Harry Stoteles
Hi-Fi freak
Ser ut som kilden er lossy (AAC)Hvorfor blir kvaliteten så forringet? Har jeg feil på instillinger?
Ser ut som kilden er lossy (AAC)Hvorfor blir kvaliteten så forringet? Har jeg feil på instillinger?
Etter som jeg har skjønt så er det først når du har rippet CD'ene til hard-disc, og lar Roon styre disse sammen med streaming som Tidal/Spotify, at du får max ut av Roon.Synes de nye priser hos Roon er ved at bli lidt for pepret. Er de fleste her med livstisdabonnemet?
Jeg har pt Tidal og Spotify, kan streame musikk til forskjellige devices fra iPhones og iPad og har ikke kastet eller solgt mine CDer, overveier derfor at forlate Roon. Bruker det ikke nok. Er det noe jeg går glip av, annet end et glimrende interface?
Kanskje du også finner noen svar her:Hei! Eit lite spørsmål som eg tipper dei fleste her tar på strak arm:
Gustard har implementert ROON BRIDGE på sine nyaste dac’er (R26 og A26). Eg har oppfatta at dette ikkje gjer dac’en til ein streamer.
Men korleis fungerer dette, og korleis sette det opp - kva trengs av ‘bokser’?
Eg nyttar for tida ROON ROCK i NUC, via usb til Topping D70S dac.
Mvh Arild
Den vil dukke opp som roon endpoint. Du kan installere roon bridge på pc, mac eller linux så du kan jo teste for å se hvordan det fungerer. Har tidligere brukt en Rpi med bridge og det fungerte veldig bra, veldig stabilt.Hei! Eit lite spørsmål som eg tipper dei fleste her tar på strak arm:
Gustard har implementert ROON BRIDGE på sine nyaste dac’er (R26 og A26). Eg har oppfatta at dette ikkje gjer dac’en til ein streamer.
Men korleis fungerer dette, og korleis sette det opp - kva trengs av ‘bokser’?
Eg nyttar for tida ROON ROCK i NUC, via usb til Topping D70S dac.
Mvh Arild
I Roon eller i ARC?Folkens
Går det an å spille en låt eller album på repeat?
Tror ikke det.Folkens
Går det an å spille en låt eller album på repeat?
Du misforsto ikke, men jeg var for dårlig til å lete. Litt unaturlig plassering synes jeg det var av knappen .Det er jo det? Har ikke brukt ARC men sjekket og det er både repeat og shuffle som på vanlig roon. Eller missforstod jeg spørsmålet?
Vis vedlegget 876441
Ikke jeg heller. På arc får jeg de opp, men ikke Controller.De to knappene til venstre og høyre har jeg ikke.
Har muligens sett de tidligere.
Samme her.ARC:
Roon ARC 1.0.27
Byggenummer: 100092
Roon Coore
Roon version 2.0 Build 1169
Remote:
Roon version 2.0 build 1167
Hva mener du? Funksjonaliteten er da også tilgjengelig i den ordinære Roon klienten også.. med andre ord overalt.Ja, d e riktig på ARC
Hvor?Hva mener du? Funksjonaliteten er da også tilgjengelig i den ordinære Roon klienten også.. med andre ord overalt.
Ikke hos meg. Da får jeg bare opp albumet, uten noe annet.Hva mener du med "rent" album? Dersom jeg trykker play now på et album dukker knappene opp i kø der de skal være hos meg.
Hm... det var det jeg nettopp skrev..Det er der er ikke kø-visningen. Trykk på kø-knappen ved siden av Next knappen nederst.