Miles
Bransjeaktør
Power, har du anlegget ditt i Sarpsborg ?
Noen spesiell grunn til at spørsmål til Powerpoint kommer i min tråd, Miles? (Eller er det bare jeg som er litt treig om morra'n)Power, har du anlegget ditt i Sarpsborg ?
Skal bli interessant å finne ut av Og T+A settet leverer også mye volt som ML elsker OHFC sa at P3000HV var den beste ampen de hadde til MLMartin Logan har jeg faktisk aldri prøvd hjemme, men jeg har hatt Magnepan MG12, MG1,6QR og MG3,6R og har en sterk mistanke om at T+A vil låte kanon sammen med Maggie.
Roy
Takk for tips, den skal høres i gjennomHer er en liste med demo-musikk i hvert fall: http://wimp.no/playlist/be025429-d4cd-4d3b-859d-c04d79b93903
Den utvides stadig.
Roy
Hei Roy.I går kveld hadde jeg lyttekveld med besøk fra Asker og Bærum Audio + en svært hyggelig kar som kastet seg i bilen og kom hele veien fra Kongsberg. Det ble spilt alt fra Tool og Opeth til Sophie Zelmani. Dog ikke noe klassisk og ikke altfor mye jazz i går kveld heller.
Siden jeg er uten platespiller for tiden, ble det kun spilt digitalt. Enten med Wimp Hifi streamet via en Bluesound Node koblet til T+A MP3000 HV som dac, eller med cd-plater på den samme T+A-spilleren. Derfra gikk signalene til en T+A PA3000 HV integrert forsterker som drev et par Wilson Sophia 3 høyttalere. Det ble også tid til en liten seanse med musikkvideo på blu-ray på Oppo BDP-105 vist fram på lerretet som jeg senket ned fra taket.
Noe av musikken som ble spilt i går var:
Let it Rain fra plata Companion med Patricia Barber
Man in the Long Black Coat fra Oh Mercy med Bob Dylan
Walk On fra Grapefruit Moon med Southside Johnny with LaBamba's Big Band
Hei, Jo fra ...Plays Jimi Hendrix med Ole Staveteig
Heart fra Heart & Destiny med Bo Stief Dream Machine
All About You fra Soul med Sophie Zelmani
Mad About the Boy fra The Golden Age of Song med Jools Holland & His Rhythm and Blues Orchestra
Dere som var her må gjerne komme med ros og ris til anlegget i denne tråden, også til ting dere mener kan bli enda bedre i lyden. Eller om det er ting dere savner i forhold til hvordan det låter hjemme hos dere selv, for eksempel. Sånne tilbakemeldinger gjør at jeg har noe å jobbe med videre i forhold til å optimalisere lyden ytterligere.
Fint også om dere kommer med flere av musikk-eksemplene som ble spilt i går, så kan jeg få lagt dem til i Wimp-listene mine.
Roy
Det var fra Best of skive tror jeg. Jan Erik fant i hylla.Hvilken versjon av Drammen i Regn ble spilt? Det vil si, fra hvilken plate? (Lurer på om dere spilte den da jeg var nede i Slemmestad og hentet fruen)
Roy
Takk for veldig hyggelig besøk også. Alltid morsomt å høre hva andre synes om ens eget oppsett. Man risikerer jo å tro at det man gjør selv er 100 prosent riktig, og da er det greit å få andre "ører" sine betraktninger om anlegget.Tusen takk for en kjekke og inspirerende ettermiddag og kveld i går Roy Ervin. Alldeles strålende lyd med ett vidt og dypt lydbilde jeg aldri noensinne har hørt maken til. Det var virkelig spennende og høre på de forskjellige innspillingene du satte på.
Virkelig en fantastisk flott lyttekrok du har i stua, planlagt til fingerspissene. Well done!
Dessuten, takk for Pizza, skyss og en god konsertkumpan.
Veldig morsomt å lese Roy.Den som leser Drammens Tidende har kanskje lagt merke denne artikkelen i dag.
Roy
Utrolig hyggelig med besøk også. Viser også hvilken fantastisk hobby vi har som gir oss venner over hele landet. Neste gang får en av dere kjøre, så kan jeg også drikke øl.Hei og hopp Roy. Har vært litt travel og ikke fått lagt igjen en takk for besøket hilsen i tråden din. Jeg hadde gleden av å tilbringe noen fine timer i stua di med godlyd, masse fin musikk og fantastisk hyggelig selskap. Jeg har hørt et par varianter Wilson høyttalere (Sophia, Watt Puppy og Sasha) og har likt det jeg har hørt så langt. Liker høyttalere som vektlegger dynamiske egenskaper. Jeg har enda tilgode å høre en Wilson høyttaler som feiger ut når ting blir krevende. Alt skal selvfølgelig funke i synergi, og det gjør det til gangs hos deg Roy. Dine kreative løsninger for å integrere greiene i stua er intet mindre enn geniale! Morsomt å lese reportasjen fra avisa! Tusen takk for at vi fikk komme på besøk. Tusen takk for musikk, pizza og sjåførtjenester. Håper å kunne gjengjelde gesten!
Jeg fant artikkelen på hovedsiden til sol.no så den har nok gått ganske så godt over hele landet den saken der..Veldig morsomt å lese Roy.Den som leser Drammens Tidende har kanskje lagt merke denne artikkelen i dag.
Roy
Artikkelen burde vært trykket i samtlige aviser i landet.
Andre million hobbier er som kjent greit, og tildels alment akseptert.
Men er man glad i dubbeditter som reproduserer musikkskatter blir man fort erklært tulling eller det som verre er.
Ja til kloning av Tonje
Forøvrig er jeg meget heldig på spinnesiden selv.
Her hjemme utløste Konemor den halsbrekkende platespiller jakten min.
En gang må jeg jo komme i gang med å spille mine gode gamle vinylplater.
Årene springer jo bare avgårde.
Det er nå vi lever!
Ha en lun harmonisk helg!
Bamseklem er avsendt
Til kr 1500 river ned bokhyller til naboenCreative Labs er visst tingen
Roy