Nei, jeg har heller ikke hørt Gryphon Poseidon eller den nye toppmodelle Pendragon. Det frister veldig å høre også disse. Jeg vet dog ikke helt hvordan det skulle gå til. Jeg tror ikke Gryphon bruker å ha med seg så store høytalere på Munchen messen.Mulig du har nevnt det, men har du hørt Gryphon Poseidon?
Hadde vært interessant med en tilbakemelding på hvordan de lyder. De tilbakemeldingene jeg har hørt fra før fra Demorommet til Gryphon har vært av en annen verden når det gjelder presist soundstage og dynamikk.
Nei, jeg har ikke hørt Marten Coltran Suprme. Jeg har imidlertid hørt andre Marten høytalere og de passer ikke helt min smak.Hei roysen har du hørt marten coltrane supreme ?
det er vel bare å ringe de og invitere seg selv.....?Nei, jeg har heller ikke hørt Gryphon Poseidon eller den nye toppmodelle Pendragon. Det frister veldig å høre også disse. Jeg vet dog ikke helt hvordan det skulle gå til. Jeg tror ikke Gryphon bruker å ha med seg så store høytalere på Munchen messen.Mulig du har nevnt det, men har du hørt Gryphon Poseidon?
Hadde vært interessant med en tilbakemelding på hvordan de lyder. De tilbakemeldingene jeg har hørt fra før fra Demorommet til Gryphon har vært av en annen verden når det gjelder presist soundstage og dynamikk.
Mvh
Roysen
Det kan man sikkert, men jeg har ikke noe lyst på å ha den forvetningen som følger med på meg.det er vel bare å ringe de og invitere seg selv.....?Nei, jeg har heller ikke hørt Gryphon Poseidon eller den nye toppmodelle Pendragon. Det frister veldig å høre også disse. Jeg vet dog ikke helt hvordan det skulle gå til. Jeg tror ikke Gryphon bruker å ha med seg så store høytalere på Munchen messen.Mulig du har nevnt det, men har du hørt Gryphon Poseidon?
Mvh
Roysen
mvh
Leif
Ja, dette er det faktiske settet som er på veg.Er dette settet som er på vei?. Mvh. F
Her har du jo nesten beskrevet Gaia'eneDersom dere fikk sette opp spesifikasjoner for en drømmehøytaler (helt uten kostnad i tankene), hvordan ville den se ut? Hva sier folket om følgende?
- Kabinett i et helt nytt patentert dødt materiale
- Baffel i et stykke estrudert aluminum som er skrudd utenpå kabinettet med dempematrial mellom baffel og kabinett. Elementene er montert i baffelen og er derfor frakoblet fra vibrasjonene i selve kabinettet.
- 5-vegs konstruksjon i to tårn hvor dypbass er utskilt i eget kabinett mens mellombass, nedre mellomtone, øvre mellomtone og diskant er plassert i et annet kabinett.
- Aktiv deling i eksternt aktivt delefilter hvor dypbass og mellombass drives aktivt mens det er pasive deling mellom nedre mellomtone, øvre mellomtone og diskant.
- Alle delefilter komponenter i både det aktive og passive delefilteret er laget av det reneste sølv gjennom de beste komponentene fra Duelund.
- Et 1.2" diskant element.
- To 4" øvre mellomtone elementer.
- To 8.5" nedre mellomtone elementer.
- Fire 11" mellombass elementer.
- Fire 15" dypbass elementer.
- Diskant, øvre mellomtone og nedre mellomtone elementer i diamant (tilsammen over 60 karat).
- Mellombass og dypbass elemener i en blanding av karbon og ceramic med en patentert coating som fjerner typisk ceramisk ringing.
Spesifikasjonene er pr. kanal.
Mvh
Roysen
Sukk.Hei, Morten.
La meg legge til at det jeg har beskrevet er en komersielt tilgjengelig høytaler. De fire basselementene er sidemonterte. Det eksterne delefilteret er analogt og inneholder ikke DSP. Fem av elemenene har diamantmembran.
Mvh
Roysen
Takk for det. Satser på at de vil bli en god match med Magico Q7 både lydmessig og utseendemessig.Har sett Arbiter på bilder i forskjellige fargekombinasjoner, denne var nok den
flotteste versjonen. Gratulerer masse!!
Mvh. F
Hei, Tkr!Sukk.Hei, Morten.
La meg legge til at det jeg har beskrevet er en komersielt tilgjengelig høytaler. De fire basselementene er sidemonterte. Det eksterne delefilteret er analogt og inneholder ikke DSP. Fem av elemenene har diamantmembran.
Mvh
Roysen
Du har ikke lyst på en Bergenstur snart, da, Roysen? Kanskje jeg kunne klare å overbevise deg om at DSP ikke er det trollet som du tror....
mvh
Flott. Bare gi meg et ord hvis du vil svinge innom.Hei, Tkr!Sukk.Hei, Morten.
Mvh
Roysen
Du har ikke lyst på en Bergenstur snart, da, Roysen? Kanskje jeg kunne klare å overbevise deg om at DSP ikke er det trollet som du tror....
mvh
Jeg var nok mer provosert enn 100% ærlig når jeg skrev det som ga deg dette inntrykket. Jeg lar meg gjerne overbevise, men i forhold til det aktuelle produktet må jeg i tilfelle bytte ut det medfølgende delefilteret med et tredjeparts digitalt filer med DSP dersom dette skal bli slik.
Jeg har hatt mange planer om tur til Bergen, men nå blir det faktisk snart alvor. Jeg venter bare på noen tilbakemeldinger fra Audiofreaks før planene leggges.
Mvh
Roysen
Det vet jeg ikke. Jeg tror den eneste i Norge som kanskje kan vite noe slikt er Morten Ringvold hos Norsk Audio Teknikk.Åh, de Arbiterne er bare så utrolig vakre. Store ja, men utrolig flott designet. Har det vært en kjent designer i bildet vedr eksternt design?
edit: godt skrevet norsk....not hehe
He-He! Jeg vet nesten ikke hva jeg skal svare. Så jeg lar være.Jeg har ingen problemer med å omtale de som "HiFi-smykker". I positiv forstand!
Håper de tilsvarer forventningene?
Visuelt sett så gjør de jo det, men det gjenstår jo å høre om hva de presterer? Det er jo ikke gull, alt som glimrer.....
Har du noen bilder eller mer info om denne høyttaleren? Den virker spennende.Hei, Morten.
La meg legge til at det jeg har beskrevet er en komersielt tilgjengelig høytaler. De fire dypbasselementene er montert i et separat kabinett. De fire mellombasselementene er sidemonterte. Det eksterne delefilteret er analogt og inneholder ikke DSP. Fem av elemenene har diamantmembran.
Mvh
Roysen
Jeg kan ikke fortelle mer ennå.Har du noen bilder eller mer info om denne høyttaleren? Den virker spennende.Hei, Morten.
La meg legge til at det jeg har beskrevet er en komersielt tilgjengelig høytaler. De fire dypbasselementene er montert i et separat kabinett. De fire mellombasselementene er sidemonterte. Det eksterne delefilteret er analogt og inneholder ikke DSP. Fem av elemenene har diamantmembran.
Mvh
Roysen
Jeg anntar dette er en Tidal(?).
Geir Arne
Det skal vi få til.Gratulere med noen estetiske perler. Ser fram til å lese dine betraktninger når de er på plass, innspilt og testet grundig.
At du nesten ble svar skyldig, kan jeg egentlig godt forstå.He-He! Jeg vet nesten ikke hva jeg skal svare. Så jeg lar være.Jeg har ingen problemer med å omtale de som "HiFi-smykker". I positiv forstand!
Håper de tilsvarer forventningene?
Visuelt sett så gjør de jo det, men det gjenstår jo å høre om hva de presterer? Det er jo ikke gull, alt som glimrer.....
PS! Jeg må nesten spørre. Hva er det du tviler på?
Mvh
Roysen