Skjønner. Lurer på om jeg sjekket dette tidligere og at problemet i dette tilfellet var at jeg overtok ansvaret for varene i Gøteborg hvor jeg ikke kan bevise om varen var skadet eller ikke.
Mvh
Roysen
Tror du har rett i det.
Hvem signerte på fraktbrevet for mottakelse i Göteborg? Dersom dette er gjort uten anmerkning av ytre skader på emballasjen så er det ikke noe krav som kan rettes mot Magico eller deres transportør. De to er da sjekket ut fra saken ifm transportskader.
Da står du igjen med en transport mellom Göteborg og deg som er hvor skaden må ha oppstått dersom kassene så uskadede ut inne på lastebilen i oppkjørselen din. Det har ikke betydning her hvilken incoterm (
Incoterms - Wikipedia) som er benyttet da det ikke finnes noen "selger" på denne transporten.
Ser at Audionord står som avsender og da er det de som må søke erstatning fra Bring.
Uten spesiell forsikring så er det SDR17 som du kan forvente å få igjen.
Lov om vegfraktavtaler - bring.no
Signerte du på fraktbrevet uten anmerkninger så har du en dårligere sak. De er da levert uskadet til deg.
Ut over dette blir det en sak mellom deg og Magico, dersom du mener emballasjen var for dårlig.
Uttalelsene fra distributørs representant og fra forhandler bør veie tungt her.
Bilder og skriftlig dokumentasjon er viktig, generelt.
Tror dessverre at det kun er en (økonomisk) taper i denne saken, og det er deg.
mvh