Rogue Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Jeg bruker kt120 utgangsrør i min m-180. Har testet en mengde rør på inngangen. I den senere tid har jeg funnet ut at driverrørene også teller en del. Bruker tele 12ax7 på inngangen og mullard cv4003 som drivere. Jeg skal skrive en epost til mr rogue him self ang. kt150.
    Flott.
    Jeg bruker også kt120 samt 4003 og 4004.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Regner med at du bruker den i triodedrift. :) Det er godsakene i denne ampen. Bruker Belles vt01 med all telefunken <> som preamp. Fantastisk pre dette.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Regner med at du bruker den i triodedrift. :) Det er godsakene i denne ampen. .
    Nei.
    Når jeg brukte dem på SF Extrema ble lyden i triodedrift bare grøt. I linærdrift fungerte det bedre, men allikevel ikke helt i klasse med mine EC på høyt volum. De fikset ikke helt den vanskelige lasten Extremaene utgjorde, men det var ikke helt uventet heller.
    Så skiftet jeg høyttalere og fra 4 til 8ohms utgangene.
    Da virket plutselig sluttrinn dobbelt så kraftige og nå er det en tilstedeværende pondus, tyngde og impact out of this world!

    Gitt at jeg liker å trø på litt har jeg valgt å beholde dem i linærdrift, da mine open baffle ht trekker en del power med 2stk. 12" woofere.
    Har prøvd triodedrift på moderate nivåer men kan ikke si at jeg synes endringen er en åpenbaring på mine nærfelts ht.
    Den får kanskje et litt mykere/sobrere rørpreg.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    843
    Torget vurderinger
    6
    Prøvde å sende email til Planet Snapa (snapa@planetsnapa.com) nå i dag.
    Den kom i retur!?
    Har de skiftet adresse, noen som vet?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg bruker kt120 utgangsrør i min m-180. Har testet en mengde rør på inngangen. I den senere tid har jeg funnet ut at driverrørene også teller en del. Bruker tele 12ax7 på inngangen og mullard cv4003 som drivere. Jeg skal skrive en epost til mr rogue him self ang. kt150.
    Telefunken? Fikk "kjedelig" transistor lyd med dem jeg :(. Men er jo forskjellige utgaver der og da... Smooth plate eller hva den heter har jeg :p.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej Finn,

    Jag har mailat fram och tillbaka med Håvar idag och mail-adressen på hemsidan till planetsnapa fungerar helt fint hos mig:)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    843
    Torget vurderinger
    6
    Hej Finn,

    Jag har mailat fram och tillbaka med Håvar idag och mail-adressen på hemsidan till planetsnapa fungerar helt fint hos mig:)
    ok. Det viser seg å være en feil med mi email adresse....
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Fra Rogue:
    We have not fully evaluated the Kt150 yet. What I can tell you is you will
    not reap the benefits of this tube with the current power supply of the
    180's. You would not see any additional output power, and I cannot comment
    on the reliability of this tube. I think you are better off just sticking
    with the Kt120's for now.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Fra Rogue:
    We have not fully evaluated the Kt150 yet. What I can tell you is you will
    not reap the benefits of this tube with the current power supply of the
    180's. You would not see any additional output power, and I cannot comment
    on the reliability of this tube. I think you are better off just sticking
    with the Kt120's for now.
    Takk for nyttig informasjon.
    Da får vi vente på en eventuell oppgradering av Strømforsyningen:)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Egentlig er jeg ikke fornøyd med svaret. Kt120, som dem selv anbefaler og som forøvrig spiller bedre en kt90 eller kt88, øker heller ikke effekten på ampen. De bare spiller bedre all over. Spørsmålet fra min side var om kt150 ville løfte lyden videre på lik måte som kt120 gjorde. Men men... De vet ikke enda... Vi får følge med på fora etc...
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej

    Någon med kt120 som kan ge mig målen på sockeln på röret? Har förstått att det är litt större än kt90-röret och har "kondiser" på mina M-180 som ligger tätt på infattningen till rören och behöver veta hur mycket jag har att gå på.

    Mvh
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    11.545
    Hej

    Någon med kt120 som kan ge mig målen på sockeln på röret? Har förstått att det är litt större än kt90-röret och har "kondiser" på mina M-180 som ligger tätt på infattningen till rören och behöver veta hur mycket jag har att gå på.

    Mvh
    Send en pm til Hans Martin, han kan fortelle deg alt du bør vite om dette .

    Petter.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej

    Någon med kt120 som kan ge mig målen på sockeln på röret? Har förstått att det är litt större än kt90-röret och har "kondiser" på mina M-180 som ligger tätt på infattningen till rören och behöver veta hur mycket jag har att gå på.

    Mvh
    Send en pm til Hans Martin, han kan fortelle deg alt du bør vite om dette .

    Petter.
    Will do Petter, fick svar av Håvar på snapa att de ombyggda från 150 till 180 har kondiser som ligger litt tättare på sockeln. Fick förresten lyft blockerna upp från golvet med mindre stöy och mer detaljer som resultat :)

    Per
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg kan måle soklene på begge rørene, hvis det fortsatt er aktuelt.

    Kt120 går rett inn i m-180. Jeg hadde først kt90 i mine. Kt120 er et laaaangt bedre rør på alle måter. Hva mener du med støy? M-180 er totalt støyfrie både trafomekanisk og elektronisk mot ht. Jeg er veldig var på akkurat dette. Mine forsterkere kunne uten problemer vært brukt på 110db horn. I tillegg er dem bare håndvarme selv etter en dags spilling.


    Hej

    Någon med kt120 som kan ge mig målen på sockeln på röret? Har förstått att det är litt större än kt90-röret och har "kondiser" på mina M-180 som ligger tätt på infattningen till rören och behöver veta hur mycket jag har att gå på.

    Mvh
    Send en pm til Hans Martin, han kan fortelle deg alt du bør vite om dette .

    Petter.
    Will do Petter, fick svar av Håvar på snapa att de ombyggda från 150 till 180 har kondiser som ligger litt tättare på sockeln. Fick förresten lyft blockerna upp från golvet med mindre stöy och mer detaljer som resultat :)

    Per
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jeg kan måle soklene på begge rørene, hvis det fortsatt er aktuelt.

    Kt120 går rett inn i m-180. Jeg hadde først kt90 i mine. Kt120 er et laaaangt bedre rør på alle måter. Hva mener du med støy? M-180 er totalt støyfrie både trafomekanisk og elektronisk mot ht. Jeg er veldig var på akkurat dette. Mine forsterkere kunne uten problemer vært brukt på 110db horn. I tillegg er dem bare håndvarme selv etter en dags spilling.


    Hej

    Någon med kt120 som kan ge mig målen på sockeln på röret? Har förstått att det är litt större än kt90-röret och har "kondiser" på mina M-180 som ligger tätt på infattningen till rören och behöver veta hur mycket jag har att gå på.

    Mvh
    Send en pm til Hans Martin, han kan fortelle deg alt du bør vite om dette .

    Petter.
    Will do Petter, fick svar av Håvar på snapa att de ombyggda från 150 till 180 har kondiser som ligger litt tättare på sockeln. Fick förresten lyft blockerna upp från golvet med mindre stöy och mer detaljer som resultat :)

    Per
    Stöy var väl kanske en lättare överdrift, må precisera att det jag hör är en lättare susning i ht om jag lägger örat intill, men som sagt efter jag jag fick blockerna upp från trägolvet och på underlag med dämpmaterial under blev mycket av det, i utgångspunktet, lilla suset/støyet borta.

    Mina block är ombyggda M-150 till M-180 och ja, kt120 går rätt i, men det sitter kondiser ganska tätt på sockeln i de ombyggda och Håvar på Planetsnapa sa att det kan bli trångt, men att så länge de får fysiskt plats är det bara att byta de ut.

    Så Zerostat, om du kunde måle bägges diameter vore jag tacksam:)

    Mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ooooh. snart er Hans ferdig med mine m-150 - m-180 oppgraderinger, samt oppgradering av Preseus. Ventetiden har vært lang pga delemangler ifra Canada. Håper jeg får igjen ampene rett over nyttår :D. Da får jeg testet KT120 også :). Oppgraderinga gjør så ampene vistnok overgår M-180 i kraft også :).

    Klipsch Cornwall på en Yamaha 3020 låter ikke spesielt fengende :). Men funker til film ;). hehe.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    11.545
    ooooh. snart er Hans ferdig med mine m-150 - m-180 oppgraderinger, samt oppgradering av Preseus. Ventetiden har vært lang pga delemangler ifra Canada. Håper jeg får igjen ampene rett o:)ver nyttår :D. Da får jeg testet KT120 også :). Oppgraderinga gjør så ampene vistnok overgår M-180 i kraft også :).

    Klipsch Cornwall på en Yamaha 3020 låter ikke spesielt fengende :). Men funker til film ;). hehe.
    Dette kan du glede deg til!! Når jeg gjorde dette fikk jeg uforskammet mye igjen i forhold til invisteringen.Gratulerer!:)

    Mvh Petter.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har ikke støy. Jeg må legge øret 1cm fra diskanten for å høre noe som helst fra dem. For å høre noe fra trafoene må jeg legge øret helt mot kabinettet. Begge forsterkerene er klin like. De som kjenner meg vet jeg er veldig var på nettopp dette. Lytterommet mitt er klin stille.

    kt90 = 33mm dia
    kt120 = 44mm dia

    Jeg kan måle soklene på begge rørene, hvis det fortsatt er aktuelt.

    Kt120 går rett inn i m-180. Jeg hadde først kt90 i mine. Kt120 er et laaaangt bedre rør på alle måter. Hva mener du med støy? M-180 er totalt støyfrie både trafomekanisk og elektronisk mot ht. Jeg er veldig var på akkurat dette. Mine forsterkere kunne uten problemer vært brukt på 110db horn. I tillegg er dem bare håndvarme selv etter en dags spilling.


    Will do Petter, fick svar av Håvar på snapa att de ombyggda från 150 till 180 har kondiser som ligger litt tättare på sockeln. Fick förresten lyft blockerna upp från golvet med mindre stöy och mer detaljer som resultat :)

    Per
    Stöy var väl kanske en lättare överdrift, må precisera att det jag hör är en lättare susning i ht om jag lägger örat intill, men som sagt efter jag jag fick blockerna upp från trägolvet och på underlag med dämpmaterial under blev mycket av det, i utgångspunktet, lilla suset/støyet borta.

    Mina block är ombyggda M-150 till M-180 och ja, kt120 går rätt i, men det sitter kondiser ganska tätt på sockeln i de ombyggda och Håvar på Planetsnapa sa att det kan bli trångt, men att så länge de får fysiskt plats är det bara att byta de ut.

    Så Zerostat, om du kunde måle bägges diameter vore jag tacksam:)

    Mvh
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    11.545
    Hva endrer seg med toac og gummi? :)

    Bruker dere Taoc under Rougene?
    Ja jeg bruker Taoc og en hjemmesnekkra tre/gummimplatform under det igjen.


    Taocene har en viss tendens til og tilføre nasalitet i anlegget her hjemme når de brukes alene. Når jeg eksprimenterte med og få vekk dette "problemet", endte jeg opp med denne tre/gummi løsningen som gav et veldig bra resultat.

    Mvh Petter.


    Mvh Petter.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hva endrer seg med toac og gummi? :)

    Bruker dere Taoc under Rougene?
    Ja jeg bruker Taoc og en hjemmesnekkra tre/gummimplatform under det igjen.


    Taocene har en viss tendens til og tilføre nasalitet i anlegget her hjemme når de brukes alene. Når jeg eksprimenterte med og få vekk dette "problemet", endte jeg opp med denne tre/gummi løsningen som gav et veldig bra resultat.

    Mvh Petter.


    Mvh Petter.
    Samme opplevde jeg med toac. Jeg vil andre veien. Dvs. mindre nasalitet. Pulsarpoint med filt under eller bare soundcare hadde jeg gode erfaringer med. Forøvrig har racket like stor betydning. Jeg bruker et stort Quadraspire med tykke hyller. Dette har spikes med chips (Naim) med filt under.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    11.545
    Hva endrer seg med toac og gummi? :)

    Bruker dere Taoc under Rougene?
    Ja jeg bruker Taoc og en hjemmesnekkra tre/gummimplatform under det igjen.


    Taocene har en viss tendens til og tilføre nasalitet i anlegget her hjemme når de brukes alene. Når jeg eksprimenterte med og få vekk dette "problemet", endte jeg opp med denne tre/gummi løsningen som gav et veldig bra resultat.

    Mvh Petter.


    Mvh Petter.
    Samme opplevde jeg med toac. Jeg vil andre veien. Dvs. mindre nasalitet. Pulsarpoint med filt under eller bare soundcare hadde jeg gode erfaringer med. Forøvrig har racket like stor betydning. Jeg bruker et stort Quadraspire med tykke hyller. Dette har spikes med chips (Naim) med filt under.
    Helt enig med betydningen av selve racket. Har ingen erfaring med Quadspire, men har hatt både sten, glass og plexi under komponentene for og høre hva som skjedde. I likhet med deg har jeg også endt opp med tykke treplater ( 40 mm).
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Sammen gjelder mine høyttalere (tidligere dine). Disse avanserer veldig på riktig underlag. Soundcare funker, men det finnes sikkert bedre. En må bruke det som passer gulvtypen og romballansen ellers. Bruker nå telefunken <> overalt det går i mitt oppsett. Dette finner jeg mest nøytralt. I tillegg har disse rørene egenskapene jeg tilstreber hele tiden.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack för att du mätte de Zerostat! :)


    Mvh


    Jeg har ikke støy. Jeg må legge øret 1cm fra diskanten for å høre noe som helst fra dem. For å høre noe fra trafoene må jeg legge øret helt mot kabinettet. Begge forsterkerene er klin like. De som kjenner meg vet jeg er veldig var på nettopp dette. Lytterommet mitt er klin stille.

    kt90 = 33mm dia
    kt120 = 44mm dia

    Jeg kan måle soklene på begge rørene, hvis det fortsatt er aktuelt.

    Kt120 går rett inn i m-180. Jeg hadde først kt90 i mine. Kt120 er et laaaangt bedre rør på alle måter. Hva mener du med støy? M-180 er totalt støyfrie både trafomekanisk og elektronisk mot ht. Jeg er veldig var på akkurat dette. Mine forsterkere kunne uten problemer vært brukt på 110db horn. I tillegg er dem bare håndvarme selv etter en dags spilling.


    Will do Petter, fick svar av Håvar på snapa att de ombyggda från 150 till 180 har kondiser som ligger litt tättare på sockeln. Fick förresten lyft blockerna upp från golvet med mindre stöy och mer detaljer som resultat :)

    Per
    Stöy var väl kanske en lättare överdrift, må precisera att det jag hör är en lättare susning i ht om jag lägger örat intill, men som sagt efter jag jag fick blockerna upp från trägolvet och på underlag med dämpmaterial under blev mycket av det, i utgångspunktet, lilla suset/støyet borta.

    Mina block är ombyggda M-150 till M-180 och ja, kt120 går rätt i, men det sitter kondiser ganska tätt på sockeln i de ombyggda och Håvar på Planetsnapa sa att det kan bli trångt, men att så länge de får fysiskt plats är det bara att byta de ut.

    Så Zerostat, om du kunde måle bägges diameter vore jag tacksam:)

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.205
    Antall liker
    67.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min EC effektforsterker er etter mitt syn en meget god match mot høyttalerne mine, men er så gammel at den nok lever på lånt tid. Skjønner at M-180 skal være fantastisk mye forsterker for pengene. Får ikke hørt dem her jeg nå bor, men kanskje noen av dere kan beskrive lydsignaturen sammenlignet med EC? Hvis jeg skulle gå for M-180; hvilken Rogue forforsterker burde jeg velge?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Etter hvert så bruker veldig mange andre preamper til m-180. Hera og Athena er bra preamper, men noe sus etc. på påregnes. Mulig Hera er tyst. Jeg brukes belles vt01. Den er det "sprut" i. Den bruker 12au7 rør og da er det uante varianter tilgjengelig.

    Hvis du tenker riia prepre så har rogue en Ares. Den blir vond å slå i prisklassen.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    11.545
    Vil bare nevne at jeg har testet Athena uten noen tegn til støy.Hans Martin har kjøpt Athena, og der er heller ikke støy et problem, og dette anlegget begynner jeg og kjenne meget godt. . .

    Mvh Petter.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Min EC effektforsterker er etter mitt syn en meget god match mot høyttalerne mine, men er så gammel at den nok lever på lånt tid. Skjønner at M-180 skal være fantastisk mye forsterker for pengene. Får ikke hørt dem her jeg nå bor, men kanskje noen av dere kan beskrive lydsignaturen sammenlignet med EC? Hvis jeg skulle gå for M-180; hvilken Rogue forforsterker burde jeg velge?
    Jeg mener vel at jeg kan gjøre det, da jeg både har M-180 og EC 2x120M og 3x120M i brokoblet modus.
    Nå skal det sies at jeg bruker Mullard 4003 og 4004 i Rougene, så det blir ikke helt standard.
    På Extremaene foretrakk jeg EC da Rougene hadde problemer med å trekke disse selv i linær drift. Det ble fort grøtet på høye volum, så jeg regner med at trafoene ble mettet.
    Når jeg skiftet Extremaene ut med SoulSonic Impact LE, så ble ampene kraftige nok.

    For å oppsummere så har Rougene noe magisk over seg, slik gode røramper har.
    Det tilføres noe ubestemmelig på klangsiden som rett og slett øker trivselen under gjengivelsen.
    Men det er close race.

    Det som overrasket mest egentlig var at Rougene var de som virket mest stramme og de hadde lite romantisert og varm rørlyd.
    Det kom seg da jeg skiftet fabrikkrørene. Trafomatic rørpre var også litt slank (men ikke klinisk/anemisk) i lyden, så det hjalp ikke på situasjonen. Her har også rørene blitt skiftet.

    Nå mener jeg at lydbildet er slik det bør være etter min smak, selv om jeg ikke er helt i mål enda.

    Håper det hjelper :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.205
    Antall liker
    67.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for hjelpen :) M-180 blir nok på et eller annet tidspunkt å finnes i min stue. Blir litt usikker på pre da jeg skjønner det er forskjellige erfaringer angående sus. Her må det tenkes videre.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Audio Valve Eklipse som pre for å se om den gir meg noe ekstra sammenlignet med EC 4.8 jeg benytter i dag. Hvis jeg går videre med Eklipsen, er det noe som tilsier at den ikke skulle fungere fint sammen med M-180 når de en gang i fremtiden kommer i hus?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Takk for hjelpen :) M-180 blir nok på et eller annet tidspunkt å finnes i min stue. Blir litt usikker på pre da jeg skjønner det er forskjellige erfaringer angående sus. Her må det tenkes videre.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Audio Valve Eklipse som pre for å se om den gir meg noe ekstra sammenlignet med EC 4.8 jeg benytter i dag. Hvis jeg går videre med Eklipsen, er det noe som tilsier at den ikke skulle fungere fint sammen med M-180 når de en gang i fremtiden kommer i hus?
    Hej TOMZ

    Angående pre, jag använder en Audio Research LS17 utan att den har gett mig någon form för sus. Är förnöjd med ARC och har förstått att fler använder ARC tillsammans med Rogue med gott resultat.

    Med vänlig hälsning, Per
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Takk for hjelpen :) M-180 blir nok på et eller annet tidspunkt å finnes i min stue. Blir litt usikker på pre da jeg skjønner det er forskjellige erfaringer angående sus. Her må det tenkes videre.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Audio Valve Eklipse som pre for å se om den gir meg noe ekstra sammenlignet med EC 4.8 jeg benytter i dag. Hvis jeg går videre med Eklipsen, er det noe som tilsier at den ikke skulle fungere fint sammen med M-180 når de en gang i fremtiden kommer i hus?
    Det du må være oppmerksom på er at Rougene har en sensitivitet på 1Vp-p mens de fleste preamper gir 2.5V og mer.
    Her er altså matching viktig. Når det gjelder sus så er det vel motsatt problemstilling som skaper denne (bla.).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.205
    Antall liker
    67.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for hjelpen :) M-180 blir nok på et eller annet tidspunkt å finnes i min stue. Blir litt usikker på pre da jeg skjønner det er forskjellige erfaringer angående sus. Her må det tenkes videre.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Audio Valve Eklipse som pre for å se om den gir meg noe ekstra sammenlignet med EC 4.8 jeg benytter i dag. Hvis jeg går videre med Eklipsen, er det noe som tilsier at den ikke skulle fungere fint sammen med M-180 når de en gang i fremtiden kommer i hus?
    Det du må være oppmerksom på er at Rougene har en sensitivitet på 1Vp-p mens de fleste preamper gir 2.5V og mer.
    Her er altså matching viktig. Når det gjelder sus så er det vel motsatt problemstilling som skaper denne (bla.).
    Har ingen erfaring med rør, og når vi kommer inn på tekniske data er jeg som oftest på utrygg grunn :) Hva er de viktigste parametrene og hva bør de sånn ca være for at de i teorien skal matche M-180?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn