Sport, sykkel og trening Roland Garros 2022 - norske i finalene!

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.813
Antall liker
7.855
Jepp, men forhåpentligvis ikke hele rafaritualet med å dra shortsen ut av rumpen, klø seg litt på løken, gjøre korsets tegn for deretter la hånden fare over nese og ører.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.247
Antall liker
7.157
Torget vurderinger
4
6-3, 6-3, 6-0
Ytterligere kommentar er i grunn overflødig.

Håper, og er ganske sikker på, at Casper likevel forlater Roland Garros med følelsen av å ha vunnet en historisk finaleplass enn å ha tapt finalen.
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.381
Sted
Saksvik - Trøndelag
Uinteressant
Poenget var altså at kanskje det er derfor at det er relativt liten interesse for sporten her på berget i forhold til prestasjonene til Ruud.

All ære til Ruud for det han har oppnådd, selv om det ikke gikk veien i dag.

Selv skal jeg se Tommy Langaker i semifinale og forhåpentlig vis finale i verdensmesterskapet i BJJ i Los Angeles i kveld. (IBJJF World Jiu-Jitsu Championship). Om han vinner blir det neppe så mye som en notis i media, selv om det er en raskt voksende sport både i Norge og på verdensbasis, med over 3 millioner utøvere.
 
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
7.184
Antall liker
10.813
Dret skjer enda flere ting senere i dag, verdensstjernen Warholm løper sitt første løp for sesongen i kveld. Det blir spennende selv om heatet ikke er av det sterkeste slaget.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.247
Antall liker
7.157
Torget vurderinger
4
Poenget var altså at kanskje det er derfor at det er relativt liten interesse for sporten her på berget i forhold til prestasjonene til Ruud.

All ære til Ruud for det han har oppnådd, selv om det ikke gikk veien i dag.
Jeg har ingenting imot den diskusjonen og vi har vel også vært innom den her i tråden allerede.
Alt til sin tid.
Og i dag midt under finalen er ikke tiden for en klønete, nedlatende og utdatert kommentar som den du skrev. Derfor utidig og ufint.

Nok om det!
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
23.735
Antall liker
17.783
Torget vurderinger
2
Ruud ga vekk 11 game på rad og det holder ikke til en Grand Slam finale.

Må jobbe masse med backhanden, så han stoler på den. Nå løp han rundt en haug baller han skulle knallet til med backhand, for å ta dem på forehand, og da fikk Nadal «open court».

Pistolskudd-backhanden til Nadal må være et ideal å strekke seg etter.

La pistola, kalles den av spanske kommentatorer.
 

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Innlegg
3.978
Antall liker
4.833
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
6-3, 6-3, 6-0
Ytterligere kommentar er i grunn overflødig.

Håper, og er ganske sikker på, at Casper likevel forlater Roland Garros med følelsen av å ha vunnet en historisk finaleplass enn å ha tapt finalen.
Vem vinner i sin första Grand Slam Final?
Bara att nöta på.🎾

”Titeln var spanjorens 14:e i Franska öppna och han gjorde det som den äldsta vinnaren någonsin (36 år och 2 dagar). Sedan han spelade i turneringen för första gången 2005 har han bara förlorat tre matcher.”
 
Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
23.735
Antall liker
17.783
Torget vurderinger
2
Men jammen moro å se Ruud i en GS finale. Tror ikke det blir siste gang.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
23.735
Antall liker
17.783
Torget vurderinger
2
La Pistola. (Klikk på Youtube-linken for å se den første videoen)


Og hvordan han gjør det:


Ruud løper rundt backhandslaget for å ta det med forehand, og da gir han fra seg hele banen. Han ender opp med å stå med en fot i double-court og må løpe tilsvarende lenger for å komme til en ball som Nadal sender til motsatt side. Skjedde igjen og igjen og viser at han ikke stoler på backhanden. Men det kommer.

Når du har et solid backhandslag dominerer du. Dette fra Nadal kommenteres av flere.

 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
6.413
Antall liker
11.839
Sted
Interiore Simplicitate
Skulle ønske Casper hadde fått vist frem spillet sitt litt mer, men sånn ble det ikke i dag dessverre.

To norske finalister i en grand slam denne uka da, det er jo smått utrolig. Stort, selv om begge tapte. (y)
 

kjellbjarne

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2008
Innlegg
5.112
Antall liker
3.649
Torget vurderinger
4
Må innrømme Nadal er helt sykt rå, det forsvaret er det ingen andre som har
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.399
Antall liker
6.797
Ruud imponerte fram til 3-1 i 2. sett. Men så ble det ikke flere gem.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
21.465
Antall liker
13.992
Casper Ruud er selvsagt den høyest rangerte norske tennisspiller gjennom tidene - han er nr. 8 (nå kanskje 7?) i verden. Den nest høyeste er faren hans som i sin tid toppet ut på 39. - plass på verdensrankingen.
Det var for defensivt. Etter Roland Garos er Ruud den 5. høyeste rangerte spiller i verden.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
6.413
Antall liker
11.839
Sted
Interiore Simplicitate
Det å ha en nordmann inn blant topp 20 i verden er helt utrolig, og innen topp 10 er nesten ikke til å fatte. At vår mann i tillegg er en særdeles sympatisk kar er en hyggelig bonus, og på ingen måte en selvfølge. Det er nok av primadonnaer både i tennis og i andre idretter.

Nr. 5 i verden faktisk! (y) 🎆
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.813
Antall liker
7.855
Det å ha en nordmann inn blant topp 20 i verden er helt utrolig, og innen topp 10 er nesten ikke til å fatte. At vår mann i tillegg er en særdeles sympatisk kar er en hyggelig bonus, og på ingen måte en selvfølge. Det er nok av primadonnaer både i tennis og i andre idretter.

Nr. 5 i verden faktisk! (y) 🎆
Nå er jeg ikke den som følger mest med på tennis, men basert på de kampene og intervjuene jeg har sett så fremstår han virkelig som usedvanlig sympatisk både på og utenfor banen.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
21.465
Antall liker
13.992
Nå er jeg ikke den som følger mest med på tennis, men basert på de kampene og intervjuene jeg har sett så fremstår han virkelig som usedvanlig sympatisk både på og utenfor banen.
Det var en av grunnene til at Lund svindal var sponsorers våte drøm. Aldri sur og stillte opp for intervjuer uansett resultat.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.813
Antall liker
7.855
Det var en av grunnene til at Lund svindal var sponsorers våte drøm. Aldri sur og stillte opp for intervjuer uansett resultat.
Ja, det kan jeg godt tenke meg. I Norge har vel de fleste av oss som har hekket rundt på Sentralen i noen år vokst opp med mantraet "ut på tur, aldri sur".
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
6.413
Antall liker
11.839
Sted
Interiore Simplicitate
Skal si du er pliktoppfyllende til å dele nederlagene her @Figge 😊🤣I ekte svensk sportsånd. 🤭

Vet ikke om vi har gressbaner i Norge i det hele tatt? Casper er langt unna toppen på gress, det er helt sikkert.
 

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Innlegg
3.978
Antall liker
4.833
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Skal si du er pliktoppfyllende til å dele nederlagene her @Figge 😊🤣I ekte svensk sportsånd. 🤭

Vet ikke om vi har gressbaner i Norge i det hele tatt? Casper er langt unna toppen på gress, det er helt sikkert.
Ni är inte så dåliga på att rapportera om svenska motgångar heller. Så bara lite balans.👍🤔
Speciellt när det gäller vinteridrott.
 
Sist redigert:
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
7.184
Antall liker
10.813
Ruud vant ATP turnering i Gstaad i dag, etterpå var det takketale.

– Alt om Sveits minner meg litt om Norge, bortsett fra at dere betaler mindre skatt her. Dere har en fin skatteordning. Jeg håper at norske politikere følger med nå og kan redusere skatten litt, sa Ruud til arrangørene.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.247
Antall liker
7.157
Torget vurderinger
4
US Open finale Casper Ruud-Carlos Alcaraz:
4–6
6–2
6–7
3–6

De 3 setballene i tredje sett kommer til å holde Casper våken i natt.
 
Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
8.753
Antall liker
9.653
Sted
Oslo
Har aldri brydd meg om sjakk, curling eller tennis
Men det rykker litt i hjerterota når nordmenn gjør det bra.
Kanskje jeg er en jævla nasjonal sjåvinist?
 
Topp Bunn