Så svaret på dette spørsmålet er da JA, men bare i kø-modus.Det er der er ikke kø-visningen. Trykk på kø-knappen ved siden av Next knappen nederst.
Vi legger den død!Folkens
Går det an å spille en låt eller album på repeat?
|
Så svaret på dette spørsmålet er da JA, men bare i kø-modus.Det er der er ikke kø-visningen. Trykk på kø-knappen ved siden av Next knappen nederst.
Vi legger den død!Folkens
Går det an å spille en låt eller album på repeat?
Funker smertefritt her.Synes ARC fungerer overraskende dårlig.
For å være helt ærlig så forstår jeg ikke hvordan det gjøres. Alt fungerte til byttet leverandør og modem. Bruker nå Altibox.Funker smertefritt her.
Har du sjekket logger i ruter/brannmur?
Tipper det er der problemet ligger.For å være helt ærlig så forstår jeg ikke hvordan det gjøres. Alt fungerte til byttet leverandør og modem. Bruker nå Altibox.
Sånt er skumlere enn det er vanskeligFikk det til, måtte som dere sa "åpne opp" i brannmur. Var faktisk ikke så vanskelig.
Jeg håper ikke du åpnet opp for alt og alle programmer nå...Fikk det til, måtte som dere sa "åpne opp" i brannmur. Var faktisk ikke så vanskelig.
Åpnet opp porten som sto i setting på roon.Jeg håper ikke du åpnet opp for alt og alle programmer nå...![]()
Det var en no-go for min del... mulig jeg er litt ekstra utsatt men jeg tar ikke sjansen på å åpne noe som helst hjemme. Tvert i mot er det stort sett VPN også hjemmefra. Litt for mange røvere på internett... Så det eneste jeg godtar er klientkontakt med velkjente servere som står utenfor huset, ikke andre veien. Husker i hvert fall fra min studenttid som datanerd hvor enkelt det var å opprette en socket til åpne porter uten at jeg skal gå i detalj... kunne både printe og sende mail og lage chatteprogram via åpne porter hos UiO (og Stanford) husker jeg, samt gjøre "screen capture" av eksterne Sun workstations uten videre... helt uskyldig den gangen og det er mange år siden så det er kanskje litt vanskeligere nå men så er også hackerne blitt tilsvarende bedre kanskje ;-)Åpnet opp porten som sto i setting på roon.
Jo men jeg synes vel egentlig det er en dårlig ide for folk flest, når man vet hvordan hackere systematisk gjør portscans osv og utnytter muligheter.@erk Du er vel i en særstilling og burde vel heller ha satt opp Roon core på en VM i en skytjeneste VPS/VPC hvor alle avspillingsenhetene din kobler opp med VPN?
Eller bare ha et eget nett for ROON
" Bottom line, an open port to a device that is either sensitive or on a sensitive network is simply a bad idea. Thus before I enable this great feature (and it is great!) I will have to move my Roon core to a sacrificial server on an unimportant and separate part of my network. "
MÅTTE DE BRENNE I HELVETE FOR EVIG TID!!De kan laste opp masse Celine dion og tagge det til dine mest spilte låter.
Tja det kommer litt an på hvor sikker Roon er. Skulle likt å sett hva slags sikkerhetstesting de har gjort. Kanskje det er kjempebra, men det vet jeg ikke.Hva kan hackere gjøre hvis de kommer inn på min roon rock?
Ingenting å bekymre seg for, har holdt på med IT i 30 år og "mekket" mye hjemmefra med diverse ting som skal kunne nås utenfra huset. Aldri vært et problem, så du skal bare åpne opp og nyte musikksamlingen din når du er ute på fartenForstår... Da slettet jeg den porten på brannmuren. ARC er ikke sååå viktig.
For første gang fikk jeg en melding om at en ny duppedings har logget seg på roon hos meg, det er kun jeg som bruker min konto så rimelig kontroll har jeg.... Den åpne ipadressen er fjernet, og passord byttet.Jepp, tar ikke mange sekundene før en IP eksponeres før "noen" starter å banke på.
Jeg fikk en advarsel i går på mail i hvert fall - at et nytt produkt var logget inn på min konto, i og med jeg er den eneste som bruker roon i familien så ante jeg "ugler i mosen".Finnes det en audit log?
Hvilken device har logget på/av, fra hvor og når.
Og jo mer jeg tenker på det jo mer lener jeg meg mot at en annen løsning for å traversere brannmuren.
SIP og brannmur er alltid problemer så der har STUN/TURN/ICE blitt utviklet for å omgå denne type problemer.
F.eks roon core spør roonlabs.com om det er en oppkobling fra arc til core. Dette går hele tiden. Så når man kobler til core fra arc så starter sesjonen fra innsiden av brannmuren og da slipper man å slå hull i brannmuren.
Roonlabs.com trenger brukernavn og passord og det har de jo allerede hash'en av (for å sjekke lisenser f.eks).
Bare litt mat for tanke som de sier på utenlandsk![]()
Var det roon eller arc du fikk varsel om?Jeg fikk en advarsel i går på mail i hvert fall - at et nytt produkt var logget inn på min konto, i og med jeg er den eneste som bruker roon i familien så ante jeg "ugler i mosen".
RoonVar det roon eller arc du fikk varsel om?
Man logger jo inn bare når man setter opp ny core, ikke når du kobler til ny klient.Roon
Synes forresten det var noe herk å slette passord på rock - finnes det en enkel metode? Nå trykket jeg på reset på " Roon Database & Settings"
Tja, min rock (ikke core) kom ikke opp i nettverket i det hele tatt når jeg hadde byttet passord, jeg måtte kopiere ffmpeg over til data/code mappen på min rock.Man logger jo inn bare når man setter opp ny core, ikke når du kobler til ny klient.
Ser du på roon labs, så definerer de core som den "vanlige" og rock som den dedikerte roon, men ja du har rett.Har jeg gått glipp av noe for rock står for roon optimised core kit, altså core.
Jeg kjører rock på en gammel intel laptop.Dem er ikke helt konsistent på websidene heller med begrepene sine heller. Roon Apps blir plutselig kalt remote control osv.
Ser ut som ROCK er roon core kjørt på Intel NUC enhet. Selve roon core kan ellers kjøres på hvilken som pc/linux/max. Alternativt kjøpe helt egen boks fra Roon (Nucleus) som kansje er en Intel NUC innebygget i fancy kasse.![]()