royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.243
    Torget vurderinger
    23
    Sølv jumpere i bomull er et upgrade kit, £ 1.299.00 :D

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Stor forskjell på de som kom med og jumperne du laget?

Sent from my iPhone using Tapatalk

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    I går havnet jeg plutselig på TV som lydekspert. Synes reportasjen var bra, og fornøyd med at jeg klarte blindtesten :)

https://www.tv2.no/underholdning/10..._xbmPxtmeSv5uNit6LKOM8pcx1CLpy59YgXFGXE4BkBy4

Roy
    «Hjemme hos» reportasje;)
    Spre det glade HiFi budskap til landet, eller engangs foreteelse?
    Det er jo TV2 Hjelper Deg som bestemmer hvilke hifi-tester de mener kan være interessante for sitt program, men hvis jeg har skjønt det riktig, så er det oss i Stereo+ de kommer til å bruke som eksperter på sånt framover.

Men eventuelt hva det blir neste gang og når det blir, det er det ikke jeg som har oversikt over.

Roy

M

MusicBear

Gjest
    I går havnet jeg plutselig på TV som lydekspert. Synes reportasjen var bra, og fornøyd med at jeg klarte blindtesten :)

https://www.tv2.no/underholdning/10..._xbmPxtmeSv5uNit6LKOM8pcx1CLpy59YgXFGXE4BkBy4

Roy
    «Hjemme hos» reportasje;)
    Spre det glade HiFi budskap til landet, eller engangs foreteelse?
    Det er jo TV2 Hjelper Deg som bestemmer hvilke hifi-tester de mener kan være interessante for sitt program, men hvis jeg har skjønt det riktig, så er det oss i Stereo+ de kommer til å bruke som eksperter på sånt framover.

Men eventuelt hva det blir neste gang og når det blir, det er det ikke jeg som har oversikt over.

Roy
    Forsøk å oppmuntre TV-2 til å få opp øynene for hvor god lyd man får på et stereoanlegg til la oss si 10k - 25k - 50k så tror jeg flere oppdager gleden med musikk, noe Expert (nå Power) og Elkjøp har systematisk motarbeidet i mange år ved at de tror folk ikke vil bruke mer enn MAKS kr 1.995,- på et musikkanlegg og at høyttalerne ikke skal være større enn ei smørpakke og stå på ei stang som et stativ til ei lita leselampe. Deretter kan TV-2 forske på hvorfor lederne av disse to selskaper er A; livredd musikk B; hater musikk eller C; aldri har hørt musikk.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Om snaue to måneder fyller jeg 50, og da tenkte jeg å ha en fest. Det hadde jo vært hyggelig om noen av mine mange hifi-venner hadde tatt turen. Bandet jeg synger i skal rocke litt, og i tillegg kommer blant annet Bendik Hofseth og Mats Eilertsen og skal jazze for oss.

Hvordan du melder deg på står i bildet.

50-party.jpg

Roy

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    Imponerende husmusikere du har leid inn!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Da begynner det å nærme seg ferdig i det nye rommet mitt. Det som gjenstår er å sjekke ut ulike bassfelle-typer, få tilbake highend-platespilleren og platespilleforsterkeren, samt å få koblet opp og stilt inn multikanals-biten av anlegget.

lytterom4.jpg

Jeg har to stk. RPG Broadsorber 120 x 80 x 7,9 cm i taket og en RPG Broadsorber med bildetrykk på 240 x 80 x 10,4 cm bak lytteposisjon.

lytterom2.jpg

Bassfellene på bildet har jeg fått låne av Mala Audio for å sjekke ut, men jeg mistenker at jeg kunne trengt noe som går dypere i bassen.

lytterom1.jpg

Racket er også bare av midlertidig status, og står veldig mye lenger framme på gulvet enn det jeg vil ha permanent. Har bestilt USM Haller, men det kommer først om en måneds tid.

lytterom3.jpg

Rommet er ca. 345 x 355 x 235 cm, vinduet er 110 x 120 cm og skyvedørsåpningen er 140 x 200 cm. Det betyr at rommet ikke er "hermetisk lukket". Jeg får med andre ord "luftet ut" litt bass.

Oppsettet består for øvrig av følgende:

Boulder 865 integrert forsterker

Bergmann Galder platespiller

Bergmann Odin tonearm

Lyra Etna pickup

Burmester 100 platespillerforsterker

PS Audio Directstream Memory Player (digitalt drivverk)

PS Audio Directstream DAC digitalkonverter

Aurender N100C streamer

Reloop Turn 5 platespiller

Ortofon OM40 pickup

Parasound Zphono XRM platespillerforsterker

Anthem MRX1120 AV-receiver

Pioneer UDP-LX500 4K-spiller

Samsung Q90R 65-tommers TV

PMC MB2 SE fronthøyttalere

PMC Wafer 2 senterhøyttaler

PMC Wafer 1 surroundhøyttalere

OSD R82 og R82A takhøyttalere

Paradigm Millennia subwoofere (to stk)

PS Audio P20 strømrenser (regenerator)

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer, ser flott ut!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.243
    Torget vurderinger
    23
    Dette må da bli ÅRETS oppgradering i forhold til tidligere plassering etc. Just in time for den store dagen også!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.750
    Der kommer du til og få mye kvalitetstid. Gratulerer!!!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser veldig bra ut! Har du flyttet? Fin bursdagsgave med nytt rom. Gratulerer med ny sveis.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Prioriterte rett og slett å få skapelig lyd i to kanaler først. Dessuten er så godt som alle kablene til surround og subwoofere trukket i veggen med terminaler på et panel på veggen. Dermed lurer jeg litt på om jeg skal vente en måneds tid med å koble opp, siden jeg kablene fra forsterker til panelet vil kunne lages kortere med det nye racket jeg får midt i desember. Eventuelt kan jeg lage noen lengre kabler nå og korte de ned om en måned.

Roy

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Interessant det USM Haller-hyllesystemet! Hvor dype er disse hyllene? Er det norsk leverandør på dette?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.088
    Sted
    Sørlandet
    Gratulerer med nytt lytterom. Ser riktig så trivelig ut. Godt å lese at det er flere av oss som venter på sine USM møbler i desember. :)

Mvh
    -BB-

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hei Roy, fungerer Wafer 2 bra som en senterhøyttaler? Er den ganske lik i lyd-signatur som MB2se? Jeg har ikke plass til en vanlig senterhøyttaler i racket, og en på veggen hadde vært ypperlig.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Hei Roy, fungerer Wafer 2 bra som en senterhøyttaler? Er den ganske lik i lyd-signatur som MB2se? Jeg har ikke plass til en vanlig senterhøyttaler i racket, og en på veggen hadde vært ypperlig.
    Jeg håper det, men har ikke koblet til multikanal ennå. Koser meg sånn med to kanaler foreløpig :)

Roy

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Interessant det USM Haller-hyllesystemet! Hvor dype er disse hyllene? Er det norsk leverandør på dette?
    De leveres i både 250, 350 og 500 mm dybde, og 250, 350, 395, 500 og 750 mm bredde, mens høyden på hver modul kan være 100, 175, 250, 350, 395 og 500 mm.

Her kan du bygge ditt eget rack: https://www.usm.com/en/commercial/configure-your-own/

I Norge selges det av Studio M3 i Sandvika: Studio M3 - USM Workshop

Roy
    Takker. Skal lese meg opp litt på det.

sammy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg håper det, men har ikke koblet til multikanal ennå. Koser meg sånn med to kanaler foreløpig :)

Roy
    Det hadde vært supert om du kunne skrive litt om Wafer 2 i tråden din når du har fått testa litt :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32

Roy
    Det hadde vært supert om du kunne skrive litt om Wafer 2 i tråden din når du har fått testa litt :)
    Du skal ikke se bort fra at jeg kommer til å gjøre det :)

Roy

Janpe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Antall liker
    775
    Høyttalerne dine imponerte i Warsava Roy E. :)! Usedvanlig åpen og naturlig mellomtone, og resten av lydbildet hang godt med også!

JP

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Høyttalerne dine imponerte i Warsava Roy E. :)! Usedvanlig åpen og naturlig mellomtone, og resten av lydbildet hang godt med også!

JP
    Enig, og jeg synes også de er ekstremt dynamiske over hele frekvensområdet. De har en kjapphet både på makro- og mikronivå som i hvert fall jeg setter stor pris på som tidligere eier av mange Magnepan-høyttalere.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Førstkommende lørdag 14. desember blir jeg 50 (så trenger ingen gratulasjoner før om noen dager), men festen ble avholdt allerede i går.

Festen ble dobbelt-konsert der bandet mitt, All Grunn Til Panikk avsluttet kvelden, men først hadde jeg klart å lokke denne gjengen til å komme og spille for meg.

Bendik Hofseth - saksofon
    Jan Gunnar Hoff - piano
    Mats Eilertsen - bass
    Audun Kleive - trommer
    Carl Størmer - trommer

... og så hentet de opp meg på det siste nummeret. Jeg kommer vel neppe til å bli akkompagnert av et bedre band noensinne. Det var helt magisk.

Roy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn