M
MusicBear
Gjest
Ser ut som samtlige produsenter av studiemonitorer har løst dette, så høyt opp som 380 Hz, for PMC sin del også overfor hjemme stereo.Tror mye av denne skepsisen bunner i at man ser på et stort element som tregt, men jeg oppfatter at det motsatte er tilfellet. Store element trenger ikke bevege seg mye og gir et helt annet trykk og følelse av "kropp" enn mindre elementer som må ha lengre slaglengde.Jeg klarer ikke å høre noen problemer der. Det skyldes neppe at mellomtonen er like treig som bassen, men at bassen er like kjapp som mellomtonen.Undrer meg ofte over konstruksjoner som dette - og det er etter hvert mange av dem - som deler rundt 380 hz mellom en tung bassdriver og en liten lett softdome. Skulle tro det ville bli hørbart på instrumenter eller stemmer som befinner seg rundt delefrekvensen, men antar du heller ikke klarer høre noen problematikk her?!
Alternativet er selvsagt at jeg overhører hele problemstilligen fordi alt annet virker så bra, eller at jeg hører dårligere enn jeg tror
Roy
I tillegg til at de har denne basstunnelen som gir folk hakaslipp under messer uansett hvilken PMC det spilles på
Du er heldig Roy