Musikkmannen
Musikk i fokus
Merkelig, har hatt det slik i noen måneder nå. Kun dette albumet.
Var det også et problem før du kjøpte EverSoloen?Merkelig, har hatt det slik i noen måneder nå. Kun dette albumet.
Da kan det jo være det som er problemet.Hm... tror ikke det.
Max = MQA + Hi-Res FLACEr det noen som får Tidal Max via med roon?
Har hatt utrolig lite problemer med roon.Jeg bare sa opp abonnementet på Roon da det var så mange problemer m stabilitet/brukerproblem på denne plattformen. Har trua på mye amerikansk men ikke dette Har både Spotify, Tidal og Qobuz abonnement. Vil si opp Tidal senere. Bruker Spotify i bilen og Qobuz til hjemme streaming!
Hva har det med roon å gjøre?
Er ikke dette egentlig en veldig big deal, en såpass big deal at roon burde skjønne det sjøl og fjerne muligheten nå som folk har fått det med seg?Reddit brukere har de sedvanlige "men alle andre gjør det" som hovedargument for at dette skal være helt grei praksis.
Faktum at Roon Labs kan initiere trafikk gjennom brannmuren til kunden fra utsiden uten kundens samtykke virker som veldig tvilsom praksis.
Hvorfor er ikke slik løsning enkelt implementert som en knapp hvor bruker klikker for å laste opp ved behov?
Jeg vil nå anse det som risikosport å ha Roon aktiv på nettet uten dedikert kontroll av brannmur* hvor man manuelt stenger ned porten Roon benytter til denne tjenesten. Det bruker være tidspørsmål før noen finner en måte å nytte bakdører i brannmur til å kontakte egne trojaner.Er ikke dette egentlig en veldig big deal, en såpass big deal at roon burde skjønne det sjøl og fjerne muligheten nå som folk har fått det med seg?
Det kan du faktisk sende dem en email å spørre om. Du kan spørre om hva de har logget om/på deg.ELIteit.
Roon må være på nett for å funke, med eller uten ARC. Ikke sant?
jeg har skrudd av ARC men Roon (appen) er fortsatt på nett og kan gi Roon (selskapet) tilgang til data som er knyttet til meg personlig. Eller?
Er det flere som har problemer med Roger Water sin "ATD" på qobuz? Jeg må ty til Tidal, da dette albumet ikke gir lyd fra seg på qobuz (kan være roon også som er problemet)
Har du statistikk eller tall på «raskt»?Tror jeg har vært inne på hvor ''raskt'' nett som kreves for Roon
Enig at det er slik det burde være implementert. Men det er ikke slik vi forstår svar fra Roon Labs.Vil nok tro at trafikken initieres ut fra brukerens Roon Core, etc, imot Roon sine servere på internet.
-Det står dermed (sannsynligvis) ikke noen port åpen imot internet, etc for akkurat dette med logg'er++ som kan misbrukes.
Skal man være nervøs for noe, så måtte det heller ev være at en angriper går etter Roon sine servere på internettet, får lagt til egen skadevare der sånn at alle Roon-brukerene laster denne ned inni noe som ser ut som en helt vanlig roon-oppdatering.
20mbit/s skal holde i massevis.Tror jeg har et nett på 20Mb. ikke helt sikker. Må se litt nærmere på det og se om det er tilstrekklig. Høres veldig bra akkurat nå! Jeg er heller ikke noen''gamer''
Å legge inn spørsmål på det forumet der har jeg gitt opp for lengst.Roon-forumet er håpløst. Kan man sende mail?
Jeg åpner en tråd men det blir bare sutring. Fullt mulig jeg ikke gikk inn i det med verdens rauseste innstilling, men kan man ikke forvente litt lesekompetanse?
Roon har vært av de mest stabile IT-programmer jeg noensinne har brukt!Jeg bare sa opp abonnementet på Roon da det var så mange problemer m stabilitet/brukerproblem på denne plattformen. Har trua på mye amerikansk men ikke dette Har både Spotify, Tidal og Qobuz abonnement. Vil si opp Tidal senere. Bruker Spotify i bilen og Qobuz til hjemme streaming!
Men altså. Jeg synes det er helt rart å tilby support i et forum. Jeg stiller et spørsmål til produsenten og får ralling fra hvermansen i retur. Kan ikke fatte at dette tjener Roon heller.Men det får jo tida til å gå her jeg sitter på bussen da.