Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Alle de beste hilsner herifra også Roysen, håper du kommer deg ovenpå igjen fort.
Har fulgt flere av dine tråder med stor innterresse selv om jeg selv ikke har bidratt noe særlig.

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
1.130
Føyer meg på her, med de aller beste ønsker om at alt skal gå riktig vei!
La gå at jeg nok tidvis har vært "svartflagget" i din bok Roysen, men håper i alle fall at du kan ta imot et positivt og oppriktig ønske herfra.
God Jul, i aller beste mening! :)

R

Roysen

Gjest
Roysens Reference Vol. XXXIV:
1 - Halvdan Sivertsen - Skumværsvalsen
2 - Ole Edvard Antonsen - Vidda
3 - Silje Nergaard - Norwegian boatsong
4 - Amanda McBroom - Easy
5 -
Knut Reiersrud & Iver Kleive - What a wonderful world
6 - Katherine Jenkins - L'amore sei tu
7 - Mary Black - Fields of gold
8 - Halle Loren - Time to say goodbye
9 - Rigmor Gustafsson - Over the rainbow
10 - Rickie Lee Jones - The ghost train
11 -
Christy Baron - Ain't no sunshine
12 - Chuck Loeb - Balance
13 - Musica Nuda - Fever

14 - Ulla Meinecke - Die tänzerin
15 - Kate Purcell - Nora Lee
16 - Clair Marlo - It's just the motion
17 - Stephen R. Rochlin - The big solo

Mvh
Roysen

Sist redigert:
R

Roysen

Gjest
Til alle som venter på tilbakemeldiner på lyden av Q7 må jeg informere om et par ting. Jeg har ikke vært i helsemessig tilstand til å prioritere det ennå og samtdig var dessverre mine Q7 transportskadet når de ankom casa Roysen. Så de må tilbake til USA for reparasjon før jeg kan ta de i bruk på skikkelig vis. Mellombassen i den ene høytaleren spiller ikke og topplaten på samme høytaler har fått seg en kosmetisk smekk slik at hele platen må byttes. Jeg håper jeg kan være i stand til å prioritere dette snart.

Når det gjelder helsen er det ikke noe nytt eller bedre i sikte ennå, men jeg har begynt med en ny type cellegift som både min lege og jeg legger stor tillit til.

Tube Research ampene er nå svært nære ferdigstillelse. Det er topplatene på selve ampene som ikke har vært ferdig. Nå er de imidlertid ferdig utfreste og skal nå poleres og gullbelegges før ampene skal bestykkes med KT-150 rør og sendes hit. Jeg tror de blåser liv i Q7 på en litt annen måte enn Dynaudio Arbiter, Sistnevnte er særdeles nøytrale, men mangler kanskje noe av det livsbejaende energien som Krell MRA hadde i litt større grad. Nøytraliteten av Arbiter gjør imidlertid at de spiller som det reneste kildevann gjennom Q7. Oppløsningen i øvre mellomtone og diskant sammenlignet med Krell MRA er som natt og dag. Rockport Sirius platespilleren står klar til å skipes hit, men jeg må ha hjelp til å få den satt opp. Mannen som skal hjelpe meg med dette er den britiske distributøren av Rockport Technologies. Spilleren vil ikke bli sendt før jeg og har avtalt når han skal komme og hvilken pris han skal ha for å gjøre jobben. Jeg har ikke plass til alt det som følger med spilleren før den kan settes opp fullt ut.

Jeg skal prioritere å sette sammen en komplett Roysens Reference serie av mine favoritter ved å gå gjennom hele musikksamlingen min de neste ukene. Jeg har nok fritid nå som jeg ikke jobber mer selv om det ikke er så mye energi til å pakke, frakte og få ting reparert ennå. I så måte er det ganske mye å gjøre her. Jeg har i hvert fall 1500 CDer som jeg ikke har gått gjennom for å vurdering om innholdet skal inn i mine referanse rippede samling eller ikke.

Jeg vil også legge til at jeg nå kommer til å ferdigstille et anlegg men med et par reservehøytalere. Anlegget vil bestå av det som nå er lagt inn signaturen min her i tilleggg til noe kabler, racks og strømrens. Til slutt vil jeg forsøke få solgt Tube Reserach Labs preampen min og Zanden kombinasjonen og få finansiert et sett dCS Vivaldi og et par Rockport Technologies Arrakis fra dette.

Det som da mangler i mitt oppsett er en skikkelig løsning for å avspille musikk lagret på harddisk/NAS. Her kommer jeg nok fremdeles til å sitte på gjerdet litt. Den Audeeva Conbrio løsningen jeg hadde sett for meg passerer nok forbi uten at jeg kommer til å kunne være i stand til å finansiere den. Det tror jeg i hvert fall i øyeblikket.

Innerst inne drømmer jeg om darTZeel eller FM Acoustics amper til Magico Q7 og Goldmund eller Soulution + Tube Research Labs til Arrakis. Så får vi se hva som skjer.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Antall liker
1.305
Sted
Rogaland / Sandnes
Jeg satt faktisk i dag å tenkte på deg Roysen, spesielt om helsa var på bedringens vei, det er lenge siden vi har hørt fra deg.

Trivelig at du poster litt igjen.:)

Fortsatt god bedring.

Mvh

Johnny.

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
1.562
Hyggelig å høre fra deg igjen Roy.

Jeg har aldri hørt så mye musikk etter at MRA kom i hus, Q5 spiller som de aldri har gjort før - de har virkelig godt av en skikkelig SS forsterker!

Ha en fin kveld videre

Tommy

R

Roysen

Gjest

Jeg har aldri hørt så mye musikk etter at MRA kom i hus, Q5 spiller som de aldri har gjort før - de har virkelig godt av en skikkelig SS forsterker!

Ha en fin kveld videre

Tommy
Det var gøy! Jeg tror nok at Q5 passer bedre med MRA enn Q7 gjorde. Så de har nok kommet frem til rett hjem nå.

Mvh
Roysen

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
1.562

Ha en fin kveld videre

Tommy
Det var gøy! Jeg tror nok at Q5 passer bedre med MRA enn Q7 gjorde. Så de har nok kommet frem til rett hjem nå.

Mvh
Roysen

Helt klart Roy!

Som sagt så er du velkommen hit ned til Torshov til en lytt om du har lyst og ork!

Tommy

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Roysens Reference Vol. XXXIV:
1 - Halvdan Sivertsen - Skumværsvalsen
2 - Ole Edvard Antonsen - Vidda
3 - Silje Nergaard - Norwegian boatsong
4 - Amanda McBroom - Easy
5 -
Knut Reiersrud & Iver Kleive - What a wonderful world
6 - Katherine Jenkins - L'amore sei tu
7 - Mary Black - Fields of gold
8 - Tom Jones - Help yourself
9 - Halle Loren - Time to say goodbye
10 - Rigmor Gustafsson - Over the rainbow
11 - Rickie Lee Jones - The ghost train
12 -
Christy Baron - Ain't no sunshine
13 - Chuck Loeb- Balance
14 - Musica Nuda - Fever
15 - Ulla Meinecke - Die tänzerin
16 - Kate Purcell - Nora Lee
17 - Clair Marlo - It's just the motion
18 - Stephen R. Rochlin - The big solo

Mvh
Roysen
Dine referanserplater har gitt meg ekstremt mye musikkglede Tusen takk Roysen!
Ønsker deg også god bedring :)

comstedt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.10.2010
Antall liker
18
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Trist at du må få reparert Q7, men får fremst håpe du får det bedre med din helsa, høytalere og ting går som regel at bytte eller reparere slev om det er slitsomt.

R

Roysen

Gjest
Etter en stund med særs vanskelig sykdomssituasjon nå hvor jeg kun lever av intravenæs næring har jeg kommet frem til den vanskelige besluttningen at jeg for mine nærmestes skyld må selge unna hele anlegget. Jeg ønsker å sikre deres fremtid og pengene fra anlegget kommer mye bedre til anvendelse til andre ting enn å stå bundet i de ulike komponentene slik tilfellet er nå.

Det har vært en lang og humpete reise gjennom det audiofile livet, men nå er det på tide å sette strek. Jeg kommer til å være her på HFS fremdeles og dersom helsen skulle bli bedre skal man ikke se bort fra at jeg kommer til å begynne på karusellen igjen på et lavere nivå.

Jeg vil gjerne takke alle som har vist interesse og gitt meg berikselse i denne hobbyen. Samtidig forteller jeg med dette at alle mine komponenenter og hele platesamlingen nå er til salgs.

Mvh
Roysen

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.282
Sted
Oslo
Auda. Roysen, du har vært en av mine inspiratorer. Håber helsen bedrer seg, evt. stabiliserer seg. Det er vel det eneste man kan håbe i en slik situasjon.

mvh

Ole Christian

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hva skal jeg si? Dette er tragisk å lese. Og da tenker jeg ikke på anlegget - det er tross alt "bare" ting. Men det er mange av oss som har fulgt deg gjennom dine tråder, og kunnet lese om dine anskaffelser og tanker rundt disse, og personlig har jeg hatt stor glede av det. Du er en sjelden fugl her på HFS.

Men når situasjonen nå en gang er som den er, mener jeg at du har gjort et riktig valg, som jeg synes det står respekt av.

Velkommen tilbake på karusellen Roysen, uansett på hvilket nivå!

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Det var triste nyheter, Roysen. Håper helsa bedrer seg og du snart kommer på banen igjen.

God bedring!

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.933
Det var ordentlig trist å høre. Ønsker deg all mulig god bedring og husk - aldri gi opp!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Virkelig leit å lese dette Roysen, men selv om hifi kan bidra med positivitet for din egen del, så er helsen, dine nære og sikring av økonomi viktigere imo.
Jeg synes du gjør et riktig valg og så får hifi komme i andre rekke samme hvor kjett også det må oppleves.
Håper inderlig på en bedring for deg!
Mvh.KW

• Liker
Reaksjoner: oct

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Faen Roysen, det var noe skikkelig drit! :(

Ønsker deg all mulig hell og lykke i tiden fremover. Dette skal du klare!

Dine tråder har gitt meg mye glede. Så mye at jeg har bedt utenforstående lese. Eksempelvis en kompis av meg som skulle til Afganistan i militært oppdrag en jul. I mangel på internett der nede printet han ut hele anleggstråden din før avreise for å ha noe å glede seg over mens han var der nede. :)

Stå på! Gleder meg til å lese om hva du finner på i de lavere hifi-divisjoner, mye godlyd der og.

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Dette var sterk lesning. Har fulgt med hele veien og det står uendelig respekt av avgjørelsen! Ser frem imot din neste tråd bare med ett pitelitt mindre anlegg:) Ønsker deg fortsatt god bedring..

R

Roysen

Gjest
Avslutter da også med Roysens Reference Vol. XXXV:
1 - Anita Skorgan - Takk for hver dag på jorden
2 - Anne Grete Preus - Vår herres klinkekule
3 - Friedman - Eye of the dragon
4 - Patricia Barber - Use me
5 - Diana Krall - Why should I care
6 - Tom Jones - Help yourself
7 - Youn Sun Nah - Ghost riders in the sky
8 - Tony Bennett & K.D. Lang - Dream a little dream of me
9 - Radka Toneff - My funny valentine
10 - Janis Ian - Some people's lives
11 - Holly Cole - Smile
12 - Kit Chan - There's no place I'd rather be
13 - Marcia Seebaran - You've got a friend
14 - Elisabeth Chan - Windflowers
15 - Rainbow Chau - O Holly night
16 - Bethany & Rufus - St.James Infirmary
17 - Sarah Brightman & Andrea Bocelli - Time to say goodbye
18 - Charly Antolini - Drum

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
Tusen takk alle sammen! Dette har ikke vært en lett avgjørelse.

Mvh
Roysen

• Liker
Reaksjoner: KW

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ta vare på deg selv Roysen. Anlegget kan evt bygges opp igjen senere. Og det er glede i en slik prosess. God bedring, og takk for din åpenhet.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
En voldsom beslutning med din brennende entusiasme for "faget" Roysen. Samtidig viser det en stor porsjon fornuft, respekt og godhjerthet for dem rundt deg. Lykke til med både det ene og andre.

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
596
Torget vurderinger
3
Det var trist å lese. Jeg ønsker deg alt godt fremover.

mvh
Ivar

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.933
Sentralen kan virke som et kjerringforum noen ganger. Men når dritten treffer vifta, da står vi sammen. Selv om vi aldri har møtt hverandre Roysen, så inviterer jeg gjerne på en hyggelig musikkseanse hos meg, når som helst, og jeg vet at det er veldig mange andre her som vil gjøre det samme.

Det skal ikke mangle på hifi/musikkopplevelser, selv om anlegget ikke står i din egen stue!

Ikke sant gutter?

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
Lykke til videre med helse , og hifi kommer du tilbake til når det passer slik, tror ikke det er mange dører du ikke er velkommen inn for å få en lytt

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
73.897
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Veldig trist å høre! Får håpe sykdomsbildet snur eller stabiliserer seg, og du igjen kan får den gleden av hifi som du forjener!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.414
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei Roysen!

Utrolig leit å lese om helsen din - ønsker deg alt godt videre!

Mvh
Ole Martin

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Antall liker
603
Torget vurderinger
10
Du har vært en stor inspirator for meg, uten nok å vite det selv...så du har påvirket meg til å kjøpe komponenter som gir meg store musikkopplevelser, noe som er superviktig for meg. Idag har jeg hatt deg i tankene på fellesmeditasjon her i Stavanger, og håper av hele meg at du blir bedre med tiden. Vet ikke hva annet jeg skal si... Lykke til Roysen, håper alt snur seg til det bedre

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Trist og lese dette, har fulgt dine tråder opp gjennom og synes det har vært veldig inntressant selv om du har stilt i en litt annen klasse enn meg på anleggsfronten.
Håper du kommer deg ovenpå igjen så du kan få deg et anlegg igjen senere, men som flere andre har skrevet her all respekt for den uselviske besluttningen du nå har tatt.
Lykke til med salget.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn