trondav
Hi-Fi entusiast
Bliss er ett suverent verktøy som håndterer dette automatisk for deg. Sjekk det ut her: https://www.blisshq.com/download.html
Administrere .? Tags ? Hva da?Hvordan administrerer dere mediafilene deres for Roon? Jeg har funnet ut at iTunes 8.2.1 f eks kan være behjelpelige med IDv3 tags. Men er det andre, evt bedre metoder enn å legge media fila inn i f eks iTunes for å endre IDv3 tags? Hva med PDFer og bilder?
Har du en fin måte som gjør at Tidal kilden blir gjemt dersom man har låta eller albumet lokalt?Og Tidal. Roon fikset alt selv
Det er bare Roon Remote på Windows som fungerer på denne måten. macOS har en annen variant som gjør at man slipper å avslutte fullskjerm før man kan stenge (dette er operativ system spesifikt). Linux har jeg ikke prøvd, så der vet jeg ikke.Mange takk for tipset Får begynne å bruke Roon mere for å bli bedre kjennt med plattformen!
Jeg bruker "Alt" + "F4" for å avslutte ROON (og stort sett alle andre windows programmer som ikke er spill). Men nå er jeg av en eldre skole som fremdeles bruker "hurtigtaster" fremfor mus/touch.Hvordan skal man koble seg fra i ROON ?. Må bruke ''svensk knappene' for å komme meg ut av programmet ser ikke noe x for frakobling. bare en sirkel i øvre høyre hjørne
Her var det jo faktisk mange interessante nye funksjoner i samme oppgradering, det er ikke så ofte. Frem og tilbake-swiping har jeg aldri forstått hvorfor Roon ikke har hatt. Auto-complete søk er veldig nice og ny Tidal opplevelse høres spennende ut. Eneste skåret i gleden er at den kom første dagen borte på ferie. Men greit å ha noe å glede seg til når man kommer hjemNy versjon av Roon ute:
New Features:
- Your Daily Mixes
- Improved search interface with predictive auto-complete
- All-new TIDAL experience
- Support for back / forward gesture on iOS
- Added support for Thai localization (beta)
Pussig , Roon Radio finner bare perfekt matchende musikk hos meg . Det går mest i rock og blues her hos meg, + en del akustisk gitar og pen damevokal ala Eva CassidyJa, jeg kan jo alltids prøve det. Det var bare det at hver eneste sang var i totalt feil sjanger, og det er grenser for hvor lenge jeg gidder å informere Roon om at dette ikke passer.
Men jeg kan vel gi det en sjans…
Slå av alle enheter på nettverket, restart router/modem. Slå så på igjen alle enheter. Problemet du beskriver er i 99% av tilfellene knyttet til problem på det lokale nettverket. Roon er mer følsom for problemer på det lokale nettverket enn det meste andre - så nedlasting og måling av fart kan virke OK, men du har fortsatt et problem på det lokale nettverket. Opplevde selv etter å ha fått nytt modem fra Telia, så klikket plutselig Roon fullstendig. Løsningen etter mye frem og tilbake var Apple trådløst aksesspunkt som ikke var helt venn med den nye routeren. Koblet bort aksesspunktet (byttet med et annet fra Cisco), alle problem borte.Etter oppdateringen så skipper roon sanger midt i sangen, stopper opp, hopper til neste og klager over dårlig hastighet på nettet. Jeg måler mitt nett til 400mbps, det burde vel holde...?
Supert, skal forsøke... men akkurat nå så ser det ut som problemet forsvant, har spilt en god stund uten noe som helst problem nå.Slå av alle enheter på nettverket, restart router/modem. Slå så på igjen alle enheter. Problemet du beskriver er i 99% av tilfellene knyttet til problem på det lokale nettverket. Roon er mer følsom for problemer på det lokale nettverket enn det meste andre - så nedlasting og måling av fart kan virke OK, men du har fortsatt et problem på det lokale nettverket. Opplevde selv etter å ha fått nytt modem fra Telia, så klikket plutselig Roon fullstendig. Løsningen etter mye frem og tilbake var Apple trådløst aksesspunkt som ikke var helt venn med den nye routeren. Koblet bort aksesspunktet (byttet med et annet fra Cisco), alle problem borte.
Merkelig. Testet litt hos meg selv, går med noen artister og andre ikke. Uavhengig om jeg har de i biblioteket mitt eller ikke.Hvorfor får jeg plutselig ikke lagret artister som favoritt lenger?
Vis vedlegget 733596
Har ikke noe mqa i systemet uansett så alt slikt er slått av.Da betaler ikke Roon "royalties" til MQA.