Harry Stoteles
Hi-Fi freak
Gå til Roon Settings -> Services -> Tidal -> Sync Library Now, så dukker det sikkert opp.
Hei Roon-eksperter!
Skal hjelpe en forumbruker med å digitalisere en CD-samling.
Han eier allerede en Roon Nucleus som han fikk hjelp av butikken til å installere en 1TB SSD i.
Han har foreløpig ikke overført noe musikk til SSDen, men ville bare dobbeltsjekke at det ikke er noe problem å ta ut SSDen for å fylle opp den med musikkfiler via en annen PC for så å sette SSDen inn i Nucleus'en igjen? Tenker ift om Nucleus'en automatisk installerer et slags OS på disken som settes i eller om den er en ren lagringsenhet.
Takk for svar
Kanskje en (dårlig?) Ide å logge seg ut av Tidal, inntil det finnes en løsning på problemet.Er det mulig å få Roon til å preferere Qobuz fremfor Tidal der det er treff i begge?
Jeg finner ikke det under Settings.
Etter min erfaring veldig lang tid, både på tidal og qobuz...Hvor lang tid tar det vanligvis før Roon får med seg nyheter fra Tidal?
Jeg fikk nettopp en melding fra Tidal Appen at det var lagt ut div nye album. Når jeg så går inn på ROON så finner jeg ikke disse. Litt irriterende å måtte bruke BT in-ear fra telefonen for å høre de, når man har en påkostet on-ear rigg på hjemmekontoret med kun ROON streaming.
Jeg fant ingenting så jeg laget et spørsmål på roonlabs.comKanskje en (dårlig?) Ide å logge seg ut av Tidal, inntil det finnes en løsning på problemet.
Tydeligvis. Det tok over et døgn etter at Tidal appen sa det var lagt ut ny musikk til Roon ville spille av.Etter min erfaring veldig lang tid, både på tidal og qobuz...
Den ble linket til en annen sak som jeg tror er 5mnd gammel så jeg forventer ikke at det skjer veldig snarlig.
Takk, skal se om jeg kan endre DHCP lease intervallet@Thunderberg
Det du opplever kan oppstå når DHCP lease tid er for kort.
Du bør sjekke at den er minst på 4 timer, men det skader ikke å ha den på en dag eller to.
Det er vanskelig å si noe mer om hvorfor det ikke er stabil uten å ha mer innsikt i nettet dit.
Det skal være kun en DHCP server og dette er som regel ruteren.Takk, skal se om jeg kan endre DHCP lease intervallet
Og bare så jeg er sikker, det er noe jeg justerer på routeren og ikke på switchen?
Takk for hjelp Peterda!Det skal være kun en DHCP server og dette er som regel ruteren.
Når du skal feilsøke er det best å jobbe metodisk og eliminerende, slik at du kommer fort til bunns med hva problemet kan være.
Du nevnte proprietær protokoll og DHCP er alt annen enn detTakk for hjelp Peterda!
Har økt leasing tiden til 3 dager. Det hjalp den første dagen. Så har det vært ustabilt i to dager. Nå i dag har det vært mer stabilt. Klarer ikke se noe klart mønster i hva som gjør det stabilt og ustabilt.
Problemet er fortsatt at streameren noen ganger tilgjengelig i Roon, noen ganger ikke. Som nevnt i den originale posten er den hele tiden tilgjengelig i Spotify via Spotify Connect.
Du mistet meg på pakkedumpDu nevnte proprietær protokoll og DHCP er alt annen enn det
DHCP er vel 4 pakker (2 i hver retning) om jeg ikke husker feil, og halvveis i lease-perioden så ønsker den bekreftelse på at den fortsatt har samme adressen.
Det ville ikke være første gang en proprietær protokoll har litt "rare" feil, og det kan godt hende at det er DHCP som utløser den feilen.
Som @PeterDa sa så må man ha bedre innsikt i nettet før man blir bombastisk. Hvis du gidder kan du sikkert ta en pakkedump og lese en del om det, men det kan for være en lang vei å gå.
Jeg ville hendvendt meg til produsent og klaget min nød
Kan noen fortelle meg hvorfor noen av coverene ikke vises? Har ikke hatt det problemet før. Gjelder bare på qobuz.
Vis vedlegget 791623
Ser ut som jeg fant ut av det på egenhånd.Du mistet meg på pakkedump
Har en nabo som er god på nettverk, tror jeg skal spørre han først. Så får jeg heller kontakte Eksakt HiFi dersom problemet vedvarer.
Det første spm slår meg er at de på en eller annen måte har fått samme ip-adresse.Ser ut som jeg fant ut av det på egenhånd.
La merke til at Roon hadde kontakt med streameren min relativt stabilt på morgenen, men ikke senere på dagen. Fjernsynet vårt er avslått om morgenen og gjerne på slått på senere på dagen. Tven var også koplet til routeren via kabel. Kunne dette være årsaken til problemet?
Jeg trakk ut ethernet kabel fra tv og router, koplet tv opp mott nettverket med wi fi, restartet Klimax, router, swith og datamaskin og - voila - så fungerte alt som det skulle
Helt feil. Lyden blir identisk fra NUC med ROCK og Nucleus. Nucleus er jo en NUC uten vifte - eneste funksjonelle forskjellen er støtte for automatiseringsprotokoller i Nucleus (dette kunne fint vært støttet på ROCK også, men et valg Roon har gjort).Men jeg blir fortalt at jeg vil få enda bedre lyd med å investere i en Nucleus
Bortkastet penger, igjen teorietisk kan det bli bedre relatert "støy" som går over strømmen via USB, men om du ikke bruker USB direkte fra NUC så har dette ingen betydning. Vet mange påstår de hører forskjell, men dette er nok 100% knyttet til psykologi og ikke realitet (jeg har prøvd ut selv, og jo - jeg "hører" forskjell når jeg vet hva som spiller, men det blir en ren gjetning når jeg ikke vet).Tror dere at å bytte til et lineær power av typen Sbooster eller lignende vil være en god ide?
Har vel opplevd at det tar litt tid får maskiner dukker opp under nettverk. Har du prøvd å skrive inn stien direkte?Hei!
Har satt saman ein NUC8i5BEH, uten ekstra HD. Har oppdatert BIOS, installert ROCK, og det gikk rimelig smooth!
Har kobla den med LAN-kabel til Tilgin-modemet, starta opp NUC'en, og fått opp ein IP-adresse på skjermen kobla til NUC'en.
Har så kobla min tilårskomne Windows10 - laptop til Tilgin-modemet også med LAN-kabel, åpna Chrome, tasta inn http://Ip-adressen, og kjem inn på Roon Web UI.
Der manglar det sjølvsagt CODEC. Har lasta ned både codec og zip-verktøy, og pakka ut to gonger.
Åpnar filutforskaren, for å finne Nuc'en under Nettverk, og plassere codec. Men der er det INGEN nettverk opplista! Har prøvd å slå av Windows-brannmuren, men det skjer framleis ingen ting.
Er det noken som har opplevd dette før, og kan gi meg eit tips eller to?
Mvh Arild
Løysinga var å få låne ein anna laptop. Der dukka ROCK opp på nettverket med ein gong!Har vel opplevd at det tar litt tid får maskiner dukker opp under nettverk. Har du prøvd å skrive inn stien direkte?
Minutten's tråd.
På en PC som er på samme nett (kan også være trådløst) så taster du inn ip adressen du så på Roon. Du vil da få opp en bilde som ser slik ut. Dette er administrasjon grensesittet til Roon OS. Sannsynligvis er det en melding om manglende codecer.www.hifisentralen.no
Like bra som volumkontrollen i gode DACer tipper jeg!Volumkontrollen i ROON er bra. sjekk dette
The final truth about DSP Volume Control in Roon | Audio Science Review (ASR) Forum