royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Power, har du anlegget ditt i Sarpsborg ?
    Noen spesiell grunn til at spørsmål til Powerpoint kommer i min tråd, Miles? (Eller er det bare jeg som er litt treig om morra'n)

Roy

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Hei, Roy.

På en av disse Audiophilia Nevrosia skivene dine har du lagt inn et kutt - Argo av Henri Purcell. Fra hvilken skive har du hentet det sporet?

Mvh
    Roysen

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Det var tydelig ifølge Watt at du likte T+A PA3000HV og MP3000HV ;) Jeg har tenkt på dette settet på Magnepan eller Martin Logan en stund :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Martin Logan har jeg faktisk aldri prøvd hjemme, men jeg har hatt Magnepan MG12, MG1,6QR og MG3,6R og har en sterk mistanke om at T+A vil låte kanon sammen med Maggie.

Roy

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Martin Logan har jeg faktisk aldri prøvd hjemme, men jeg har hatt Magnepan MG12, MG1,6QR og MG3,6R og har en sterk mistanke om at T+A vil låte kanon sammen med Maggie.

Roy
    Skal bli interessant å finne ut av :) Og T+A settet leverer også mye volt som ML elsker :) OHFC sa at P3000HV var den beste ampen de hadde til ML :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    I går kveld hadde jeg lyttekveld med besøk fra Asker og Bærum Audio + en svært hyggelig kar som kastet seg i bilen og kom hele veien fra Kongsberg. Det ble spilt alt fra Tool og Opeth til Sophie Zelmani. Dog ikke noe klassisk og ikke altfor mye jazz i går kveld heller.

Siden jeg er uten platespiller for tiden, ble det kun spilt digitalt. Enten med Wimp Hifi streamet via en Bluesound Node koblet til T+A MP3000 HV som dac, eller med cd-plater på den samme T+A-spilleren. Derfra gikk signalene til en T+A PA3000 HV integrert forsterker som drev et par Wilson Sophia 3 høyttalere. Det ble også tid til en liten seanse med musikkvideo på blu-ray på Oppo BDP-105 vist fram på lerretet som jeg senket ned fra taket.

Noe av musikken som ble spilt i går var:

Let it Rain fra plata Companion med Patricia Barber
    Man in the Long Black Coat fra Oh Mercy med Bob Dylan
    Walk On fra Grapefruit Moon med Southside Johnny with LaBamba's Big Band
    Hei, Jo fra ...Plays Jimi Hendrix med Ole Staveteig
    Heart fra Heart & Destiny med Bo Stief Dream Machine
    All About You fra Soul med Sophie Zelmani
    Mad About the Boy fra The Golden Age of Song med Jools Holland & His Rhythm and Blues Orchestra

Dere som var her må gjerne komme med ros og ris til anlegget i denne tråden, også til ting dere mener kan bli enda bedre i lyden. Eller om det er ting dere savner i forhold til hvordan det låter hjemme hos dere selv, for eksempel. Sånne tilbakemeldinger gjør at jeg har noe å jobbe med videre i forhold til å optimalisere lyden ytterligere.

Fint også om dere kommer med flere av musikk-eksemplene som ble spilt i går, så kan jeg få lagt dem til i Wimp-listene mine.

Roy

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    407
    Torget vurderinger
    7
    Hørtes ut til å ha vært en hyggelig kveld. Hvis du har en liste over favorittmusikken din på Wimp HiFi så hadde det vært spennende om du kunne dele denne. Høres ut som du har en variert og interessant musikksmak.

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Først vil jeg starte med å takke for en hyggelig kveld.
    Jeg ankom midt i opplegget, men det hindret ikke verten i å møte meg utenfor, og derifra trengte jeg bare å følge musikken. Det er ikke det dummeste jeg har gjort, dette låter veldig bra, og dette gjelder i alle sjangere (som ble spilt i det minste). Kan ikke huske å ha telt strykere under lytting før, det gjorde jeg her, morsomt!

Imponerende hvordan du har fått integrert tv-stue, hifi og mulighet for filmvisning i hifi delen. Bildet var også veldig bra.

I tillegg var/er det hyggelig å møte andre, som deler denne interessen :)

Takk for mange musikktips, og ikke minst gjestfriheten!
    Kommer gjerne igjen.

Ole

Fugazi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    261
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    I går kveld hadde jeg lyttekveld med besøk fra Asker og Bærum Audio + en svært hyggelig kar som kastet seg i bilen og kom hele veien fra Kongsberg. Det ble spilt alt fra Tool og Opeth til Sophie Zelmani. Dog ikke noe klassisk og ikke altfor mye jazz i går kveld heller.

Siden jeg er uten platespiller for tiden, ble det kun spilt digitalt. Enten med Wimp Hifi streamet via en Bluesound Node koblet til T+A MP3000 HV som dac, eller med cd-plater på den samme T+A-spilleren. Derfra gikk signalene til en T+A PA3000 HV integrert forsterker som drev et par Wilson Sophia 3 høyttalere. Det ble også tid til en liten seanse med musikkvideo på blu-ray på Oppo BDP-105 vist fram på lerretet som jeg senket ned fra taket.

Noe av musikken som ble spilt i går var:

Let it Rain fra plata Companion med Patricia Barber
    Man in the Long Black Coat fra Oh Mercy med Bob Dylan
    Walk On fra Grapefruit Moon med Southside Johnny with LaBamba's Big Band
    Hei, Jo fra ...Plays Jimi Hendrix med Ole Staveteig
    Heart fra Heart & Destiny med Bo Stief Dream Machine
    All About You fra Soul med Sophie Zelmani
    Mad About the Boy fra The Golden Age of Song med Jools Holland & His Rhythm and Blues Orchestra

Dere som var her må gjerne komme med ros og ris til anlegget i denne tråden, også til ting dere mener kan bli enda bedre i lyden. Eller om det er ting dere savner i forhold til hvordan det låter hjemme hos dere selv, for eksempel. Sånne tilbakemeldinger gjør at jeg har noe å jobbe med videre i forhold til å optimalisere lyden ytterligere.

Fint også om dere kommer med flere av musikk-eksemplene som ble spilt i går, så kan jeg få lagt dem til i Wimp-listene mine.

Roy
    Hei Roy.

Fra min hukommelse spillte vi også følgende låter,

- Pearl Jam " Black " fra albumet " Ten " ( forøvrig veldig god inspilling )
    - Steven Wilson " The raven that refused to sing, and other storys "
    - Opeth " windowpane " fra albumet " Damnation "
    - Opeth " Beneth the Mire fra albumet " Ghost Reveries "
    - Sophie Zelmani " All About you "
    - Andreas Vollenweider " Caverna Magica "
    - Jonas Fjeld " Drammen i Regn "
    - Anne Grete Preus " Fryd "
    - Chris Minh Doky " The Dapper King "
    - Jennifer Warnes " Way Down Deep "
    - Shelby Lynne " Willy And Lauramae Jones "

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Hvilken versjon av Drammen i Regn ble spilt? Det vil si, fra hvilken plate? (Lurer på om dere spilte den da jeg var nede i Slemmestad og hentet fruen)

Roy

Fugazi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    261
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hvilken versjon av Drammen i Regn ble spilt? Det vil si, fra hvilken plate? (Lurer på om dere spilte den da jeg var nede i Slemmestad og hentet fruen)

Roy
    Det var fra Best of skive tror jeg. Jan Erik fant i hylla.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Tusen takk for en kjekke og inspirerende ettermiddag og kveld i går Roy Ervin. Alldeles strålende lyd med ett vidt og dypt lydbilde jeg aldri noensinne har hørt maken til. Det var virkelig spennende og høre på de forskjellige innspillingene du satte på.
    Virkelig en fantastisk flott lyttekrok du har i stua, planlagt til fingerspissene. Well done!
    Dessuten, takk for Pizza, skyss og en god konsertkumpan.
    :cool:

IMG_5816.jpg
    IMG_5819.jpg
    IMG_5818.jpg
    IMG_5817.jpg
    IMG_5814.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.419
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Der har det skjedd litt ser jeg!:)

Flott elektronikk fra T+A og AVID/SME platespiller.
    Er det en BENZ LP?

Hva ble spilt?
    Noen vinyltips med godlyd?

mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.045
    Dæven RES!!!!...
    Ut for Kuzma 4Point?
    Jaha, har mannen gitt opp vinyl nå :(
    Og inn kom Avid Acutus med SME arm - RÅTT - GRATULERER ;)
    Her nede kom Dr. Feickert Analogue Firebird inn døra fredag 20.02.2015.
    Kuzma 4Point med balansert kabling settes i bestilling i morgen :cool:

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer så meget med nyanskaffelsen, T+A er solide flotte greier som jeg kikket godt og grundig på i München. Men hvordan låter Avid i sammenligning med Kuzma? Du hadde vel Benz LP i Kuzma'en også? hvorledes hvil du beskrive forskjellen RES?

mvh
    Per

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Når det gjelder platespiller, så kan det se ut som Avid-spilleren kommer til å bli stående. Den låter aldeles formidabelt. Faktisk såpass bra at jeg lurer på om jeg begynner å like designet på den blankpolerte boreriggen også.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Tusen takk for en kjekke og inspirerende ettermiddag og kveld i går Roy Ervin. Alldeles strålende lyd med ett vidt og dypt lydbilde jeg aldri noensinne har hørt maken til. Det var virkelig spennende og høre på de forskjellige innspillingene du satte på.
    Virkelig en fantastisk flott lyttekrok du har i stua, planlagt til fingerspissene. Well done!
    Dessuten, takk for Pizza, skyss og en god konsertkumpan.
    :cool:
    Takk for veldig hyggelig besøk også. Alltid morsomt å høre hva andre synes om ens eget oppsett. Man risikerer jo å tro at det man gjør selv er 100 prosent riktig, og da er det greit å få andre "ører" sine betraktninger om anlegget.

Jeg har jo alltid vært veldig opptatt av dybde, bredde og presisjon i lydbildet, og tilbakemeldingene jeg får tyder på at jeg er i nærheten av et eller annet på det området. Forhåpentligvis uten at det går på bekostning av for mye annet i lyden.

Men jeg må snart få tatt meg en tur på låven din, Vermin.:)

Roy

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.045
    Den som leser Drammens Tidende har kanskje lagt merke denne artikkelen i dag.

Roy
    Veldig morsomt å lese Roy.
    Artikkelen burde vært trykket i samtlige aviser i landet.
    Andre million hobbier er som kjent greit, og tildels alment akseptert.
    Men er man glad i dubbeditter som reproduserer musikkskatter blir man fort erklært tulling eller det som verre er.

Ja til kloning av Tonje :cool:
    Forøvrig er jeg meget heldig på spinnesiden selv.
    Her hjemme utløste Konemor den halsbrekkende platespiller jakten min.
    En gang må jeg jo komme i gang med å spille mine gode gamle vinylplater.
    Årene springer jo bare avgårde.
    Det er nå vi lever!

Ha en lun harmonisk helg!
    Bamseklem er avsendt :cool:

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Denne helgen er nok mer hektisk enn harmonisk. Korpsseminar for Tonje både i dag og i morgen, og jeg drar til Palestina på reportasjetur i morgen tidlig og blir borte en uke.

Roy

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hei og hopp Roy. Har vært litt travel og ikke fått lagt igjen en takk for besøket hilsen i tråden din. Jeg hadde gleden av å tilbringe noen fine timer i stua di med godlyd, masse fin musikk og fantastisk hyggelig selskap. Jeg har hørt et par varianter Wilson høyttalere (Sophia, Watt Puppy og Sasha) og har likt det jeg har hørt så langt. Liker høyttalere som vektlegger dynamiske egenskaper. Jeg har enda tilgode å høre en Wilson høyttaler som feiger ut når ting blir krevende. Alt skal selvfølgelig funke i synergi, og det gjør det til gangs hos deg Roy. Dine kreative løsninger for å integrere greiene i stua er intet mindre enn geniale! Morsomt å lese reportasjen fra avisa! Tusen takk for at vi fikk komme på besøk. Tusen takk for musikk, pizza og sjåførtjenester. Håper å kunne gjengjelde gesten!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Hei og hopp Roy. Har vært litt travel og ikke fått lagt igjen en takk for besøket hilsen i tråden din. Jeg hadde gleden av å tilbringe noen fine timer i stua di med godlyd, masse fin musikk og fantastisk hyggelig selskap. Jeg har hørt et par varianter Wilson høyttalere (Sophia, Watt Puppy og Sasha) og har likt det jeg har hørt så langt. Liker høyttalere som vektlegger dynamiske egenskaper. Jeg har enda tilgode å høre en Wilson høyttaler som feiger ut når ting blir krevende. Alt skal selvfølgelig funke i synergi, og det gjør det til gangs hos deg Roy. Dine kreative løsninger for å integrere greiene i stua er intet mindre enn geniale! Morsomt å lese reportasjen fra avisa! Tusen takk for at vi fikk komme på besøk. Tusen takk for musikk, pizza og sjåførtjenester. Håper å kunne gjengjelde gesten!
    Utrolig hyggelig med besøk også. Viser også hvilken fantastisk hobby vi har som gir oss venner over hele landet. Neste gang får en av dere kjøre, så kan jeg også drikke øl. :)

Roy

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Morsom artikkel, men var journalisten på besøk før du fikk AVID'n i hus? Jeg så kun referanse til en REGA P3 med RB300 Arm og Benz LP pick-up. Litt overkill den kombinasjonen der kanskje:confused: ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.312
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Den som leser Drammens Tidende har kanskje lagt merke denne artikkelen i dag.

Roy
    Veldig morsomt å lese Roy.
    Artikkelen burde vært trykket i samtlige aviser i landet.
    Andre million hobbier er som kjent greit, og tildels alment akseptert.
    Men er man glad i dubbeditter som reproduserer musikkskatter blir man fort erklært tulling eller det som verre er.

Ja til kloning av Tonje :cool:
    Forøvrig er jeg meget heldig på spinnesiden selv.
    Her hjemme utløste Konemor den halsbrekkende platespiller jakten min.
    En gang må jeg jo komme i gang med å spille mine gode gamle vinylplater.
    Årene springer jo bare avgårde.
    Det er nå vi lever!

Ha en lun harmonisk helg!
    Bamseklem er avsendt :cool:
    Jeg fant artikkelen på hovedsiden til sol.no så den har nok gått ganske så godt over hele landet den saken der.. :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Per: Drammens Tidende var hos meg et par dager før Avid-spilleren kom.

Roy

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ingenting slår kommentarfeltene på slike artikler ;)

Jeg har iallefall bestilt meg nye pc-høytalere.

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.551
    Hei Roy

Hva har du oppå beina på ROS racket ditt i midten? Ser nesten ut som du har boltet den fast til benkplata.

Tommy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Det er antennene til T+A-spilleren som kommuniserer med fjernkontrollen.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.369
    Torget vurderinger
    34
    Ellers har jeg hatt min premiere som intervjuobjekt på palestinsk lokal-tv i dag.

lokaltv.jpg

Sjekk etter 1:21 i denne videoen

Roy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn