...

    Den er jo kjøpt brukt, men selger virker så allright, at jeg tror ikke han har solgt den med feil, iallefall ikke med hensikt. Men tror dere det kan være noe feil inni preampen?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Har en Rogue Ninety Nine Magnum som er helt stille. Vurderer også å selge den, men det er en annen sak. Hans_Martin her på forumet hadde også samme forforsterker før, men den fikk han ikke til å bli stille. Sist uke hadde han forsterkeren min hjemme hos seg og ble overasket over at den ikke duret. Tror det er forskjell på forskjellige produksjonsmodeller.
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Har også hatt Magnum99 før og den var veldig nøye på hvilke rør som satt i. Feks Tung Sol 6sn7 som gir knallbra lyd i den gikk aldri pga sus. Men jeg mener Perseus skal være enklere. Har prøvd to forskjellige eksemplarer hos meg uten problemer. Jeg foreslår at du (skorob) tar kontakt med Håvar Snapa som er importør og vet mest om Rogue i kongeriket. planetsnapa.no

    trygve
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe.. jeg skal ikke klage slik altså, men jeg blir skikkelig oppgitt, da videre planer stangerer litt på usikkerhet om hvor jeg skal gå videre:
    Selge Classe CP800 (frigjøre litt midler).
    Kjøpe REGA DAC og beholde Perseus, som var planen.
    Men etter å testet Classe som DAC, så ble det litt "WOW faktor" over Classe preampen igjen gitt..

    Uansett, så tror jeg at støyen har noe med alt for følsome høyttalere i systemet. Dali Lektor 2 spiller greit og uten noe spess form for støy (litt er det, men anser det som mer normalt). Med klipsch Cornwall så er det liksom veldig høyt allerede på kl9 på volumkontrollen... og lyden skyter skikkelig fart pr bevegelse oppover ( tenker da når jeg spiller musikk). vi snakker jo 85db 1w vs 102db 1w :).

    Sendte i går en kjapp mail til Stereolab.no - Startside* for å få tilsendt et par Rothwell dempeplugger på -20db for å se om ting ordner seg da.... Helga blir spennende her ;).

    *Stereolab.no - Startside har forresten fantastisk kundebehandling... anbefales virkelig!!
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Slå til på John_Harald sin Magnum 99 heller. Han skal jo selge og den er tyst og Magnum 99 er veldig god. I mine ører langt bedre enn Perseus. Mye luftigere og større lydbilde og detaljert og alt. Men det var kanskje en avsporing..
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har nettopp kjøpt denne da, men har en veldig god tone med selger. Men dette er også Magnum utgaven av Perseus.. pluss jeg liker bypass muligheten på den :). Men joa, Magnum99 er sikkert bra. Men har lovet selger å prøve så godt som overhode mulig å få denne til å fungerer i mitt system! Så får vi se over helga hva det blir til. Classe CP800 som DAC er iallefall helt konge.
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    60
    Antall liker
    64
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Har nettopp kjøpt denne da, men har en veldig god tone med selger. Men dette er også Magnum utgaven av Perseus.. pluss jeg liker bypass muligheten på den :). Men joa, Magnum99 er sikkert bra. Men har lovet selger å prøve så godt som overhode mulig å få denne til å fungerer i mitt system! Så får vi se over helga hva det blir til. Classe CP800 som DAC er iallefall helt konge.
    Ja jeg synes du skal gi den Perseus Magnum en sjans selv om M99 er også meget god, men den har 6SN7 rør og er svært kresne på rørene som settes inn, selv om det stort sett går bra. Perseus Magnumer en litt mer moderne utgave av M99 , den benytter 12AU7 rør istedenfor 6SN7. Mere å velge i og ikke så kritisk på rørene.
    Viste dere at det går ann å sette 12AU7 rør i 6sn7 sokkel? Jo det går ann hvis du har en konverter. Har prøvd det og spilt med 12AU7 rør i M99 :cool: Har et par stykker hvis det er noen som har lyst til å prøve. Men skal dere opp i klasse så er Rogue Athena med balansert utganger og innganger tingen, og 6h30DR rør. Det er en annen prisklasse ja...
    Hans Martin
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Skorob@ Jeg hadde en Perseus, som støyet noe helt fryktelig. Det var sus i høytalerene som du beskriver. Hos meg viste det seg å være innstrålt støy fra en effektforsterker som stod for nære. Flyttet de lenger fra hverandre, og vips...tyst.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.626
    Antall liker
    11.431
    Skorob@ Jeg hadde en Perseus, som støyet noe helt fryktelig. Det var sus i høytalerene som du beskriver. Hos meg viste det seg å være innstrålt støy fra en effektforsterker som stod for nære. Flyttet de lenger fra hverandre, og vips...tyst.
    Akkurat det samme opplevde jeg med min Magnum 99 i sin tid. God avstand til andre effekt/strømsterke komponenter er å anbefale.

    Mvh Petter.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Dette skal testes :). Men tror det kanskje kan være noe idet. Vi prøver :). Resultatet kommer neste uke :p.

    Bestilt nye Wireworld Polaris 5 kabler ifra pmaudio også, kjøper dem uhørt, men regner med dem er av god kvalitet med tanke på merke, selger og at selger har terminert dem (pmaudio er vistnok veldig dyktige).
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Nye rør kt120 skal stilles på bias og ha 40 mv men ser att dei vandrar vekk fra denne innstillinga ganske lett noen er ganske stabile men ikkje alle, er dette normalt og att dei vil stabillisere seg etter hvert , sikert noen her med erfaring på dette.

    noaa
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.626
    Antall liker
    11.431
    Nye rør kt120 skal stilles på bias og ha 40 mv men ser att dei vandrar vekk fra denne innstillinga ganske lett noen er ganske stabile men ikkje alle, er dette normalt og att dei vil stabillisere seg etter hvert , sikert noen her med erfaring på dette.

    noaa
    Dette er ganske normalt i starten. De 2 første ukene vil man nok måtte se etter biasen før de slår seg til ro. Hos meg økte biasen, men gikk aldri over 55 mv.

    Mvh Petter.
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Nye rør kt120 skal stilles på bias og ha 40 mv men ser att dei vandrar vekk fra denne innstillinga ganske lett noen er ganske stabile men ikkje alle, er dette normalt og att dei vil stabillisere seg etter hvert , sikert noen her med erfaring på dette.

    noaa
    Dette er ganske normalt i starten. De 2 første ukene vil man nok måtte se etter biasen før de slår seg til ro. Hos meg økte biasen, men gikk aldri over 55 mv.

    Mvh Petter.
    Det eine var ganske høyt over dette som du nemner men får følge med på de , er nok normalt dette då før de setter seg til ro, og det tar vel noen timer.

    noaa
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.476
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har nettopp kjøpt denne da, men har en veldig god tone med selger. Men dette er også Magnum utgaven av Perseus.. pluss jeg liker bypass muligheten på den :). Men joa, Magnum99 er sikkert bra. Men har lovet selger å prøve så godt som overhode mulig å få denne til å fungerer i mitt system! Så får vi se over helga hva det blir til. Classe CP800 som DAC er iallefall helt konge.
    Ja jeg synes du skal gi den Perseus Magnum en sjans selv om M99 er også meget god, men den har 6SN7 rør og er svært kresne på rørene som settes inn, selv om det stort sett går bra. Perseus Magnumer en litt mer moderne utgave av M99 , den benytter 12AU7 rør istedenfor 6SN7. Mere å velge i og ikke så kritisk på rørene.
    Viste dere at det går ann å sette 12AU7 rør i 6sn7 sokkel? Jo det går ann hvis du har en konverter. Har prøvd det og spilt med 12AU7 rør i M99 :cool: Har et par stykker hvis det er noen som har lyst til å prøve. Men skal dere opp i klasse så er Rogue Athena med balansert utganger og innganger tingen, og 6h30DR rør. Det er en annen prisklasse ja...
    Hans Martin
    Jeg har testet Athena hos meg og klarte ikke susen fra denne. Den var vel mye mikrofonisk også. Volumkontrollen fungerte heller ikke optimalt via fjernkontrollen. Storebroren Hera er sikkert en helt annen sak i så måte. Lydmessig var Athena bra og tråd med hva en kan forvente av en god 6h30 sak.

    Mine Rogue m-180 sluttrinn er dønn tyste. Ikke et fnugg å høre. Jeg bruker en Belles vt01 preamp med telefunken rør. Den er helt overlegen mht støy og klang. Ikke minst er den like tyst som mine Rogue M-180. Jeg har hatt mange preamper og vt01 har vært den beste til nå. Vel å merke til med telefunkenrørene. Skulle vært artig å høre en "enda bedre" pre.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Min Preseus har faktisk roa seg endel... og nå spiller det så si uten sus her.. får av og til dur i ene høyttaleren, men det har nok litt med lettdrevene høyttalere.. Uansett skal alt av Rogue inn til oppgradering iløpet av neste mnd. Ser fram til det :). Deler er bestilt, så får jeg se når mannen med "magien" får utført trolldom ;).
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.476
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Dette blir nok bra skal du se. Dette er solide komponenter og ment for å vare. Rogue spiller bare musikk!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.084
    Antall liker
    8.610
    Torget vurderinger
    1
    Kan ikke brukes til å spille av samtaler, altså? :cool:
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Noen som erfaring med Perseus og Rotel effekt?
    Jeg opplever noe merkelig, nemlig at jeg ikke hører den store forskjellen på Rotel og DP! Og det burde ikke være mulig...
    Erfaringer?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Det er korrekt . Det kommer et KT150 som er verdt å sjekke ut. M-180 takler en masse rør. Etter min mening stiller Rogue M-180 i en særklasse sammen med et fåtall andre amper. Alle parametre jeg ønsker meg er på plass. Bass, mellomtone og diskant er balansert og fremstilles organiskt og oppløst. Fravær av ullenhet og slapphet gjør denne ampen til en vinner. Den er i tillegg 100% støyfri både mekanisk og elektronisk. Jeg må legge øret helt inntil kassen får å høre noe som helst fra trafoer. I tillegg er kassen så å si kald under drift. Jeg har ingen antydninger av brum eller annen støy/sus fra høyttalere. Dønn tyst. Den kan kjøres som triodedrift. Dette en en meget viktig innstilling for min del. Med triodedrift får en mer innsikt og ikke minst interessant lyd. Mulig dette er min siste amp. Det skal bli vanskelig eller dyrt å matche like gode komponenter forann. Eks preamp.

    Jeg bruker KT120 i min M-180. Syns disse rørene er overlegne KT90 på de fleste områder. Større kontroll i bassen, mer "headroom" og mer "nøytrale" all over. Spiller liksom mer friksjonsfritt, enkelt og klarere. Mulig dem ikke er så "rødtspillende" som KT90, men jeg husker ikke sikkert lengre. Har testet mange 12au7 som drivere. Syns ikke noen spesielle utpeker seg. Har også testet ECC80. Her blir det mye gi/ta og forskjellene er minimale. 12AX7 røret derimot er en nøtt. Jeg har testet diverse 12AX7, 12AT7, ECC803s, ECC801s, osv.... For tiden spiller jeg på Tungsol 12AX7 nyproduksjon. Dette gir litt mer rom og soundstage. Hva en velger har sikkert med match ellers i systemet.
    Kunne tenkt meg å prøvd kt120 hvilkent produsent er det og eventuelt er det noen forskjell på desse efektrøra ut fra hvem som har fabrikert dei, mange spørsmål her :)

    mvh noaa
    Tror det er kun et merke, Tung-Sol KT120. Har lyst på disse selv :)

    Tung-Sol KT120 Power Vacuum Tube
    Kan dere bekrefte med 100% sikkerhet at Tung-Sol KT 150 fungerer på Rogue M180? Det er litt fristende å bestille 8 stykker :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Det er korrekt . Det kommer et KT150 som er verdt å sjekke ut. M-180 takler en masse rør. Etter min mening stiller Rogue M-180 i en særklasse sammen med et fåtall andre amper. Alle parametre jeg ønsker meg er på plass. Bass, mellomtone og diskant er balansert og fremstilles organiskt og oppløst. Fravær av ullenhet og slapphet gjør denne ampen til en vinner. Den er i tillegg 100% støyfri både mekanisk og elektronisk. Jeg må legge øret helt inntil kassen får å høre noe som helst fra trafoer. I tillegg er kassen så å si kald under drift. Jeg har ingen antydninger av brum eller annen støy/sus fra høyttalere. Dønn tyst. Den kan kjøres som triodedrift. Dette en en meget viktig innstilling for min del. Med triodedrift får en mer innsikt og ikke minst interessant lyd. Mulig dette er min siste amp. Det skal bli vanskelig eller dyrt å matche like gode komponenter forann. Eks preamp.

    Tror det er kun et merke, Tung-Sol KT120. Har lyst på disse selv :)

    Tung-Sol KT120 Power Vacuum Tube
    Kan dere bekrefte med 100% sikkerhet at Tung-Sol KT 150 fungerer på Rogue M180? Det er litt fristende å bestille 8 stykker :)
    Jeg lurer på det samme. Litt lite info å få når man googler.
    I tillegg lurer jeg på om det er noen lydmessige downsides med denne oppgraderingen.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.476
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg bruker kt120 utgangsrør i min m-180. Har testet en mengde rør på inngangen. I den senere tid har jeg funnet ut at driverrørene også teller en del. Bruker tele 12ax7 på inngangen og mullard cv4003 som drivere. Jeg skal skrive en epost til mr rogue him self ang. kt150.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn