Til alle som venter på tilbakemeldiner på lyden av Q7 må jeg informere om et par ting. Jeg har ikke vært i helsemessig tilstand til å prioritere det ennå og samtdig var dessverre mine Q7 transportskadet når de ankom casa Roysen. Så de må tilbake til USA for reparasjon før jeg kan ta de i bruk på skikkelig vis. Mellombassen i den ene høytaleren spiller ikke og topplaten på samme høytaler har fått seg en kosmetisk smekk slik at hele platen må byttes. Jeg håper jeg kan være i stand til å prioritere dette snart.
Når det gjelder helsen er det ikke noe nytt eller bedre i sikte ennå, men jeg har begynt med en ny type cellegift som både min lege og jeg legger stor tillit til.
Tube Research ampene er nå svært nære ferdigstillelse. Det er topplatene på selve ampene som ikke har vært ferdig. Nå er de imidlertid ferdig utfreste og skal nå poleres og gullbelegges før ampene skal bestykkes med KT-150 rør og sendes hit. Jeg tror de blåser liv i Q7 på en litt annen måte enn Dynaudio Arbiter, Sistnevnte er særdeles nøytrale, men mangler kanskje noe av det livsbejaende energien som Krell MRA hadde i litt større grad. Nøytraliteten av Arbiter gjør imidlertid at de spiller som det reneste kildevann gjennom Q7. Oppløsningen i øvre mellomtone og diskant sammenlignet med Krell MRA er som natt og dag. Rockport Sirius platespilleren står klar til å skipes hit, men jeg må ha hjelp til å få den satt opp. Mannen som skal hjelpe meg med dette er den britiske distributøren av Rockport Technologies. Spilleren vil ikke bli sendt før jeg og har avtalt når han skal komme og hvilken pris han skal ha for å gjøre jobben. Jeg har ikke plass til alt det som følger med spilleren før den kan settes opp fullt ut.
Jeg skal prioritere å sette sammen en komplett Roysens Reference serie av mine favoritter ved å gå gjennom hele musikksamlingen min de neste ukene. Jeg har nok fritid nå som jeg ikke jobber mer selv om det ikke er så mye energi til å pakke, frakte og få ting reparert ennå. I så måte er det ganske mye å gjøre her. Jeg har i hvert fall 1500 CDer som jeg ikke har gått gjennom for å vurdering om innholdet skal inn i mine referanse rippede samling eller ikke.
Jeg vil også legge til at jeg nå kommer til å ferdigstille et anlegg men med et par reservehøytalere. Anlegget vil bestå av det som nå er lagt inn signaturen min her i tilleggg til noe kabler, racks og strømrens. Til slutt vil jeg forsøke få solgt Tube Reserach Labs preampen min og Zanden kombinasjonen og få finansiert et sett dCS Vivaldi og et par Rockport Technologies Arrakis fra dette.
Det som da mangler i mitt oppsett er en skikkelig løsning for å avspille musikk lagret på harddisk/NAS. Her kommer jeg nok fremdeles til å sitte på gjerdet litt. Den Audeeva Conbrio løsningen jeg hadde sett for meg passerer nok forbi uten at jeg kommer til å kunne være i stand til å finansiere den. Det tror jeg i hvert fall i øyeblikket.
Innerst inne drømmer jeg om darTZeel eller FM Acoustics amper til Magico Q7 og Goldmund eller Soulution + Tube Research Labs til Arrakis. Så får vi se hva som skjer.
Mvh
Roysen